Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Glueberry OG - 180x120x60 - 2x 150W LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nog geen (negatieve) effecten van de voeding gezien. Als ik morgen nog geen gekke dingen zie ga ik het reservoir vullen met mestoplossing op halve sterkte (0.7 a 1 EC).

Ik heb overigens de T.A. DryPart (grow & bloom) besteld (https://www.terraaquatica.com/minera...rt-grow-bloom/).​

Ik ben wel te spreken over de TriPart en zal dat ook blijven gebruiken voor toepassingen waarin ik zelf vrij wil zijn om de verhoudingen te bepalen zoals voor mijn San Pedro cactus, hydro Agave of andere planten die speciale behoeftes hebben.

Voor de pepers en tomaten gebruik ik PermaBloom (https://www.terraaquatica.com/minera...ns/permabloom/) i.c.m Micro. Dat zijn 2 flessen, is er al 1 minder. Plus dat dat toch in grotere hoeveelheden in de tank gaat, dus heb ik er minder gepruts aan.

Maar voor de cannabis lijkt me het wel prettiger om 1 poeder te gebruiken dat ik alleen maar af hoef te wegen. In plaats van 3 vloeistoffen moeilijk doseren met spuitjes of maatbekertjes.​
    Last edited by norseman; 24 November 2023, 17:04.

Comment

Het mestplan

Ik ga ze heel kalm introduceren aan de voeding.

Momenteel zit er water met calmag in het reservoir. Eerst op 1/4 dosis, toen was het water 0.2 EC. Sinds gisteren zit er 3/4 dosis in, nu is het 0.6 EC. Best schokkend hoe snel die stijgt met een beetje calmag.

In deze jerrycan zit nu een 13L DryPart grow in volledige dosis. 1.1 EC en PH 6.5. Telkens als het waterniveau in het reservoir iets daalt vul ik het aan vanuit de kan, totdat die leeg is.

20231125_143857.jpg

Last edited by norseman; 25 November 2023, 15:07.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Met zoutzuur als ph- voorkom je dat de ec verandert.

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Oke interessant, blijft dat net zo stabiel als een PH- die daarvoor gemaakt is? En is er ook iets voor PH+? Dat is wat ik nu gebruik namelijk.

Normaal gesproken vind ik het eigenlijk helemaal geen probleem als de EC na het afzuren iets hoger uitvalt, want zo hoog maak ik hem uberhaupt niet.

Misschien dat het voor mijn peperplanten of tomaten interessant is want die zet ik doorgaans op een veel hogere EC dan cannabis. Bijvoorbeeld 2.4 ofzo. Daar zou het kunnen betekenen dat ik er iets meer mest in kan.

Ik denk niet dat het voor de cannabis uitmaakt of het nou 1.1 of 1.2 EC is.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Kraanwater is ph+.
        en ro/regenwater is ph/ec- als je standaard kraanwater gebruikt.

Ph- is meestal salpeterzuur/phosphorzuur/zwavelzuur, en dat is dus stikstof en fosfor, citroenzuur is bio en dus niet stabiel.

Zoutzuur is stabiel maar heb je wel wat meer van nodig, ik gooi altijd een basishoeveelheid ph- in de emmer en laat dat 24 uur staan, dan is het veel stabieler.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 29 November 2023, 13:00.

De calmag en mest doen wel werk, zeker bij links ziet het jonge blad er een stuk frisser uit. Ik heb ook een beetje gesnoeid in het midden zodat alle topjes wat meer lucht en licht krijgen.

Rechts is nog niet helemaal happy, maar heb sinds gister wel echt weer groei gezien sinds het toppen, dus ben ervan overtuigd dat die er ook nog wel komt.

20231128_174209.jpg
      Last edited by norseman; 28 November 2023, 18:54.

Comment

Koud!!

Waar links het nu aardig aan het oppakken is, doet rechts nog steeds wat zielig. Even geleden stond ze nog mooi met het blad omhoog.

