Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 3x auto white widows,3x auto mokums tulip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek 3x auto white widows,3x auto mokums tulip

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal! Ik ben phobic, en ik ben net begonnen met mijn cannabis kweekavontuur. Hier is een overzicht van mijn eerste week en tweede week.

    SETUP:

    Tent: Marshydro 100x100x180
    Led: Marsydro tsw 2000
    Afzuiging: Marshydro
    Potten:gronest aqua breathe (19L)​
    Voeding: plagron terra
    Ph meter: aquamaster p160
    aarde: Plagron light mix




    Op 15/09/ heb ik mijn zaden geplant direct in de 19l potten. Ze staan onder een 20/4 lichtschema en lijken gezond.


    Ik heb ze tot 25/09/23 water met wat power roots en pure enzyme gegeven met ph van 6.3 en ben van plan om binnenkort met lichte groeivoeding te beginnen.

    Ik sta open voor suggesties en tips .



    Met vriendelijke groet, phobic
    Attached Files

    #2
    O god, een aquamaster!!!

    Misschien effe een poll doen over hoelang deze het blijft doen.

    Tip, meet voor je iets gaat doen, standaard je kraanwater, mocht ie een afwijking krijgen dan zie je dat meteen.

    Nog een tip, je bent geen enkele wortelstimulator nodig!!

    Wel calmag, dat komt door de ledlicht, beginnen met 0.1 per liter en langzaam opbouwen.

    Voeding mee wachten tot de plant het laat zien.

    Comment


    • phobic94
      phobic94 commented
      Editing a comment
      Oei hopelijk gaat die aquamaster lang mee want goedkoop is het niet. Tot nu toe kloppen de metingen miss geen slecht idee om hem elke twee weken te kalibreren. Is die wortelstimulator slecht voor mijn planten of is het gewoon overbodig ? anders stop ik er direct mee gelukkig heb ik maar 100ml flesje. Zal mij zo snel mogelijk wat calmag aanschaffen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het is een slecht idee om dat ding constant te calibreren, stop dat ding gewoon in een beker met kraanwater dan weet je de eventuele afwijking, wortel spul is overbodig.

      Calmag van dutchpro zit OOK ander spul bij in.

      Bluelab meters zijn het best, zoals in geen klachten bekend.

    • phobic94
      phobic94 commented
      Editing a comment
      Top bedankt voor de goede tips en snelle reactie

    #3
    Dag iedereen kleine update met wat foto's.



    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    Comment


    • hetismij
      hetismij commented
      Editing a comment
      Mooie setup, gaat goedkomen hier. Zeker wachten met voeding. Auto’s hebben niet veel nodig. Maar calmag wel. Vrij vergevingsgezind autoflowers. Succes.

    #4
    Dag iedereen hier ben ik dan weer met een nieuwe update😀

    Dag 13 dat ze boven de grond zijn momenteel zie ik dat ze vrij goed aan het door groeien zijn. In tussen tijd heb ik wat calmag gekocht en geef ze 0,5 ml per liter. Vandaag ben ik ook begonnen met 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid groeivoeding te geven. Ik geef ongeveer 350 ml liter water per plant met een ph van 6.3 en een ec van 0.9. Ik wil ook graag met lst beginnen maar weet niet juist wanneer het beste moment is en heb ook een scrog net gekocht. Alle tips zijn welkom en alvast bedankt 😄
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Last edited by phobic94; 6 October 2023, 14:51.

    Comment


      #5
      Ik zou even helemaal niks doen.
      De planten had ik op een week oud geschat, ze hebben het dus zwaar zat vermoed ik.

      In dit grote potten hebben deze kleintjes ook helemaal niet zoveel water nodig.
      Ik snap dat je handen jeuken maar ik vermoed dat alles wat je nu doet meer kwaad dan goed doet.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Idd, gewoon afwachten nu. En in het vervolg opletten als je water geeft want zo krijg je plekken op je bladeren

      • phobic94
        phobic94 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor het advies, inderdaad ik ben een beetje te enthousiast ik laat ze nu meer met rust en geef ook minder water.

      #6
      Dag iedereen een kleine update met wat foto's.

      Ik ben nu op dag 16 planten groeien nu wat sneller heb ze wat met rust gelaten omdat ik anders te veel water zou geven. In tussen tijd heb ik een tensiometer van blumat besteld hopelijk zal het mij helpen om beter water te geven.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.
      Last edited by phobic94; 6 October 2023, 14:51.

      Comment


        #7
        Dag iedereen

        Ik ben nu op dag 20 de dames doen het vrij goed. Ben nu begonnen met sugar royal te geven en geef ook wat meer calmag en groeivoeding, Mijn blumat tensiometer is ook binnen en steekt al in de grond hopelijk zal die mij goed helpen met water geven . Twijfel ook of ik LST zou doen of niet heb ook een scrog net maar heb gelezen dat het de moeite niet waard is om het net te gebruiken als je de planten niet topt. Wat denken jullie ? elke tip is welkom alvast bedankt
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 6 photos.

