Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropical Dreams: Pineapple Kush & Mimosa (20-02-2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31

    Tja ze wil het niet zo graag, staat weer helemaal rechtop

    IMG_9241.jpg

    Comment


      #32
      Fat Banana & Mimosa (20/02/2024) Update

      Dag 25 12 /12 , 11 dagen echte bloei (M1,2 en B1)

      Voeding momenteel (0.5 cml calmag / L , 3 ml Bloom / L) rond de 700-900 ml per dag

      Klimaat laatste 72H:
      Temp: 20.9 - 28.1
      LV: 47 - 66%

      Niks spannends te melden, gaat z'n gangetje.

      M1 ---------------------------------------------------------------------------M2

      IMG_9270.jpg IMG_9272.jpg
      Begint beetje druk te worden, wellicht klein beetje snoeien.


      B1 ------------------------------------------------------------------J1--------------------J2

      IMG_9271.jpg IMG_9273.jpg

      B1 had ik opnieuw geknakt maar hij was weer recht nadat ik terug was van fietsen, achja, 1 cm gewonnen door die bocht

      Twijfel om er misschien 1 weg te doen qua toekomstige ruimte, maar is ook weer zo zonde. Ik doel dan op de J1 en J2 uiteraard. (Dag 5 sinds 12/12)


      IMG_9274.jpg


      Comment


        #33
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)

        06/05/2024

        30 dagen sinds 12/12 , 16 dagen echte bloei (Mimosa 1 & 2, Fat Banana 1)

        Klimaat & voeding:
        • Temperatuur: 20.7 - 28.0 'C
        • Luchtvochtigheid: 40 - 67 %
        • Ph & EC: 6.33 & 1.41
        • Huidige voeding ( per L): 0.5ml Calmag - 3ml Bloom - 0.5ml Grow
          • Watergift rond de 900-1000ml / dag
          • J1 en J2 krijgen nog steeds enkel aangezuurd water met Ph 6.41 (rond de 200ml / dag)

        Klein beetje grow erbij gedaan vanwege Fat Banana die toont lichte vergeling vanaf onderen, omdat ik al de hele tijd aan de lichte kant zit met voeding kan het vast geen kwaad.

        Was nog even met die Calmag, was dat nou vanaf week 4 echte bloei of 12/12 niet meer geven? PK1314 nog niet nodig, dat was wel pas vanaf week 3/4 echte bloei als ik het goed herinner.


        IMG_9297.jpg IMG_9296.jpg IMG_9295.jpg
        IMG_9299.jpg IMG_9298.jpg


        Last edited by MRDAW420; 6 May 2024, 15:36.

        Comment


        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Hmm ik zit fruit en 'vrucht van de plant' door elkaar te halen, maar je bedoelt letterlijk fruit.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Kalium bevordert de bloei en het vormen van vruchten. Fosfor is nodig voor sterke wortels

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Stikstof kan suikers zijn, hè........

          Er is toch ook Sugar Royal?

        #34
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)
        10/05/2024

        34 dagen sinds 12/12 , 20 dagen echte bloei (Mimosa 1 & 2, Fat Banana 1)

        Klimaat & voeding (72H):

        - Temperatuur: 20.1 - 27.4 'C
        - Luchtvochtigheid: 40 - 67 %
        - Ph & EC: 6.52 & 1.55
        - Huidige voeding ( per L): 0.5ml Calmag - 3ml Bloom - 0.5ml Grow - 0.5 ml PK1314 (GS wordt nog geregeld)
        - Watergift rond de 900-1000ml / dag
        - J1 en J2 krijgen nu eerste voedingswater (2ml Grow / L en 0.5 ml calmag) met Ph 6.41 (rond de 250ml / dag)

        Fat Banana houdt zijn verlichting een beetje aan van onder, had dus een solo beurtje gegeven van 1ml Grow in 500ml water.


        IMG_9310.jpg

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Niet meer op die manier, slabs en 6 weken voor groeien.

