Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 4 Kerosene Krash

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

image.pnglekker zacht

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Zo ben ik, we zijn er om elkaar te helpen EN elkaar beetje voor de gek houden want het leven moet immers leuk en luchtig blijven.

• Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      helemaal mee eens

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik ook!

IMG_3074.jpg morgen zijn de dames 3 weken vanaf de eerste zwemles geteld.

temp 20-22
    lv 50-55%
    lamp 50%

morgen worden ze getopt en krijgen ze weer wat water + calmag voor de liefhebbers.

Daarna nemen we afscheid van ze en zien we ze pas weer maandag naar Cannafest. Denk dat ik volgende week ook ergens de klok om zet zodat we niet weer z’n stelten lopers krijgen.

voor de vliegvrije “mugvrije” mens onder ons die ziet dat gele ding hangen en denk huh wa is da nou weer… nou daar mee vang ik die krengen mee! En da Werkt als een tiet.

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Aha in je post hierboven zeg je dat de temp 20-22 is. Maar nu word me duidelijk dat die eigenlijk 18-24 is. Dat lijkt me perfect, 20 's nachts, nergens voor nodig... tube heater eruit!

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja dat was wat die aangaf op het moment dat ik de post plaatste😅 dus met tube heater is het nachts 20 en overdag 22-24 en zonder is het snachts 18

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Met die temperaturen zie ik geen reden om in het donker een verwarming aan te zetten. Alleen heb jij het steeds over minimale kosten. Als je dan toch de verwarming aanzet, doe het dan in het licht, dan hebben je planten er wat aan! 22-24 is nog steeds laag voor deze fase.

Zijn deze al drie weken? Dan mag de lamp er aanzienlijk dichter op want anders gaan ze straks weer strekken als de ziekte.

Ze staan er verder prima bij!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      mag zeker naar 40. Gewoon luisteren naar ons anders wordt het niks. Kom je terug uit Praha en zitten ze tussen je lamp. Uit die luie stoel en aan de slag

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat is veel te hoog joh, strek voorkom je door de planten steeds genoeg licht te geven. Dimmen en dicht er op want anders heeft dimmen geen nut en werkt het averechts.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja heb m straks op 45 gehangen, zie dadelijk wel hoe ze het bevallen is.

IMG_3093.jpg zoo inmiddels weer een weekje verder ongeveer, binnen een week zal ik wel ergens een keer naar 12/12 gaan.

lamp hangt op een 40cm boven het gewas ongeveer en nog altijd op 50%
    .
    temp 26dag 21 nacht lv 50-55%

vanmorgen hadden ze weer allemaal 1,5L water

de groei van de Kerosene is bij elke plant heel anders, de ene is kort en met korte nodes en de andere weer het tegenovergestelde, een plant heeft ook een aparte stam, krijg het niet zo goed op de foto maar het lijkt wel alsof die van 3 lossen takken er 1 dikke van heeft gemaakt.

je ziet het en der wat verkleuring op het blad, volgens mij heb ik daar wat water op gemorst ofzo🤷🏼‍♂️🙃
    IMG_3095.jpg IMG_3094.jpg IMG_3091.jpg IMG_3092.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hmm nog nooit van gehoord, dat zou wel gay zijn..we gaan dr in de gaten houden.

• poppa
      poppa commented
      Editing a comment
      Tja , spijtige is dat je pas laat weet of het niks wordt , heb je d'r al die stroom en moeite inzitten en krijg je d'r niks voor in de plaats . (gelukkig kosten de zaden maar 20 eurietjes t'stuk)

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂😂 ja dat is idd een meevaller 😅😭

heb je 'm diep ingegraven?
    Potv. ik zie bijna geen zand....

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Bij mijn weten niks te diep ingegraven. Alles precies even diep zelfs.

En als jij geen zand ziet wat zie jij dan wel?😯🙃🤷🏼‍♂️

• Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      dat zand heeft toch geen enkel nut zo. Je bent weer te lui om het netjes aan te vullen

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂 Jaa daar heeft die Martin wel weer een beetje gelijk in 🙃 zal er eens werk van maken

IMG_3104.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ghehehe, denk niet dat ie dit bedoelde.

• Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      wat bedoelt ie dan?

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Dat is soms een raadsel wie wat bedoelt.

11-11

Dag 1 12/12

Comment

• Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      hoogte lamp?
      Die rechtsvoor is dat degene met die gekke stam? deze gaat achter blijven.
      Al met al.....zou dit niet mijn soortje zijn maar goed wellicht heeft dit soortje een fantastische smaak en/of

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nee vanuit die foto is rechts voor de amnesia haze van seeds genetics.. die valt me idd ook tegen die daar rechts achter staat is de gene met die gekke stam, die doet het wel aardig. Alles wat me aan tak of blad niet bevalt haal ik weg bij die en dan zie ik wel wat het wordt, anders gaat die er uit.

