Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parakweker's kweek perikelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nette toppen man! Leuk ook om toch nog paars terug te zien, van origine afkomstig uit QnQ zijn bubblegum.
    Ik hoop dat de smaak je gaat bevallen!

Weet je nog te herinneren of ik je een mix had gestuurd, of dat het allemaal een bepaald nummer had? Ik ben zelf hard aan het inzetten op de recovery nummer 3. Die zit het dichtst bij het origineel.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Hier is wat je me daarover stuurde destijds:

Hey Parakweker,

De stamboom van de punisher is volgens mij de volgende:
      Blueberry diesel komt van [lowryder 2 x diesel AF] X [lowryder x blueberry AF]
      Critical Jack komt van Jack herrer x Critical AF (critical af komt weer uit critical x onbekende ruderalis, waarschijnlijk lowryder of wilde hennep)
      Parent 1: Blueberry diesel AF dwarf fenotype x Critical Jack, giant fenotype (1,8 meter) -> Stinky pete, regular autoflower with some giant growth, long growing season; late flowering.
      Parent 1: Inbreeding line created by inbreeding and selecting for long growing season and flavor. Flavor was crap, too citrussy, very much like grapfruit with lemon. -> couple generations later renamed to White Rihanna # 1.
      Parent 2: Eskobar Bubblegum (QnQ, "true" purple indica pheno, dominant purple!) x OG Kush (unknown) -> Bubblekush -> Indica pheno, photo, weak growth habit due to inbreeding of bubblegum. Inbreeding depression resolved by mixing OG kush.

Bubblekush x White Rihanna Home -> Punisher Home
      Punisher # 1 x Black domina fenotype with high resin content and pine-like odour (wietzaadjes)

Selected for autoflower (never used) and early flower and/or Semi-auto for 3 generations. Selected for color as well, purple x purple pheno, green x green pheno.
      Outcome: Punisher # 2 purple, Punisher # 2 Green. Late flower (true photo), early flower (juli) genotypes.

Deze early flower genotypes (maar wel echte foto) heb ik later gefeminised en een paar jaar voor mezelf gekweekt. Dat zaad is opgegaan. Dus ik ben terug naar de selectie gegaan; de laatste 3 generaties, daar heb ik alles van bewaard. Generatie 2 (van de 3) heb ik gebruikt om de punisher revival te maken die je nu hebt. Vorig jaar heb ik die selectie gestart, dit jaar de juiste types hervonden. Daarvan heb ik de beste early man gebruikt en die gekruist met wat er dit jaar in de tuin stond; een punisher revival vrouw en wat ander spul. Volgens mij heb jij de skittlez of niet?

Volgens mij is dat de gehele stamboom + redenen waarom ik die types gekozen heb. De kans is gigantisch dat ik wat gemist heb, maar dit is wat er zeker in zit. Ik heb 't ergens opgeschreven in een boekje, maar die kan ik nu niet vinden.

Groeten,
      LR2

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Hmm, daar was ik al bang voor. Ik heb P1 t/m P5 gemaakt en wat kruisingen en ik denk dat ik je een mix heb toegestuurd van die zaden.
      Mysterieus, dus! Maar dat geeft niet, dan weet ik dat waarschijnlijk alles in die mogelijke combinaties wel prima uit pakt qua topstructuur. Toch weer wat geleerd! Bedankt voor het nazoeken!

Hele mooie toppen, dit is een mooie ronde. Mooi, mooi, mooi!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

Heb ze allemaal opnieuw gepot, bedankt voor het advies.

Enkele waren al overleden, dus zal paar nieuwe zaadjes ontkiemen.

20241021_190013.jpg
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

Vandaag de Arizer solo 3 binnengekregen, een portable wiet vape.

Wat speciaal is aan deze is dat hij session mode en on demand mode heeft. Bij session mode blijft hij warm tot je hem uit zet, bij on demand mode verwarmt hij voor 1 hijs van 5 of 10 of 15 of 20 of 25 seconden, maar net wat je instelt, waarna hij weer meteen uit zet.

De warmte is bij session mode op de graad nauwkeurig af te stellen (in zowel celcius als fahrenheit) en bij on demand mode kan hij in gradaties van 10 graden worden ingesteld op 5 verschillende standen.

