Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Glueberry OG - 180x120x60 - 2x 150W LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vandaag is het 3 weken sinds ik de klok heb omgezet. Ze lijken ook redelijk verticaal uitgegroeid dus terugbinden zit er vanaf nu niet meer in.

De derde lamp + mega stickervel is ook aangekomen. Dit weekend ga ik het frame afmaken en de lampen opnieuw ophangen aan het frame.

20240117_172926.jpg

20240117_174456.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Binden is voorbij. Nu alleen nog observeren en voeden. Wachten en afblijven. Dromen en hopen.

Mooi man

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Het grootste risico dat er nu nog is dat is de Botritis.

Ik vermoed dat ik hier en daar nog wel wat schutbladeren moet gaan verwijderen voor de luchtstroom. Ik heb buiten de tent een ontvochtiger staan. Met deze temperaturen buiten heeft die weinig werk. Maar als de temperaturen deze winter nog op gaan lopen krijgt die het wel drukker.

Maar verder wordt het nu een kwestie van geduld en goed observeren inderdaad!
      Last edited by norseman; 17 January 2024, 18:26.

Oeps dubbele post...

Comment

Pedro heeft zijn eigen hoekje gekregen. Het raam waar hij voor staat is op het zuiden. De lamp is 30x30cm en 25W. Niet zoveel dus maar ik heb m lekker dicht erop gehangen.

Misschien ga ik er nog wat dingen omheen zetten want er is nog wel wat lichtoppervlak over.

20240120_181459.jpg

Comment

Vandaag het frame voor de lampen afgemaakt en opgehangen.

Ze staan nu op 75%. Dat is in totaal iets meer licht dan het was.

De komende weken ga ik het rustig opvoeren.

20240121_164740.jpg
        Last edited by norseman; 21 January 2024, 18:15.

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Thanks Takketoelli en @Corleone1933

Ik wilde het eigenlijk nog een wit lakje geven.

Maar toen dacht ik aan de verflucht die dat in de tent gaat geven en vast ook in mijn wietjes gaat trekken.

Iets voor het einde van deze ronde dus, zodat de verf tijd heeft om goed uit te dampen en natuurlijk lak op waterbasis gebruiken.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of gewoon niet verfen.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Is ook een optie, dat doe ik als ik helemaal geen tijd meer over heb (waarschijnlijk).
          Last edited by norseman; 22 January 2024, 20:52.

Morgen is het klokje 4 weken om.

Omdat ik het licht nu gedimd heb en het oppervlakte dat het licht dekt groter is geworden, bedacht ik me dat ik de verlichting ook wel wat lager kan hangen.

Zo gedacht, zo gedaan. Ze lijken het in ieder geval goed naar hun zin te hebben.

20240123_175218.jpg

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Let goed op hoe de planten reageren, kans op verbrandingsverschijnselen.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Corleone1933 ik zal het zeker in de gaten houden!

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Inderdaad ja, goeie

Vandaag heb ik het reservoir en de pomp uitgeschrobd, ontsmet, de leidingen door laten lopen en de boel opnieuw gevuld en afgesteld.

20240127_183921.jpg

20240127_184022.jpg

20240127_183959.jpg

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Vet
          Wel de veters strikken he 😀

Dat wordt een super opbrengst

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Al flinke toppen, gaat lekker zo te zien, nog steeds zo dicht erop?

Corleone1933 ik heb ze wel weer wat hoger gehangen, al is het omdat de ventilator er eigenlijk niet meer goed tussen paste.

Ik weet dat de Photone app niet heel betrouwbaar is en ik heb hem (nog) niet gekalibreerd. Maar de waardes komen redelijk in de buurt van wat de PPFD kaart van de lamp zegt.

Ze staan nu op ongeveer 80% vermogen.

Screenshot_20240128_085135_Photone.jpg
        Last edited by norseman; 28 January 2024, 09:04.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Toprot ontstaat door dauwpunt en wordt niet voorkomen door het gebruik van een ventilator.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Vertel me meer

Ik heb 24/7 een ontvochtiger staan draaien buiten de tent. Onderin de tent is het rond de 45%. In het bladerdek tussen de 45% en 50%.

