Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parakwekers inhaalronde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Parakwekers inhaalronde

    Korting op 420shop
    Gegroet vriendelijke forumgenoten,

    De vorige ronde (9 girls 1 stoner) ging niet zo geweldig. Met name de trips en de toprot kunnen de tering krijgen. Wel hebben we daar weer veel van geleerd en gaan we die kennis gebruiken om in de toekomst betere oogsten te kunnen behalen.

    Van de 300gram bleef door rot uiteindelijk maar 180 gram over, dus moet ik niet alleen direct aan een nieuwe ronde beginnen, maar moet ik ook een autoflower rondje draaien in de voorkweektent.

    Want met mn gemiddelde gebruik van ongeveer 2g per dag ben ik over max 100 dagen door mn voorraad heen, en dat is ongeveer hoe lang een autoflower erover doet om van zaadje tot gedroogde top te komen.


    Goed, door naar de volgende ronde dus. Ik heb zaden besteld bij Royal Queen Seeds. Die zijn hier niet heel populair, en met goede reden. Daar kom ik zo op terug. Ik heb besteld:

    5x Royal gorilla
    5x pineapple kush
    5x Amnesia haze

    En kreeg er gratis 6x summer queen bij..

    Ik heb een week geleden van iedere soort 3 zaadjes ontkiemt, 12 in totaal. Helaas is er van elke soort maar 1 zaadje ontkiemt, behalve natuurlijk van het gratis zaad...

    Ontkiemmethode: eerste 24 uur in glaasje water, dan tussen een nat wattenschijfje op een plastic lekbakje gewrapt in plastic folie, met een warmtematje van 23 graden eronder. De zaadjes die wel ontkiemden, deden dat alle 6 binnen 2 dagen.

    20231102_101916.jpg

    20231031_193940.jpg 20231102_101854.jpg

    Toen ik een dag later de toprot ontdekte ben ik meteen op de fiets naar de smartshop gegaan om autoflower zaden te halen. 5x dos so dos van barney's farm. Die zijn alle 5 binnen 2 dagen ontkiemd.
    20231102_101901.jpg

    Ik heb eergisteren en vandaag opnieuw nog meer zaden geprobeerd te laten ontkiemen. Ik wil namelijk 9 normale planten in de grote tent en 4 autoflowers in de kleine.

    Ik heb nu 6 (out of 18) ontkiemde fotoperioden waarvan er 4 nu boven de grond zijn, en 5 (out of 5) ontkiemde autoflowers waarvan er nog 0 boven de grond zijn.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Succes maar weer!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      RQS zaden kunnen problemen geven. Hopelijk gaat dat goed

      Wel weer leuk soorten, suc6 met je kweek.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Ja 6 zaadjes van de 18 ontkiemd is al het eerste probleem, gelukkig heeft de RQS customer support alweer nieuwe zaden opgestuurd. Is wel de laatste keer dat ik daar besteld heb denk ik.

      #4
      Succes!

      Comment


        #5
        Er zijn gelukkig toch nog 7 extra zaden ontkiemd. Geduld is een schone zaak. Hoewel ik een week wel een beetje veel vindt om te ontkiemen, maargoed ik ben dan ook een stuk ongeduld.

        20231106_094150.jpg

        9 van de 13 ontkiemde fotoperiode zaden zijn al boven de grond. Ik ga uiteindelijk met de 9 gezondste / sterkste plantjes door.

        20231106_094236.jpg de autoflowers zijn alle 5 al boven de grond, die gaan lekker.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat ziet er wat droog uit niet? Wel ff goed natzetten die handel voordat je anders lang kan wachten!

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Hork ik durf de potten niet zo goed te doorweken omdat ik dan bang ben dat ze dan te lang in de modder staan. Van onderaf watergeven zit het plantje ook te hoog voor, maar van bovenaf water geven riskeer je weer dat je de plant of wortels beschadigd. Hoe doe jij dat bij autoflowers?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Te droog is gevaarlijker dan te nat, want als ze te droog staan zijn ze aan het doodgaan.

          Weeg de potjes droog en water ze langs boven eens in met 10-15% van de potinhoud en wanneer ze weer even zwaar zijn water je weer.

        #6
        Succes, ik volg ook terug. Hopelijk minder troubles als met de vorige ronde..

        Comment


          #7
          Kleine fotoupdate:

          20231108_105529.jpg 20231108_105845.jpg
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Heb je geen bak waar ze effe in kunnen pootje baden?

            Grond verdeelt het water zelf als je het de tijd geeft, effe 10% van de pot inhoud zodat je niet teveel geeft, maar eigenlijk kan dat niet bij stofzakken en airpots.

          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            @rreppellsteeltjam daar staan ze in
            Maar voor nu geef ik nog ff water met de gieter van bovenaf omdat de wortels nog niet zo diep zullen zitten

          #8
          De fotoperiodes die tot nu toe boven de grond zijn gekomen:

          Royal Gorilla 3x (RQS)
          Pineapple Kush 3x (RQS)
          Special Queen 2x (RQS)
          Amnesia Haze 2x (RQS)
          Super Lemon Haze CBD 1x (Green House)

          En dus 5x autoflower Dos-Si-Dos van Barney's Farm.

