Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte weduwen ronde 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Witte weduwen ronde 3

Korting op 420shop
    Ja ja daar ben ik weer. En heel avontuurlijk heb ik toch maar weer voor white widow autoflowers gekozen. Mijn gevoel zegt mij dat ik er nog lang niet alles uit heb gehaald in de vorige ronde.

Aan de basis setup heb ik niets veranderd. Nog steeds 120w greenception, 80x80 tentje, afzuigertje die heel professioneel op het ventilatierooster van het raam zit geductaped en nog wat andere toebehoren.

licht schema zit ik nog over te twijfelen. Ik neig er naar om deze weer op 20/4 te doen. 18/6 zou mijn energierekening wat drukken dus dat is nog een serieuze overweging.

de grote verandering zit in de aarde en de hoeveelheid daarvan deze ronde. Ik ben voor royal mix van plagron gegaan dit keer. Daarnaast heb ik grotere potten gekocht. Mijn oude waren 14 liter inhoud, en deze zijn 28 liter. Dat betekent ook maar maximaal 4 planten dit keer, meer past er gewoon niet in de tent.

uiteindelijk heb ik 3 potten met Royal mix gemaakt, en 1 pot met een mix van batmix en Royal mix van plagron dat had ik nog liggen en leek mij een mooi experiment om eens te zien of er verschil in zit dadelijk qua groei, bloei, smaak en geur. De batmix pot kan je herkennen aan het gele naamkaartje. Ik had ook geen andere keuze trouwens want in elke pot ging een goede 35/40 liter aarde bleek uiteindelijk, maar het een experiment noemen doet mij beter voelen over mijn eigen fout dat ik te weinig aarde had gekocht.

net als vorige keer heb ik in het midden van elke pot zo’n 5 liter stek aarde (ook plagron) gestopt zodat het zaadje daarin kan ontkiemen en groeien zonder direct in de hete batmix/royal mix terecht te komen.

gisteren heb ik de potten ingewaterd, even laten uitlekken, zaadjes er in gedaan en deze bedekt en nu is het gewoon afwachten geblazen. De aarde is goed nat dus ik verwacht de komende week eigenlijk nog geen water te geven. Alleen de toplaag een beetje vochtig houden.
    Attached Files

Eerste 2 dames hebben hun kopjes laten zien, hopelijk volgen de andere 2 snel.

Heb het lichtschema toch maar naar 18/6 gezet om de energie rekening een beetje te drukken. De twee uurtjes minder licht ga ik proberen op te vangen door de lichtsterkte zo hoog mogelijk te houden om nog steeds optimale DLI te bereiken.

Attached Files

Comment

Wat is DLI?

Comment

Das heel technisch.

Comment

Das heel technisch

Comment

Das erg technisch

Comment

Ik begreep het al naar de eerste technisch. Ik ben geen chimpansee🤠

Comment

Dag 7? Ben de tel alweer kwijt.

heb niet echt goed opgelet de afgelopen dagen was erg druk met werk en andere zaken.

ben nog geen fan van 18/6. Overduidelijk is er meer strek en valt de groei ook nog erg tegen. Licht schema daarom maar weer naar 20/4 gezet.
            Attached Files

Comment

Ging zojuist nog een keer kijken en zag tot mijn schrik 2 plantjes op de grond liggen.

Hopelijk hebben ze zo genoeg steun
              Attached Files

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Hoger percentage licht geven?

• Zabuza
                Zabuza commented
                Editing a comment
                Eventueel nog wat grond tegen de stammetjes aan leggen ter ondersteuning. Een piramide maken rondom.

• Wiewatwaarhoezo
                Wiewatwaarhoezo commented
                Editing a comment
                Zabuza ja dat is een goede. Dadelijk gelijk maar even doen.

Dag 8.

Attached Files

Comment

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Gaat lekker

Dag 11
              Attached Files

Comment

Dag 14
                Attached Files

Comment

Dag 16
                  Attached Files

Comment

Dag 18.

Kwam er vandaag achter dat de lamp toch nog op 18/6 stond, dus dat laat ik dan nu ook maar gewoon zo, ze lijken het prima te doen.

Denk dat het nu na 18 dagen wel zoetjes aan tijd wordt om de eerste keer water te geven. Potten zijn een heel stuk lichter en de LV was ook lekker laag dus tijd voor water.

de plant met de half batmix/half royal mix lijkt wel een mooie voorsprong te nemen (vooraan met het gele kaartje erin). Als laatste ontkiemt en groeit nu het snelst. Vindt de planten ook nog mooi compact, al zal daar denk ik snel verandering in gaan komen.
                    Attached Files

Comment

Dag 20,

de royal mix batmix mix gaat duidelijk aan de leiding.

water geven was uiteindelijk nog niet nodig. De potten waren nog steeds erg zwaar.

Attached Files

Comment

• LastnameFirst
                        LastnameFirst commented
                        Editing a comment
                        Interessant, ik volg! Hoe is jouw eerdere ervaring met batmix? Mijn volgende ronde wil ik daar op kweken!

• Wiewatwaarhoezo
                        Wiewatwaarhoezo commented
                        Editing a comment
                        @LastnameFirst,

Thanks.

Mijn eerdere ervaringen met batmix waren erg goed. Het is wel erg sterk spul dus direct zaden ontkiemen in batmix zou ik afraden. Beste is een week of 2 voor groeien in een pot met bijvoorbeeld alleen stek aarde en dan verpotten in de batmix.

Ikzelf deed mijn potten afvullen met batmix en dan in het midden van de pot weer afgraven en dat gat dan invullen met een flinke dosis stekaarde en dan daarin het zaadje zodat ik niet hoefde te verpotten. maar heb alsnog een paar planten gehad die het een beetje te veel voeding vonden. Waarschijnlijk omdat de worteltjes toch te snel in de batmix kwamen.
                    Bezig...
                    X