Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Top44 en 2x Strawberry Gum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 4x Top44 en 2x Strawberry Gum

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag collega's.

    Deze keer heb ik gekozen voor Strawberry gum van advanced seeds en Top44, beide besteld via zamnesia. Had in totaal 8 zaadjes ontkiemt, voor er uiteindelijk 6 over te houden.
    Ik heb ze eerst onder de cosmorow 2x 20w groot gebracht, later verhuisd naar de droogtent en onder m'n oude cob lamp gezet. Doordat ik er geen ventilator heb in hangen had ik de lamp wat hoger dan ik vroeger deed voor problemen te vermijden.
    Dit resulteerde uiteindelijk in wat meer strek dan anders..

    2/08;
    20230802_122328.jpg
    Hier waren ze net verpot van 4 naar 11 en 25liters.

    Lamp hing hier dus zeker op 50cm+



    5/08;
    20230805_130408.jpg



    En dan foto van gisteren na de verhuis richting de kast op 22/08


    20230822_223642.jpg


    Vanaf morgen ga ik regulator van aptus bijgeven zodat de strek stopt. Ze krijgen nog 2w startbooster bovenop de all-in-one en zodra de eerste pruikjes zichtbaar zijn kunnen we de P en topbooster boven halen in plaats van de startbooster.


    Zal nu nog een week of 2 trainen worden en bidden dat ze niet te veel meer groeien want de lamp kan max 15-20cm hoger vooraleer ze tegen de softbox zit.

    Wordt vervolgd


    ​​​​​



    #2
    Lamp laten zakken tot 20cm afstand van de bovenste blaadjes en het wattage opgevoerd van 300 naar 350w want de stammetjes zijn maar zwak van onder de cobs te staan die veel te hoog hing. Ik hoop het op deze manier op te lossen en ondertussen de strek te dempen.
    Kan wel nog +- 35cm omhoog maar dan moet ik de ventilator anders gaan hangen en daar heb ik ook niet veel zin in eerlijk gezegd 😅

    De beentjes zijn geschoren, de meeste training zit er ook op. Vanaf nu is het wachten op de eerste tekenen van bloei.
    ​​​​​​
    20230825_145314.jpg 20230825_145353.jpg 20230825_145403.jpg 20230825_193658.jpg

    Comment


      #3
      Echte bloei sinds 1 september, de foto's zijn wel van vandaag.

      20230903_141626.jpg 20230903_141756.jpg 20230903_141659.jpg

      De Strawberry's staan aan de kanten en de top44 in het midden. Sinds gisteren heb ik de voeding aangepast, de startbooster vervangen door p en topbooster.
      Ze krijgen nu per 5liter water;
      7.5ml aptus all-in-one minerale voeding
      1.25ml topbooster
      2.5ml p boost
      5ml GHE ph-

      Alles gaat gewoon vlot zoals het hoort zonder problemen, voorlopig dus weinig te melden. De temperatuur ligt rond de 28-30 graden schat ik (ik meet niets) en de LV meet ik niet meer.
      De lamp trekt 400w uit de muur, hoger ga ik niet deze ronde.

      Comment


        #4
        Staan er mooi bij!

        Geen steenwol meer?
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Moet er eerlijk gezegd nog steeds aan beginnen. Zal er straks nog een update over plaatsen. Deze kast ga ik aarde houden zolang ik niet zeker ben dat m'n hydro avontuur goed zal verlopen 😅

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Slim!

        #5
        Dag 6 echte bloei, gaat best lekker hier ondanks de hoge temperaturen.. laatste 2 dagen hebben ze er wel last van denk ik gezien de blaadjes meer naar boven staan als gewoonlijk. ze zuipen ook best veel, kan er beter gewoon naast blijven zitten met m'n gieter 😅

        ​​​​​​ 20230906_203417.jpg 20230906_203449.jpg 20230906_201926.jpg

        En dan voor de paar trouwe lezers van m'n vorige topic de stekken die in het tentje stonden zijn zo goed als allemaal geëlimineerd, heb er nog 5 uit de kratten over..
        Deze was ik eigenlijk uit het oog verloren en heb ze paar dagen geleden verhuisd richting de droogtent en nog eens water gegeven. Ze stonden te droog gisteren, ondertussen zijn ze bijgetrokken maar het krat woog zo goed als niets meer dus zou kunnen dat ze TE droog gestaan hebben voor goed te zijn.