Ik had nu toch wel bijna alles uitgesloten. Niet te nat, ph o.k., calmag genoeg, stikstof genoeg.

En ineens wist ik het. Ze staat recht naast het (rechter) luchtrooster waar alle koude lucht naarbinnen gezogen wordt. En met die koude nachten is dat behoorlijk koude lucht. Ze heeft het 's nachts gewoon veel te koud.

Ik heb het rechter rooster gister afgesloten en ben aan het spelen met het middelste rooster. Dan gaat de lucht boven de buisverwarming langs en niet direct door de planten heen.

Ze begint er volgens mij al een heel klein beetje beter uit te zien.

O ja, let niet op Pedro, die chilt even met de dames.

20231202_093654.jpg
        Last edited by norseman; 2 December 2023, 10:04.

Comment

Het lijkt te helpen, sinds ik de aanvoer van de lucht anders regel begint rechts eindelijk lekker te groeien.

Links misschien nog maar wat blad snoeien en dan ga ik voorzichtig proberen het rek boven de planten te plaatsen.

20231203_125432.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Bekend met windburn?

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Ja zeker ben ik daar bekend mee. Maar het is op de een of andere manier een blinde vlek geweest. Met eerdere kweekjes had ik de luchttoevoer anders geregeld.

Ik ben aan het overwegen om een (betere) Gorilla tent te gaan kopen van dezelfde voetprint, maar een stukje hoger. En ook onderin fatsoenlijke ronde luchtinlaten voor slangen ipv die roostertjes.
            Last edited by norseman; 3 December 2023, 17:08.

Het rek opgehangen. Ik heb nog wel wat te doen om het vol te krijgen.

20231203_145042.jpg
          Last edited by norseman; 3 December 2023, 17:09.

Comment

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Rustigaan, zo een cactus doet dat ook.

lekker bezig Succes met het scroggen.

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            De pot verwijt de ketel..... 😀

Erg grappig dit maar goed. Leven en laten leven man

• luchtfietser
            luchtfietser commented
            Editing a comment
            Vraagtekens waarom het altijd een negatieve kant op moet draaien bij een aantal personen hier?
            Ik denk dat de meeste mensen hier zijn om te leren, en daarom ook een kweekverslag beginnen. Weinig van hen maken een kweekverslag om alleen maar te laten zien, kijk wat ik kan.
            Kanttekening is wel, degene die zelf ook kweekverslagen maken hierin ook vaker op hun woord worden geloofd.
            Martin1970, denk dat iedereen zit te wachten op een kweek verslag van jou. Ook om te leren.

Ook de reactie, mbt scroggen, ik zit op het zelfde punt. Heb aantal YouTube filmpjes bekeken mbt scroggen. Ik leer graag @rreppellsteeltjam .
            Heb je niet ergens wat materiaal wat je kan delen? Waar iedereen wat van kan leren? ik hou mij aanbevolen.

Iedereen is ergens een keer begonnen, en ja door alle verschillende technieken en uitdagingen is het soms gevaarlijk om niet alles tegelijk te willen doen. Keep het simple is soms moeilijk

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            luchtfietser helemaal mee eens.

Mijn verslag is ten eerste voor mijzelf zodat ik mijn eigen ervaringen terug kan lezen en daarvan kan leren. Ten tweede omdat hier een hoop mensen zitten met verstand van zaken die mij kunnen helpen als het slecht gaat. Ten derde om de tegenslagen en successen met jullie te delen zodat sommigen van jullie daar misschien weer wat van kunnen leren.

Ik ben graag kritisch op mezelf. Dat is voor veel mensen moeilijk, ik heb het ook moeten leren. Ik sta ook open voor kritiek van anderen. Anders kun je hier beter niet posten

Op mijn werk moet ik ook vaak kritiek geven op werk van anderen (dat gaat dan over dingen waar ik wel echt verstand van heb ). Maar daarbij vind ik belangrijk dat diegene iets kan met de kritiek.

