Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Barney's Farm: Tangerine Dream & G13 Haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DerpiE View Post
    Geweldig dit, ergens wist ik dat het er zat aan te komen
    Dan moeten ze het maar CalMOET noemen i.p.v. CalMAG.

Overigens heb ik een makkelijke oplossing ter preventie van conflicten en er is altijd nog ruimte. Voorlopig nog wel en de laatste mag het licht uitdoen en Calmnag geven!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

20231101_124242.jpg 20231101_124220.jpg ​​​​​​
      Vandaag toch besloten van de voeding boven te halen voor ze al eens kennis te laten maken.

1.5liter water met
      1ml aptus all in one
      0.3ml startbooster
      1.5ml PH min van GHE
      En 0.2ml cal/mag om is zot te doen

PH/EC vergeten meten maar ben 98% zeker dat het goed is zo, zoniet zien we het wel binnen paar dagen

Heb van beide soorten 1tje die er al met kop en schouders bovenuit steekt. Maakt me de keuze wel makkelijk als ik volgende week stekjes wil nemen. Ik denk dat ik ze nog een paar dagen in de 4liter potten ga houden en al eens 6 potten ga beginnen zoeken die kunnen dienst doen als eindverblijf.

De Tangerine:
      20231101_124322.jpg de g13:

20231101_124346.jpg

En dan hebben we nog de 3 stekjes op rfx van de Amnesia lemon. Ik maak de eerste dag water met voeding op PH 5.6, na een uur hef ik de boel op en haal ik er de schaal van onder. De 2e dag giet ik dan de schaal terug vol, meet m'n PH en meestal hangt die rond de 6 a 6.1. Zo doen we dit nu eigenlijk al de hele ronde en zonder veel moeite gaat hier wss ook een mooi wietje af komen. Tkan dus makkelijk ook

20231101_125446.jpg 20231101_125506.jpg
      sprinterke m'n kalibratievloeistof van ph4.0 is zoek maar heb hem geijkt met die van 7. Staat dus geen V maar ben wel zeker dat hij juist gaat 👌😅

​​​​​

Comment

• sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Als er geen v'tje naast staat is ie niet goed gekalibreerd, maak niet dezelfde fout als mij 🙈🤔

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Als ik nog eens bestel bij de growshop zal het er zeker bij zitten want als ik wil overschakelen op hydro zal er iets nauwkeuriger moeten gewerkt worden.

Voor de rest weet ik perfect per 5l water wat de Ph waarde gaat zijn naargelang de voeding die ik heb toegevoegd. Genoeg liggen meten in het begin. Op den duur blijft het wel hangen zoals bij de meeste veronderstel ik 😅

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kraanwater meten.

Er zal paar dagen stilstand zijn vrees ik..
      Heb ze helaas de laatste dagen niet de volle aandacht kunnen geven en ze hebben een tikkeltje te droog gestaan. Blaadjes begonnen ook al te krullen onder die cobs, ben blij dat ze er van onder zijn nu.

Heb vrijdag en zaterdag m'n lampen hermaakt. Kort samengevat: veel onvoorziene shit waar uiteindelijk veel tijd in kroop waardoor het 2dagen geduurd heeft ipv 1 dag.
      Hierdoor heeft het tot zaterdagavond geduurd vooraleer ik kon verpotten. Gisteren(zondag) dan heel de kast afgebroken en wielen onder gezet wat al van in het begin de bedoeling was. Ze hebben tot dan zonder licht gestaan dus ze staan nog wat treurig op de foto's hieronder. Heb ze ook pas 2d na het verpotten ingewaterd😅🤦
      Vanaf nu kan het trainen beginnen, ik heb vandaag de toppen geknakt ipv te toppen. Ben er nog niet uit qua toppen, zal iets zijn dat ik deze week beslis. Ik vermoed dat ik binnen ten laatste 2 weken kan gaan schakelen naar 12/12. Deze keer wil ik een volle kast 😄

Potinhoud: 30 en 19liter

20231104_205848.jpg

Tangerine Dream:
      20231106_144204.jpg

G13
      20231106_144223.jpg

De Amnesia lemon moet in principe nog 3weken voor 10 weken echte bloei, hopelijk haal ik die want de boel stuikt hard op z'n zij. Heb ze bij elkaar gestript met snelbinders. Enige probleem is dat er hier en daar wat op elkaar ligt hierdoor dus denk dat ik daar maar wat blad ga wegknippen voor de circulatie te verbeteren..

20231106_120252.jpg

Comment

Ze komen er langzaam aan door, volgende keer toch maar direct inwateren 🤦

Meeste plekken zijn PH problemen vermoed ik hoewel de nieuwe groei er ook niet spectaculair fris uit ziet bij sommige planten. Ik hoop dat alles snel goed komt door nu wel op tijd water te geven. Vraag me af of ik met beestjes zit, tot nu toe toch nog niets gespot terwijl ik hier en daar wel een gaatje in een blad heb 🤔

Attached Files

Comment

Het ziet er vanaf hier kurkdroog uit. Zet ze eens 10 minuten met de achterkant in een bak met water (pH 5.5) zodat ze het via de onderkant kunnen opnemen. Daarna laten uitlekken en terugzetten.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Klopt, na de foto's had ik ze al 1.5l gegeven (kleinste 1L) en zonet terug 1.5l. Ze zagen er wel al beter uit maar nu had ik minimale drain dus ben ik zeker dat de potten genoeg ingewaterd zijn. Komt goed (met wat vertraging dan weliswaar)

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dat is nog eens gelijk hebben en krijgen van mijn kant bezien!

