Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnen kweek in 60x60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste binnen kweek in 60x60

    Korting op 420shop
    Na de eerste buitenkweek afgerond te hebben lonkt nu het nieuwe avontuur binnenshuis.

    Daarvoor gebruik ik;
    Tent 60x60x160
    Mars Hydro ts1000 (overal tussen de 140 en 170euro op marktplaats is een Pool 100euro nieuw in doos betâh, volgende lading komt over 2 weken)
    Afzuiging 350m3
    Ventilator 15 watt
    4x 11liter potten
    Plagron lightmix
    ​​​​​​Pokon zaai/stekgrond

    Qua zaden heb ik de keuze uit:

    Wedding Cake AF Zamnesia 4x
    Jealousy AF Zamnesia 3x
    Gelato AF Zamnesia 1x
    Candy Pain AF Zamnesia 1x
    Critical AF Zamnesia 1x
    Special Kush fem RQS 3x
    (cbd zaden bewaar ik voor volgend jaar)

    Voeding in huis:
    Bionova autoflower supermix
    Plagron Green Sensation
    Advanced Nutrients starterkit
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Skanti; 4 October 2023, 12:05. Reden: Openings post bijgewerkt voor het overzicht.

    #2
    Ik ben zelf ook ooit met auto's begonnen maar kan nu geen enkele reden meer bedenken om die binnen te gebruiken.
    Ik zou lekker die Kush zaden planten en de afjes voor buiten bewaren.

    Verder mooi setje zo.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • Skanti
      Skanti commented
      Editing a comment
      Ik zal het meenemen in mijn keuze, ik moet er wel bij zeggen dat ik voor de lol kweek. Ik gebruik het niet, ik heb van de buitenkweek 73gr liggen dat uiteindelijk in de kliko zal belanden.

      Het is voor mij om te kijken of ik het kan, en het liefst zo simpel mogelijk.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Wie gebruikt nou geen weed als hij der heeft liggen en dan nog zoveel. En als het maar voor de lol is dan maakt het ook geen reet uit hoeveel opbrengst, dan lekker simpel ja, suc6

    • Skanti
      Skanti commented
      Editing a comment
      Rietslang ik heb het nog eens geprobeerd maar ik word er al heel snel beroerd van, dat was vroeger wel anders 😂.

      Met simpel bedoel ik dat ik niet vanalles uit de tent ga halen om records te breken, een gemiddelde hoeveelheid proberen te halen met zo min mogelijk kosten/toevoegingen, beetje basic kweken.

    #3
    Na nog het één en ander gelezen te hebben, heb ik toch besloten om met 4 afjes te beginnen.
    Die zal ik groot gaan brengen in 4x 11liter(25x25), ik heb nog zitten denken om ze in 14 liter te doen maar dat leek me toch wat krap die potten zijn 28x28, en wil ze ook graag vanaf onder water kunnen geven.

    Comment


    • LastnameFirst
      LastnameFirst commented
      Editing a comment
      Had die pool nog een datum gegeven? Ik zat namelijk ook te azen op die lamp haha.
      4 af’s gaan je 60x60 wel volzetten hoor, flink snoeien dus!

    • Skanti
      Skanti commented
      Editing a comment
      LastnameFirst nee alleen dat het nog 2 weken ging duren. Lukasz Sobka is zijn naam.

    #4
    Morgen gaat de reis beginnen, er gaan 2x wedding cake 1x jealousy en 1x Gelato kennismaken met een natte koffiefilter.

    Als de zaden uitkomen stop ik ze meteen in de 11 liter pot, deze ga ik vullen met de lightmix met in het midden een beker formaat zaaigrond beide knijpnat of droog ik weet niet meer hoe jullie dat noemen.

    Comment


      #5
      Geduld is niet mijn sterkste eigenschap haha
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Ik zie autoflower en een tenthoogte van 160 cm. Mijn ervaring met 2 soorten autoflower in een opstelling met dezelfde hoogte was de White Widows voorbij de lamp (g-bars) en de White Diesel amper 30 cm hoog.

