Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parakweker's kweek perikelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Weer wat zaailingen gesneuveld, weet ook wel waarom. De intensiteit van de lamp stond veel te laag. ​​​​​​

    20240624_205356.jpg

    Heb weer wat nieuwe zaadjes ontkiemd. Veel verschillende soortjes gaat dit kweekje weer worden! Waaronder een zeer speciaal soortje gemaakt door onze LR2
    20240624_205647.jpg

    Van ieder soortje 1 of 2.

    Girl scout cookies
    Amnesia haze
    Sensi star
    Pineapple kush
    Punisher
    Super lemon Haze Cbd


    En heb nu nog wat extra zaadjes ontkiemd van

    Frosty Gelato
    en
    royal gorilla.

    Dan moeten we toch uiteindelijk wel op 9 gezonde planten uit kunnen komen!
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      leuke soortjes. succes!

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Succes! Leuke soortjess 😁

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Cool, thanks voor de tag! Hier ruiken ze erg goed dit jaar, dus ik denk dat je tevreden gaat zijn!

    #47
    Weinig vooruitgang, en ik snap eindelijk waarom. Blijkbaar is het de hele tijd al 33 graden in de tent omdat de inlaatfan kapot is.

    20240701_071926.jpg 20240701_065339.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Oeps!
      Gelukkig weet je waar het probleem ligt.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En jij merkt die broeierige warmte niet op!?

    #48
    Vandaag 10 juli de boel overgepot. Het schoot in de kleine tent voor geen meter op. Te veel hitte. Heb nu de airco in de kweekkamer gezet om dat te counteren (had ik wel een week of twee eerder mogen doen).

    20240710_192949.jpg 20240710_192944.jpg 20240710_202705.jpg 20240710_202741.jpg 20240710_202754.jpg 20240710_202746.jpg


    De bedoeling was om de 9 sterkste zaailingen over te potten.

    Helaas had ik slechts de keuze uit 13 zwakke zaailingen, dus heb ik ze allemaal overgepot met de intentie om er komende weken nog 4 af te laten vallen.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En jij merkt die.......!!!

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Maar op 25 graden staan ze bij mij ook en ze groeien prima. Denk niet dat het daar aan ligt.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Bo$wachter 25 graden in de tent zou perfect zijn idd, maar ik had het over de kamer waarin de tenten staan; in de tenten zelf is het nog een paar graden warmer. In het kleine tentje was het afgelopen weken 28 tot 33 graden.

      Maar met de mobiele airco unit heb ik de kweekkamer nu naar 22 graden gekregen, en de kweektent naar 25 graden!

    #49
    Een aantal zijn weer bijgetrokken inmiddels gelukkig! Anderen hebben nog wat extra tijd nodig.

    20240717_070715.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      En een halve dosis volstaat vaak meer dan genoeg
      Dus 0.5ml n27 /per liter voedingswater
      En dan per plantje 100ml van je klaar gemaakte voedingswater
      Op je grond waar je plantje uit de grond komt

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja beetje boost kunnen ze wel gebruiken, krengen zijn inmiddels al ruim 3 weken of niet?

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Bobledsgrow ondanks ik wel een eens autoflowertje zelf kweek,weet ik dat buiten de overheerste voordelen,er ook heel heel nadelen kleven aan deze soorten,en deze nadelen liggen lang niet altijd aan de kweker zelf.

      Je ziet ook vrijwel,dat men eigenlijk al snel geneigd is om een zaailing al snel te nat te zetten eenmaal in de definitie pot,en dat is iets dat kun je permitteren bij een photo ivm de tijd om te herstellen,bij een autoflower is het funest en lever je al een week in van de groei,dat resulteerd gelijk in een complete verlies van de gehele kweek al.

      Hier bij dit stukje,is waar het in 7 vd 10 gevallen ook mis gaat bij de auto kwekers.

      Wat ik ook een terugkomend punt vind,is dat ik zie dat velen moeite hebben met de voedingsafgifte, men moet beginnen met 1/2 dosis en vervolgens ophogen na de max maar vaak blijft men die 1/2 aanhouden of net iets erboven,maar toch veel te laag.
      Dat remt dan weer de ontwikkeling ook,en levert gelijk in op de oogst.

