Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn aller eerste kweek hulp en tips van harte welkom.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn aller eerste kweek hulp en tips van harte welkom.

Korting op 420shop
    goedemiddag allen,

ik ben nieuw hier en ook nieuw in de wereld van kweken. Ik wil hier een verslag gaan bijhouden per week denk ik, zodat degene die het leuk lijkt mee kunnen kijken en helpen waar nodig.
    ik heb nu een AF amnesia haze van de site wietzaadjes.nl en die staat net anderhalve week zie fotos. Ik wil 1 of 2 planten per keer gaan kweken want dat lijkt mij voldoende. Ik heb nog maar weinig spullen aangeschaft, eigenlijk alleen een led lamp met de kleuren blauw en rood en dus ook paars (niet veel bijzonders zal even linkje toevoegen ook). Ik ga ze binnen houden gezien de zogenaamde zomer hier in NL, en het ook te laat is om nu te beginnen buiten. Voor nu staat hij voor een grote raam waar (als de zon schijnt) de hele dag de zon op staat en dan de led lamp er boven. Ik zat nog te denken om er een waaier bij te gaan zetten zodat ze een beetje in beweging blijft. Nu mijn vraag
    • Welke spullen zijn een must have om aan te schaffen voor de kweek van 1 of 2 plantjes?
    Alle tips en tricks zijn natuurlijk van harte welkom.

Link van de lamp: https://vivid-green.com/product/vivi...i-80-leds-40w/

groetjes Spek van der kees
    Attached Files
    Last edited by Spekvanderkees; 19 August 2023, 20:15.

Achter het raam is vragen om strek en dat paars gaat niet veel anders doen. Ben bang dat je op deze manier weinig succes gaat behalen en je plantje beter naar buiten kan verbannen.

wat heb je nodig voor binnen:
    tentje + afzuiger + filter = voor de geur
    mars hydro ts600 1000, spider farmer of iets vergelijkbaars zoals ketelhuis ook al zei. Licht = gewicht
    voeding?

Comment

• Spekvanderkees
      Spekvanderkees commented
      Editing a comment
      @highriderThanks voor het meedenken, ik heb bio voedingsstaafjes in huis van de action haha dus ook daar kan ik nog wel wat advies over gebruiken. En advies over welk soort potten je het beste kunt gebruiken is ook van harte welkom gezien je daar ook vele soorten en maten in hebt.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Minimaal 11liter, liever 18 denk ik.
      Met gaten onderin!

Kijk even naar de npk verhouding van die staafjes.

Stikstofvoeding(n) geven in de groei en pas als je plantje lichter groen begint te worden.
      Bloeivoeding (p,k) pas in de bloei beginnen en met halve dosis.
      Biobizz, plagron alga, biotabs. Ken je allemaal toepassen zonder metertjes te hoeven gebruiken

• DennisBlackMagic
      DennisBlackMagic commented
      Editing a comment
      Die lampen van alibaba doen het even goed, tis uiteindelijk allemaal dezelfde chinese prul. Meanwell driver en samsung diodes en dan zit je basically goed. Meijiu is een goed merk op alibaba daar kweek ik nu al 3jaar mee. Moest je willen upgraden zou ik daar voor gaan die heb je al voor 70-100eu douanekosten niet bijgerekend. Op europese sites zijn lampen vaak belachelijk duur, amazon is ook goedkoop. Moest je fittingen hebben liggen en led gloeilampen met een hoog wattage dat kan ook gewoon werken daar kweek ik nu ook mee als je men kweekje ff checkt.

Welkom Spek,

Ik zou de plantjes nog even lekker buiten zetten. Zo achter het raam en met deze lampen zet dat niet veel zoden aan de dijk.
    Dan kunnen ze beter af en toen het volle zonnetje op hun bolletjes hebben.
    Als je ze daarbij een beetje beschut neerzet tegen al teveel regen dan moet het goed komen.

Wil je ook binnen kunnen kweken dan zou je naar een tentje met lamp en filter kunnen kijken want achter het raam werkt niet (ik en velen voor mij hebben dat geprobeerd).
    Dat kost de wereld niet en het is een leuke hobby om de donkere winters door te komen.
    Een goede led lamp voor een klein tentje koop je onder de €100,-
    Een koolfilter tegen de lucht die de dames gaan verspreiden kost ook niet veel.
    Al met al ben je voor rond de €300 klaar en heb je er een leuke hobby bij.

Mars Hydro maakt leuke spulletjes tegen een goede prijs. En soms hebben ze leuke aanbiedingen.
    Je kan ook zelf alles bij elkaar speuren, dan heb je wat te googlen en ben je misschien nog wat voordeliger uit.
    https://marshydro.eu/products/ts-600...ted-grow-kits/
    Last edited by JimBean; 16 August 2023, 17:32.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• Spekvanderkees
      Spekvanderkees commented
      Editing a comment
      JimBean dankjewel voor de tips ik zal eens even rondneuzen.

Opletten met water geven, daar gaan 99,9% van alle beginnende kwekers de mist in, gebeurt iedereen dus ooit.

Als je wat potgrond in je handen neemt en er dan in knijpt moeten er een paar druppels tussen je vingers door sijpelen.
    Dat is de juiste vochtigheid voor wietplanten en erg belangrijk de eerste paar weken.

