Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led scrog sweet zz sp queen

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led scrog sweet zz sp queen

    Korting op 420shop
    Hallo zal me even voorstellen
    ik ben ricotico 26 jaar
    Dit zal mijn eerste kweek van dit jaar worden naar een aantal jaren tezijn gestop begon het toch weer op te komen het is en blijf toch een prachtige hobby


    mars hydro tsw 2000 300w grow
    mars hydro fce 4800. 480w bloei nieuwe model 2023

    deze kweek zal 8 weken voorgroeien zijn we beginnen
    in een bekertje vervolgens gaan we over naar air pots 2,8l 14l en voor de bloei gaan we over op 28l

    ik heb 3x sweet zz geplant van rqs 2 zijn er boven de 3e is niet uitgekomen nog even wachten misschien is er nog geluk
    1x gratis zaadje sp queen ook uitgekomen nog niet boven de grond

    Ik kweek met de lijn van plagron en gebruik hier de terra en Coco
    plagron Growmix
    plagron Coco premium

    ik wil een test met Coco uitvoeren op de sweet ss dit soortje al vaker gekweekt
    hoe het verschil is dit zal mij Eerste plantje op Coco worden
    heb me goed ingelezen overal en op het forum ook

    vervolgens aan het eind van de groei fase zal ik van ieder plantje 5 stekken trekken om hier moeder van te kunnen maken zodra de oogst gedroog en gecure is kan ik ze gaan testen de beste smaak en goede high daar zullen we de klonen van houden om moeder van te maken en dan kunne we voortaan op stekken gaan kweken de moeder zullen zeer kieskeurig worden uitgezocht

    Voor de bloei zal ik een 120x120x200 tentje gebruiken
    550m3 softbox met dimmer en voor trillingen gebruiken trilling iso
    600m3 filter
    480w led
    28l air pot

    hier de kleine plantjes wat gaat het toch snel
    voor nu geef ik water waneer nodig is zet 1 dag van te voren ph 6,5/6.8 ec 0.6
    graden 24/27
    lv 50/70

    Voor Coco zal de ph 5,5/5,9 liggen over 1week a 10 dagen zal ik gaan overpotten en dan zal de Coco gebruikt gaan worden
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Answer selected by Ricotico97 at 20 September 2023, 16:10.

    Succes ermee! Deze ga ik ook volgen

    Comment


      #2
      8 weken voorgroeien?? Of Ben je van plan om het net zo te verneuken als ik heb gedaanπŸ™‚πŸ‘πŸ»

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        En nu dat je lamp er is, Hoelang ga je de volgende voorgroeien?

      • Ricotico97
        Ricotico97 commented
        Editing a comment
        Volgende ronde staat al klaar 16 gelato onder de lamp en 3/4 weken voorgroei normale werkwijze zeg maar voor iedereen maximum eruit halen

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Mss door 3 keren te verplanten

      #3
      En na het voorgroeien nog groeien?

      Comment


        #4
        Bij cocos heb je calmag nodig.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Cocos neemt calmag heel makkelijk op maar geeft het niet makkelijk af aan de wortels.

          Dus je begint met 0.1 ml per liter en voert dat langzaam op tijdens de kweek.

        • Ricotico97
          Ricotico97 commented
          Editing a comment
          Dit geef je in beide fase of alleen in de groei

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Beide fase.

        #5
        Vind 8 weken voorgroei overdreven.

        Ik zit dan namelijk haast op het einde van me kweek…

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ik ben echt benieuwd naar jou verslagπŸ™‚

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Die wil ik ook wel, 8weken vanuit stek is wel heel snel. Heb je kweekverslagen, die zou ik dan graag eens willen zien? 6,5 kweek per jaar dan ben je toch wel de kweekgoeroe

        • Zkittelz
          Zkittelz commented
          Editing a comment
          β€˜Haast op einde β€˜ Vriendelijke vriend

        #6
        Alsof 8 weken overdreven is? Hij gaat 120x120 vullen met 2 planten en dat ook nog eens 3x verpotten.

        Je mag hopen dat je het in 8 weken vol hebt.

        Al zou ik zelf zeker 4 of 5 zetten dan scheelt de voorgroei.
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Scrog niet vergeten.

          Ik wil hem weleens zien vlechten/onder trekken voor 8 weken em met 3 potten.

          Bedoelde 3 x verpotten.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 20 September 2023, 14:25.

        • Ricotico97
          Ricotico97 commented
          Editing a comment
          Dankjewel idd 8 weken is misschien nog kort en zal met 4 potten zijn zaad is onderweg

        #7
        Succes ermee! Deze ga ik ook volgen

        Comment


          #8
          Ik ben helaas over het scrog heen gelezen.

          Rreppellsteeltjam Helaas kweek ik niet op 5 potten en doe al helemaal geen scrog. Ik vind het een tijd verspilling. Ieder ze ding. Succes

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Niet mijn kweek kietelz.