      Kickstartjes zijn prima overigens,hierboven staat los ervan ook maar dit zijn wel de basics wat ik toch vaak terug zie in de posten bij mensen helaas.

    #50
    Korte update. Ze zijn nog wat meer bijgetrokken. Heb de plantjes die 't 't beste doen de beste plekken gegeven
    ​​​​​

    20240721_231256.jpg


    Zag wat rouwvliegjes vliegen net, dus meteen maar aaltjes besteld voor 25eu dan zijn we daar ook weer zonder zorgen van af.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ruimte genoeg in de potten voor een laagje metselzand idd gelukkig geen autoflowers, anders had je nu een tent vol dwergen.
      denk je dat het nog zin heeft en die linkerrij wel bijtrekt? want ze zijn nu bijna 4 weken of niet?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Oh als dat afjes zijn zou ik ze eruit gooien en opnieuw beginnen. Had laatst 1 te laat over gepot buiten.. da werd 3x niks

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Het zijn geen autoflowers @bo$wachter
      Alzheimer ik wil uiteindelijk met 9 planten verder gaan en zie wel verschil vergeleken met vorige week. Had overwogen om helemaal opnieuw te beginnen maar dat lijkt niet nodig. Ik geef ze nog 1-2 weken en dan zullen er waarschijnlijk 4 afvallen.

    #51
    Eens even overzichtje maken van wat ik heb staan. Ik ben een beetje rommelig geweest en weet het bij een a twee planten niet meer zeker wat het is.

    20240724_122239.jpg

    Oranje = royal gorilla 2x
    Lichtblauw = Frosty gelato 3x
    Geel = Amnesia haze 4x
    Blauw = girl scout cookies 1x
    Rood = punisher van LR2 1x
    Paars = sensi star 1x
    Groen = mogelijk super lemon haze Cbd, not sure. 1x.

    20240724_122213.jpg 20240724_122234.jpg 20240724_122221.jpg 20240724_122226.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat valt nog mee, alleen die cbd is twijfel dus?
      Afbloeien, roken, en kijken of je stoned wordt

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Takketoelli de twee linksvooraan weet ik ook niet zeker, ik heb stokjes gekleurd om de soorten aan te geven, en in de voorste pot stonden geen stokjes en in de pot erachter stonden er 2; geel en oranje.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Dat overkomt de besten!

    #52
    Gaat de goeie kant op weer.

    20240729_075415.jpg 20240729_075422.jpg 20240729_075428.jpg 20240729_075432.jpg
    ​​
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Lekker met de 4 groten verder gaan
      Die mooi 2x toppen
      En dan krijg je de ruimte mooi vol

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      lekker hoor. wat een herstel joh. dat had ik niet meer verwacht

    #53
    Ja dat gaat wel goed! Weer even gerommeld met de verdeling voor een gelijkere lichtverdeling / groei. De 4 groten ook getopt en gelollypopt om ze op gelijke hoogte te houden en de groei iets te remmen zodat de achterlopers gelijk kunnen komen.

    De 4 kleinste ga ik binnen een week naar mn kleine tent verhuizen en dan in de bloei zetten.

    IMG-20240730-WA0007.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Netjes, vergis je niet die achterlopers kunnen zomaar de beste worden en voorlopers.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ze zijn allemaal bijgetrokken geloof ik?
      Mooi man, op naar een mooie ronde!

    #54
    Heb vandaag 5 augustus de 4 kleinste in de kleine tent op 12 uur licht gezet.

    20240805_074223.jpg 20240805_074256.jpg

    In de grote tent gaan we nog ietsje langer door, denk een week of twee nog voordat we daar de bloei in gaan.

    20240805_074237.jpg 20240805_074247.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Idd wat giinnoo zegt, fijne ruimte zeg.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Hork de kleine tent schakel ik zo vroeg omdat mijn wietvoorraad anders mogelijk op raakt en ik dan tussendoor naar de coffeeshop moet, doordat de vorige oogst nogal tegenviel. Ik was eerst van plan de 4 zwaksten te killen maar bedacht ineens dat dit een beter idee was, dan krijg ik ook meer tijd om de grote tent goed te laten groeien voor ik ze in de bloei zet.