Bijna iedereen geeft teveel water aan zn planten op t begin, wanneer je je pot vult met de vochtige aarde dan hoef je normaal een aantal dagen niks meer te geven en wanneer je gaat geven is het een kwestie van mililiters.

De techniek die zowat iedereen toepast is 'potten tillen'.
    Is de pot zwaar dan geef je geen water, is de pot licht dan geef je wel water.
    Handig als je vantevoren een pot met droge grond optilt en ene met vochtige grond, dan merk je het verschil.

Ook voeding wordt er de mist in gegaan door te vroeg te beginnen ermee.
    Normaal als je een zaadje in de grond steekt dan hoef je de eerste 3-4 weken niks van voeding te geven (op nieuwe voorbemeste potgrond).

suc6
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Ola, ben ik weer met een kleine update om voor mezelf de voortgang bij te houden en voor de mensen die het leuk vinden om mee te kijken/lezen. We zijn nu een paar dagen verder en in mijn ogen ziet het jonge plantje er goed uit. Misschien dat ze wel een beetje is gaan strekken maar eerlijk gezegd heb ik niet de ervaring om dat te beoordelen en is het gokken wat ik doe. Je kan ook al wat kleine vertakkingen zien opkomen. Ik heb de plant inmiddels op mijn balkon gezet en met de weersvoorspellingen de komende week komt dat hopelijk wel goed met de zon.Je kan ook de eerst blaadjes met 5 vingers zien opkomen dus dat lijkt me ook een goede ontwikkeling en ik zag net dat er aan de onderkant van de pot wat worteltjes uit beginnen te groeien dus ik ga der morgen in een grotere pot zetten. Dat was het voor nu denk ik wel zijn er dingen die je opvallen hoor ik het natuurlijk heel graag.
      Attached Files

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nog effe en je kunt oogsten

Strek valt mee (is wel beetje strek mja), laat m nog maar ff zitten in die pot, is mijn mening. Ga zo door.

Comment

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Als je gaat ompotten moet je m eerst ff wat droog zetten, dus zorgen dat de kluit aan de droge kant is want dan blijft de kluit makkelijker bij elkaar.

Probeer de kluit heel te houden. Ik weet niet of dat nu al gaat lukken. Ik nijg dus ook naar nog iets langer wachten.
      Lets not criticize but legalize

Comment

Daar ben ik weer met een kleine update. Ik heb het plantje inmiddels omgepot in een mooie grote pot met gaatjes er onder in. De grond was goed droog en er kwamen veel wortels onderuit het potje dus ik durfde het wel aan. De kluit is ook helemaal heel gebleven dus dat is helemaal mooi. Verder niet veel verandering behalve wat groei natuurlijk.
        Attached Files

Comment

Hopen op wat zonnestralen want regen hebben we genoeg gezien. Weer even een kleine update met wat fotos. Volgens mij gaat het wel prima. Ik merk dat ik het steeds leuker ga vinden 😊
          Attached Files

Comment

Staat er prima bij en ze laat haar geslacht al zien.
            Zal geen enorme opbrengst worden maar er gaat wel wiet zijn.

Comment

Beste mensen, een vraagje. De weersvoorspellingen zien er niet goed uit momenteel vooral de nachten zijn koud (rond de 10 graden) en veel regen. Wat is wijsheis de plant binnen neer zetten savonds of gewoon lekker buiten laten staan?

Gr spekkie

Comment

Zolang die niet in bloei staat kan regen geen zooon kwaad 😉

Comment

Tien graden is geen probleem.

Uit mijn ervaring gaat het zeker goed tot een graad of 7 a 8.

Daaronder gaan ze overigens niet dood, maar groeien ze vrijwel niet meer.
                Ook lichte vorst overleven ze wel.

Verder zie ik nog geen bloemen, dus regen is ook geen probleem.
                Lets not criticize but legalize

Comment

Afdakje idd, anders staan ze dalijk zo nat dat je plant verzuipt.

Comment

Thanks voor het meedenken allen, nu heb ik eigenlijk nog een dingetje. Ik ga 1 oktober op vakantie voor een week 😎. Geen idee hoe mijn plant er dan voor staat maar ik ga er vanuit dat ze dan in bloei staat. Wat kan ik doen om het voor de "oppas" zo gemakkelijk mogelijk te maken? Ik heb van die bollen voor mijn kamer planten om water te geven zie foto. Is dat misschien een optie om er die 1 of 2 in te zetten met water en voeding ofzo? Misschien iemand andere tips en dingen waar ik aan moet denken als ik een week weg ben? Ook nog even een fototje van de status van me plant nu.
                    Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Ik denk 2 dagen van te voren met natte voeten therapie beginnen.

Oftewel, in teiltje met water zetten zodat ze zich goed vol zuigen, afhankelijk van weer en formaat, misschien dat ze dan een week redden.

En dat aanvullen met een watergeefsysteem, gewoon voor de zekerheid.

Klein pompje die een schotel/tray vol pompt, hoeft maar een liter te zijn toch?
                      10% van de pot inhoud is dan zat bij koel weer denk ik.
                  Bezig...
                  X