Dus alleen iets van "je werk is kut" kan niemand wat mee. Denk in oplossingen.. Is het nog bij te sturen en hoe? En hoe de volgende keer te werk te gaan? Dat zouden dingen zijn die ik van tevoren al bedacht kon hebben. En anders in een constructieve discussie naarboven kon halen.

luchtfietser Niet iedereen heeft de behoefte om het kunstje te vertonen. En de boy's die hier pretenderen een ervaren kweker te zijn....ze hebben allemaal ellende dus kijk daar doorheen.
          Dan heb je nog de "grote jongens die 2gram de Watt draaien......geloof dit niet, is grootspraak
          Als je vragen hebt stel ze gerust

Comment

• Martin1970
            Martin1970 commented
            Editing a comment
            ignore...bye

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Toont er is een keer iemand interesse is het ook weer niet goed😂😂

• luchtfietser
            luchtfietser commented
            Editing a comment
            Hahaha held! Boswachter

En zo probeer ik vooral zoveel mogelijk naar rechts van het midden te leiden voordat ik tot bloei overga.

Iemand nog tips hoe ik die bladermassa links het beste te lijf kan gaan?

20231211_181418.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Eerst alles terug onder het net trekken, naar onder dus.

In het reservoir ging zich wat bruine troep ophopen. Rond de pomp en de zijkanten. Er bevond zich sowieso biofilm, ook waar het niet zichtbaar vervuild was.

Maar de bruine aanslag zou ook deels te wijten kunnen zijn aan de wat oude micro van de T.A. Tripart. Die is nu sowieso uit de mix verdwenen omdat ik ben overgestapt op de DryPart.

In de strijd tegen de biofilm heb ik het reservoir schoongemaakt, een luchtsteen geplaatst en waterstofperoxide toegevoegd aan de oplossing.

De circulatiepomp zit er nog steeds in, maar staat nu een tandje lager omdat de luchtpomp ook voor de nodige agitatie zorgt.

20231211_200630.jpg

20231211_200718.jpg

Comment

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Is het alleen dat het niet helpt tegen biofilm, of doet het meer kwaad dan goed? Dat vraag ik omdat je zo stellig zegt dat hij eruit moet.

Ik heb altijd begrepen dat het beter is om te zorgen dat de oppervlaktespanning van het water gebroken wordt. Zodat het een groter oppervlakte krijgt en er daarmee meer wisseling tussen het water en de lucht ontstaat.

Dat zou dan de kwaliteit van het water verbeteren omdat meer zuurstof de groei van de "nasty" bacteriën remt.

Maar ik laat me graag anders adviseren want hoe minder pompen hoe minder herrie en stroomverbruik

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Theorie en kwekerspraktijk komen niet altijd overeen. 😀
            Ik had minder vlokvorming en filmproblemen zonder bubbles en bewegingspomp, beide geprobeerd. Geen idee waarom want inderdaad, theorie zegt anders. Misschien is het beter om hydrovoeding te gebruiken in dit geval?

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Ja dat van die theorie en praktijk kan ik bevestigen

Ik gebruik hydro voeding.

Nu in plaats van de vloeibare driedelige de droge eendelige van het zelfde merk.

Ik heb het vermoeden dat juist het "micro" gedeelte van de driedelige voor de drab heeft gezorgd. Dat is van zichzelf wat dikker, zeker als het wat ouder wordt.

Maar de glibberige zijkanten staan daar volgens mij los van.

Het schema hangt op de koelkast. Momenteel zit ik op halve dosis a 0.6 EC maar ik ga het nu langzaam opwerken richting 1 EC (ik begin bij 0 ipv kraanwater 0,4).

De DWC agave zit nu op 1.6 EC met de bloeivoeding.

20231212_210621.jpg

Comment

Dit wil ik toch even delen. Ik was net bezig om de leidingen door te laten lopen. Toen kwam ik erachter dat er een wortel helemaal het slangetje van 1 van de Blumats in was gegroeid. Toch maar een stokje eronder ofzo..