Lamp 30cm boven het gewas op 100%

Of het mijn soortje is kan ik nu nog niet zeggen dat doe ik aan het einde van de rit bepalen, wat ik wel kan zeggen is dat echt geen 1 van die Kerosene planten op elkaar lijkt qua groei. T zijn net mensen.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wat er nu van te zeggen is is dat de planten mooi gedrongen zijn en dikke stammen hebben, dus goed bezig! Nu is het zaak dat zo te houden door de lichtintensiteit te verhogen. Hetgeen je op twee manieren kunt bereiken, budgetvriendelijk door de lamp te laten zakken of duurder door de stroom (al) te verhogen. Ikzelf stel het verhogen van de stroom zolang mogelijk uit, mits dat niet ten koste gaat van de dikte van de stammen.

Ziet er goed uit en nu die lamp laten zakken tot 20 cm van af het gewas om te klaar te stomen voor 12/12 of als je stroom wilt verspillen zo laten hangen en feller zetten!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed bezig maat!

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Babz zal eens een foto sessie houden voor de fans.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Yes eindelijk een hansje klok door bos de wachter, moet je wel een bos haar hebben als je dat voor de fans los gooit.

IMG_3179.jpg IMG_3181.jpg IMG_3178.jpg IMG_3180.jpg Dag 4 12/12

Temp 25/19 lv 40-50%

Om de dag krijgen ze 1a 2 liter water, el puur naturo zonder toevoegingen.

Rechts achter de amnesia van seeds genetics ben ik niet zo over te spreken maar de rest gaat wel de goeie kant op. Mag ook wel voor die prijs verdomme.

Lamp hangt dus een kleine 20 cm boven de dames op vol vermogen.

Er zijn geen vliegjes meer te bespeuren. 👌🏽Vanaf morgen krijgen ze alleen nog van ondere water tot dat ik dat overtollige blad heb weg gehaald want dat schiet allemaal niet op zo🙃.

Het verloopt allemaal rustig deze ronde, bevalt me wel. Buiten het zaad om is het ook qua verbruik de goedkoopste ronde tot nu. Had altijd al meer stroom normaal verbruikt rond deze tijd van de kweek. Dus je hoort de boswachter niet klagen 🥹

Comment

Die snakken naar water, ze slaan bijna geel uit!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja klopt morgen krijgen ze een voeten bad van 40L

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zo droog laten worden vinden ze echt niet fijn, gebeurt je dat op hydro zijn ze dood.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Alleen die 2 kleine vind ik wat droog eruit zien. De rest toch niet!?😯

Hehe, ze drinken niet zoveel als gedacht 🙃.. zo droog stonden ze achteraf niet. Omdat ik vandaag geen tijd heb en wel wilde zien wat er gebeurde heb ik de waterbeurt gisteren gegeven. 40L van onderen en 8 uur later kon ik meer als 20l er weer uit halen🥲hebben dus niet meer als dat ze normaal krijgen gedronken..moet een dompel pompje hebben of iets😅 enfin ze hebben dus ruim de tijd gehad om zich vol te zuigen. Volgende x krijgen ze weer van boven water.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Gaat niet met da net🤷🏼‍♂️

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Blumats

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Moet ik nog steeds een keertje kopen 🙃

IMG_3222.jpg vreemd vrouwke er tussen..maar ik discrimineer niet… IMG_3224.jpg
      Attached Files

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nope heb dr niks mee te maken, geen idee wat ze aan het doen is. 🤷🏼‍♂️ we gaan zien wat het uit eindelijk oplevert

• Buzz Highyear
        Buzz Highyear commented
        Editing a comment
        Wat een wilde knoepert van een stam!

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dit was een Herman 😞🥲

IMG_3276.jpg IMG_3274.jpg egaal is anders maar lekker ruiken doen ze al.

tensios er van de week maar is ingestoken om te kijken wat er nou daar rechts aan de hand is.. maar die staan dus veeeeeelste nat en zuipen daardoor bijna niks meer🤷🏼‍♂️ die rechts achter is er helemaal klaar mee en die rechts voor doet nog z’n best om er wat van te maken. We gaan t zien… amnesia haze is me iig niet echt gegund dit jaar naar 2 pogingen🙃 enfin we zien wel wat ze opbrengt.

Vanmorgen begonnen met voeding te geven.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Huh🙃lees je reactie nu pas bietje scheel geweest blijkbaar.

