Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn aller eerste kweek hulp en tips van harte welkom.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Als mede-beginneling leuk om te zien hoe het bij anderen gaat voor hun eerste kweekje.
    Ik hoop voor jou en je dames dat we een hele lange nazomer zullen krijgen, fingers crossed!

Comment

Bo$wachter Gps Ketelhuis duidelijk. Ze gaan naar binnen binnenkort nu dus even de juiste spullen ervoor aanschaffen. Want inderdaad zoals ketelhuis zegt ik heb het als leuk ervaren dus kan best wel wat spullen aanschaffen. Nu heb ik zelf een verrijdbare airco die kan verwarmen bevochtigen etc etc. Is dat een optie om die te gebruiken in een tentje?

Comment

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Dacht dat jij alleen buiten kweekte met pokon belladonna ... maargoed, t is een keuze die je maakt. Of je gaat buiten verder en je haalt er misschien 5 gram popcorn vanaf of je gaat binnen verder en je haalt er nog wat echte grammen vanaf en die mug verdrijf je met wat roofmijt oid... Nogmaals, geen olifanten maken van muggen.
        Zolang je binnen en buiten planten niet gaat mixen is er niks aan de hand en heb je je kweekruimte zelf in de hand.

Bovendien geef je zelf al aan dat het koud wordt buiten en we weten allemaal wat kou met een plant doet...

• belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Ketelhuis tis en blijft een feit buiten planten haal je nooit naar binnen simpel. En ja ik kweek enkel buiten met pokon dusss. Mijn oogst voor dit jaar is al binnen.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        De oogst is al binnen en met goede redenen, je blijft mijn punt versterken waarvoor mijn dank.

Bo$wachter dat laatste is misschien ook wel een goeie gezien ik ook nog een weekje op vakantie ga. Gewoon lekker buiten laten staan en kijken wat het dan doet, en dan gewoon opnieuw beginnen. Want het is me inderdaad wel opgevallen dat er best wel wat beestjes opaf komen. Beestjes die ik normaal gesproken op andere plantjes niet persee tegenkom op mijn balkon. Hele kleine spinnetjes (denk ik) zijn volgens mij liefhebbers haha. De AF ga ik dan misschien wel naar binnen halen maar ik ga hier nog eens even een nachtje over slapen.

Ik zag wel wat plekjes op verschillende bladeren bij alle 3 de platen. Ik denk niet dat het benoemenswaardig is maar ik deel het toch even hoor graag wat jullie er van zeggen natuurlijk.
      Attached Files

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Meeste plekjes zijn gangen van de mineervlieg, even googelen.

• belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Yup mineer vlieg

Nou daar zijn we weer, ze staan alle 3 nog buiten en dat gaat momenteel nog wel prima voor zover ik dat kan beoordelen als groentje. De 2 in de zwarte potten zijn goed breed aan het worden en de AF heeft echt al flinke pruiken. Verder weinig verandering het is naar mijn mening lekker stabiel allemaal. Op of aanmerking hoor ik natuurlijk graag.
      Attached Files

Comment

• Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Die meest linkse is echt mooi luchtig. Geen plakkende vochtige bladeren is altijd goed

Leuk verslagje! Ik ben nieuw op het forum , alleen al een langere tijd bezig met kweken. Zal binnenkort wel een leuk kweekverslag maken.

Ik heb van ellende ook maar de planten binnen gezet.

succes is je gewenst !
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

Yes yes weer een nieuwe update van de stand van zaken tot nu toe. De toppen beginnen lekker te groeien vooral die van de AF gaan lekker momenteel(oranje pot). Als ik de deur open doe naar mijn balkon komt de geur je al tegemoet 😁. De 2 planten in de zwarte bakken gaan ook lekker ze worden echt breed zeg, super leuk om te zien. Vandaag nog een slechte dag qua weer en dan gaat het zonnetje weer schijnen dus dat is helemaal mooi. Verder eigenlijk weinig veranderingen het groeit allemaal lekker door en je ziet nu ook overal trichomen tevoorschijn komen dus dat is ook weer lekker. Volgens mij was dat het wel voor nu.
      Attached Files

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zit jij op de hoogste verdieping of kijken ze bij jou ook zo mee als dat jij bij de onderburen kan?

