Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Runtz & Special Queen: Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Royal Runtz & Special Queen: Update 13

    Tijd voor een kleine update. Dag 18 vanaf 12/12. 8 dagen in echte bloei.

    Lamp staat 90%, temperatuur komt ietsje hoger uit, tussen 18.5-26. Dauwpunt op 14 graden dus zit vast goed .

    Ik zie bij SQ1 paar verbrandingspuntjes, dus heb gisteren even 0.4 EC gegeven en nu ff paar beurtjes met maar 0.8EC. Ph 6.19.


    Ook ff wat extra bladeren van onderen voornamelijk weggehaald, wat topjes uit de schaduw gehaald.

    thumbnail_IMG_8496.jpg


    thumbnail_IMG_8497.jpg


    thumbnail_IMG_8498.jpg
    SQ1 (zie de puntjes)


    thumbnail_IMG_8499.jpg


    thumbnail_IMG_8501.jpg




    Attached Files

    Comment


    #17
    Royal Runtz & Special Queen: Update 14

    We gaan door, dag 10 echte bloei. De stempeltjes worden stempels en geen sporen van gebrek of ziektes. Even afkloppen.

    Sinds de lamp hoger staat (90%) is mijn temp wel flink toegenomen, gelukkig ook de nacht temp door het zachtere weer lijkt mij. (19.5-27 afgelopen 48h)

    LV wat lager, 32-45% afgelopen 48h.


    Omdat de Queen hoogstwaarschijnlijk lichte overvoeding heeft (verbrande puntjes) geef ik 0.4 EC (gewoon kraanwater met Ph-), overmorgen weer wat voeding toevoegen.

    Is dan wel 3 dagen geen voeding, soort mini spoel, weet niet of dat super verstandig is maar proberen kan geen kwaad.


    Zit te kijken naar een irrigatiesysteem wat ik bij sommigen hier op t forum zie. Geef momenteel eigenlijk gewoon 2x per dag water (bij lamp aangaan en ergens laatste 2/3 licht) als het uitkomt. Bij langere afwezigheid een goede 1,5-2L.



    Even een luie foto.

    thumbnail_IMG_8525.jpg


    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Volgende ronde de lamp snachts aanzetten. Is bijna altijd beter; in de winter omdat je dan snachts niet hoeft bij te stoken, in de zomer omdat je dan overdag niet hoeft te koelen.
      Ze staan er inderdaad mooi bij!

      (Blumats zijn de shit)

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Dat is helaas niet echt een optie want de tenten staan op mijn slaapkamer , bijstoken hoeft denk ik ook nooit, want ik heb het altijd wel 18 graden staan en dan is het in huis wel 19 (bejaardenflat, goede isolatie).

      Ik ben overigens ook niet van plan om juni juli augustus rondes te doen. Ik wil nu 3 rondes achter elkaar doen (door 2 tenten te gebruiken en laatste rondje met Autos moet dat net lukken qua tijd. Dan weer sept of oct oppakken. Stroom zit ook bij de huur in, dus heb ook geen voordeel aan daluren oid.

      Blumats maar eens gaan inlezen dan, thanks.

    #18
    Royal Runtz & Special Queen: Update 15
    10 dagen voorbloei + Dag 13 bloei

    SQ1 lijkt een beetje kleur te verliezen, van onderen dus dan lijkt het mij om stikstof te gaan. Misschien was 3 dagen zonder voeding iets te heftig voor SQ1.

    We hebben dus maar weer 8L klaargemaakt, Ph 6.71 , EC 0.95 (8mg Bloom, 8mg PK 1314, 2mg N17 voor de verkleuring (mini mini stikstof beurtje)

    IMG_8537.jpg
    Aanschouw het duidelijke verschil in licht groen onder en nog goed groen bovenin --> Aldus het mogelijke stikstof te kort.