20231213_185103.jpg
            Last edited by norseman; 13 December 2023, 19:43.

Comment

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik buig een 'M' van binddraad en steek dat als ondersteuning onder het slangetje
              Om dezelfde reden

Vandaag de boel weer wat teruggehaald en de voeding wat opgeschroefd omdat er wat lichtgroen/gelig blad begint te vertonen op het jonge spul.

20231217_173821.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Hmmm.
              Dat moet je dan gewoon tussen door doen.

Ook visgraat patroon gezien?

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Ik zal straks nog eens beter kijken, volgens mij niet zozeer visgraat maar eerder een effen vergeling.

Misschien zou ik er nog een beetje extra calmag in kunnen smokkelen.

Ik gebruik nu immers een 3/4 dosis van de voeding, dus zou ik er in theorie 1/4 dosis calmag aan toe kunnen voegen.

Maar ik wil ook voorzichtig zijn aangezien het zo duidelijk op de fles staat.

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Zou even wachten wat de extra voeding doet, kan altijd nog wat calmag toevoegen.

Dit is dus de oorsmeerkleurige drab die zich vormt. Het drijft als een dun laagje op het water en blijft kleven aan de zijkanten.

Het komt dus niet door de micro van de tripart voeding want die gebruik ik niet meer.

Iemand?

20231221_173728.jpg

Comment

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Nog nooit gezien. Ik zou het wel eruitscheppen.
              Moet je zo'n groot vat hebben? Ik had die in het begin ook, maar ik was ook soms 2 weken weg ofzo.
              Nu niet meer, en heb ik veel kleinere vaatjes, en voeg ik steeds zoveel toe als ze ongeveer in 2-3 dagen drinken.

Lichtdicht vat?

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              25 ml tweedaags verversen, chloor kan ook hè, dat ruik je.

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Takketoelli Ik heb niet zo'n groot vat nodig op zich. Maar ik had deze nog omdat ik deze buiten voor de tomaten gebruikte waar ik nu een nog grotere heb. En ik had geen zin om een nieuwe kleinere te kopen en een doorvoer in te zetten. Hij is lichtdicht inderdaad.

Deze ventilator van Mars Hydro zal ik niemand aanraden.

Met de eerste kreeg ik het probleem dat hij begon te ratelen na een tijd. De klantenservice was toen best goed want binnen 2 dagen had ik kostenloos een nieuwe.

Maar die nieuwe heeft een ander probleem. Eerst ging het zo dat hij af en toe de snelheidsregelaar negeerde en op volle toeren ging zuigen. Dan hielp het soms om de stekker eruit te halen en er weer in te doen. Maar sinds gisteren blijft hij maar razen en niks dat hem tot bedaren kan brengen.

De filter is ook wel aan vervanging toe. Dus ik heb een nieuw setje besteld, dit keer met een G-tools ventilator met ingebouwde snelheidsregelaar.

20231221_185449.jpg

Screenshot_20231221_190212_Chrome.jpg
            Last edited by norseman; 21 December 2023, 20:36.

Comment

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Belangrijkste onderdeel van de kweekopstelling!!

Die set heb ik al jaren, doet het nog steeds goed. Enigste onderdeel dat 24 uur draait dus slijt ook het snelst. Kwaliteit is dus belangrijk. Duur, maar goed en zijn geld waard.
              De temp regelaar heb ik zeg maar uitgezet, dat wel. Ik zat ooit met bezoek onder begon dat ding boven ineens volop te blazen om de temp omlaag te krijgen. Maar als het buiten de tent al te warm is gaat dat nooit lukken natuurlijk.....
              Het fijne is dat deze te dimmen is zonder dat ie zoemt of trilt. Ik heb hem zowat uitstaan en ook een iets kleinere filter geloof ik, dat zal ik eens nakijken.
          Bezig...
          X