Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Barney's Farm: Tangerine Dream & G13 Haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

21november: dag 1 op 12/12
    20231121_172106.jpg

Zondag ice o lator gemaakt, dit is het resultaat. Was enkel van knipafval deze keer en het verschil is groot vergeleken met toppen. Na 2 wasjes was het beste er wel al vanaf eigenlijk. De 3e was heb ik er niet meer bijgedaan, dat zag me te groen.
    Volgende keer terug met toppen erbij want dit viel me voor de eerste keer serieus tegen 😅

20231120_211026.jpg

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Staan er mooi bij!

Die ice-o-lator haalde ik ook nooit zoveel mee, behalve uit de zakken wat niet lekker was. Sinds ik dezelfde zakken gebruik voor droog ijs is de opbrengst wel tegen de 10% en dan echt uitstekende kwaliteit.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      kelderkastje Hebt ge dan ook een pers? Dat wordt mijn volgende aankoop denk ik, enkel jammer dat ze zo duur zijn..

Hork Ja enkel met knipafval is het idd het vele werk mss niet waard

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Met twee man op de stijltang druk uitoefenen. OK voor af en toe.

Staat er lekker groen bij.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Best al veel gesnoeid laatste dagen, ge zou het ni zeggen. Ben 2w geleden 2x ipv 1x per week cal/mag beginnen geven ook trouwens.

10liter water +
      15ml all-in-one aptus (ben van 1 naar 1.5/l gegaan omdat ze lichtgroen begonnen zien)
      2ml startbooster
      1.5ml cal/mag
      6ml ph-

Geeft een PH van rond de 6 en stinkend bruin water waarvan ik zelf niet zou willen drinken

Als alles hier op is ga ik volledig over op mineraal denk ik. Van die Amnesia lemon die enkel de GHE duo voedingslijn van dichtbij gezien heeft word ik ook stoned, die stinkt niet en is makkelijker te doseren. De wiet is qua smaak ook zeker niet slechter en proef eerlijk gezegd het verschil zelfs niet vergeleken met die amn lemon van deze zomer op aarde.. Helaas alles al opgerookt of gewassen, anders kon ik hem eens naast mekaar leggen.
      Attached Files

Comment

Minerale voeding ruik je inderdaad niet en ik rook al jaren van planten die mineraal geteeld zijn. Heb geen klachten en krijg ze ook nooit.

Ziet er toppie uit maat!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          De sjokoladegeur van de bloei is fijn.

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Guano ook lekker.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Hopelijk dat je wiet niet zo gaat smaken!

De strek zit er goed in, denk niet dat ik ze deze ronde nog op gelijke hoogte krijg. Had die rechtse er beter deze week uitgehaald en de rest meer opengetrokken. Heb de lamp 3a4d geleden zeker 20cm verhoogd en ze hangt er weeral bijna tegen. Links achteraan zullen er paar gaten zijn maar daar zijn de takken wel 3x zo dik dus laat ons hopen ook 3x dikkere toppen (zonder rot dan)

Ze krijgen nog steeds startbooster mee, zodra ik begin met bloei te tellen schakelen we over naar pboost & topbooster. Voor de rest niet veel spannends.. beestjes lijken zo goed als uitgeroeid in de kast. In m'n tentje zitten ze wel nog steeds.. :/
        Attached Files

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Wanneer je schakelt naar 12/12 krijgen de planten ook meteen een aantal uur minder licht. Dat zorgt ook voor strek als je dat niet compenseert. En het lijkt dat er wat veel ruimte tussen je frames zit, dat er nog wel een setjes strips tussen zou kunnen. Dan heb je ook weer meer lichtintensiteit.

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Nochtans was de lichtverdeling (op voorwaarde dat de strips op 1.7-1.8A branden) optimaal met dit frame. Natuurlijk gaat de intensiteit omhoog hoe lager je de lamp op het gewas hangt, maar wel ten koste van de verdeling van je licht met hotspots tot gevolg. Heb echt lang liggen rekenen en simuleren op de site van crescience. Waarschijnlijk zal het in de praktijk paar percenten minder zijn als de theorie op die site. Maar op voorwaarde dat de lamp op 25-30cm hoogte van het gewas hangt is dit het best mogelijke frame voor dat kastje als alles klopt op die site.

De lamp trekt op dit moment 420W uit de muur, kan me echt niet voorstellen dat die strips strips het ZOveel slechter zouden doen dan mijn 4jaar oude 3500k strips.
          Verschil is wel dat dit 'full spectrum' strips zijn waar ik vroeger dus enkel 3500k had. Ik vermoed dat ik de 5500K diodes in combinatie met dat far red licht beetje onderschat heb. Ik denk dat dat de grootste oorzaak is samen met de sativa genen. Vorig jaar strekte mn amnesia haze ronde ook best hard waar ik uiteindelijk ook 3 planten kunnen verhuizen heb :'D

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zoals je weet ben ik van het lange voorgroeien, tot ik recent mijn oude topic nog eens doorbladerde van mijn eerste Amnees kweek onder led en tevens mijn beste. Wat bleek nu? Ik schakelde die keer ongeveer net zo vroeg als bij hps en had nauwelijks strek. Derhalve heb ik nu ook weer eens veel vroeger geschakeld dan ik twee weken geleden nog zou hebben aangeraden. Mogelijk ligt de sleutel toch bij het vroeger schakelen, op voorwaarde dat de planten goed zijn aangeslagen en nergens meer in geremd worden.