          • Ricotico97
            Ricotico97 commented
            Editing a comment
            ik wil het ook anders gaan doen doe dit al jaren scrog en draaie net als een ander elke 2 maand een kweek wil deze plante stekke van trekken en moeders maken en dan 16x14l potten en dan stekken van deze moeders zullen eerst uitgekozen worden na roken enzo van de wiet en dan wil ik deze manier komende jaren gaan doen

          • Ricotico97
            Ricotico97 commented
            Editing a comment
            werk met een voorgroei ene kamer flower kamer de andere 1week voordat ze bloei ingaan poot ik nieuw zaad en nu zal het 10 dagen vorens sstekke trekken worden

          #9
          Ieder het zijne maar als je naar de topic van Kelderkastje kijkt zie je hoe ik dat zou aanpakken.
          Lading potten, zorgen voor een flinke zak zaden, scheelt een hoop ingewikkeld gedoe, laat staan het in leven houden van moederplanten met alle ruimte en kosten die erbij horen.
          Maar ik zal dit met belangstelling volgen en wellicht kijk ik er over 8 weken helemaal anders tegenaan.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

          Comment


          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Verschillende zaden is ook verschillende feno's en hij wil gaan selecteren. Zou idd ook wel voor meer planten gaan en minder lang voorgroeien.
            5 a 6 planten een week of 3 voorgroeien. Beetje trainen en je stekjes knip je 2 a 3d voor je schakelt naar 12/12 als je de boel proper zet met snoeien. Scheelt hem al snel 5 weken electriciteit.

          • Ricotico97
            Ricotico97 commented
            Editing a comment
            ik wil het met 16x14l pot gaan proberen na deze ronde omdat ik dan stekken heb eers goede moeders nodig doe het al jaren op deze manier en heb al vaker gehoord dat ik dit is moet gaan proberen

          #10
          Alles groeit lekker
          het ene plantje wat raar uit het zaad kwam is goed terug gekomen al vind ik der wel erg licht van kleur

          op naar de volgende week ondertussen kwam
          zusje in week 2 boven kwam 4 dagen terug spieken boven het potje kleine achterstand helaas maar dit komt zeker goed
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #11
            Iemand die weet wat het kan zijn ik heb alle plantjes nagekeken en ik zie niks raar boven of onder de bladeren ik spuit elke donderdag canna cure misschien iets anders gaan nemen wand er word door iets aan mij plantjes gegeten of zou dit iets anders kunnen zijn
            het is overdag altijd tusse de 22/26 graden nacht tusse de 19/21 lv overdag 66 procent luchtbevochtiger erbij genomen snacht lv 70/80
            water met wat enzymen en wortelstimulator plagron
            het blad waar aan gevreten is voelt erg rouwig droog aan niet zacht en en gladjes en zoals op foto buigen de zijranden van dat blad na binnen
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #12
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #13
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #14
                  LV waardes zonder die bevochtiger? Denk niet dat je die nodig hebt als je uit zaad kweekt. Vind 80% zelfs best hoog, je wilt vooral wortelgroei in deze fase van je kweekje dus zou me vooral op concentreren op je water geven in de pot.
                  ​​​​​​Zie ook dat je potten niet te nat staan in de groei, laat die wortels maar beetje zoeken. (Uiteraard ook niet TE droog)

                  Verder zou ik een minimum aan cal/mag meegeven als je op cocos kweekt elke watergift, staat meestal zo aangegeven op de meeste voedingschema's en ik lees hier nergens dat je dat geeft. Als dat droog blad bij nieuwe groei ook is zou ik me zorgen maken, als het bij 1 blad blijft zou ik niet teveel stressen voorlopig.

                  Over beestjes op je plant:
                  Als ik mij goed herinner heeft lr2 ooit ergens gezegd dat beestjes voornamelijk op zieke/zwakkere planten komen dus in theorie zou je zo een bladspray nooit nodig hebben als je planten gezond zijn. Kan toen ergens een stuk context gemist hebben ook natuurlijk
                  Zou het zelf nooit gebruiken alleszins


                  Succes ermee verder.

                  Comment


                  • Ricotico97
                    Ricotico97 commented
                    Editing a comment
                    Ik heb idd me cal mag binnen gekregen ga hier morgen mee beginnen wat raad je voor mij zaailing in Coco aan ik gebruik plagron zat te denke me osmose water ervoor te pakken ec 0,4 met cal mag en de rest a b tot ec 0.8/1 ec ?

                  • Bas Haze
                    Bas Haze commented
                    Editing a comment
                    Het plantje laat je wel zien wat ze nodig heeft.
                    Dat is per opstelling anders en soms reageren per plant er zelfs anders op

                  #15
                  Lv zo der bevochtiger rond de 30/40 en heb nog 1 zaailing in Coco staan de rest staat in plagron Growmix overdag bevochtigen staat snacht sws uit

                  Comment


                  • DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Ah het is gewoon op potgrond. Dan zou ik gewoon m'n kraanwater naar PH 6 brengen voor de eerste weken en al de rest van voeding achterwege laten.

                  • Ricotico97
                    Ricotico97 commented
                    Editing a comment
                    3 op Growmix 1 op Coco

                  • Bas Haze
                    Bas Haze commented
                    Editing a comment
                    Coco is vergelijkbaar met hydro kweek dus als je een foutje maakt merk je dat gelijk en je kan het dan makkelijker bij sturen . Als je een beetje weet hoe het werkt in de pot
                Bezig...
                X