    Verkleuring hoort in de bloei, maar dat hoort zich nu nog niet zo snel te ontwikkelen naar mijn weten


    Ventilatie op standje 2 gezet omdat ik de dag temperatuur anders niet goed onder de 27C krijg sinds die op 90% staat. LV nog steeds prima, 34-45% laatste 24h.

    Ik ga denk ik de klok op 12,5 of 13 uur zetten als ik bij de 100% de temperatuur niet onder controle kan krijgen, en het dan rond de 90% houden.



    Zit een beetje te twijfelen over bepaalde bladeren wel of niet te verwijderen. Wil eigenlijk niet nu nog grote groene bladeren weghalen, maar bepaalde in het midden blokken wat topjes af.

    IMG_8536.jpg
    Ik trek het nu vaak gewoon aan de kant maar dat 'herstelt' zich vrij snel.


    IMG_8535.jpg

    Heb ook weer opnieuw geknakt en de kleinere Runt met een pot verhoogd, nu staan de bovenste topjes van alle planten vrijwel op gelijke hoogte.








    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik heb altijd groene planten tot het eind, op hydro.

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Op hydro is zeer netjes, Wat is je geheim daarvoor Rreppellsteeltjam? Calmag gebruik ik hoor

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dutchpro is mijn geheim, en over op bloeivoeding bij 12/12 want het is hydro.

    #19
    Royal Runtz & Special Queen: Update 16

    Dag 26: 10d voorbloei / 16 dagen bloei

    Helaas lijkt de vergeling van SQ1 nog steeds door te zetten. Nieuw emmertje 8L, met 16mg Terra bloom, 8mg PK 1314, 6mg Calmag. Ph van 6.56, EC is 1.06

    De reeds geknakte toppen lijken niet echt bij te trekken, in vergelijking met de eerste keer. Is het dan mogelijk te laat in de Bloeifase dat het zich daarom minder goed rechttrekt? (Ik dacht binnen de eerste 3 weken van volle bloei zou dat nog wel moeten kunnen)

    Klimaat nog steeds prima onder controle, 19 - 27.5 Graden afgelopen 48h. LV tussen 35 en 57 (nacht) %.


    IMG_8544.jpg
    Een groepskliekje


    IMG_8545.jpg
    Ziet er weer ietsje geler, vooral onder, uit. Kan het dan misschien een verstikking zijn door teveel water? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, ik geef dagelijks wel water, maar in tegenstelling tot grote hoeveelheden van 1,5-2L per plant geef ik meer richting de 0,5L, soms meer soms minder afhankelijk van hoe droog de aarde is 5-10cm naar beneden. (Soms bijvoorbeeld 300 a 400 sochtends en dan savonds nog een 200/300 erbij)

    IMG_8547.jpg
    de SQ1 was al een stuk lichtergroen van kleur dan de Runtz, toch vertrouw ik het niet helemaal dat dit nu al aanzet. Moet ik dan meer richting een EC van 1.5 gaan geven? Wellicht ff een beurtje daarvan.

    IMG_8546.jpg

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Dat heb ik ook liggen, heb maar alvast een 1.2L beurtje klaargemaakt met 3ml Grow, 1ml Bloom, 1ml Calmag. Geef ik morgenochtend als de lamp weer aangaat.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Waarom niet alleen calmag bij de lichte, je hebt iets van 3 die donker genoeg zijn, kan je ook wat meer doen, en ph moet je op 6.3/6.5 hebben.

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Ik heb die 1.2L alleen aan de lichte gegeven, ga die andere 2 geen terra grow aanbieden als t niet nodig is. De andere 2 krijgen gewoon nog uit de emmer van in deze post.

    #20
    Oorspronkelijk geplaatst door MRDAW420 View Post
    Royal Runtz & Special Queen: Update 12

    Na wat extra info rondom de dimstand ben ik dan op het volgende gekomen, advies hierbij is welkom want dit is relatief nieuwe materie.

    Normaal keek ik gewoon naar PPFD en dan wat Mars Hydro aangaf, met een eigen afwijkende geleidelijke op- en afbouw van de dimstand. DLI niet echt naar gekeken.