        20230906_200636.jpg
        ​​​​
        ​​

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Wanneer ze te droog hebben gestaan trekken ze niet weer bij, dus je hebt ze nog net op tijd gewaterd.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Ja was de dag ervoor beetje lui helaas, er is wel degelijk merkbare schade want ze stonden echt prachtig tot 2d ervoor en ze zijn zoals je zegt niet meer volledig hersteld. Zoals ze hier te zien zijn staan ze eigenlijk al best triest vergeleken met paar dagen ervoor😅

        #6
        Zien er lekker uit

        Comment


          #7

          Dag 18 op 12/12, dag 9 echte bloei.
          ​​​​​​
          Geen idee waarom ze zo snel in bloei gegaan zijn, misschien heeft het te maken met dat ik ze 24u licht gaf tijdens de groei ipv 18 wat voor een groter schokeffect zorgt tijdens de omschakeling?

          Ze doen het alleszins voorlopig goed, ben er best tevreden mee voor geen problemen te zoeken zal ik waarschijnlijk straks of morgen eens flink wat blad verwijderen zodat ik niet tegen dezelfde problemen aanloop als Remco en ketel in hun kastje.. Hier hangt er wel een 100w ventilator in de kast die 24/7 draait dus hopelijk scheelt die stroomvreter me wel een hoop potentiële zorgen..

          Voor de rest krijgen ze per 10liter water;


          ​​​​​​2.5 ml topbooster
          15 ml aptus all in one
          5ml p boost
          10ml GHE ph-

          Vandaag voor de eerste keer regulator beginnen meegeven voor de strek tegen te gaan, zou trouwens ook moeten helpen met de warmere temperaturen om te gaan..

          Ik geef zoveel mogelijk langs onder water door de schalen te gebruiken, elke pot wordt ook minstens 1x per dag gewogen tijdens het water geven.

          En dan hier paar foto's want zonder kan ik hier lullen wat ik wil natuurlijk

          20230909_142251.jpg 20230909_142318.jpg 20230909_142334.jpg

          Comment


            #8
            Dag 16 echte bloei

            Rechtse kant van de kast kon iets beter, volgende ronde wss gewoon 8 gelijke potten. Nog steeds zelfde recept qua voeding, kleinste potten +- 1l, de andere 1.5l per dag.

            Voor de rest niet veel te melden, daarstraks eens wat blad gesnoeid en meer is er deze week niet gebeurd eigenlijk.

            Sta trouwens steeds open voor kritiek of als er vragen moesten zijn als er iets niet duidelijk is mogen ze ook altijd gesteld worden uiteraard. Foto's gwn in de bijlage deze keer.

            Tot de volgende
            ​​​​
            Attached Files

            Comment


              #9
              20230916_111144.jpg

              Ik was in m'n kleinste tentje ook nog wat aan het experimenteren met de oude COBS, hier stonden 2 superskunks van sensi en 3x Amnesia lemon van barneys farm in die ik tijdens de groei een beetje teveel verwaarloosd had. Het gevolg was smalle takjes die het gewicht van de toppen niet meer kunnen houden. Ondanks dat de lamp relatief hoog hangt blijven de toppen toch foxtailen, je zou denken dat er dan genoeg licht onderaan is ook zodat er geen fluff is maar dat is helaas niet het geval.
              Had nog meer moeten snoeien, dit nemen we mee voor de volgende ronde.. Begin me meer en meer af te vragen of je onder die cobs wel dezelfde resultaten mag verwachten als onder de strips.