Er zitten 2 glazen buisjes bij met verschillende groottes voor hoeveel wiet erin kan. Er zitten ook 2 bong adapters bij, maar die ga ik niet gebruiken want ik heb al een ballvape voor mn bongs.

​​ 20241022_182149.jpg (dynavap erbij ter vergelijking van de formaten)

​​​​​​Ik heb 'm pas net een paar uurtjes dus een echte review kan ik nog niet geven, maar ik heb er al wel de meest verrukkelijke hijsen van mn leven van genomen. Wat een pure volle smaak, wat een genot! Alsof de terpenen op mn tong dansen.

20241022_183504.jpg 20241022_183429.jpg 20241022_183318.jpg 20241022_183305.jpg 20241022_183628.jpg

Ik houd persoonlijk niet zo van die geroosterde smaak. Eerste 2-3 hits op lage temperatuur hebben echt een pure volle smaak, dan begint het geroosterde er langzaam in te komen en na de 5e of 6e hit leeg ik hem en dan is de wiet gelijkmatig gebruind

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Dat vind ik van mijn Venty ook. Maar deze ga ik nu ook eens ergens testen. Klinkt goed.

Zodra er geroosterde smaak komt leeg je de kamer. Wiet is er voldoende.

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          kelderkastje dat is waar, maar ben ook gewoon lui en iedere 2 hijsen de buis vervangen is me teveel werk

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Kwa smaak zijn de arizers gewoon geweldig. Alleen maar glas wat contact maakt met de damp
          Dit is de beste arizer dus nóg beterder

20241023_213448.jpg Het zit er weer op. ​​​​​​

Dit is mijn beste kweek tot nu toe weet ik al. Volgens mij lag het vorige record rond de 300 gram, en de vorige 2 kweken zaten op 150 gram. Ga ik dan nu eindelijk de 1 gram / watt aantikken? Of zelfs eroverheen?

20241023_215702.jpg

Nog wat laatste kiekjes van de toppen

20241023_213503.jpg 20241023_213512.jpg 20241023_213521.jpg 20241023_213458.jpg 20241023_213448.jpg 20241023_213543.jpg 20241023_213526.jpg 20241023_213538.jpg 20241023_213554.jpg 20241023_213613.jpg 20241023_213601.jpg 20241023_213531.jpg

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          1 gram de watt en meer is zeker haalbaar met led, maar kijk ook eens naar gram/m2 wat minstens zo belangrijk is.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          watertandend mooi !

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Lekkere toppen!

3 plantjes uit de kleine tent net gewogen, 2x 22gram en 1x 52 gram, samen 96 gram.

De 9 planten uit de grote tent hangen te drogen, op 1tje na die een week eerder geoogst moest worden, die zit al in de pot en kwam op 56 gram uit. Hoop dat de rest ook op zoiets uitkomt, met een week of twee zullen we het weten.

Mn wiet van de vorige kweek is nu echt op, draai net de laatste joint ervan. Gelukkig kan ik met de Arizer solo 3 vape ook prima wiet vapen dat nog niet helemaal gecured is, komt zelfs een stuk meer smaak van af dan normaal en gaat wat langer mee ook.

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ahh fijn dat je wel gewoon lekker kan doorroken/vapen en niet hoeft te wachten tot het helemaal droog is. 😊

Net weer wat hasj gemaakt met knipafval, de trimbin en een beetje hulp van de magic wand van m'n vriendin.

image.pngimage.png

Jullie zullen wel lachen bij het idee, maar het werkt erg goed en scheelt me wat schouderpijn van het vele handmatig schudden

Door de magic wand tegen de bak te houden, schudden alle trichomen er makkelijk doorheen.

image.png

Bevroren knipafval in de bovenste bak. Kief komt in de onderste bak. Dat leg ik (nadat ik eventuele haren met een pincet eruit gevist heb) tussen bakpapier en kneed ik samen met een fles gevuld kokend water.

image.png

Meestal bevries ik het daarna nog een keer voor een tweede zeef. Derde zeef laat ik meestal achterwege, want daar komt naar mijn idee teveel knipafval doorheen.
        Zie hierboven eerste zeef, tweede zeef en derde zeef van links naar rechts en oordeel zelf. ​
        ​​

Comment

Trimjail!