    Nu geeft mijn TSW 2000 770 umol/s/m2 op 100%. Oftewel een maximum van ongeveer 35 DLI.

    Als ik het schema erbij moet geloven kan ik hem dus rustig op 100% zetten, want zij (https://scynceled.com/dli-calculator/ , voorbij zien komen op JD) adviseren 43 DLI per m2 tijdens bloei, dus in mijn geval 0,81*43 = 34,83.

    Wat dus vrijwel identiek is aan mijn maximum, wat een gelukje.

    Zaailing 24h (200-300 umol) 17,28 - 25,92 DLI --> is dimstand op 25-40%
    Groei: 18h (400-600 umol) 25,92 - 38,88 DLI --> dimstand op 50-75%
    Bloei: 12h (800-1000 umol) 34,56 DLI (enkel 800 uitgerekend want ik kan toch geen 1000 halen) --> dimstand 100% , en dan laatste twee weken (600-800 umol) dus naar 75-100%

    Even een update hierop omdat de tekst van hierboven niet helemaal toepasselijk meer is. Ik heb die photon app met LED maar gekocht om het te checken. Nu blijkt dus dat ik verkeerd heb gekeken naar de maximale PPFD hierop, dat komt door deze foto:


    Ik ging er dus vanuit dat de lamp maximaal 776 umol geeft, aldus op 100%. Echter komen de waardes vrijwel overeen met de map die erbij zit.

    ts1000-ppfd.jpg TSW2000-PPFT-1.jpg

    Metingen met app(alles op ongeveer 30cm onder de lamp):

    In het midden: 1666 PPFD
    Links midden: 1434
    Rechts midden: 1394

    Midden achter: 1109
    Midden voor: 1081
    Hoeken: 800-925

    Dit is op de huidige stand van ongeveer 90%.

    Laten we even 1400 voor het gemak pakken, dat is wat ik kan verwachten op deze afstand en stand overal behalve in de hoeken.

    ​Zaailing 24h (200-300 umol) 17,28 - 25,92 DLI --> is dimstand op 40-50% voor TS 1000 / 25% TSW 2000
    Groei: 18h (400-600 umol) 25,92 - 38,88 DLI --> dimstand op 75% voor TS 1000 / 50% TSW 2000
    Bloei: 12h (800-1000 umol) 34,56 - 43,20 --> dimstand 75-100% , en dan laatste twee weken (600-800 umol) dus naar 50-75%.

    Maarja de vraag is dan natuurlijk, kan het kwaad om de DLI naar 60 te zetten? Als ik het internet moet geloven is de optimale range 40-50 DLI.


    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Stralingswarmte wordt niet beinvloedt door wind

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Hoeveel planten heeft ie onder die 300W staan? Ook een 0.9-1m2 tentje lijkt mij?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      60x120 de hoogte is volgens mij 180

      Laatst had die er 6 maar beste is volgens mij 4 in 18L bags. Of beste.. dat bevalt het beste

    #21
    Royal Runtz & Special Queen: Update 17
    Oeps, verkeerd lopen tellen over de dagen heen, lamp was 07/01 geschakeld, dat houdt in dat ik 2 dagen te weinig heb geteld.

    Ik voeg ze maar toe aan de voorbloei: 12 dagen voorbloei / 19 dagen bloei.


    Helaas is dat niet het enige waar het de mist in gaat. Trouble in paradise. Gelukkig geen reden nog tot paniek.

    IMG_8572.jpg
    De topjes blijven in ieder geval lekker doorgroeien.

    Toch wat enkele dingen:

    IMG_8570.jpg Deze komt niet van de SQ1 (die al lichter was) maar van onderin de Runtz die achterin staat. Hier even een fotootje van onderen voor een idee van hoe erg het daar is.