      De grote tent wacht ik misschien nog wel langer mee dan een week of twee, want zoals je zegt wil ik het deze keer wel mooi dicht laten groeien. Daar ben ik vorige kweek ook de mist mee in gegaan, te vroeg in bloei gezet terwijl de boel ook nog eens ongezond eruit zag.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Dank Babz en giinnoo

    #55
    Wat plaatjes van de training in de eredivisie:

    20240808_101417.jpg

    ​​​​Combinatie van fimmen, toppen, lolipoppen, buigen en tie-downs.

    20240808_101235.jpg 20240808_101317.jpg 20240808_101328.jpg 20240808_101333.jpg 20240808_101253.jpg 20240808_101258.jpg 20240808_101342.jpg 20240808_101408.jpg


    En de verliezerspool doet het ook goed.

    ​​​​​​ 20240808_101441.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Mooi elftal hoor!

    #56
    Nog een keer wat lopen schuiven, ik wil een zo vol mogelijke tent dit keer! 20240808_223404.jpg 20240808_223532.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dan moeten er nog 10 bij in.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Hork ja met het hoogteverschil zat ik ook al in m'n hoofd, dat was grotendeels de reden voor deze nieuwe opstelling. Met de grootste planten in de hoeken zouden ze minimale lichtdiefstal plegen voor de kleinere plantjes, was m'n gedachte. Hoe rigoureus stel je voor? Gewoon alles voorbij een bepaalde hoogte afsnoeien? Ik probeer het nu zoveel mogelijk met trainingstechnieken op gelijke hoogte te houden, maar zoals je ziet is dat niet afdoende. De 4 groten hebben qua groei ruim een week voorsprong.

    #57
    Heb de grootste flink gesnoeid (lees: iedere tak getopt) en de andere grote ook een beetje. Daarnaast wat laag hangend blad overal weggehaald. Denk nog hooguit 2 weken voor we op 12/12 gaan.

    20240814_091630.jpg 20240814_091636.jpg


    De 4 in de kleine tent raak ik niet meer aan, die zijn begonnen aan hun bloei fase.

    20240814_091700.jpg 20240814_091702.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #58
      Lekker bezig makker!

      Ik zou de twee grootsten nog wat korter snoeien en dan na herstel op 12/12.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik weet het.

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Ook mee eens

      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Die 2 grootsten links en rechts achterin bedoel je? Die zijn namelijk vooral hoog, maar hebben niet meer persé meer tak dan de anderen. Daarom had ik die ook in de hoek neer gezet, zodat ze zo min mogelijk licht stelen. Maar zal zeker nog wat snoeien voordat we de bloei in gaan.

      #59
      Mannetje gespot!

      20240816_101251.jpg 20240816_101242.jpg

      ​​​​​​Was gewoon fem zaad, eerste keer voor mij dat ik een mannetjeswietplant in mn tent heb staan!

      20240816_101238.jpg 20240816_101436.jpg
      Weg ermee.


      Grote tent lijkt zich ook klaar te maken voor de bloei. Ze zuipen ook flink, heb ze eergisteren 45 liter gegeven en de meeste in de grote tent staan alweer droog.

      20240816_101656.jpg


      Wil ze nog iets hoger hebben, denk nog ongeveer een week voor we de knop omzetten.
      Attached Files
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik stem schakelen, nu

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Nu overschakelen

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Schakelen

      #60
      Beetje jammer parakweker nadat ik je al vaak geholpen heb. Maar lees hier maar wat Hork zijn meest recente opmerking was.

      Succes met het stemmen, ik ben pleite.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Inderdaad geen twee weken nee, dat komt uit je eigen koppie. Effe terugschakelen en dan omschakelen dus 😀


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Het is beslist, meeste stemmen gelden. Zet de knop om collega

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        😂😂😂
    Bezig...
    X