PH-meter al ge-ijkt 🤔.......

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Of controle meting met gewoon kraanwater, juiste ph dan is ijken nog niet nodig.

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Nee straks, flesjes ijkvloeistof zijn uurtje geleden binnengekomen
            Die plekken op mijn bladeren liggen niet aan de ph meter, daar ben ik 99% zeker van want kraanwater gaf die gisterenavond nog 7.4-7.5 aan. Heb de planten iets te droog laten komen in de kleine potten voor het verpotten en uiteindelijk door tijdsgebrek er pas maandag aan toe gekomen om ze in te wateren. Denk dat ik de oorzaak voor die plekken daar mag gaan zoeken.

Ook hier gaat er regelmatig een top in de vuilbak met rot, zit ondertussen alweer aan 4 stuks van de amnlemon
          Attached Files

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Dan is het extra zuur, ik heb al vaak zat gezien dat er ergens onder in de top wat rot zit maar dat die boven in nog eigenlijk goed is. Ik knip dan alleen wat rot is ruim weg en het andere droog ik dan

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Op zulke momenten wil ik die shit gewoon zo snel mogelijk verwijderd hebben van bij de rest van mijn toppen. Vroeger knipte ik er idd ook ruim rond en de goeie stukken legde ik dan apart te drogen. Helaas is er zo is een top in een pot geraakt die blijkbaar toch niet 100% rotvrij was, maand later kon ik 100g in de vuilbak gooien. Sindsdien gooi ik gwn alles in de vuilbak.

• roller
            roller commented
            Editing a comment
            alsje rot ad buitenkant ziet , zit het overal intern hoor , microscoop zegt veel

20231111_224127.jpg
          Nu ben ik het zeker van de beestjes, kon bijna niet anders ook
          dit zijn tripsen zeker? (Kutfoto, I know)

Valt hier nog iets aan te doen met die doosjes van bvb aaltjesonline.nl ? Of neem ik gewoon mijn verlies en een verse start?

2 planten zien er echt niet meer uit, 3 doen het min of meer ok en die 1ne G13 rechts in de hoek heeft er ondanks die kutbeesten precies wel zin in.
          Eerste keer dit dus heb geen idee of het de moeite is van ze nog om te schakelen?
          Attached Files

Comment

Ik heb aaltjes in de grond gedaan
          en gespoten met neemolie met emulgator om het te vermengen met water
          Na 4dagen weer gespoten
          Ik spuit vandaag weer
          Maar volgens mij leeft er al niks meer
          Ik behandel liever even door
          Om de nakomelingen niet te missen

Comment

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Aaltjes werken onder de grond. Wantsen gaan overal.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            De Aaltje die ik ken zat op het paaltje!

Ok, heb vandaag alles voor 14u besteld dus hopelijk kan ik morgen beginnen met de bestrijding en verdere preventie van die tripsen.
          De beste keuze om een tripsplaag te bestrijden Bestrijdt eitjes en kleine larven Strooi rechtstreeks op bladeren waar trips aanwezig zijn of gebruik bioboxen om de roofmijten te verdelen

Bestrijdt trips, coloradokever, en eikenprocessierups Gebruik als bodembehandeling of als bladbehandeling Toepassen vanaf 10°C

Voorkom dat trips zich uitbreidt tot een plaag Hang 1 - 3 zakjes per plant 4 weken lang roofmijten in je planten

Ze hadden ook nog een andere soort ( https://www.biogroei.be/orius-roofwantsen-tegen-trips ) maar deze zouden te snel sterven wegens voedselgebrek volgens de beschrijving. Zat al aan €50 dus leek me ook welletjes.. Als dit niet werkt ga ik gewoon met een bladspray te werk in het vervolg. Ben wel altijd overtuigd geweest dat ik liever niets op mn planten spray maar als het niet anders kan..
          Ik heb 25 van die zakjes besteld dus in theorie kan ik er minstens 3 per plant gaan hangen en dan leg ik er nog paar in mn propagator tussen de stekken.

Hier en daar al wat blad weggehaald tijdens het trainen en platleggen, zal waarschijnlijk zondag naar 12/12 switchen.

22222222222222222222222222222.jpg

Comment

Ik zou zelf defoliatie adviseren i.p.v. beestjes met beestjes bestrijden, maar nu je ze toch besteld hebt zou ik zeggen: zodra ze binnen zijn uitzetten en na twee dagen alle blad verwijderen. Daarna de resterende takken sprayen met een lichte dosis pyrethrum. Dan wachten tot alle blad terug is aangegroeid, inspecteren en herhalen indien nodig. Pas op 12/12 als de planten minimaal 2/3 van het oppervlakte vullen of je moet het niet dicht willen hebben om een mij onverklaarbare redenen natuurlijk. Vaak is die reden vakantie, maar wat dat is weet ik allang niet meer.