Soms vind ik wat natte schutbladen omdat ze te dicht op elkaar zitten. Daar pluk ik dan wat weg. Maar met zo'n bos valt het nog niet mee om overal een mooie luchtstroom te hebben.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Het dauwpunt verhaal is me tot op zekere hoogte duidelijk. De temperatuur in het bladerdek is overdag tussen de 23 en 26 graden. De luchtvochtigheid is tussen de 45 en 55%.

Uitgaande van de hoogste waardes zou dan de temperatuur niet onder de 16,2 graden mogen komen 's nachts. Mits de luchtvochtigheid niet hoger wordt, maar daar zorgt de ontvochtiger voor.

Hierbij ga ik uit van dezelfde waardes overal in het bladerdek, maar dat is natuurlijk niet zo. Vandaar dat ik nog in de gaten moet houden dat er een goede luchtstroom is tussen de toppen.

Corrigeer me a.u.b.

De afzuiging van mijn tent komt uit in de kelderkast in de keuken. De deur daarvan staat altijd op een ruime kier zodat de warme lucht de keuken in kan stromen. Dat doe ik zodat ik de warmte niet meteen kwijt ben zoals wanneer ik het naar zolder zou sturen.

Nou heb ik een scherpe neus, zeker als het aankomt mijn favoriete kruid. Maar ik begon af en toe een vleugje op te vangen in de keuken. Zeker als ik langs de deur van de kelderkast liep.

Dus alle aansluitingen dubbel gecheckt op luchtlekken. Geen kunnen vinden. Mijn oplossing voor nu: het oude filter aan het uiteinde gezet. Met een DIY verloopstuk van 125 naar 160mm, bestaande uit een stuk slang en een bundelbandje.

Het resultaat is behaald, ik ruik niks meer. En de uitlaat is er ook nog stiller van geworden, ondanks dat ik de ventilator wat harder heb gezet om de extra weerstand die de tweede filter geeft te compenseren.

20240129_174736.jpg

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Mooi opgelost, als je nu nog wat ruikt kan je bij de politie als speurhond!

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Zo blijf je bezig he? Leuk man 😀
          Als je afzuiger het aankan; laat gaan laat gaan

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Ik zou nu nog aan een gast kunnen verklaren dat er een crypto-miner achter mijn kelderkast staat.

Als ik hem op maximaal zet moet ik verklaren dat er minstens een heel crypto-miner-serverrack achter mijn kelderkast staat.

Zo stil is hij nou ook weer niet. Ik vraag me af of zo'n geluidsdemper echt werkt? Heeft iemand ervaring met en zonder?

GeluiddemperDeze home made geluiddemper bestaat uit een metalen buis met steenwol schaal. Ze kan direct op de uitgang van al onze GT 125 buisventilatoren worden geschoven en reduceert het geluid van de ventilator tot minder dan 45dB.De demper wordt geleverd met een luchtrooster waarmee het uiteinde eenvoudig is vast te klemmen in een 121 mm gat in de wand van je kweekkast of kweekruimte.De demper wordt standaard geleverd op alle Bonanza 1 m2 kweekkasten.Geschikt voor alle GT 125 buisventilatorenVermindert geluid tot 45 dBLengte 39cm

Vandaag heb ik 5 weken geleden het klokje omgezet.

20240131_174324.jpg

Comment

norseman het dauwpunt verhaal is in een notendop dat de dag- en nachttemperatuur niet meer dan zoveel graden uit elkaar mag liggen zodat zich geen vocht ophoopt. Dat er vocht op de toppen ontstaat waar vervolgens het licht op schijnt is de oorzaak van rot. Wanneer je dus een ventilator nodig hebt ben je eigenlijk al bezig met symptomen te bestrijden.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

Hier nog even met gedimd licht van dichtbij.

20240201_184715.jpg

20240201_184706.jpg

En een gewaarschuwd mens telt voor twee .. volgens mij zie ik wat verschijnselen van licht-stress.

Snel de lampen maar iets hoger gehangen..

Ze hangen nu op +/- 40cm. De photone app geeft gelijkmatig rond de 950 aan. Terwijl dat op 30cm veel gevarieerder was over het oppervlak.