Bo$wachter ik woon indd helemaal bovenaan. De enige die op mijn balkon kan kijken is mijn directe buurman maar daar heb ik prima contact mee dus dat is geen probleem.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hier idem. Alleen zijn mijn buren een russische kunstenaar en zijn vrouw, en die heb ik al een hele tijd niet meer gezien.... hehehehehe.
        Balkon op het zuiden? Bij mij is dat een betonnen bak die loei en loeiheet wordt. Ik deed daarom buitenstebinnengekeerde plastic zakken om de zwarte potten, dat scheelde enorm met verdampen. En van die houten balkontegels zijn super als onderzetter, blijven de voetjes koel Zo warm is het niet meer maar misschien heb je er wat aan
        Vergis je niet; ik zit driehoog en als ik terugkwam van de super rook ik het soms door de hele straat. Die geur is ontzettend sterk. Je zou een volgende keer wat andere sterk geurende planten erbij kunnen zetten ter camouflage.
        Ik weet ff niet of je ook binnen iets hebt staan of plannen daarvoor hebt of deze binnen af wilt bloeien ofzo.... deze dames NIET meer naar binnen halen. Beestjes. Nooit iets van buiten naar binnen brengen, andersom kan wel. Er zitten krengen tussen die raak je gewoon bijna niet meer kwijt

Dus

Strat bloei, mooie fase

Takketoelli thanks voor de tips. Ik zit indd ook 3 hoog met een betonnen bak als balkon, op het zuiden die indd loei heet word als de zon schijnt(ook nog plat zwart dak dus mijn appartement zelf word ook echt belachelijk heet) Dus de tips die je geeft zijn erg handig voor een volgende keer. Qua geur maak ik me niet bijzonder druk want er staan hier in de straat de hele dag door blowende mensen dus die geur hangt er toch wel. Naar binnen halen ga ik ook niet meer doen met deze planten ik hoop gewoon op nog flink wat nazomerse dagen en anders neem ik mijn verlies wel.

ik heb niets binnen staan, heb alleen deze 3 op mijn balkon staan. Ik zit er wel over na te denken om een tentje of iets te gaan halen om binnen te kunnen beginnen. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik het wel een leuke hobby vind . Maar ik ga volgende week eerst nog even een week op vakantie en ga daarna eens even goed kijken wat ik precies zou willen. Bedankt voor het mee denken word enorm gewardeerd.

Comment

Hoop doet leven😋.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Zo daar zijn we weer met de stand van zaken tot nu toe en een weekje vakantie voor de boeg 😎

Volgens mij ziet het er allemaal prima uit en opzich is het weer ook nog wel prima, de avonden zijn wat koud maar hey we zullen zien waar het schip strand. Je ziet her en der wat verkleuring aan de bladeren onderin en wat streepjes in de bladeren van de mineervlier maar verder ziet het er in mijn beleefenis gezond uit (correct me if im wrong). De week dat ik op vakantie ben komt er iemand in mijn huis die de plantjes bij gaat houden dus ik ben heel benieuwd als ik ze een week niet heb gezien wat dan de stand van zaken is. De autoflower is al een stukje verder in de bloeifase dan de 2 in de zwarte potten die wel echt een flink stuk groter zijn. Maar ook daar zijn al flink wat pruiken tevoorschijn gekomen. De ingezoomde foto op de top is van de AF waar je de trichomen ook echt heel duidelijk kan zien. Verder heb ik weinig meer te melden behalve dat ik erg nieuwsgierig ben naar het verdere verloop.
          Attached Files