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Doel je dan op steenwol slabs? Is dat uiteindelijk de betere methode voor maximale opbrengst / m2?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Neuh, dat ging meer de hoogte in, sea of green blijft laag, het gaat ook om de lamp/licht penetratie, als je een meter kale stam hebt vind ik dat tijd/energie verlies nu.

          Toendertijd was het wel leuk, 1.8 meter en 2 400 watters er boven en elke week een slab oogsten.
          Beetje zoals takke nou heeft, maar dan met slabs en eigen stekken.

        #35
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)
        15/05/2024

        39 dagen sinds 12/12 , 25 dagen echte bloei (Mimosa 1 & 2, Fat Banana 1)

        Klimaat & voeding (72H):

        - Temperatuur: 21.6 - 30.9 'C Best warm even in de gaten houden. Laatste 48H is de temperatuur ook niet onder 23.5 gezakt, maar dat komt door deze warme dagen uiteraard. Komende weken zien er dat betreft beter uit

        - Luchtvochtigheid: 31 - 52 % Hetzelfde verhaal maar we krijgen weer neerslag vanaf vrijdag dus loopt wel los.

        - Ph & EC: 6.78 & 1.74
        - Huidige voeding ( per L): 0.5ml Calmag - 3.5ml Bloom - 0.5ml Grow - 1 ml PK1314
        - Watergift rond de 1000-1100 ml / dag
        - J1 en J2 krijgen voedingswater (2ml Grow / L en 0.5 ml calmag) met Ph 6.5 (rond de 250ml / dag)

        Fat Banana houdt zijn verlichting aan van onder, gek genoeg ervaar ik er totaal geen stress van en heb ik zoiets van een banaan hoort ook geel te zijn, dus dat.
        IMG_9355.jpg IMG_9362.jpg IMG_9358.jpg

        IMG_9356.jpg IMG_9357.jpg J1 en J2 zitten nu ook wel in bloei lijkt mij, pruikjes pruikjes pruikjes.

        Comment


        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Oke check, zal die niet meer in de volgende emmer toevoegen dan.

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Dames zien er goed uit!

        • SugarLumpken
          SugarLumpken commented
          Editing a comment
          Is het normaal dat je nog groeivoeding bijgeeft?

        #36
        Ik weet niet op welke parallelle terra forma jij je bevind, maar op mijne trekt de neerslag van vrijdag juist weg. Word tijd ook potjan3, ik wil mijn auto's gaan zaaien voor balkon kweek. Het liefste 3wekem geleden😆🤠

        Comment


        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Ik denk ander universum, moet haast wel.

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Idem Kunichika, m'n AFjes staan te popelen om het balkon op te gaan. 🌞👀

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik ga ze straks laten kiemen en dan vrijdag de grond in. En dan hopen op zeker de eerste drie weken veel zon!!!

        #37
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)
        Werd maar eens tijd voor een update, enorm druk de laatste tijd.

        Nu 9 dagen tabaksvrije wiet gerookt (vape) uiteraard ook compleet gestopt met roken en man wat een aanrader is dat zeg. Blow ook stukken minder, zoals verwacht, omdat de drang naar een nieuwe trek vlak naar een hijsje veel lager ligt dan voorheen.



        Afijn genoeg daarover, even 2 kliekjes van de dames. We zitten nu in de 8e week sinds 12/12. Ongeveer 40 dagen echte bloei.

        IMG_9451.jpg IMG_9452.jpg
        Fat Banana vertoont al de eerste amberplekjes, ik ga die denk ik al spoelen. (De zaadjesboer gaf ook aan dat die 8-10 weken kon duren, 2 weken spoelen kom ik dan op 10.5 weken inclusief voorbloei uit).

        Mimosa 1 en 2 is waarschijnlijk ietsje langer, blijf het in de gaten houden. (staat ook 9-10 weken bloei voor).

        J1 en J2 (14 dagen echte bloei) gaan ook prima, vertonen geen tekorten ofzo. Volgende ronde doe ik wel 4 ipv 5 en ga ik gewoon voor 4 dikke dames met 4/5 weken voorgroei.

