Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn aller eerste kweek hulp en tips van harte welkom.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik hoop dat dit helpt, kijk in de twee gebieden waar ik rood omheen getekend heb.
    Bij de tweede zie je amber.
    Bij de eerste kijk je mooi vanaf de zijkant, en kijk je nog door de trrichroom heen.

    tricrhoom.jpg
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Spekvanderkees
      Spekvanderkees commented
      Editing a comment
      Jazeker helpt dat, thanks voor het meekijken en ik heb nog even geprobeerd vanaf de zijkant fotos te maken die zal ik ook nog even posten.

    #47
    Nog een paar, hopelijk duidelijkere foto's. Ik denk oogsten de boel...
    Attached Files
    Last edited by Spekvanderkees; 10 October 2023, 17:20.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oei, het is onder de huid gekropen, en in het kopje aan het spoken!!
      Oogstkriebeltjes en toprotvisioenen
      Hoort er allemaal bij als kweker. Mooi man
      😀

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Die "ellende" heb ik na 5 jaar nog steeds.
      Sta ik weer te kloten met me microscoopje, om een goed beeld te krijgen.
      Kan ik al oogsten of moet ik nog wachten. Toch word het elk jaar wel iets makkelijker.
      Ook zonder microscoop begin ik langzaam te zien hoe ver de plant is. Zijn de pistels al terug getrokken / verschrompeld?

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ik zou uiterlijk vrijdag oogsten daarna gaan we van subtropische vochtige lucht uit Spanje naar polaire lucht uit Nova Zembla.
      Wordt wennen vanaf zaterdag. Na het weekend zelfs vorst aan de grond of op waarnemingshoogte mogelijk en overdag geen 15c meer.

    #48
    Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
    Die "ellende" heb ik na 5 jaar nog steeds.
    Sta ik weer te kloten met me microscoopje, om een goed beeld te krijgen.
    Kan ik al oogsten of moet ik nog wachten. Toch word het elk jaar wel iets makkelijker.
    Ook zonder microscoop begin ik langzaam te zien hoe ver de plant is. Zijn de pistels al terug getrokken / verschrompeld?
    Jazeker die zijn terug getrokken alleen de onderste kleine topjes hebben nog wat witte pistels.

    Comment


      #49
      Misschien een tip,jullie zijn (suiker)blaadjes aan het inspecteren vanaf de zijkant,daar gaan jullie beiden de mist in de beste manier is recht boven de top bij de haartjes dat is het meest accuraat.

      De tricomes op de suiker blaadjes kleuren eerder amber namelijk dan de top zelf.

      Staff

      Comment


      • Spekvanderkees
        Spekvanderkees commented
        Editing a comment
        Thanks voor de tip, heb even opnieuw gekeken recht boven op de top en ook daar zitten al wat amberkleurige tussen. 😁😁

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        @stafford
        Ik gebruik voor me eigen planten een microscoopje. Dan is het een plekje zoeken, bij de top, waarbij ik trichromen van de zijkant kan zien.
        Als je namelijk boven op de Trihrromen kijkt lijken ze nooit transparant.

        Ik denk dus dat wij wel hetzelfde bedoelen, maar ik moet het nu doen met de gemaakte foto van de topic starter.

      #50
      Bij deze de trichomen op de top.
      Attached Files

      Comment


      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Goed elke dag letten op rot. Ze mogen nog wel wat langer staan, maar de vraag is vanwege het weer of je die keus hebt.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Top,houd er rekening mee het word echt vies bar slecht en koud weer.

        Temperaturen in de nacht tot 3graden,en bulten regen.

        Velen gaan weer genoodzaakt moeten oogsten tegen hun wil in.

      #51
      De 1ste is geoogst, het is niet veel maar dat was te verwachten. Nu nog even geduld en dan ben ik heel benieuwd naar de smaak en de high. Ik heb de suikerblaadjes bewaard want daar wil ik proberen wietboter van te gaan maken.

      De andere 2 planten hebben duidelijk nog wat tijd nodig maar indd er komt veel slecht weer aan dus wie weet gaan ze deze week ook om.

      Oow ja en dat knippen viel me nog best wel even tegen zeg wat een karwei haha, heb het er voor over hoor dat zeker maar dat had ik wel onderschat.(ze hangen inmiddels in een donkere ruimte)
      Attached Files

      Comment


      • Yuna
        Yuna commented
        Editing a comment
        Wat spek van der kees doet geeft ind de meest mooie toppen,daar waar ieder zo gek op is,helaas verliezen zijn toppen ook veel suikerblaadjes en alles wat ermee te maken heeft juist dat beïnvloed die gewilde smaak.

        Beste is zijn voorbeeld aanhouden,maar de suikerblaadjes laten zitten,dan drogen en als droog is lichtjes bijknippen rondom.

        Op die manier verlies je niet de suikerblaadjes en kun je ze ook niet volledig wegknippen,dat geeft nog mooiere toppen en veel extra effect.

        En ja knippen valt tegen,ik haat het ook.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Klos, kerel
        Verdampen en dan niet bezig zijn met smaak??
        Man, daar moet je je eens wat meer in verdiepen hoor. Een van de grootste voordelen van verdampen vind ik de sublieme smaaksensaties die ik krijg. Je moet alleen ff zoeken naar de voor jou beste manier

        Ik zorg ervoor dat ik nooit meer dan twee planten tegelijk hoef te oogsten. Podcast aan en alvast wat vers geknipte wiet verdampen terwijl je relaxed aan het knippen bent. Katten die wat blaadjes meepikken, lekkere koffie... handschoentjes en een setje van drie schone schaartjes is wel belangrijk

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik gebruik altijd een schaar en daar schraap ik de hash vanaf🤤

      #52
      Thanks voor de complimenten, momenteel heb ik nog vakantie en heb ik dus ook lekker rustig de tijd gehad om te knippen. Nu zit ik een beetje met de 2 andere planten te kijken wat ik ga doen gezien het weer. De komende 2 dagen regen met nog een oke temperatuur en dan word het ineens erg koud. Ze zijn duidelijk nog niet klaar maar ik denk dat ik ze vandaag of morgen wel al ga oogsten gezien het slechte weer. Wat zeggen jullie hoe pak ik dit het slimste aan?
      Attached Files

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou gezien het weer gaan oogsten. Na dit weekend is het eigenlijk gedaan met het goede weer, zo goed als zeker.

        Je kunt ze evt een weekje binnen zetten, of in de garage, badkamer ofzo. Lichturen enzo hoef je niet meer naar te kijken. Als je een dame zoveel stresst dat ie herma wordt duurt dat nog altijd zeker een week of twee drie, idem met evt zaadvorming.
        Ik zet ze altijd voor de oogst een paar dagen droog dan trekt ze zelf alvast een hoog vocht uit de plant. Zo kun je nog een weekje langer door zonder al die nattigheid

      • Yuna
        Yuna commented
        Editing a comment
        Ideaal jouw balkon,tip voor volgend jaar zorg dat je transparante golfplaat hebt (kost niks) en maak kastje, (plus luchtgaten dat je kan sluiten)

        1 lucht verplaatsing continu.
        2 je planten worden niet nat meer
        3,met de luchtgaten dicht trekt de warmte van binnen uit ook erin.
    Bezig...
    X