        Ik lees verder ook dat ge niet rookt en er niet een bepaalde hoeveelheid kost wat kost geoogst moet worden. Dat is dan weer gunstig. Veel plezier met uw ronde!!

        Comment


        • Skanti
          Skanti commented
          Editing a comment
          Om het nog spannender te maken ik heb me vergist in de hoogte. De tent is maar 140cm hoog hahaha

        • Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          Ik lees sowieso mee. We zien het wel gebeuren. Heb me destijds stoffen potten aangeschaft ipv de plastic vierkante om enkele centimeters in de hoogte te winnen.

        #7
        Mag ik vragen wat je met de eventuele opbrengst gaat doen? Gezien je het zelf niet rookt of vaped.
        Geen vrienden die het gebruiken?
        Want ik lees dat je nog 73gr hebt liggen die de kliko in gaat...mijn hartje breekt als ik dat lees. 😭

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Skanti Misschien wat lekkere baksels van maken zoals de heren hieronder aangeven.
          En misschien een keer naar de dichtstbijzijnde coffeeshop rijden, daar zul je genoeg blowers in de buurt hebben, spreek ze aan en deel je wiet zou je zeggen. 😉
          Maar je vind het dus niet zonde van het geld wat je erin stopt?

        • Skanti
          Skanti commented
          Editing a comment
          Nee ik ga er niks mee bakken en stiekem aan mensen geven, ik ben vroeger door een vriend "gedrogeerd" op een feest, het was een geweldige ervaring maar wel een vertrouwensbreuk. Hij wist dat ik anti harddrugs was en het dan toch stiekem in mijn drinken gooien.

          Een hobby mag geld kosten toch hahaha.

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Skanti Wat een klote actie van die maat van je joh, ik snap dat het vertrouwen volledig weg was.
          En daar heb je helemaal gelijk in, een hobby mag best wat kosten.

          Leuk, ik kijk uit naar je kweekverslag.

        #8
        Zojuist even een blik geworpen op de koffiefilters en ik kan mededelen dat er beweging in zit. Ik hoop dat ik van het weekend de potten kan gaan vullen.

        Dat brengt mij bij het volgende.
        De tent staat nu op een onverwarmde zolder naast de wasrekken, de afzuiging uit de tent gaat via een overbodige dakdoorvoer naar buiten. Nu hebben we nog een logeerkamertje waar ik ivm nachtdiensten af en toe slaap, ik zou de tent daar neer willen zetten en eventueel nog een extra filter er op zetten, dus filter-afzuiger-filter. Het raam kan op een kier en de kamerdeur kan altijd open, behalve als ik er slaap natuurlijk. Zou dat de vochthuishouding een beetje op peil houden?

        Naast deze nieuwe hobby heb ik ook nog een kleine bonsai hobby waar ik het één en ander voor in huis heb, zo ook kanuma. Kanuma is een substraat met een lage Ph waarde, ik denk dat ik hier wat van ga mengen door de aarde, uiteraard niet de voorgeschreven 30-50% maar een paar handen.

        "Kanuma is een grondsoort die veel wordt gebruikt in de bonsaiteelt, met name voor zuurminnende soorten zoals azalea's en camelia's. Het is een lichtgewicht, zanderige grond met een zeer laag gehalte aan voedingsstoffen, waardoor het ideaal is voor bonsai omdat het zorgt voor een uitstekende drainage en het gemakkelijker maakt om de wortels te snoeien tijdens het verpotten. Om kanuma in bonsaigrond te mengen, wordt het voor de meeste soorten aanbevolen om het te mengen met andere grondcomponenten zoals Akadama of andere grond met een neutrale pH zoals puimsteen, lavasteen of geëxpandeerde klei, in een verhouding van ongeveer 30-50% kanuma tot 50 -70% andere componenten. Het is ook belangrijk om in gedachten te houden dat Kanuma een grond is met een zeer lage pH (ongeveer 4-5) en het is belangrijk om het niet te mengen met een ander bestanddeel met een hogere pH, zoals tuinaarde, omdat dit de zuurgraad zal veranderen. van de bodem. "

        ​​​​​
        Last edited by Skanti; 6 October 2023, 10:53.