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Ben niet 100% bekend met plagron maar is die Sugar royal niet iets voor in de bloei? Voor de rest zou ik alles van voeding nog even weglaten zoals Jim je 5 dagen geleden al zei 😂

          Hou gewoon de grond vochtig met kraanwater PH 6 zonder ze te nat te zetten en haal de voeding boven zodra ze wat lichter groen zien.

        • phobic94
          phobic94 commented
          Editing a comment
          Sugar royal is voor de groei en bloei periode. Zal stoppen met voeding tot dat ze lichter van kleur zijn. Bedankt voor de feedback

        #8
        DAG 26

        De eerste bloeihaartjes zijn te zien. De dames groeien goed door ik heb ze de laatste 5 dagen alleen water gegeven met een ph van 6, nu heb ik weer wat voeding toegediend.
        Wanneer zou het beste moment zijn om te beginnen met het geven van bloei voeding ?
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 6 photos.
        Last edited by phobic94; 12 October 2023, 17:10.

        Comment


          #9
          Ik kweek ook met de terra lijn ik zie dat je light mix gebruikt je kan meteen bloom gaan geven nu je de haartjes al heb let wel
          op dat je zoals de rest ook al heb gezecht niet te veel doet voeden ze zien er goed groen uit maar dit is met lamp aan gebreken zijn lastig tezien foto waneer lamp uit is keertje maken geeft een mooier beeld wat ze nodig hebben

          Comment


            #10
            Nog te vroeg voor de bloeivoeding 😉 wachten tot de strek eruit is

            Comment


            • phobic94
              phobic94 commented
              Editing a comment
              Oke bedankt voor de tip 😄 Zal wachten tot strek eruit is voor ik aan bloeivoeding begin.

            #11
            Dag 31

            Kleine update met wat foto's. Ik heb ondertussen mijn net al geplaatst ik geef nog steeds groeivoeding, tegen einde van deze week begin ik met bloeivoeding. Wanneer is het beste moment voor green sensation te geven aan autoflowers ?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Volgens de beschrijving laatste 4 tot 6 weken van de bloei, zijn nu week of 5 oud, dus denk dat je samen met de bloeivoeding kan beginnen

            • Ricotico97
              Ricotico97 commented
              Editing a comment
              Welke week zit je nu en gss geef je de laatste 4 tot 6 weken lig aan soortje weken van 8/10 geef je laatste 4 weken gss mee en soortjes tot 13weken geef je 6 weken gss mee zo doe ik het iedereen doet anders

            • phobic94
              phobic94 commented
              Editing a comment
              Ik ben nu op week 5 en normaal zouden ze nog ongeveer 6 weken moeten bloeien. Dus ik denk zoals Corleone zij dat ik al mag beginnen met gss. Bedankt voor jullie antwoorden 😉

            #12
            Vanaf waneer ben je de bloei gaan tellen gelijk na 12/12 of 2weken later nadat je haartjes begon tezien ?

            Comment


            • Ricotico97
              Ricotico97 commented
              Editing a comment
              Foutje las het verkeerd als je nog 6 weken te gaan heb zou ik idd rustig aan gaan mee geven begin met 1ml op 2liter of zelfs 4 liter kan je het in een week of 2 op 1ml per liter zitten of zelfs eerder

            #13
            Ja ik ga met 1 ML op 2 liter beginnen en langzaam opbouwen naar 1 op 1

            Comment


            • Ricotico97
              Ricotico97 commented
              Editing a comment
              Miss eentje gaan halen voorgezegd kijke je toch na de Amber kleur toch

            • phobic94
              phobic94 commented
              Editing a comment
              Ja zou ik zeker doen, zo schat je beter de oogst tijd bij troebele trichomen heb je normaal gezien het hoogste thc gehalte.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Bruine haren wil niet altijd zeggen dat ze klaar zijn, als een plant bestoven wordt krijgt hij ook bruine haren, beste kijken naar de trichomen.

            #14
            When To Harvest NL.jpg Hier zie je wanneer het voor jou het beste is om te oogsten.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


              #15
              Dag 39

              De dames doen het vrij goed 6 dagen geleden begonnen met bloeivoeding en ze reageren goed. Ik heb de vochtigheid ook laten dalen tot 40% maar ik heb ook gaatjes gevonden in sommige bladeren ik weet niet juist wat het is misschien is het spint maar ben niet zeker elke tip is welkom alvast bedankt.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 10 photos.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Eerder rupsje.

                Veel ongedierte zit op de onderkant van het blad, spint ook.
            Bezig...
            X