20240201_184558.jpg

Comment

Ik zie het niet, kan evengoed dorst zijn. De lamp hoger hangen kan strek tot gevolg hebben dus wees daar niet te snel mee.
              Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Takketoelli het ging er om dat ik schreef dat de lamp verhogen strek tot gevolg kon hebben, waar jij het niet mee eens was. En aangezien je niet kwam met een suggestie zoals bijvoorbeeld dat je dat geen strek noemt maar foxtailing of dat heet fluff groei o.i.d. Concludeerde ik maar dat de lamp dan wel op 10% power kan branden of misschien helemaal uit kan zelfs.

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Zucht.....

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Om kort te komen, wat ik strek noemde bedoelde ik mee het effect dat de lichtintensiteit (teveel) dimmen teweeg brengt. Ik weet heus ook wel dat de groei hier al uit is.

Nog even een weekend update.

20240204_170331.jpg

20240204_170202.jpg

Ik heb besloten om mijn planten te onderwerpen aan het experiment om te kijken tot hoever ik de Blumats open kan draaien, totdat het te nat wordt.

Vrijdag heb ik ze dus met de hand een flinke waterbeurt gegeven tot er een redelijke hoeveelheid water uit de bodem kwam. Daarna heb ik de Blumats nét dichtgedraaid.

Nu ben ik ze steeds wat verder aan het opendraaien, stukje bij beetje. Mijn doel is dat ze moeten druppelen totdat ik het water aan de zijkanten van de potten voel.

En er valt heel wat te draaien want tot nu toe is het nog niet zover, ze drinken alles op. Dus telkens als ik inspecteer en ik zie dat er 1 niet druppelt, stel ik alles bij tot ze wel allemaal druppelen.

20240204_172011.jpg

Comment

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Potpampers

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Wat ze lusten aan water krijgen ze idealiter ook, ik ben mee met norseman en zeker liever wat meer dan te weinig!

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Doekjes tegen het lekken is voor bitches.

Pedro de San Pedro-cactus heeft een vriendinnetje gekregen. Petra de Peyote-cactus.

20240206_172021.jpg

Verder gaat het in de tent uitstekend. Morgen is het klokje 6 weken om.

Ook heb ik geen overstromingen meer gehad. Links is nu naar mijn idee op dezelfde vochtigheid als rechts, dus die draai ik ook niet verder open.

Ze lijken het wel prima te vinden, die extra vochtigheid. Ik ga wel de EC van de voeding nog 0,1 a 0,2 puntjes opvoeren want ik zie wel wat gebrekjes hier en daar.

Nog eventjes, misschien nog een paar weken, en dan ga ik overschakelen op de FinalPart van TA.

Daar zit de complete basisvoeding in minus de stikstof (en calcium). Dat wil ik 7 tot maximaal 10 dagen toedienen. De laaste 2 dagen spoel ik na met FlashClean.

Ik vind het nog wel lastig om te bepalen wanneer de laatste 12 dagen aangebroken zijn. Daar zal ik jullie hulp misschien nog wel bij vragen.

Voorlopig gaan we nog ff door!

20240206_171220.jpg
              Last edited by norseman; 6 February 2024, 18:00.

Comment

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Dat is wat ik bedoel met iedereen telt op zijn eigen manier, de eerste twee weken 12/12 is de tijd dat de plant nog behoorlijk in lengte toeneemt, dus groeit, wanneer de eerste pruikjes er zijn zal de groei afnemen en de echte bloeitijd beginnen, ben benieuwd hoe lang ze nog blijven staan, we gaan het zien.

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                De breeder noteert de eerst mogelijke periode om te oogsten, want die wil zaad verkopen. Voor mij geldt: zolang de dames dorstig zijn dan krijgen ze eten en drinken. Ja eten en drinken, we doen niet te spoelen, moest er niet aan denken de dames niks te eten te geven in de periode dat ze het meest aandikken. Oftewel in de laatste week.

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Beide 😀
                Zodra ze minder drinken en stoppen met zwellen starten met spoelen. Dat komt bijna altijd overeen met de aangegeven bloeitijd van de boer. Dan wachten op amber.

Weer even een update. Vanmorgen heb ik vooral onderin en middenin het bladerdek wat blad weggehaald voor de luchtstroom. Je ziet er weinig van, maar het is wel gebeurd

20240211_100652.jpg

20240211_100752.jpg

20240211_100744.jpg

20240211_101219.jpg

20240211_101210.jpg

Attached Files

Comment

Bezig...
            X