        Attached Files

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          lekker man, stoppen met roken. ik kreeg daar energie van. genoeg te vapen met deze knotsen. ik zou die linker stiekem nog een keertje voeding geven want ze is al best licht en moet dan nog 2 weken. Als je tegen die tijd twijfelt en haar nog een weekje wil laten staan krijg je misschien spijt?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of misschien ga je voor plantjes met "herfst" in het blad.

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Alzheimer ja bizar hoeveel energie dat geeft, merk nu pas echt wat voor troep dat wel niet is. Ik zag je bericht helaas vandaag pas dus heb niet extra voeding gegeven, maar loopt wel los ik zie toch al amber dus een slechte oogst wordt het zeker niet. Even afkloppen. Herfstkleurtjes is idd niet lelijk zo op t einde Rreppel

        #38
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)
        Ja ja bijltjesdag is niet ver meer, voor de eerste 3 dames dan.

        Op 17/06 zijn ze 15 dagen gespoeld, ik ben dat weekend weg anders was het 14 geworden. Geen probleem, kan ik mooi die zaterdag en zondag de lamp uitzetten voor afrijpen en stoppen met water geven voor beter droogproces. Dan hebben ze 9 weken in volle bloei met 11-12 dagen voorbloei. Zoals mijn vorige oogst ga ik niet voor volle amber, beetje half om half. (zonder tabak is die couch lock sowieso stukken minder, en mis het voor geen cent).

        J1 en J2 moeten nog wel tijdje langer, hoef ik de trichomen nog niet voor te controleren . volgens de boer slechts 5/6 weken bloeien maar ik neem dat wel in twijfel, denk dat het eerder richting de 7 echte bloeiweken gaat. Dan zou ik rond 16 juni gaan spoelen, 30/06 hakken.

        Ik hoop op 420gr droog, voor alle 5, ik vrees voor lager dan 250gr. Daarmee gezegd denk ik dat de 300 wel moet lukken. Hopen doet leven zeggen ze ook wel.

        Mijn Fat Banana wordt in ieder geval mooi geel, zoals ik het wil zien. Met de laatste 6gr van mijn vorige lading moet ik waarschijnlijk toch nog een keertje mijn dealer opzoeken. Maak je geen zorgen ik heb niet in mijn eentje 230 gr erdoorheen geblazen in 85 dagen, vrijwel de helft is aan mijn huisgenoot (en 1 goede maat) weggegeven. Dat wordt dus ietsjes minder deze keer



        IMG_9471.jpg

        IMG_9470.jpg

        Comment


        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Ja heb toch niks aan een voorraad opbouwen, kan geen kwaad om een kleine marge te hebben maar als ik niks deel dan heb ik na een paar rondjes veel te veel in huis liggen. Ja die banana is net een raket, hopelijk ook als ie gerookt wordt.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Wiet zal er zijn. Meer moet niet, voldoende volstaat.

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Wijze woorden kelderkastje.

        #39
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)
        De dikke banaan doet eer aan haar naam, ze kan het gewicht niet meer aan. Nog 5 daagjes, dan ga ik hakken.

        De Jacks worden dan verplaatst, mogen nog wel even.


        IMG_9487.jpg



        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik zie nog een verdachte top, iets andere kleur

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Goeie Takketoelli ik heb hem kunnen vinden!

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of nico rol mag ook.

          Dat zijn ophang dingen.

        #40
        IMG_9488.jpg

        Misschien is dit wat duidelijker.

        Comment


        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Hoe zie je dat dan?

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Deze top bedoel ik idd, onderin rechts.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Geel, Bruin, grijs zijn al kleuren waar je zenuwachtig van mag worden.

          Ik trek de toppen open as ik het niet zeker weet en 9/10 keer is het dan weer prijs.

          Sommige zeggen het te ruiken..dat is mij nog nooit gelukt maar zo zou je het ook nog kunnen ontdekken.

        #41
        Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)

        Shit ja, ik heb hem open gemaakt en het is idd toprot. Heel scherp Babz, dank daarvoor!

