Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekverslag 5 x A.M.S Greenhouse en 4 x Lemon Skunk Greenhouse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste kweekverslag 5 x A.M.S Greenhouse en 4 x Lemon Skunk Greenhouse

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik ben een beginner, dus alle hulp zijn welkom.

DSC00987.JPGDSC00988.JPGDSC00989.JPG

Ik had ze eergisterennacht ontkiemd en vandaag in 0,7 liter gestopt, en beetje water gegeven.

Verder zijn lamp ongeveer 70 cm afstand..

alleen t is nogal erg warm, moet ik nu al die koolfilter etc aan doen?

Het is nu 37,6 graden en 40 % LV..

En ik zie sommige kwekers doen folie op pot, zodat plant krijg meer LV..

Zal ik deze ook doen of?

Groetenn

Re: Mijn eerste kweekverslag 5 x A.M.S Greenhouse en 4 x Lemon Skunk Greenhouse

hey pitta, meteen afzuigen... probeer rond de 22 C te blijven! zaadjes worden drooggekookt nu
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Bedankt, ik heb gisteren al afzuiger en ventilator aangedaan, en in nacht werd ze 26/25 graden..

En rond 12 uur middag moest ze weer aan, en helaas kwam weer op 32 graden.

Dus heb tegelijk lamp 90 cm afstand gedaan, en weer beetje water gegeven. ( ph 6.0 )

Ik heb van andere iemand een informatie gekregen over zelfgemaakt slakkenhuis i.p.v met gewone ventilator.

Straks ga ik gewoon ventilator 20 cm halen, en over een paar dagen komt hij voor mij maken.

Dus wat ik nu doe, ik moet ervoor zorgen om alles te voorkomen..

Ze zijn nog steeds in grond, nog niet eruit.. dus hopelijk komt goed..

Comment

lokes ,

alvast veel geluk met de verdere verloop van je growtje

kga je zekers volgen

groetjes
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Bedankt..

Het gaat nu beter dankzij een grondventilator die heb ik naast tent een luchgat neergezet.

En ik heb ook deur beetje open, en de tent beetje verplaatsten om dichter bij deur zijn om te frisse lucht binnenhalen.

Gisteren werd LV laag tot 15 % toen heb ik gewoon natte handdoek ophangen en een bakje water neergezet.

Vannacht werd ze zonder licht rond 21-22 graden en 55-60 % LV, daarmee ben ik wel tevreden.

Maar toen ze kregen licht weer en graden lopen nu weer tot met 28 - 30 graden, en LV weer laag.

Weer handdoek nat gemaakt etc.

Er zijn al 5 van 9 eruit gekomen, en ik heb weer foto`s gemaakt..

Verder heb ik ze beetje water gegeven, en ook bij spruitjes beetje sproeien.

Ik heb start-up van Hy-pro voeding, en er zijn wortelstimulator en sproeiimx ook aanwezig.

Dus vraag me af wanneer kan ik een sproeimix pas gebruiken?

Bij een wortelstimulator geef ik ze pas als ze zijn verpotten.

DSC01002.JPGA.M.S1.JPGA.M.S2.JPGA.M.S4.JPGLemonSkunk1.JPGLemonSkunk2.JPGtemplv.JPGfrisselucht.JPGventilator30cm.JPG

Comment

Als je de luchtvochtigheid omhoog wilt krijgen, dan kun je ook de bodem van de tent voorzien van een laag koel water. De potten dan wel van de grond afzetten, anders zuigen ze zichzelf vol water. De lamp zo hoog mogelijk hangen om de temperatuur op je plantjes zo laag mogelijk te krijgen.

Veel succes, ziet er in ieder geval goed aangepakt uit.

Gr. JFF
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Weer een update,

Alleen lukt mij steeds niet om LV verhogen... Kan iemand mij helpen?

Ik heb al de bodem van tent een laag water gelegd, en het blijf van 30 tot 40 % schommelen

Alleen in nacht zijn LV 55-60 %..

de temp blijft hetzelfde van 28 - 30 graden, in nacht 21-22 graden.

Kan iemand mij aub vertellen wanneer kan ik pas groeimix gebruiken?

Verder ziet sprietjes best wel erg goed uit, en alleen zijn er 8 uitgekomen..