Zondag a.s. schakelen is veel te vroeg als je het mij vraagt!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Ja true, maar alleszins bedankt voor je advies. Hopelijk hoeft het niet, maar als het hiermee niet zou verholpen zijn ga ik volgende keer sowieso voor een bladspray icm defoliatie zoals jullie zeggen

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Je kan altijd LR2 nog om advies vragen DerpiE

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ik garandeer je dat het hiermee niet verholpen is, beestjes met beestjes houdt enkel een plaag in stand en bovendien schijten roofmijten ook en plakken eveneens in je toppen (als die er zijn). Ongediertebestrijding vraagt om rigoureuze maatregelen. Of je pakt ze direct in het begin of defoliatie i.c.m. met spuiten. Al het andere werkt niet.

Grtz , zolang er geen blommen opstaan kun je toch sproeien wat je wilt ...?Hetgene wat gaat gerookt worden moet nog beginnen groeien toch .
            De stengels en de fanleaves gebruik je toch niet , maar als je nu nog eens al die andere beesten in je hok gaat inbrengen die ga je wel tussen je wiet vinden hoor .
            Om van dat vulstof waar die beesten inzitten nog maar te zwijgen .​
            Ah ja, dat is zoiets als kinderen castreren voor de puberteit, als ze later kinderen willen dan is dat een zorg voor later toch? Ah fuck, ja die ballen zijn er af.. Goh, niet bij stilgestaan dat het permanent kan zijn.
            Gif hoopt op in veel planten, en cannabis is daar erg goed in. Veel van die gifstoffen worden naar de toppen gepompt om daar meer bescherming te hebben, het zijn de belangrijkste onderdelen van de plant. Recent nog kwam er een studie uit die het over zware metalen had in de longen van specifiek wietrokers.. Tabaksrokers hadden er geen last van.

Dus ja, je kunt niet sproeien wat je wilt. Maar of je de oogst wilt roken dat is een belangrijk vraagstuk.

De vraag is ook of het wel nodig is; een paar kleine vlekjes hier en daar, pak hem beet 0.01% van het bladoppervlak zorgt niet eens voor een 0.01% afname van je oogst. Maar je spuit wel met gemak 4 comfortabele jaren van je leven weg. Tel dat op bij tientallen jaren jointjes roken uit de shop, of andere bespoten producten nuttigen.. En je hebt opeens een flinke ophoping in je lijf waar je aardig wat problemen aan over kunt houden. Buiten het zaailingstadium spuit ik niet, en ik kweek 100% buiten. Dat betekent dat ik bladluis, schildluis, wolluis, spint, trips, kevers, spuugbeestjes, pissebedden, rupsen en slakken tegen kom. En alsnog slaan die geen deuk in een pakje boter.

Met blad verwijderen verwijder je niet de beestjes. Die gaan gewoon door op de stengels, want die huid is dun genoeg bij wiet om van te leven voor die beestjes.
            Beter is het om de gezondheid op peil te houden, er zijn theorien die zeggen dat planten die veel suikers aanmaken bijna niet aangevreten worden.

En als je toch wilt behandelen, dan is neemolie voldoende. Dat gaat niet gauw de sapstroom in, en als het dat doet dan is het niet giftig genoeg voor mensen om een probleem te vormen. Neemolie werkt prima tegen trips.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Vandaar dus die zakjes preventief he

• QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              roofmijt preventief uitzetten heeft geen zin. Als er geen voedsel voor ze is eten ze elkaar op.

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Ah ok, dus dat plan kan ook de vuilbak in. In ieder geval bedankt om te laten weten, zijn weer kosten gespaard. Heb die aaltjes nog in de frigo liggen, die ga ik asap nog gebruiken en dan bekijk ik het hoe het uitdraait met die zakjes ertussen en aaltjes in de grond.

Foto van dinsdag na het rondstrooien vd beestjes;

20231114_202728.jpg

En dan 1tje van hierjuist, 2d later;
            20231116_165321.jpg

Morgen ga ik eens grondig snoeien en de beentjes scheren. De potten van positie veranderen zodat de beste groeiers in het midden komen te staan. Vervolgens die nog eens goed plat gooien en zien wat dat zegt tegen zondag

Comment

Nu begint het toch te kriebelen voor te schakelen. Het zal links en rechts mss niet 100% vol staan maar als ik daar op wacht moet ik de helft van de middelste planten wegknippen. Denk dat ik ze max nog 3d geef voor iets of wat te herstellen van de training afgelopen week.

20231119_224709.jpg 20231119_225806.jpg 20231119_225734.jpg

Comment

Ja nu is alles al aardig vol gegroeid, het moment van schakelen is nabij!
                Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Jep, zat er toch niet zo ver naast

• Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Nee maar toen ik de ronde voorafgaand aan mijn huidige alle blad verwijderd heb, bleken ze toch nog wel een week te kunnen. Pas toen zag ik het goed.
              Bezig...
              X