Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Tententuin van Takketoelli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Smaaktest!!



    Er zijn wietsoortjes met de meest fruitige namen, zoals strawberry cheesecake, of banana punch. Blackberry muffin en Amnesia Lemonator. Allemaal fantastische namen; wat ooit begonnen is met Citral is nu uitgelopen op een groot scala aan soorten en fruitsmaakjes




    Nooit echt wat mee gehad; hoogst zelden dat een wietje doet denken aan de smaak die de naam pretendeert
    Tangerine Sugar is een 'hoogst zelden'!

    20240624_215110.jpg

    Manderijntjes zijn lekker mensen!
    En suiker is zoet

    20240624_215120.jpg



    20240624_215208.jpg
    Tangerine Sugar is een sativadivadominante dame, maar eentje met een korte bloeitijd. Ik kan mij herinneren dat ze binnen 9 weken klaar was, erg snel voor een sativadiva. Goede opbrengst van net geen 4 potten. Nauwelijks toprot, wel heb ik wat stuifwiet gevonden

    Stuifwiet is een wietje waar je niks aan ziet dat er schimmel inzit, maar als je de top breekt zie je een stofwolkje wegstuiven, sporen van de schimmel. Stuifwiet dus, weg ermee

    20240624_215256.jpg

    Uiterlijk is goed, bovengemiddeld. Mooie kleurtjes, en er zit een lichtgouden gloed over de toppen heen van de amber trichjes. De toppen zijn niet zo mooi gevormd en ook niet echt compact, maar je ziet gewoon dat het een fijn eerlijk wietje is, zonder poespas

    20240624_215313.jpg

    Als je de pot opent ruik je een wat zwakke wietgeur, niks bijzonders. Maar als je eerst de wiet losschudt en dรกn de pot opent.... ONGELOOFLIJK!!!



    20240624_215131.jpg
    Zonder twijfel de lekkerst geurende wiet tot nu toe! Een enorm sterke manderijnengeur komt vrij, heel zoet. Dus die naam is wel goed gekozen. Standaard minstens twee keer niezen ook, nieswiet!

    Doet mij vaak terugdenken aan sinterklaas; de geur van zoete manderijntjes hoort voor mij bij het sinterklaasfeest net als pepernoten en marsepein

    20240624_215231.jpg

    Smaak is als de geur; mandarijntjes! Een erg lekker wietje, ik hou wel van manderijntjes. En ik heb een erg zoete manderijntjessmaak in de mond zonder dat gekloot met die witte sliertjes bij het schillen.
    Soms proef ik ook wat citroen en sinaasappel lijkt wel. Alles wordt een beetje verdrongen door de zoete manderijn. Enigste min is dat je bij deze geur een sterkere smaak verwacht, eentje waar het speeksel van gaat stromen. Geen speekselstromen dus

    20240624_215245.jpg

    Sativadiva, en dat merk je aan het effect: lekker actieve stoned. Het is niet de sterkste sativa; het verschil met bijv een Silver Haze is groot, maar bij deze wiet gaat het vooral om de geur en smaak. Ik rook deze wiet eigenlijk altijd als ik al stoned ben, het is een wietje voor erbij zeg maar.
    Oplossingen zoeken voor wereldproblemen terwijl ik relaxed mijn hut poets.
    Volledig in gedachten verzonken gaan fietsen, totdat ik mij afvraag waar ik terecht ben gekomen.
    Veel denken, en dan bedenken waar ik net ook alweer aan dacht, want dat was volgens mij best een gaaf onderwerp.
    Als ik mij goed herinner tenminste

    20240624_215305.jpg

    Mooi man






    Vier stonetjes, door de geur en smaak vooral. Zonder zou het een gemiddeld wietje zijn van drie stonetjes

    20240624_215326.jpg
    Komt ooit nog wel eens terug, maar als ik nu een sativadiva zou moeten kiezen is het niet de Tangerine Sugar







    Grote Groeten!!
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Kijk, zo'n review zorgt ervoor dat ik zou willen dat ik ook een potje vol van die heerlijke Tangerine sugar had! ๐Ÿคค


      Geniet ervan Takke. ๐Ÿ˜Š

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooi verslag, geniet ervan takke.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Verwarrend wietje dus. Goed gewerkt!

    #77
    De The Bird heeft geen gele bladpunten, maar een groene donker wordende kern.

    Is gewoon erg lastig met die felle lamp en deze k-camera

    20240622_085130.jpg
    Wordt weer een zowat paars blad denk ik, net als de vorige The Bird

    20240627_224448.jpg Das een verschil he






    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      is dat laatste blad van de bird ? dan is de tententuin bij nader inzien prachtig groen ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜Ž

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Lekker weer. Ik ga ook weer Chempie zetten binnenkort.
Bezig...
X