Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Sour Diesel & 2x Gorilla Glue (RQS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Post hier op het forum staat een beetje stil, maar zelf niet stil gezeten.

    Ze hebben een knip beurt gehad.
    Compost tea staat te brobbelen voor de laatste week groei (denk volgende week switch naar 12/12)
    pk 8 5 besteld voor de bloei.

    Comment


      #17
      Zo het is weer even een tijdje geleden dat ik een update heb gedaan, druk met het leven naast een forum. (al blijf ik wel altijd meelezen)

      Korte update
      We zijn weer terug gegaan naar de 1/1/2 tent, ik begon hem te missen. wellicht zelfs een keer naar een 120/120 kijken
      Als ik dat andere setje kan verkopen, staat in de koop hoek.

      IMG_3224.jpg

      Comment


        #18
        Ik post direct maar wat achter elkaar.
        Heb ze op 01/11 naar 12/12 gezet.


        Autopots weer uitgezet, de potten werden heeel erg zwaar, wellicht dat de grond niet luchtig genoeg was.
        Nog een reden om ze uit te zetten is het volgenden, er is 1 plant die liep wat achter, er is 1 die loopt voor op alles, rechts achter de Royal Gorilla 1.
        + Sour Diesel en Gorilla verschillen nogal van groei, en om te gaan scroggen wil je toch een redelijk gelijke hoogte hebben. (gelukkig kan ik mijn scrogrek wat buigen

        IMG_3227.jpg

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dit is geen scrog.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Geef het beestje een naam. Ii vind het een mooie scroggg.

        #19
        Tegelijk wat clones gemaakt (eerste keer dat ik dit doe) dit vanwege dat ik toch een keer het autopot systeem wil gaan gebruiken, en dus 4 gelijke planten nodig heb.
        Ik hoop dat de Royal Gorilla nummer 1 ook potent zal zijn, qua groei en bloei gaat hij erg lekker. plan is om hier een moeder van te maken in mijn 60/60 tentje.

        Voor de volgende clones ga ik een clonebubbler maken, ik heb al wat dingen besteld zoals netpots, en een pompje, klein verwamringsbuisje. en een Ikea SOCKERBIT bakje.

        IMG_3330.jpg


        Ook een kleine knipbeurt gehad.
        was nog niet klaar maar alwel vast een foto geschoten:

        IMG_3320.jpgIMG_3318.jpg

        Zand omdat ik wat last had van vliegjes.
        Inmiddels is die plaag over en heb het zand ook weer verwijderd, dit omdat ik denk dat een laag dichtzand niet ten goede komt mbt de compost tea die ik er nu 1 keer in de twee weken overheen gooi. De niet opgeloste compost delen blijven op het zand liggen. Dus zand weer weg, zo blijven we lekker aanklooien



        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Zo een clone bubbler is nergens voor nodig hoor, tenzij je het maakt uit verveling
          een propagator, scherp mes en beetje aarde in een potje zijn al genoeg voor stekjes te maken

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Steenwol stekblokje, tl lamp, kleikorrels/perliet, kast.

          Dat natte zand kan de zuurstof huishouding verstoren.

        • luchtfietser
          luchtfietser commented
          Editing a comment
          Bubbler is meer omdat het leuk is om te maken En vroeger veel pepers gekweekt op de zogenaamde Kratky methode.
          Wil weer voorzichtig onderzoek doen naar hydro

        #20
        Nu iets wat mij ook opvalt is de lichtgroene kleur van alle toppen, waar wijst dit op? is dit normaal?
        het baart mij ergens zorgen, ik weet dat nieuwe groei altijd iets lichter groen is, maar dit is wel erg licht.

        Licht hing op 30 cm op 85%
        Heb ik vandaag iets omhoog gezet naar 45cm, wil uitsluiten dat het het licht is.

        ik ben even gestopt met voeding, ik gaf 1 keer per week of compost tea of PK 5-8 met mycotrex orgatrex en baktrex.
        vanaf nu alleen even water, ik heb het idee dat de bladpuntjes wat omhoogstaan, en dat ze tegen overvoeding aanzitten?

        IMG_3432.jpgIMG_3434.jpgIMG_3405.jpg


        Wel het idee dat ze steeds meer dorst krijgen. (ik geef weer handmatig water)

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik denk dat dat lichtgroene aan de soort licht. De bladeren zijn erg donkergroen, beetje lichte puntjes, dus aan bovengrens voeding. Misschien dat het daardoor komt.
          Geen zorgen in ieder geval

          Mooi veldje aan het worden

        #21
        IMG_3471.jpgWe zijn weer een paar dagen verder, ze hadden dorst en hebben een compost tea gehad.

        verder de stekjes overgepot.
        en blumat aangesloten en afgesteld,
        kijken waar we komen
        ​​
        image widget image widget

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Compost tea wnr ze dorst hebben??🙉 Daarvan kunnen ze ook verbranden mss lichter worden. Plantjes vinden het fijner gevoed te worden wnr de worteltjes al wat gehad hebben, bedoel iets vochtig staan en dacht dat je gestopt was met voeden

        • luchtfietser
          luchtfietser commented
          Editing a comment
          Dorst is niet een goed woord, want ze krijgen geen dorst ben er tot nu altijd op tijd bij
          De living soil weer wat voeden, ze hebben bijna een week geen voeding gehad, en n moet zeggen ze reageren goed op de compost tea, ze staan met de handen omhoog naar de zon euh lamp toe

        #22
        Tijdje geen updates, druk druk druk
        maar sta in de technische tuinbouw ruimte niet stil.

        de luchtvochtigheid begon wat op te lopen buiten, dus ook binnen. Vorige week nog 40/45% nu 65%.
        tijd om wat blaadjes en topjes onder het net te verwijderen.

        Die geur van de sour Diesel… omnomnomnom. Ik blijf aan mijn vingers ruiken, wat heerlijk!
        en plakkerig…… krijg het niet eens van mijn vingers af.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Vocht piek bij licht uit.

        • luchtfietser
          luchtfietser commented
          Editing a comment
          Licht uit zal de humidity wat oplopen, tips?

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ontvochtiger bij licht uit

        #23
        Door een aantal tips van onder andere Hork, heb ik mijn humidity nu beter onder controle.
        de afgezogen lucht gaat nu naar buiten en kan niet meer terug. Houten plaatje voor het raam.

        In de nacht nu Max 55% (licht uit)
        overdag 47% licht aan.

        ik zie op twee plantjes, voornamelijk linkerkant van de tent wat verbrande bladpuntjes. (Verschillende soorten, de ene is een Sour Diesel andere een Royale aap.)
        Wie is de eerste die roept calmag te kort krijgt een ijsje!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Geef de volgende waterbeurt maar eens alleen kraanwater, bijvoorbeeld pH 6.0. Mogelijk zit je iets te hoog in de voeding.
      Bezig...
      X