Echte bloei vanaf 2 december, foto's zijn v vannacht net voor de lamp uit ging. Heb gisteren de lamp terug 20-25cm moeten verhogen, de strek mag gaan stoppen want ik kan MAX nog 10cm hoger nu.

Binnenkort nog eens flink snoeien en dan is het meeste werk weeral gedaan voor deze ronde tot er moet getrimmed worden.

Foto's in bijlage deze keer
        Attached Files

Comment

Ondertussen heb ik sinds eergisteren van elke plant een mooi stekje die goed geworteld was verpot naar 0.6-1l potje met aarde. Op 1tje na waren ze trouwens allemaal geworteld dus heb wel wat potente mogen weggooien helaas.
          Ik heb er de 2e strip bijgefoefeld ondertussen zodat ze 40w krijgen nu.
          20231204_203222.jpg

20231204_203213.jpg

En dan de kast waar alles blijft strekken zoals ik het nog nooit meegemaakt heb. Van mij mag het wel stoppen nu😅 Hier moet ik nog steeds snoeien, zie er wa tegenop.. ondertussen is links achter al bijna op gelijke hoogte met die rechtse

20231204_202941.jpg 20231204_203023.jpg

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ziet er super uit allemaal, ook hele mooie stekken!

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Hier en daar wel wat plekken op de bladeren heb ik daarstraks gemerkt, zal morgen eens close-up nemen. Heb eens snel gekeken op growweedeasy en durf het bijna niet te zeggen maar lijkt op Ca problemen :'D

Linksachter heeft een inhaalbeweging gemaakt en is er gewoon nog boven geraakt..
          20231206_160859.jpg
          Ik vermoed trouwens dat ik door die strek niet zo hard zal moeten snoeien als gewoonlijk. Meestal knip ik veel weg voor de luchtcirculatie te bevorderen maar ik denk niet dat het nodig zal zijn deze ronde. Enkel wat blad en tegen volgende week zal sowieso wel duidelijk worden wat wel en niet gaat aandikken qua toppen de komende 2 maand. Dat knippen we dan allemaal nog weg en hopelijk mogen we binnen een week of 10 de ✂️ boven halen.
          20231206_160930.jpg

Heb trouwens een foto van wat bladproblemen, iemand een idee? Heb wel een idee maar ben benieuwd wat de rest ervan denkt 😅

20231206_161005.jpg

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Het nieuwe blad heeft het niet dus wat het ook is, ik zou er niet op anticiperen. Ze staan er immers prima bij.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Growdoc app dowbloaden en kijken😉

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Inderdaad negeren. Lager blad. Niet relevant.

Tocht, licht, teveel of te weinig, genetica, ...

Ik zou wel de onderste 30cm wegknippen, komt toch geen licht bij. Vooral bij sog

Comment

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Tis nu wel niet echt SOG btw, maar ik begrijp wat je bedoelt

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Goed bezig derpp!!😉

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Ik doe enkel mijn best

Ik heb de stekjes maar een nieuwe thuis gegeven want nog eens 6-7 planten die de LV omhoog jagen zag ik niet zitten
          Ze zullen in een gorilla 120x60 komen te staan icm een TGL220 3500k, ventilator en kleine afzuiger van 300m³/h. Lamp is wel niet ideaal voor onder voor te groeien, ze hangt op ongeveer een meter boven de plantjes op full power. Dit om toch iets of wat van warmte te creëeren want het was er daarstraks zeker niet warmer dan 20graden. Misschien koop ik me nog wel een bodemverwarming.
          20231209_153818.jpg 20231209_153827.jpg

En dan de kast.. dag 8 ofzo echte bloei

Heb de afgelopen week al best veel weggehaald, ik vermoed dat ik nog 1x zal moeten lollipoppen binnenkort en dan is het enkel nog elke dag tijdig water geven voor de komende 9w.. Ik ga de lamp binnenkort nog eens aanpassen zodat ik er nog 100-150W meer kan uitpersen en we zullen wel zien wat het geeft de volgende ronde. Achteraf bekeken had ik beter moeten weten natuurlijk dan zo lang voor te groeien met een sativa dominante soort. Dat extra far red heeft me ook zwaar gecucked vermoed ik maar het is nu wat het is en we maken er het beste van.. Kan nog max 10cm de hoogte in als ik mn filter tussen de lamp gepropt krijg maar dan mogen ze echt wel stoppen Ben al blij dat ik aan het begin van de ronde besloten had mijn softbox buiten de kast te plaatsen. Alsof ik een voorgevoel had

Oja btw, de plant links vooraan is al +- 10cm verhoogd ten opzichte van haar grote zus erachter, denk dat die letterlijk 2x de lengte heeft lol.