          Op naar een probleemloze kweek met veel opbrengst!
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


            #9
            1 autoflower is overleden, waarschijnlijk door beschadiging tijdens het water geven van bovenaf. Komt goed uit want ik had ook maar plek voor 4 ​​​​​​

            20231110_085612.jpg
            Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

            Comment


              #10
              Ondanks dat de waterdruppels op de bladeren liggen, vind ik ze er nog steeds droog uitzien. Krijgen ze wel genoeg water?
              Ik las dat je van boven geeft, maar eenmaal te droog loopt dat er allemaal langs.
              Wanneer je de potjes 10 minuten voor 2/3 in het (voedings)water zet, dan wordt het hele medium nat.
              Doordat het teveel aan water er uitloopt zodra je de potjes er weer uithaalt zal je de plantjes niet verzuipen. En dan laat je ze gewoon weer opdrogen de komende dagen en herhaalt het nogmaals (indien nodig). Minder werk dan steeds die kleine beetjes langs boven waarbij je op de bladeren morst en de plantjes steeds dorstig zijn en nauwelijks groeien. Langs onder zorgt gewoon voor een betere groei doordat het hele medium vrij is van droge plekken en je hoeft minder vaak te wateren. Win-win wat mij betreft.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • poppa
                poppa commented
                Editing a comment
                Grtz ,en eventueel een drupje dreft , of yucca ofzo (een uitvloeier) dan loopt het minder rap van de aarde af

              #11
              Gaat prima, vandaag alle fotoperiods verpotten naar hun growbags.

              20231115_091933.jpg
              Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

              Comment


                #12
                Vanochtend ff 3x 40L potgrond gehaald bij de jumbo. Natuurlijk kwam ik net mn buurvrouw tegen bij de voordeur. 'zooo, wat bent u van plan?'

                20231115_104801.jpg

                Maar gauw een lulsmoes opgehangen dat het in de aanbieding was en ik 't alvast voordelig ingeslagen heb voor mn fictieve moestuin.

                Thuis de boel gemengd met perliet.
                20231115_121310.jpg jawel, met mondkapje, de vorige keer deed ik zonder en perliet stofwolken inademen is op z'n zachtst gezegd onprettig.

                20231115_121443.jpg telkens een laag potgrond en dan weer een laag perliet en dat dan beetje met elkaar husselen. De perliet zorgt voor een luchtige bodem.
                20231115_161526.jpg de autoflowers zijn verhuisd naar de kleine tent.


                20231115_162318.jpg 20231115_163336.jpg 20231115_173957.jpg
                En dan staan ze weer in de bak met 60l water. Laat ik ff intrekken en pomp ik er straks weer uit.

                Nu nog 11 planten, over een paar weken zal blijken welke 9 het sterkste zijn en door mogen naar de bloei, en welke 2 er af gaan vallen.

                Attached Files
                Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

                Comment


                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Perliet vinden ze lekker! Ik zou je adviseren bij het inwateren ook even goed langs boven te wateren en dat restant pomp je er dan later wel mee uit.

                • parakweker
                  parakweker commented
                  Editing a comment
                  Ze hebben 40 liter water opgeslurpt met zn 11en, das 3,6l pp ongeveer. T zijn 15L potten dus dat is 24% van het medium. Zal er vanavond echter nog voorzichtig wat water van bovenaf bijgeven voor de wortels die nog niet laag genoeg zitten.

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Dan zijn ze onderin sowieso goed verzadigd (goeie zaak) maar om zeker te zijn dat de kleintjes ook bij het water kunnen giet ik zelf altijd de eerste keer de hele mep water langs boven en wat er uitloopt laat ik ff staan en pomp dat dan weg. Zodra de planten dan bij het water kunnen stop ik met wateren langs boven. In jouw situatie denk ik dat een keer langs boven afdoende is. Overigens dacht ik dat je smartpotten groter waren, dus misschien is langs boven niet eens meer nodig.

                #13
                20231118_175850.jpg 20231118_175859.jpg 20231118_175904.jpg


                Gaat prima allemaal!
                Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

                Comment


                  #14
                  Ik weet niet hoe groot die kleine tent is, maar bij de bouwmarkt verkopen ze wasmachinelekbakken van 70cm x 70cm.

                  Ziet er goed uit!
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                  • DikkeJay
                    DikkeJay commented
                    Editing a comment
                    Mocht de tent 60x60 zijn, bij gtools kan je bij de reserveitems voor hun irrigatiesysteem een bak kopen die daarin past.

                  • parakweker
                    parakweker commented
                    Editing a comment
                    Hij is 60x60 idd. Bedankt mannen, ik heb deze besteld: https://www.eugardencenter.com/nl/se...ater-tray.html

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Lang leve de lekbakken!

                  #15
                  Ze hebben de verpottingsklap achter de rug en groeien goed. Welke 2 denken jullie dat er gaan afvallen?
                  20231121_085517.jpg
                  20231121_085549.jpg 20231121_085540.jpg
                  Gisteren ook een nieuw speeltje binnen gekregen: de Ball Vape
                  IMG-20231120-WA0008.jpg
                  Het is een verhittings element gekruld om een kamer met daarin robijnen balletjes. Deze houden de warmte goed vast waardoor, als je de warmte door een bong zuigt, je je wiet met die hitte verdampt ipv verbrandt.

                  Hierdoor komen de smaken van de wiet veel beter tot hun recht, en heb ik ook een stuk minder nodig voor een nog veel intensere high.

                  Heb er flink van lopen lurken gisteren! Zo stoned als een garnaal geworden en geslapen als een blok. Ben nog steeds een beetje stoned volgens mij.

                  20231120_160913.jpg 20231120_161344.jpg
                  hier een filmpje waarop ik 'm gebruik: https://youtube.com/shorts/zIiXw0rer...mJ-cADy_Q-aMSH
                  Last edited by parakweker; 21 November 2023, 08:38.
                  Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

                  Comment

                  Bezig...
                  X