Ja dat zou allemaal kunnen. Maaar ik snap niet hoe ze te droog hebben kunnen staan omdat ze allemaal evenveel water allemaal vanaf start hebben gekregen en juist de 2 kleinste planten van af het begin hebben nu deze “problemen”. Die 2 dames staan nu een paar dagen te drogen terwijl dat de andere dames water krijgen en ik zie ze nu langzaam weer de groei oppakken🤷🏼‍♂️ tensios lopen langzaam op en staan nu op 80 en 51.

Ik heb ook nog nooit eerder gehad dat zo’n zak onderin gewoon een hele week zeiken nat blijft terwijl die andere allemaal gewoon droog werden. Ik had ze vorige week 40L water gegeven en dat hebben die 2 kleintjes echt niet weten te waarderen🙃 maar planten zijn toch net mensen lijkt me dan? De ene drinkt/eet ook meer als de ander, en als je een kleine die niet veel nodig heeft helemaal laat vol lopen dan functioneert die toch minder… net as met kleine dikke kinderen?die zijn ook al verzadigd en lopen daardoor minder hard..🙃🤷🏼‍♂️ of zie ik dat nou zo verkeerd..

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is wel zo ja. Dikke mensen hebben een soort blumat nodig

Heheheheh

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Bo$wachter ik lees nu ook pas jouw reactie op de mijne. Vaag! Zeker heeft de ene plant meer water nodig dan de andere, dat heb ik al vaak aan de lijve ondervonden. Nadat ik op steenwol begon te kweken kreeg ik veel meer zicht op hoeveel ze drinken, want eenmaal droog op steenwol is het medium vederlicht en dan ben je eigenlijk al te laat. Soms pakt de plant het dan nog net weer op maar drinkt nauwelijks meer. Op aarde gaat dat proces langzamer, zodat een plant die veel meer drinkt dan de anderen, droog kan komen te staan terwijl ze allemaal evenveel water krijgen.

En planten verzuipen ben ik niet zo bang voor, want wietplanten worden zelfs óp water gekweekt. Indien je de planten kán verzuipen op aarde en niet bij dwc noch op steenwol, waarom dan nog op aarde kweken?

Blij dat het nu weer de goeie kant op gaat, want ze staan er prima bij!

IMG_3341.jpg kleine week verder,

zaterdag gaan ze week 3 12/12 in

ze strekken goed…de meeste. Rechts begint weer mee te doen alleen de amnesia blijft wat achter. Is ook de enige die nog geen bloei haartjes laat zien.

vanaf zaterdag gaan we de voeding wat verhogen.

huidige ec/ph waarde 1.2/6.1

van de week ook weer wat gesnoeid zoals we dat altijd graag doen. Nu gaan we weer de weekjes afturven. IMG_3340.jpg IMG_3342.jpg IMG_3343.jpg
      Attached Files

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit maar dat onderste net heeft zo toch geen functie of ben ik nou maf?

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nu niet meer idd🙃 toen de plant nog wat kleiner was heb ik de takken door die mazen wat verspreid. Eenmaal erdoor heen hangt dat net er idd voor jan lul in. Hou niet zo van dat geklooi met draad om die takken plat te leggen.🤷🏼‍♂️

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Gedoe inderdaad. Wiet komt er zo ook.

IMG_3376.jpg

IMG_3375.jpg
      weekje verder weer,

recht is anders maar goed🤷🏼‍♂️ kenne niet alles hebben in het leven en vooral niet als er niet een beetje je best voor doet.

temp schommelt tussen de 20-26 graden en de lv tussen de 30-38%

de lamp hangt een 10 cm boven het hoogtste gewas, pas zodra ze laten zien dat het teveel van het goede is gaat die pas omhoog omdat die am anders zover van de lamp af staat. Verhogen van onder heeft geen zin. Of ja ik heb geen zin om te lopen kloten met dat net erin dat gaat hoe dan ook fout dus we zingen deze ronde lekker uit zo.

Ze krijgen om de dag wat te drinken, soms sommige elke dag als de tensios me dat vertellen.

ph 6.0 ec 1,9

ze krijgen nog iets van 4-5 weken wat voeding en dan gaan ze weer op dieet voor 3 weken ongeveer en dan zitten we al weer eind januari en dan🪓🪓🪓🪓🤞🏼

da wassie weer, bedankt voor jullie aandacht en inzet. Ok doei 🙋‍♂️

IMG_3374.jpg

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het lijkt wel alsof je kweek op een heuvel, zeg maar heuvel op!

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Hehe zodra ze Frost erop zit gaan we skiën

• batmeid
        batmeid commented
        Editing a comment
        In zell am sensemillia. Mooi veld hoor.
    Bezig...
    X