20231209_160704.jpg 20231209_160750.jpg

20231209_160731.jpg 20231209_160758.jpg 20231209_160721.jpg

Comment

Ze staan vandaag 19 dagen op 12/12 en ik verwacht dat de strek wel zal gaan stoppen.. Heb de lamp nu maximaal verhoogd en links vooraan gelijk met de rest gezet. De hoogteverschillen vallen al bij al nog mee nu
            20231210_182711.jpg 20231210_182731.jpg

En dan nog iets gespot wat mij niet echt aanstaat. Die bruine puntjes op die witte haartjes, iemand een idee? Heb zelf al eens gekeken maar kan ook weer van alles zijn.. Lamp te dicht, windburn, door aan de top te komen.. foto ziet er maar scuffed uit zie ik net maar denk wel dat het duidelijk is?

20231210_182815.jpg

Comment

Ziet er goed uit! Geen idee wat het is maar de plant ziet er in z'n geheel kerngezond uit dus zou me er niet sappel over maken.
            Horks Fototopic 2.0

Comment

Dat belooft hier nog leuk te worden.. Nu dag 13 echte bloei en al meer 'problemen' gehad als mijn laatste 3 rondes samen. Zal maar een kaarsje doen branden dat alles hier nog 50d goed verloopt🙏
              Attached Files

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Wat voor problemen, het ziet er toch goed uit?

• DerpiE
                DerpiE commented
                Editing a comment
                Die gekrulde bladeren en beestjes had ik vorige rondes niet En die lepraplekken die op cal/mag troubles lijken mogen ook wegblijven :'D
                Ondertussen is er al een 2e dame die ook haar bladeren begint te krullen en me probeert te vertellen dat ze iets minder fijn vindt. Heb al eens gekeken wat het zou kunnen zijn, het lijkt het meest op windburn en zou ook het meest logische zijn. De ventilator uitzetten lijkt me echter geen optie met een kast die zo vol staat dus ik kan niet veel anders als het gwn uitzitten en afwachten wat ze verder gaat doen.

Dag 17 echte bloei

De gekrulde bladeren komen waarschijnlijk door de ventilator aangezien de dames aan de zijkanten er geen last v hebben. Voor de rest verloopt alles ok, iets meer plekjes op de bladeren dan gewoonlijk maar zolang de toppen blijven groeien en aandikken lig ik er niet wakker van

foto's in de bijlage =)

EDIT: na nog wat foto's v windburn bekeken te hebben gemerkt dat de bladeren wel meestal naar onder krullen terwijl ze bij mij naar boven krullen.
              Attached Files
              Last edited by DerpiE; 19 December 2023, 18:21.

Comment

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Kijk bij overdaad aan kalk symptomen

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Zie nu wat je bedoelt maar geen idee wat het is. Wat ik zelf doe i.p.v. te achterhalen waar iets aan ligt is afvinken welke factoren ik kan controleren.

Is het klimaat optimaal? Is de watergift op peil? Zijn je meters goed? Etc. Succes!

• kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Ik trek me weinig aan van zulke toestanden... water, licht, voeding en een briesje.

Focus op de toppen, zwellen die, alles OK.

Na lang twijfelen over de aankoop van een rosin press, is het er vorige week uiteindelijk van gekomen. Een maat was ook al even aan het kijken en door samen te leggen viel de kostprijs al bij al nog goed mee. Meteen ook een bottle tech mal bijgekocht in de hoop er het maximale uit te kunnen halen
              Die grovebags wou ik ook al een lange tijd eens proberen ondanks dat ik er sceptisch over ben dus dat kon er ook nog wel af

Iedereen goeie feesten btw =)

Attached Files

Comment

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Bij aliexpress kun je ze ook kopen, je kan het ook met een steiltang van je vrouw doen.

• DerpiE
                DerpiE commented
                Editing a comment
                Coffeeshop 'kosbor' zou er 1 moeten hebben staan als het goed is. Kerel wist het wel niet meer 100% zeker en raadde me aan van ff te bellen op voorhand. Als dat niet te ver is en het interesseert je zou ik dat doen persoonlijk, je kan dan nog beslissen. Kost je dan misschien wel 50-70€ aan wiet in die shop maar ondertussen heb je wel een idee of het iets voor jou is zonder 600 ballen te moeten investeren

Corleone1933 Heb ook op alie gekeken maar ze kennen de prijzen daar ook, zeker als je totaalprijs incl verzending bekijkt. En dan koop ik ze liever in Duitsland ivm garantie en dergelijke

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Helemaal mee eens DerpiE, het is geen goedkope investering en dan kun je het inderdaad beter in de buurt houden.
            Bezig...
            X