              Van deze tent zal ik wss enkel de absolute toplaag in de potten steken, rest ga ik gebruiken voor ice o lator te maken want die is ook bijna op + scheelt me een hele hoop knipwerk







              20230919_182603.jpg dit zijn de 5 overgebleven stekken (van de Amnesia lemon) op steenwol, ook onder een TGL220W.
              Ik vind het nog steeds te gek dat deze planten al zo lang leven, heeft al 2x nipt geweest van TE droog maar tot hiertoe doen ze het goed en heb ik mss wat geluk gehad. Zodra de 2e lamp vrij komt van de kleinste tent ga ik ze erbij hangen denk ik. Tot hiertoe is dit experiment al meer dan geslaagd vind ik zelf en het vertrouwen in steenwol begint wel te komen zo.
              ​​Uiteindelijk heb ik niets meer gedaan dan 2 vijvermandjes gevuld met dat hydrox spul en paar keer van boven water opgegoten met de gieter. Ik geef geen speciale boosters bovenop die grow+Bloom van GHE en het enige wat eigenlijk veranderd ten opzichte van aarde is dat ik m'n PH naar 5.7 breng ipv 6. De EC heeft de 1.25 nog nooit overschreden en ik merk geen tekorten van iets. Hopelijk blijft het zo vlot gaan, dan zal ik nog rapper overgeschakeld zijn als ik dacht


              Random topje runtz van de vorige ronde, die gaan we zo dadelijk ff consumeren

              20230919_182815.jpg



              Comment


                #10
                Dag 24 ofzo echte bloei

                De kast gaat alles gewoon normaal verder, hier en daar wat plekken op m'n blad maar tis enkel de top44 die er last van heeft op 2 van de 4 planten dus ga er mij niet druk in maken. Zal wss te maken hebben dat ik een overschot van m'n voedingswater gebruikt heb zonder PH te meten.. Strawberry begint ook al lekker te ruiken.

                ​​​​ 20230924_184243.jpg 20230924_184309.jpg 20230924_184422.jpg





                En dan m'n hydroproject; 2 vijvermandjes gevuld met rfx en 5 Amnesia lemon stekken van barneys farm. Bak van m'n propagator onder als schaal en zo makkelijk kan 'hydro' zijn 😅
                Voorgegroeid onder 220w, heb er nu een 2e lamp boven gehangen en met 440w verwacht ik toch een ok resultaat neer te zetten binnen dit en 10weken ondanks dat het cobs zijn. Ga komende dagen de beentjes eens goed scheren en dan verwacht ik niet veel meer te moeten doen dan elke dag 5l water erop te gooien
                voeding nog steeds enkel GHE grow n Bloom

                20230924_183956.jpg 20230924_184011.jpg


                ​​​​​
                ​​

                Comment


                • JimBean
                  JimBean commented
                  Editing a comment
                  Mooi bos.

                #11
                Heb 1 plant van de top44 waarbij het lijkt dat ze al bijna klaar is. Toppen zijn ook veel kleiner als bij de andere 3 planten die wel rustig verder blijven aandikken. Binnenkort de loep maar eens boven halen want dit lijkt me wel heel vroeg na 37 dagen op 12/12..
                Hier de foto:
                20230928_191910.jpg

                Zoals gezegd blijft de rest verder aandikken zonder merkwaardige toestanden.. Ik heb ondertussen de Kboost toegevoegd want we zijn week 5 ingegaan vd bloei, geef ook 1x per week cal/mag.

                20230928_191744.jpg 20230928_191636.jpg
                20230928_191721.jpg


                Dan de hydrotent:

                20230928_194928.jpg 20230928_195247.jpg 20230928_195233.jpg 20230928_194609.jpgRechtsachter heb ik iets te hard genakt paar dagen geleden zo te zien. Voor de rest probeer ik het hier zo simpel mogelijk te houden, nog steeds handmatig water geven en wegen zodat ik een idee heb wat ze drinken per dag. Geen zotte voedingschema's met 5 verschillende boosters (zoals in m'n kast😅) maar gewoon de grow & Bloom voeding van GHE.

                Voor de rest vind ik het wel een leuk project, hopelijk kan ik er iets mooi afhalen binnen een week of 10. Vooral benieuwd of ik verschil ga proeven met de Amnesia lemon op aarde gekweekt.

