Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parakweker's kweek perikelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik stond gisteravond te koken en dacht ondertussen "ik moet straks de planten ook nog water geven, laat ik alvast de metselkuip vollopen met water".
    Eventjes later was ik het natururlijk alweer half vergeten en hoorde ik ineens watergekletter van de metselkuip die overstroomde, dacht voor twee tellen "huh maar het regent ni... ohja FUCK".

    Ik zette het op een rennen naar de kraan toe, draaide hem dicht en heb de slang meteen ontkoppelt waardoor er ook nog een watersalvo in m'n badkamer ontstond. Kon het overstroomde water gelukkig nog met 4 grote badhanddoeken opdweilen..

    Note to self: niet de metselkuip laten vollopen met water terwijl je druk met iets anders bezig bent, of zowel, zet een alarm die na paar minuten afgaat.

    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      zoiets gebeurt mij nou nooit

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Met 2 zaken bezig zijn loopt bij mij ook wel eens slecht af.

      "Spetter pieter pater
      Lekker in het water
      Ga maar vast naar huis
      Ik kom een druppel later
      La la la la la la la la"

      - Alfred Jodocus Kwak-

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Altijd bij je ton blijven als die volloopt!!!
      Dan draai je maar een stickie om de tijd te doden en tussendoor gooi je je voeding erbij
      Want mis gaat het anders zeker een keer!!

      Hier 1x gekletter gehoord van de trap
      En 2 x door gekut door derden aan de tijdschakelaar dat ik een binnenvijver had
      Met waterplanten

    #32
    dat is altijd schrikken he het mom als je water hoor spetteren.

    ik heb het ook 1 keer ook gehad was ik er ook net optijd bij .

    toen heb ik een watermelder gekocht ik heb ff snel wat op googel gezocht zo watermelder is echt toppie

    Comment


      #33

      Begonnen met flushen, enkel afgezuurd water

      20240529_224745.jpg 20240529_224824.jpg 20240529_224812.jpg ​​​​ 20240529_224805.jpg
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ook je cactus groeit lekker geloof ik? 👀😊

      #34
      Nog ff een keer goed de boel nat gezet. En nu mogen ze het een week zonder mij doen, want ik zit intussen op de veerpont naar Ameland.

      20240601_082633.jpg
      20240601_082701.jpg
      20240601_082706.jpg 20240601_082655.jpg

      Verwacht dat als ik terug kom, ik binnen 2 weken alles zal oogsten.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Have a nice trip 😉

      #35
      We zijn weer terug. De plantjes zijn bijna klaar voor de oogst. De meeste trichomen zijn melkachtig en de cheese heeft zelfs de meeste trichomen al amber.

      20240608_233740.jpg


      Heb ze nog 1 laatste keer goed water gegeven, ga ze binnen een paar dagen oogsten en ondertussen alvast nieuwe zaadjes ontkiemen.

      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Dit is toch zo geknipt? Paar uurtjes

      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Ik zal wel te perfectionistisch zijn, maar mij duurt ~400gram knippen in totaal wel een uur of 12. giinnoo

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        haha gelijk heb je. als je het pokkewerk vindt, dan snel zo'n trimmer kopen, zeker bij zulke hoeveelheden. mooie resultaten van gezien en hoe sneller je klaar bent, hoe minder geur in huis. ik vind het zelf wel rustgevend werk, dus blijf knippen.

      #36
      De volgende ronde wordt ook alvast ontkiemt:
      20240609_123058.jpg
      5x Super Lemon Haze (Cbd) van greenhouse
      3x Original White Widow van paradise seeds
      3x OG Kush van Zamnesia.

      Daar komen later nog 4 autoflowers van paradise seeds bij, zodra deze zaadjes uit de kleine tent naar de grote tent verhuizen.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok thnx! ik ga zoeken. kan alleen niet vinden of die erg groot wordt. want is wel vooral sativa

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        White widow van zamnesia is ook een aanrader!

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Oehh lekkere soortjes weer hoor 👀
        Veel plezier deze ronde!

      #38
      Heb hierboven van iedere plant 1 plaatje gedeeld. Zoals je kan zien zijn de meeste trichomen wel milky, op 1 of 2 planten zijn ze nog wat overwegend clear en op 1 of 2 al overwegend amber.


      20240611_084408.jpg 20240611_084353.jpg 20240611_084324.jpg 20240611_084422.jpg 20240611_084345.jpg

      De bladeren zelf hebben ook een kleurenfestivalletje, heb net een halve emmer dood blad verwijdert tegen luchtvochtigheid en ongedierte / schimmels.

      20240611_084442.jpg
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        zitten er toch minimaal twee bij die nog vooral helder zijn toch?
        ik ben zelf altijd op zoek naar slaapwiet dus zou ze allemaal nog laten staan 😅

      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Klopt Alzheimer , denk dat ik ze eind deze week of eind volgende week ga oogsten afhankelijk van hoe de trichomen er dan bij staan. Ik wil ze deze keer allemaal tegelijk oogsten, en wacht het liefste tot die 2 die helder zijn overwegend milky zijn.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Prachtige kleuren idd.