Comment

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Oehh dat word spannend als je terug komt van vakantie.. 👀
            Geniet ervan! 🌞

Yes yes daar zijn we weer, terug van een heerlijk weekje zon zee strand 😎.
          De 2 planten in de zwarte bakken zijn echt nog flink gegroeit, de autoflower valt wel mee de toppen zijn niet echt groot maar volgens mij wel bij klaar om binnekort om te snoeien wat denken jullie daarvan?? In mijn belefenis zijn de trichomen veelal wit maar ik ben een groentje en kan het dus ook helemaal fout hebben.
          Hopelijk kunnen we rot voorkomen maar dat zal heel spannend gaan worden denk ik want de andere 2 planten hebben nog wel even nodig en het blijft helaas niet forever lekker weer.

Laat me vooral even weten wat jullie denken van de AF binnekort snoeien of moet ik nog wat langer geduld hebben?
          Attached Files

Comment

Zien er goed uit, maar om te bepalen of je oogsten kan, moet je zeker als beginnend kweker eigenlijk een microscoopje gebruiken.

Een handige zakmicroscoop op handformaat met verlichting. Uitermate geschikt om je wiet toppen van dichtbij te bekijken, hiermee kan je de THC kristallen / trichromes goed zien en het juiste moment om je plant te oogsten bepalen.

Vanaf het moment dat de Trichromen milkey (kleur) zijn kan je oogsten.
            Het mooiste is als je ook al wat amber ziet, maar dat lukt buiten niet altijd vanwege rot.

Ik kan het niet goed zien op je foto's, maar gok dat ze wel bijna klaar zijn, maar ik kan de trichromen niet echt zien.

Je moet als je een foto maakt veel verder inzoomen.
            Last edited by Gps; 9 October 2023, 15:08.
            Lets not criticize but legalize

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Gewoon heel dichtbij is vaak al genoeg, zolang ie maar goed gefocused is.

Die kan nog wel een aantal weken volgens mij. En snoeien zou ik laten.
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Eens. Die geelsige is het eerst klaar denk ik. Maar het kan snel gaan als het koeler wordt en blijft.
              Stoppen met voeden, en zodra je wakker gaat liggen over evt toprot oogsten.

Als je nu oogst heb je ook al een werkend wietje verwacht ik zo, maar knip er gewoon een top af en droog het ff (te) snel, kun je een goede indicatie krijgen wat je hebt. Voor netzelfde geld ben je nu al van net padje, kun je direct oogsten

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Oeps, excuseer, was voor een postje hoger bedoeld

• klos73
              klos73 commented
              Editing a comment
              Ik denk dat Kees met snoeien "omsnoeien" het oogsten bedoelt. Maar daar kan hij inderdaad beter even mee wachten. Het weer ziet er echter binnenkort niet geweldig meer uit. Dan wordt het mogelijk kiezen tussen iets of niets. Ik zou voor iets gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door klos73 View Post
            Ik denk dat Kees met snoeien "omsnoeien" het oogsten bedoelt. Maar daar kan hij inderdaad beter even mee wachten. Het weer ziet er echter binnenkort niet geweldig meer uit. Dan wordt het mogelijk kiezen tussen iets of niets. Ik zou voor iets gaan.
            Klopt indd ik bedoel oogsten en dan alleen de AF (de kleinste van de 3)

Comment

Dit is de AF ingezoomed voor zo goed ik het duidelijk en goed gefocust kreeg. Zijn de trichomen nu wit of nog helder want ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt goed weet. In mijn ogen is het vrij melkachtig maar kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
              Attached Files

Comment

• Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Ik denk dat ik zelfs een enkele amber zie. Je kan deze dus oogsten.

Je moet vanaf de zijkant naar de trichromen kijken. Als je er boven op kijkt lijken ze nooit transparant.

Je zit als je goed kijkt, vanaf de zijkant, ook nog wel wat heldere trichromen, maar nooit zijn ze allemaal precies gelijk.
            Bezig...
            X