        Ik moet ook gewoon niet zo lui zijn en in de eindfase dagelijks daarnaar zoeken, foei foei foei. Harde les zeggen we dan maar.

        Nou heb ik geen ervaring met toprot bij binnenkweek, buiten gooide ik altijd de hele plant weg (maar dan boeide dat minder bij meer planten), is dat hier ook noodzaak? Het ziet er namelijk wel uit als zeer vroeg stadium, binnenin is het ook alleen bruinig (en letterlijk het hoekje wat Babz noemt breekt het idd snel af bij weinig kracht, echter 80% van die top ziet er nog wel goed uit ).

        Nu ook direct alles oogsten lijkt mij, of zie ik dat verkeerd.

        Even voor die fat banana top, ik heb hier duidelijke foto van de 'onderdelen':

        IMG_9490.jpg
        dat stuk in het midden is overduidelijk rot.




        IMG_9491.jpg
        Dit zijn de toppen die daaronder nog aan zaten, waar de stam echter nog wel groen was. Wat is hier wijsheid, geen risico nemen en dit allemaal weg? Of heb ik door Babz nog redelijk vroeg in kunnen grijpen? Deze toppen ogen verder gezond, hebben ook nog wel hun groene suikerblaadjes in takt.



        IMG_9492.jpg

        Die top links onder het blaadje was de piek, die oogt qua stam wel weer groen maar gaat sowieso de groene bak in omdat die al veel meer lijkt op die rottoppen.






        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Inderdaad wat bo$wachter zegt, als de rot er goed uitgeknipt is kan je de rest gerust roken, vertrouw je het niet kun je de wiet ook wassen met waterstofperoxide 3% 10ml per liter water, ik laat ze altijd een half uur in de oplossing liggen en spoel ze dan goed af met een tuinslang of binnen onder de kraan, straal niet te hard, 1 uur voor een ventilator hangen en dan het drooghok in.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          wat zonde man. uitgerekend in die enorme top. hopelijk blijft er genoeg over.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Dju!

        #42
        Dank voor al het advies iedereen, het valt gelukkig reuze mee.

        Heb gisteravond alles driedubbel gecheckt, vond naast die moedertop nog 1 dikke top (ik denk dezelfde als die Takke noemde), uiteindelijk heb ik maar 45 gram nat weggegooid.

        Tent goed schoongemaakt, vingers gekruist want het was even een paar uur 5 wietplanten in mijn kamer zonder filter

        Er hangt nu nog 1537gr te drogen, ik heb uiteindelijk het meeste van die twijfeltopjes weggedaan, alleen die op ruime afstand van de rot zaten, in een apart mini drooghokje gelegd.

        Ik had alles maar omgehakt (en de jacks dadelijk) omdat ik anders moest kiezen tussen drogen zonder filter of die jacks afbloeien zonder filter (heb 2 tenten maar 1 is voorgroei tent, daar gebruik ik nooit filter).


        J1 en J2 heb ik nog niet omgehakt, die laat ik nog 2 dagen spoelen en afrijpen, zal ze in de gaten houden.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Kun je niet uitgang groeitent aansluiten op ingang bloeitent? Dan heb je ook in groeitent afzuiging, genoeg om negatieve druk te krijgen. Geen geur en genoeg stroming om evt te drogen.
          Zelf droog ik gewoon op de badkamer aan een wasrek. Afzuiging van het huis, gaat perfect

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Dat is wel een goeie, ik heb echter gisteren ook J1 en J2 gehakt en opgehangen. Maar die ga ik zeker zo opbouwen volgende ronde.

          Ga nu t/m 3e week augustus niks nieuws doen dus tot die tijd wil ik even rustig kijken naar blumats systeem waar je ook eerder over verteld had, en dat ga ik ook de circulatie verbeteren en anders opstellen (heb nu dat de afzuiging in de tent is maar de filter buiten de tent, kwam toentertijd niet echt uit met ruimte bovenin de tent omdat het nog onzeker was hoe hoog die lamp in de toekomst zou komen).