    IMG_8573.jpg Gaat gelukkig maar om een paar eerste bladeren onderin, maar toch reden om op te gaan letten. Of is dit ondertussen al wel normaal geworden na ongeveer 3 weken echte bloei?


    Dan even nog de SQ1 die toont nog meer Calmag tekorten:

    IMG_8571.jpg Die verbrande rondjes zitten niet alleen hier + voedingswater is praktisch onmogelijk bij die hogere bladeren.


    Dan nog de haartjes

    IMG_8574.jpg IMG_8575.jpg
    Het is misschien niet heel duidelijk te zien, maar de SQ1 heeft al best veel oranje haartjes, wat natuurlijk te vroeg is. Of maak ik me zorgen om iets onnodigs?

    In tegenstelling tot de kleinste Runt, zie rechter top, die is nog spierwit.



    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zou eens alleen grow geven, 4ml

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of alleen calmag, de max.

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Ik test morgen wel met 4ml Grow, en dan 2/3 dagen later ff alleen een calmag beurtje kijken wat ze doen met de plantjes.

    #22
    Royal Runtz & Special Queen: Update 17
    Tijd voor een nieuwe update: 12 dagen voorbloei / 21 dagen bloei. We gaan dus de 4e week van bloei in morgen, dus nog om en nabij 5 weekjes .


    Ik ben bang dat mijn SQ1 last heeft van bladvlekkenziekte. Heb maar even veel bladeren geïnspecteerd, valt gelukkig mee maar het wordt wel langzaam erger. Heb de bladeren die er wat heftiger aan toe waren maar gewoon verwijderd om de verspreiding daarbij te vertragen (waren er maar 3). De 2 Runtz lijken hier nog totaal geen last van te hebben, mogelijk ook omdat ze geen echte stikstof tekorten tonen.

    Oorzaak is mogelijk te hoge temperatuur in combinatie met stikstof tekort, kwam de laatste dagen wel richting de 28 graden (heb de afzuiging maar op maximaal gezet, nu lijkt het tot 26 maximaal te gaan).

    IMG_8584.jpg IMG_8585.jpg

    Ff tussendoor, ik zie dat het bijna 16:20 is en ik heb nog niks opgestoken op de vrijdag, volgens mij is dit plantje niet de enige die niet helemaal in orde is.

    Afijn, ik heb maar snel een 2L emmertje klaargemaakt met 10ml Grow en 1ml Calmag, die specifiek alleen naar SQ1 gaat (Ph 6.38, EC 1.2) , de andere 2 krijgen nog Bloom en PK1314 (EC 1.6, Ph 6.81).


    Ook zie ik dat de topjes die al tamelijk oranje haartjes ontwikkelen gewoon lekker doorgroeien, geen stress daar meer voor dus.

    Het lijkt een beetje op de paarse noden die LED veroorzaakt, toppen in het midden en onder zijn namelijk allemaal nog spierwit bij de haartjes.

    IMG_8583.jpg

    Ook opmerkelijk, de SQ1 met bladprobleem heeft mijn 2e knakking totaal niet meer herstelt, terwijl de Runt (rechtsachter) weer kaarsrecht staat.

    Kan het zijn dat SQ1 hier eerder aftakelt omdat die iets meer indica achtergrond heeft (en dus minder goed tegen iets warmere temp kan?)




    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Slecht soortje dan? Of heb ik deze gewoon te weinig stikstof gegeven / kunnen die Runtz het beter met deze hoeveelheid stikstof? Ik had de vorige keer ook last bij deze van bladvlekken.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Geen idee, ik geef gewoon voeding (minder als geadviseerd wordt) en dan gaat het eigenlijk altijd wel prima. Enige waar ik altijd zeik mee heb is rot in de laatste weken.

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Achja, wiet zal er zijn.

    #23
    28gr is niets mis mee kunnen dat gerust hebben

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Wat is een beetje de max in bloeifase denk je?

    #24
    Royal Runtz & Special Queen: Update 18

    5 weken sinds 12/12, 23 dagen echte bloei.

