Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mijn aller eerste kweek hulp en tips van harte welkom.
Daar zijn we weer met een kleine update. Ondanks de regen en koude nachten gaat het volgens mij wel prima, de eerst bladeren met 7 vingers komen ook al tevoorschijn. Verder heb ik er eigenlijk weinig over te vertellen.
Zijn we weer met een kleine update, ondanks het slechte, koude, regenachtige weer gaat het volgens mij wel prima. Gelukkig zien de weersvoorspellingen er voor komende week een stuk beter uit zodat ze weer lekker van het zonnetje kan genieten.
Daar ben ik weer, wat een heerlijk weertje zeg en dat vind mijn plantje ook als ik de groei zo zie. Ik zie haar echt met de dag groter worden, erg leuk om te zien. Verder heb ik ook nog eens goed nieuws. Ik ben ooit begonnen met 2 zaadjes die ik had gevonden in mijn coffeeshop wiet, maar op advies van verschillende mensen heb ik die verplaatst naar een vriendin van me om dat de kans op hermas erg groot was en die wil je dan natuurlijk niet bij je AF in de buurt hebben. Wat blijkt nu het zijn beide vrouwtjes planten dus ze staan nu weer lekker samen met zijn 3tjes op het balkon. (De oranje gekleurde pot is de AF en de zwarte potten zijn de gevonden zaadjes)
Gaat goed hier zo te zien. Die planten in de donkere potten hebben de bladeren ietswat hangen, wellicht aan de natte kant? Alleen jij weet hoe zwaar die potten aanvoelen.
Zien er top uit veel plezier ermee!
Hebben die zwarte potten gaatjes onderaan voor drainage? Die zwarte potten kunne trouwens behoorlijk warm worden als ze in de volle zon staan daar zou ik wel een beetje mee oppassen niet elk soortje verdraagt dat even goed.
Thanks @DennisBlackMagic. Jazeker zitten er gaatjes in de zwarte potten, overtollig water kan goed weglopen. De opmerking over de zwarte potten in de volle zon had ik nog niet bij stil gestaan dat is wel een goeie. Ik vroeg me sws af of ik de 2 planten uit de zwarte potten nog een keer kan overpotten in een grotere pot (zelfe potten als de AF) of is dat niet verstandig in dit stadium?
Als ze in bloei staan zou ik het persoonlijk niet doen, maar ik heb al genoeg mensen gezien die dat wel doen zonder problemen. Ik zou er gewoon iets voor zetten zodat de zon niet rechtstreeks op de potten schijnt. Zolang ze niet in de volle zon staan is het goed
Gaat goed hier zo te zien. Die planten in de donkere potten hebben de bladeren ietswat hangen, wellicht aan de natte kant? Alleen jij weet hoe zwaar die potten aanvoelen.
Net voor de foto flink water gegeven misschien dat een reden? Want de hele bovenlaag is binnen een dag helemaal droog en indd ik weeg altijd even de pot. Misschien kan het ook wel door de wind zijn? Het heeft de afgelopen dagen flink gewaait hier namelijk.
hoe groot zijn de potten waar ze nu in zitten? de vraag is ook of het de moeite is.
Ik geloof dat ze maar 8 liter zijn en wil ze dan overdoen in potten van 15 liter ofzo. Ik wil ze namelijk ook weer niet al te groot hebben want ik denk niet dat de buurman dat leuk vind hahah
Zo het is gebeurt ik heb ze overgepot, ze zitten nu in 35l potten dus ik ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren. De kluit is helemaal heel gebleven dus dat is ook weer mooi. Helaas zijn de nieuwe potten wel weer zwart, ik kon geen andere kleur vinden. Maar daar ga ik denk ik een stuk stof voor kopen waar ik ze dan mee inpak als het ware. Ze staan er net na het ompotten zo bij en de AF is gewoon lekker blijven zitten in de pot waar ze al in zat want dat moet goed genoeg zijn. Ik benieuwd wat het verder gaat doen de komende week maar voor nu ziet het er voor mij allemaal goed en gezond uit.
Zijn we weer, de planten zien er goed uit (in mijn ogen) en groeien lekker verder. Er komen steeds meer "pruikjes" tevoorschijn dus ze krijgen inmiddels ook wat bloeivoeding bij hun water. De autoflower(met oranje pot) heeft echt al veel "pruikjes" en de 2 gevonden zaadjes beginnen die nu te ontwikkelen. Tussen de 2 gevonden zaadjes kun je ook weer een duidelijk verschil zien tussen de manier van groeien van de 2 planten terwijl de bladeren vrijwel hetzelfde zijn. Ze beginnen nu ook voor het eerst bladeren met 9 vingers te ontwikkelen. Hopelijk valt de voorspelde regenval mee komende week zodat we zonder problemen weer verder kunnen.
Die in de zwarte potten zie ik nog geen pruikjes.
Hopelijk heb je die nog geen bloeivoeding gegeven want dat kan nadelig uitpakken.
Daar heb ik inderdaad nog even mee gewacht ook omdat ze net zijn omgepot met veel nieuwe voedzame grond, leek het mij verstandig dat nog niet te doen. Heb nog een foto toegevoegd waar je ze wel al een beetje op kan zien komen.
Dat is een goeie vraag indd, Bo$wachter ik twijfel er zelf ook nog over maar denk dat ik het even aan kijk wat het weer doet. En anders misschien overdag buiten savonds naar binnen. Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Weer hoef je niet aan te kijken, dat wordt niks. Jij moet weet ik veel hoeveel weken nog dan zit je al dik in november. Enige wat jij gaat oogsten is schimmel. Gewoon naar binnen dat spul. 👍🏻
Ik denk ook dat je nu geen autoflowers meer buiten wil hebben, tenzij ze bijna klaar zijn.
Oogsten in oktober / november is normaal voor mij, maar dat zijn dan wel Frisian Dew.
Die kunnen daar wel redelijk goed tegen.
21 oktober is het laatste wat ik ooit geoogst heb, november haalde die planten die ik had never nooit niet. Dan zijn die frisian sterke jongs. Mijn afje gaat deze week ook om.
Mijn advies: nu je weet dat kweken leuk is, koop je een fatsoenlijke lamp 200watt ofzo waar je nog jaren plezier van hebt en binnen afbloeien. Op die manier heb je dan ook nog een beetje leuke oogst.
Met t komende weer ga je geen harde toppen meer kweken buiten.
filtertje erbij van rhino of canlite ofzo, ik heb nu weer ene van prima klima die je kunt hervullen als ze op zijn. Afzuiging en tentje en gaan met die banaan.
Comment