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Das altijd leuk, je setup verbeteren

        #43
        ​Fat Banana & Mimosa (20/02/2024)

        Nou het is weer gelukt, met wat tegenslagen hier en daar, ach ja wiet is er.

        IMG_9537.jpg

        Helaas niet mijn doel behaald, ik hoopte op 300+ het is echter vrijwel gelijk aan vorige ronde: 229gr (vorige 232) toch weer terug naar het tekenbord.

        image.pngJ1 en J2 niet apart die waren zo matig en klein dat ik alles ff snel opgestapeld en geknipt had. Overigens was dit te verwachten want die waren veel te vroeg gehakt. (alles in de plastic bak komt van J1 + J2)

        Drogen duurde deze keer wat langer, 8-10 dagen. Lag vast aan 't weer.

        Totaal aan 11 uurtjes geknipt, over 3 dagen.

        De kwaliteit is overigens wel weer top! Zowel de Fat Banana als de Mimosa maken hun naam waar, lekker zoet. De sterkte is veel hoger dan vorige ronde, goeie couchlockers zijn het.

        Volgende ronde moet ik dus toch ietsje beter kijken naar variatie (ik kies ze dan uit op dezelfde bloeitijd om praktische redenen), want dit is niet perse ideaal om op de vakantie de hele dag door te roken.

        J1 en J2 heb ik nog niet gerookt maar daar verwacht ik weinig van, toch nog een slapper wietje voor in de vakantie dan



        Voor nu even kijken hoe ik de set-up ga automatiseren, blumats gaan het kunstje klaren denk ik. Echter heb ik nog geen 100% duidelijkheid of ik over 2 maanden ga verhuizen dus ik kan eigenlijk niet nu opnieuw beginnen.



        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ge kunt toch weer effe vooruit, geniet ervan.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Noem me lui, maar ik kijk niet meer naar de bloei weken tenzij er langer staat als 11/12. Ik laat alles altijd 11 weken in de bloei staan en merk tot nu toe dat het dan altijd grotendeels wel klaar is. Zet altijd soortjes tussen de 8-10 weken tot nu toe. En de meeste soorten zijn tussen de 7-10 ergens dus dan kun je aardig vooruit.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          "De kwaliteit is overigens wel weer top!"
          Rest boeit niet zo, hier gaat het om. En pf je uitkomt tot de volgende oogst, maar dat lukt wel denk ik

          Toch?

        #44
        Mimosa en banana soorten zijn altijd geweldig.
        mooie ronde had je daar, wat je gewicht betreft je kunt beter 4 planten ipv van 5 zo hebben ze elk wat meer ruimte en vangen meer licht ook ipv van overschaduwen, je oogst zal niet minder zijn dan van 5 wellicht een stuk hoger zelfs.
        al is je oogst nog steeds niet verkeerd,let niet op de info op de pakjes en gewichten want dat is allemaal puur onzin en marketing.

        Staff

        Comment


        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Ja mee eens, leuke soorten, zeker voor herhaling vatbaar.

          Betreft die hoeveelheid, ik vind het proces van verbetering ook leuk eraan en 1 van de sterke indicatoren is natuurlijk grammen. Vorige oogst zat er 1tje van 101g netto tussen dus ik weet dat het te halen valt, nu nog het kunstje keer 5 of 4 uitvoeren. Ik heb er 300W boven hangen dus ja die magische 1g / w grens is natuurlijk ook een leuk en realistisch doel.

          Van die 5 naar 4 is een goeie, was wat krapjes. De Jacks mochten achteraf gezien 1 weekje later naar 12/12 en de grotere 3 wel een paar daagjes eerder.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Ik kan je nog wel een mooi soortje aanraden,die zal je echt bevallen en ik denk dat je ze erna nog een ronde wilt,Banana Glue is echt een prachtsoort ,300watt is te doen ind, ja soms heb je een uitschieter die wat meer geeft,en die ernaast weer net wat minder,dat blijf je toch houden.

          Ik zouw er 4 zetten en ze wat speel ruimte geven,dat ze meer ruimte hebben en breed kunnen gaan,vergroot je gewicht ook gelijk
      Bezig...
      X