    Geen bijzonderheden echt, goeie walm als de tent opengaat. Temp schommelt tussen 19-27C , LV tussen 35-56% laatste 48h.

    achtersten krijgen nog een Terra Grow (met beetje bloom + pk + calmag) vanwege vergeling. Vanaf morgen ga ik weer voornamelijk bloom geven.

    Gek genoeg ging de geknakte SQ1 zich in 1 dag bijna helemaal rechtzetten, 2 dagen na de eerste lading extra stikstof. Vlekkenziekte lijkt zich ook zeer langzaam uit te breiden, hopelijk houdt ik genoeg blad over voor de 2e helft van de bloei.

    IMG_8593.jpg



    IMG_8596.jpg IMG_8594.jpg




    Comment


      #25
      Royal Runtz & Special Queen: Update 18
      5,5 weken sinds 12/12, 27 dagen echte bloei.


      Temp 18.7-26.8 laatste 48H , LV 40 - 62%.


      bladvlekken blijft een ding, ik zie het nu ook een klein beetje opkomen bij de rechter Runt helaas. Ik wacht maar gewoon af, de topjes worden dikker dus ik zal verder niet zeuren. Heb ook het idee dat de toevoer van extra stikstof ook wel geholpen heeft. Laatste 2 dagen maar 1 blad verwijdert die teveel toegetakeld was, het lijkt te remmen. Wiet zal er zijn.


      Gaf ze net 1.1 EC Ph 6.65, 2 ml bloom en 0,5ml / L Calmag.

      IMG_8623.jpg

      IMG_8621.jpg
      De SQ ziet eruit alsof die al begonnen is aan spoelen, maar dat is nog ietsjes te vroeg. Hopelijk in 2 a 3 weken spoelen, hup hup trichoompjes


      IMG_8622.jpg IMG_8624.jpg

      De runtz gaan prima, ruiken lekker.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Jawel hoor, wiet zal er zijn
        😀

      #26
      Royal Runtz & Special Queen: Update 19

      Bijna weer een week geleden dus tijd voor een update. 46 dagen 12/12, 34 dagen bloei.

      LV laatste 5 dagen geen gekkigheid vertoont: 38 - 59%. Temperatuur 18.7- 27.2.

      Bladvlekken was op de SQ1 opeens best rap gegaan, heb vandaag dus helaas veel blad moeten verwijderen voornamelijk van de SQ1.

      Toppen zien er wel weer breder uit dus geen reden voor teveel stress.

      IMG_8633.jpg IMG_8634.jpg IMG_8635.jpg

      Deze foto's zijn van voor het snoeien dus dat gele onderaan is stukken minder nu.



      IMG_8636.jpg


      Last edited by MRDAW420; 20 February 2024, 16:18.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Meer calmag zou ik zeggen, blaadjes afblijven want het zit toch al in de plant.

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        ik gaf vandaag 1ml per L calmag (en 3ml bloom + 1ml Pk1314), alle drie 800ml.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou iets meer bloom doen, 4ml als basis en af en toe 5ml. Tekorten lost de plant op door datgene wat ze kort komt uit het blad te zuigen, dus gewoon laten zuigen zou ik zeggen. Die vlekken horen bij een cal probleem, ik denk dat het geen vlekkenziekte is
        Growweedeasy is een fijne site met veel info

      #27
      Royal Runtz & Special Queen: Update
      Nou deze trein zet zich ook nog steeds voort. Ondertussen zitten we op dag 38 echte bloei. Nog een dikke 2 weken om en nabij (ga voor 25% amber).

      Meer bloom toegevoegd , EC 1.7 (5ml Bloom + 0.5ml Calmag + 1ml PK1314 / L) , Ph 6.56 ze konden wel weer wat gebruiken dus allen een litertje vanochtend.