      #39
      Mooie kleurtjes,mooie soorten en ziet er goed uit.
      niet alleen die planten bij jouwdenken dat het herfst is,de meeste van ons buitenkwekers ook in juni😆😆

      Staff

      Comment


        #40
        Bowl trimmer is binnen.

        image-12-06-2024_17-08-49-28.jpg

        Hork (of iemand anders) weet jij toevallig waar deze 2 onderdeeltjes voor dienen en waar ze horen?

        image-12-06-2024_17-08-46-15.jpg
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Sjiek! En ook nog betaalbaar zag ik, € 107.- Is nog goed te doen, dacht dat die dingen duurder zouden zijn.

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          De tering, daar heb ik een pak meer voor betaald! Die draadjes zijn fijner voor wiet, kun je de bladen vervangen die erin zitten.

        #41
        20240615_094007.jpg
        20240615_094016.jpg 20240615_094113.jpg 20240615_094107.jpg 20240615_094056.jpg 20240615_094029.jpg 20240615_094048.jpg 20240615_094039.jpg 20240615_110406.jpg nog wat laatste kiekjes! Boel hangt nu te drogen.
        Op aanraden van Hork heb ik de fluffy topjes alvast door de tumble trimmer gehaald, dat beviel wel goed want ik hekel altijd een beetje hoeveel tijd je kwijt bent aan de kleinste toppen.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Was dat maar waar. Ik mantelzorg mij een ongeluk de laatste tijd

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          O!

          Dus dit is jouw ontsnapping/ontspanning.

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Prachtig

        #42
        De white widows zijn allemaal dood, volgens mij verzopen en verbrand. Iets te enthousiast geweest met water geven, oeps. 20240618_202404.jpg 20240618_202413.jpg

        Heb maar alvast wat nieuwe zaadjes ontkiemt
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          😁😁zet ik er daarna 1

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Lr2 had het over paradise seeds met een interessante kruising die hij wilde hebben voor zijn seedotheek.

          Een ibl white widow blijkbaar.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 18 June 2024, 22:36.

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          White widow van zamnesia is een aanrader, doet het erg goed! En leuke opbrengst

        #43
        Dagje trimjail gehad. Meeste met de hand gedaan, enkel de kleine topjes die voor 60% uit blad bestonden met de tumble trimmer gedaan.

        20240620_135540.jpg 20240620_185553.jpg

        1 plantje was nog wat te nat. Bijzonder genoeg want de rest was zo droog dat de hygrometer 50% aangaf in de pot. Heb wat doordrenkte wcpapier proppen tussen de randen van de potten gestoken om de luchtvochtigheid weer wat op te krikken. Vroegah haalde ik van de 62% rh boveda packs, maar dit werkt net zo goed.
        Eindopbrengst ongeveer 5 a 6 gevulde potten.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Lekker man, geniet ervan!

        #44
        Appelschillen om de lv wat omhoog te krijgen

        20240620_220459.jpg s
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          400 watt er boven? Ik denk niet dat het dan aan je afzuren ligt, ik zuurde vroeger nooit af en altijd minimaal 1 gr/watt gedraaid

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          giinnoo klopt 400watt. Ik denk wel dat het daaraan ligt, want de ph ligt bij mijn kraanwater tussen de 7.5 en de 8.0 en ze begonnen behoorlijk geel te worden aan het begin van de bloei en in de 2e week heb ik pas voor het eerst voeding gegeven met stikstof waarna ze weer bijtrokken. Denk dat als ik dat een paar weken eerder gedaan had, ik een stuk meer opbrengst gehad zou hebben.

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Laten we hopen op een goede opbrengst

        #45
        Heb t net gewogen.

        Amnesia haze .......65 gram
        Cheese ................40 gram
        Girl Scout Cookies 69 gram
        Frosty Gelato .......40 gram

        Totaal: 214 gram. Teleurstellend maar voldoende. De vorige 2 kweekjes had ik last van flinke toprot en daarna thrips, en bij beide had ik alsnog meer grammen opbrengst volgens mij.
        Gelukkig heb ik ook nog een rondje autoflowers ernaast gedraaid die 67 gram opleverden, dus we redden het wel tot de volgende kweek hiermee.

        Ook weer een flinke hoeveelheid knipafval waarvan ik eerst hasj ga maken en daarna wietolie, die uiteindelijk weer in chocolate chip cookies zal verdwijnen.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Dit zijn helemaal geen slechte nummers voor autoflowers,en zeker niet met een 400watt maar erboven.

          Dit is boven gemiddeld zelfs

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          stafford het waren geen autoflowers, die stonden in de kleine tent met 150w en leverden 67g op

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Dan verlas ik me, goed 150watt en autflowers is ook geen beginnen aan.

          Met 400watt is het nog niet zo slecht, autoflowers zijn altijd een gok of je hebt een top plant of je gewoon 10x niks..
      Bezig...
      X