                Comment


                • PH donner
                  PH donner commented
                  Editing a comment
                  Goed bezig!
                  Mooie top ook die vroege T44

                • DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Thx, we doen ons best.
                  Ja die top44 blinkt prachtig, helaas geen dikke toppen zoals de andere 3..

                #12
                Alles verloopt hier gewoon zoals het hoort, tis best saai..
                20231004_203149.jpg 20231004_203334.jpg

                ​​​​​​T44 20231004_203305.jpg

                De hydrotent met Amnesia lemon:
                20231003_210158.jpg


                En dan ice o lator gemaakt ook. Had van die laatste oogst de mooiste toppen bewaard en de rest heb ik in de machine gegooid om me knipwerk te besparen. Kwam echt mooi blonde bubblehash uit, helaas de fout gemaakt van die hoopjes apart te laten drogen ipv alles op 1 hoop te scheppen. Was best kut om te zeven dus heb al die kleine stukken in een bol moeten draaien want kreeg het niet meer gezeefd, het smolt echt in m'n handen. Kwaliteit ziet er wel echt top uit van dat balletje ​​​​

                20231003_205059.jpg 20231004_204439.jpg

                Comment


                  #13
                  Net de linkerhelft van de hydro weggegooid, beide planten roken niet meer lekker en gingen eerder de zure kant op. Rechterhelft heeft (voorlopig) wel nog die Amnesia geur dus die blijft staan. Zal ze wss volgende week verhuizen naar de kast als de rest van de top44 neer gaat want 440w laten draaien is zonde van de electriciteit voor 3 stekplantjes 😅


                  Ergens blij dat ik nog niet volledig overgeschakeld was naar hydro, volgende poging ga ik voor slabs en als dat niet lukt blijven we op aarde verder prutsen.. 😁
                  Attached Files

                  Comment


                  • Bas Haze
                    Bas Haze commented
                    Editing a comment
                    DerpiE hoe kan ik die informatie vinden om dat probleem tegen te gaan

                  • DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Bas Haze wat bedoel je precies?

                    Kan paar oorzaken zijn;

                    -Tent te vacuüm laten zuigen waardoor de toppen langs links te lang tegen de tentwand bleven schuren.
                    -Ofwel te lang water in m'n bak laten staan, geen idee waarom ik dan enkel links problemen had.
                    -bij het inwateren van de mapito in het begin had ik dat linkerkrat veel langer in het water gelaten, hierdoor droogde het precies altijd minder snel uit. Dacht dat dit te maken had omdat er in het ander netje 3 planten stonden maar achteraf bekeken was het van in het begin al dat dat krat minder snel uitdroogde..

                  #14
                  De top44 is een echte oldschool strain,prima plant 6weken met geluk zijn ze klaar vandaar de naam ook (top 44) echter altijd van 8weken uitgaan leert de praktijk bij de top44.

                  Hydro is prima,maar alles moet perfect verlopen.
                  wellicht cocos iets voor je?
                  Je kweekt het als aarde,maar tegelijkertijd ben je gewoon hydro het kweken,ps mooie bol ice o later.

                  Comment


                  • DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Ja die top44 is idd een klassieker.

                    Volgens mij gebruik ik die hydro-(mapito) als cocos voor de moment. 😅Heb er kratje van gevuld en ingewaterd, voor de rest giet ik er 1x per dag water over alsof ik op aarde zou kweken.

                  #15
                  Dag 52 12/12


                  Ik krijg de 18e werklui over de vloer 🙄
                  De top44 zal toch echt wel klaar moeten zijn tegen dan, willen of niet.. Dan kan de Amnesia lemon verhuizen richting de kast en de tent afgebroken worden.
                  De Strawberry kan dan nog weekje of 2 a 3 verder afbloeien, die begint redelijk geel te worden, hopelijk zingen ze het nog een week of 2 uit zonder problemen... 🙏

                  Attached Files

                  Comment

                  Bezig...
                  X