        Comment


          #9


          Voeding in huis:
          Bionova autoflower supermix
          Plagron Green Sensation
          Advanced Nutrients starterkit
          waarom zou je plagron gaan toevoegen aan je advanced nutriens

          Comment


          • Skanti
            Skanti commented
            Editing a comment
            Ik heb nog geen plan gemaakt voor de voeding, dit is wat ik in huis heb.

          #10
          Oorspronkelijk geplaatst door Ricotico97 View Post

          Voeding in huis:
          Bionova autoflower supermix
          Plagron Green Sensation
          Advanced Nutrients starterkit
          waarom zou je plagron gaan toevoegen aan je advanced nutriens
          Ik heb beide gebruik alleen met advanced mij ronde nooit af kunnen draaie blauwe zijn toen langs geweest 🤣
          en nooit plagron aan toe gevoegd ik zou ook niet weten of ggs hier aan kan toevoegen zou het dan eerst proberen voordat er iets mis gaat zijn 2 totaal verschillende lijnen maar misschien dat iemand anders het hier wel weet

          Comment


            #11
            Binnen 24 uur
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #12
              Daar gaan we dan.
              Lamp op 50% en 30cm hoog.

              Linksvoor: Wedding Cake met wat handen kanuma door de grond Merk Zamnesia Seeds
              Ouders Triangle Kush x Animal Mints x Ruderalis
              Genetica Indica (65%) dominante autoflower
              Bloei soort Autoflowering
              Bloeitijd 8-9 weken van zaadje tot oogst
              THC 24%

              Linksachter: Wedding Cake

              Rechtsvoor: Gelato
              Merk Zamnesia Seeds
              Ouders Gelato X Ruderalis
              Genetica Indica dominante autoflower
              Bloei soort Autoflowering
              Bloeitijd 10-11 weken van zaadje tot oogst
              THC 26%
              CBD 0-1%

              Rechtsachter: Jealousy
              Merk Zamnesia Seeds
              Ouders Gelato x Sunset Sherbet x Ruderalis
              Genetica Indica-dominant
              Bloei soort Autoflowering
              Bloeitijd 9-10 weken van zaadje tot oogst
              THC 17%
              CBD Laag

              Ik heb er weer zin in.

              Tips trucs en adviezen zijn altijd van harte welkom

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Misschien een dome bovenop alle zaadjes plaatsen, creëert een soort van broeikas effect.

              #13
              Skanti
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #14
                Wat gaat dit super snel zo. Het was eigenlijk de bedoeling om ze gisterochtend al onder de grond te stoppen maar door problemen met de waterpomp van de koi vijver gebeurde dat pas om 15:30. De penwortels waren toen al rond de 5 cm, en omdat ik maar half had gelezen heb ik ze met de wortel omhoog geplant ivm het Duitse helmpje. Daar waren ze eigenlijk al te lang voor maar zoals het er nu uitziet is het toch goed gekomen.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #15
                  Helaas toch één kneusje (wedding cake) ertussen, de andere 3 zijn al aan de eerste echte blaadjes begonnen. Ik kijk het nog even aan wellicht komt er nog wat verbetering, en anders gaat er een nieuw zaadje in een koffiefilter.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • hetismij
                    hetismij commented
                    Editing a comment
                    Geduld. Komt goed. Laat ze “ook het kneusje” gewoon een week groeien. Kijk dan even verder. Bietje water voor de rest niks. Misschien zelfs even geen water. Potten tillen.

                  • Skanti
                    Skanti commented
                    Editing a comment
                    hetismij er zit begint al wat te groeien bij het kneusje, dus het zal inderdaad wel goed gaan komen.
                Bezig...
                X