Dus heb eentje weggehaald en zag dat er zit nog in zaad zonder witte wortel, dus heb hem even ontkiemen met keukenpapier.

Die kiemde zaad zet ik zeker bij balkon om andere evaring mee te krijgen.

Groetenn

Comment

Hallo allemaal,

Jammer geen reactie..

Verder gaat nu goed met LV 50-60 %, en licht aan 26-28 graden en licht uit 20-22 graden.

Ik heb ze afgelopen dinsdag een spraymix gegeven, en ik heb ongeveer 200 ml gesproeid met spraymix.

De plantjes ziet wel goed uit, en ik geef ze niet veel water, alleen nevelen..

Alleen eentje van AMS ziet nogal vreemd door opgerolde of omhoog blaadje? en andere een lemon skunk is klein en dun en heeft al kleine nieuwe blaadje ontwikkeld.

Lamp zijn nog steeds 1.10 meter afstand.

DSC01011.JPGDSC01013.JPGDSC01015.JPGDSC01018.JPGDSC01020.JPG

Comment

Hey, gaat goed hoor.

Die LV is wel belangrijk, maar niet zo dat je met een lage waarde geen resultaat boekt. Ik had bij mijn eerste kweek ook veel problemen hiermee, maar uiteindelijk laten varen. Het was toch goed gelukt, dus don't worry!!!Wat er met die blaadjes aan de hand is kan ik je niet vertellen. Maar wellicht kun je een doorzichtige zak over de pot heen doen. Dan krijgen ze nog voldoende licht, maar de LV wordt wel hoger. Wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Gr. JFF
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Die randjes op de 1e foto kunnen door ventilatie in combinatie met lage LV komen. Staat deze soms op de tocht, of blaast er een fan op ?
                    De laatste foto lijkt me weer een mongooltje. Ik heb er zelf ook een gehad met dit zaad, en ik zie er wel meer opduiken op forums. Lijkt me een slechte batch van GHS.

Zaadplanten hebben geen erg hoge LV nodig, 40-50% zou geen probleem moeten zijn.
                    Je mag je temperatuurmeter best onder een afdakje plaatsen. In de volle straling van HPS lees je vaak te hoge waardes af. Wel op tophoogte meten.
                    Last edited by QnQ; 19 July 2011, 12:51. Reden: correcties
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb de LV zelf verhoogd met dit apparaat:

Werkte als een trein bij mij, althans in de tent.
                      Gaat uit als het water in het reservaat op is. Heb deze ook op een timer aangesloten gehad, maar gaat niet automatisch weer aan, als de timer de stroom weer aanzet. Dat moet je dan wel handmatig doen.
                      Voor de rest een prima apparaat.
                      Misschien een optie voor je?
                      Last edited by 11blad; 19 July 2011, 17:42.

Comment

Hallo allemaal,

Bedankt voor een uitleg en tips.

Die link van megapool bewaar ik even, dat ga ik nog wel kopen voor volgende kweek.

Het gaat nu wel goed met luchtvochtigheid altijd rond 50-60% temp 26-29 graden en in donker 60-70% 20-22 graden.

Ik geef ze 2 keer per week een spraymix, en verder nog geen voeding.

Nog niet overpotten want het lukte me niet, en denk dat ze moet nog wortels volgroeien.

Verder heb ik bij een plantje iets vreemd ontdekken en het lijkt op meeldauw of een tekort aan voeding?

Ze zijn nu 13 dagen oud.. ( ik gebruik plagron light mix )

Groeten

DSC01029.JPGDSC01032.JPGDSC01033.JPGDSC01022.JPG

Comment

Niemanndd???

Kan iemand mij aub helpen wat is er mis met die witte vlek ??

Gisteren werd plantjes beetje geel aan de rand van blad en heb ze tegelijk terra voeding gegeven..

2 ml 1 liter, en 125 ml aan per plant gegeven..

Comment

Ik ben ook maar een leek, maar vond wel een keer deze weblink, misschien kom je er daarmee uit.

Succes!

Comment

@ Ze zijn nu 13 dagen oud.. ( ik gebruik plagron light mix )

Die mix bevat voeding, ze zijn 13 dagen oud; ik denk dat je geen voeding bij moet geven.... en je aarde lijkt me ook te nat,.

Comment

Bezig...
                              X