      IMG_8662.jpg IMG_8660.jpg




      Dan even met de varenrouwmuggen had gehoopt dat ze zich niet zouden bemoeien met mijn nieuwe kweekje. Helaas spotte ik gisteren de eerste al, dus het werd hoog tijd voor een oorlogsverklaring.

      Had maar wat aquariumzand gehaald met daarbij wat van die vliegstrips. Eerst ff met de stofzuiger erdoor heen op oorlogspad, daarna alle reeds aangeschafte maatregelen toegepast.

      IMG_8656.jpg IMG_8655.jpg




      Comment


        #28
        Royal Runtz & Special Queen: Update
        Dag 42 echte bloei. Nog 2 a 3 weken te gaan, verwacht over +- 10 dagen te gaan spoelen, wanneer er amber te zien is bij meer dan de helft van de toppen ga ik spoelen (voor 50 / 50 wit - amber)

        Voeding staat op 5ml Bloom, 0.75ml Calmag en 1ml PK1314. Laatste emmer met calmag (voor 2/3 dagen nog).

        LV 36 - 47 % , Temp 20.1 - 26.5 laatste 72H

        IMG_8737.jpg

        IMG_8738.jpg

        Oh en de 'slag bij Tent' lijkt mijn kant op te vallen, zie nog amper mugjes.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Mooi man!

        #29
        Royal Runtz & Special Queen: Update
        Oké, nieuw gedachtevoer:

        ik was vanochtend water aan het geven en het viel mij op dat bij mijn Runtz in de Fabric zak (waar het water een beetje uit de onderkant druppelt omdat ik het een beetje verhoogd heb) het water echt bomvol leek met voeding. Ik ging dus maar het water meten wat ik in mijn emmer had zitten en daarna het water wat van onder eruit kwam.

        De Ph van voedingswater is: 6.62 , met een EC van 1.55

        Maar de waardes die eruit gelekt waren, Ph van 5.95 en een EC, van 3.8 . Nee dit is geen typefout. Dat lijkt mij niet zo gezond.


        Welke conclusie kan ik hieruit trekken? De wortels kunnen de voeding die ik geef niet voldoende verwerken waardoor de grond nu mogelijk overvol zit? Mogelijk teveel aangevreten door mugjes?

        En met de Ph lijkt mij ook niet zo chill dat het bijna 0.8 lager is dan als het erboven uitkomt. nu weet ik ook waarom die calmag problemen er zijn (om het boven 6.3 te krijgen) Of is dat een onjuiste conclusie?


        Ter info, ik gebruikte in deze ronde nog Pokon universele potgrond, ik probeerde zojuist Ph waarde online te vinden en kon enkel 5.5 - 6.5 vinden (maar niet op de officiële site).

        Echter heb ik sinds de nieuwe ronde Plagron potgrond aangeschaft met de gedachte dat het het beste aansluit op mijn huidige lijn (op 't forum gelezen ), die geeft 5,9 - 7,2 Ph.


        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Je zit aan de bovengrens met de voeding. Ik zou wat lager gaan. Ik geef de hele ronde max 4ml, 5 bij uitzondering.
          Deze ronde is nu bijna klaar, het komt kwa oogst wel goed. Langzaamaan de watergift verlagen

          Dus tot spoelen wat minder geven, in hoeveelheid en in voeding. Laat die calmag ook maar achterwege nu. En de oogst afwachten. Wiet zal er zijn!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Misschien was dat verhogen van laatst dus niet nodig geweest, en is daar ook die hoge ec van? Ook daarom wat lager in voeding.
          Ik denk dat het niets meer uitmaakt voor de dame zo op het eind

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Ja ik begin nu ook amber eerste spotjes te zien, dus ik kan binnenkort ook al spoelen!

        #30
        Royal Runtz & Special Queen: Update

        Bijna spoeltijd!

        IMG_8762.jpg

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Laatste loodjes!

          En wat gaat het volgende kweekje worden...? 👀😉

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Dat is de boevenbende B1 en B2 Babz

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Och ja natuurlijk, Nice!
      Bezig...
      X