Na de vorige keer knippen kreeg ik van mn buurman (die ervan weet dat ik kweek) de vraag via whatsapp of het soms weer oogsttijd is want het rook sterk naar verse wiet op de gang. Ik was vergeten ramen open te zetten en een beetje zorgvuldig te zijn, dus daar compenseren we deze keer voor.

20241030_100712.jpg

Tip van chatgpt: leg je afzuiger en koolstoffilter op tafel als je gaat knippen! Daarnaast natte handdoeken voor de kieren van de deuren zodat daar ook geen geur langs kan. En uiteraard heb ik een frisse geurverstuiver op standje maximaal staan. Zelfs mijn knip hulpjes gevraagd om schone kleding mee te nemen zodat ze niet stinkend naar wiet aan het einde van de dag met mn buren in de lift stappen.

Gaat helemaal goedkomen zo!

Comment

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Hork m'n partner en m'n beste vriend die destijds hielp om de setup aan te schaffen zijn de enigen die ervan weten, naast de buurman die tijdens een bezoek een keer brutaal de deur open trok terwijl die vroeg "en wat heb je in deze kamer? ooooh... dat had ik niet mogen zien of wel?" "

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Beter zorgen dat niemand iets ziet, hoort of ruikt. En droog knippen. Nat stinkt zo gigantisch dat is eigenlijk niet ongemerkt te doen.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          wierook nu en dan doorheen het jaar , en tijdens de knip een uur op voorhand , 1tje meer en nooit laten uitgaan tot een paar uur nadien, dan pas raampje open helpt al veel hier.

Groepsfoto van deze afgelopen kweekronde! Kleine tent en grote tent samen, 12 plantjes in totaal.

20241030_172211.jpg 20241030_172225.jpg

Er zaten hier en daar wat zaden, dus ik vermoed dat een van de planten hermafrodiet is geworden zonder dat ik het gezien heb. Of dat die man die ik vermoord heb ze al bestoven had ofzo. Das wat minder voor de opbrengst maar ik ben wel blij met het zaad, scheelt weer geld. Goed nieuws voor LR2 in ieder geval, die gaat na jaren uitdelen​​​​​ eindelijk wat van zn punisher zaden terug zien.

Gokjes voor de totaal opbrengst mogen hieronder!

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          383

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          350 - 100 voor de knipmaten.

• Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          420

Fishermans friend en vapen

Soms krijg je een hinderlijke kriebel in de keel, je wordt wat hees en moet hoesten.
        Dat is vooral met vapen zo, een kriebel in de keel.
        Een tickel. De zogenoemde 'storz en bickel tickel'.

Neem dan een fishermans friend

Al vaak voorbij zien komen op vapekanalen van youtube.

de classic is de beste

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Grappig, ik ken die kriebel wel ja, vooral als de wiet wat te ver geroosterd wordt of je te grote hijsen neemt. Ik ga zo direct een pakje fisherman's friends halen om het eens uit te proberen!

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Of wees lief voor je longen en overweeg bongen!

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat doet ie ook he, hij heeft een ballvape geloof ik. Ben best jaloers, een gezonde jaloersheid zeg maar

De totaalopbrengst!!

Kleine tent:
        Royal Gorilla: 22 gram
        Amnesia haze: 22 gram
        Frosty Gelato: 52 gram
        Totaal: 96 gram

Grote tent:
        Frosty Gelato1: 54 gram
        Frosty Gelato 2: 60 gram
        Super Lemon Haze CBD: 53 gram
        Royal Gorilla: 22 gram
        Sensi Star: 55 gram
        Girl Scout Cookies: 62 gram
        Amnesia haze 1: 58 gram
        Amnesia haze 2: 52 gram
        Punisher van
        LR2: 75 gram.
        Totaal: 411 gram

Samen totaal: 507 gram

Jack Spliff gefeliciteerd, jij zat er het dichtste bij.
        Als je wilt heb ik wat gratis zaden van de Punisher van LR2 voor je, die zijn echt legendarisch.

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Erg goed!
          Geniet ervan

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Nette opbrengst! Geniet er van

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Wow lekker hoor, kan je weer een weekje vooruit! 😁
          Geniet ervan joh!

Een mooie hoeveelheid en mooi wat variatie
        Hoe staat het met de nieuwe lichting?

Comment

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Absoluut! Ik weet nog niet of ik weer een kweekverslag ga bijhouden, heb aan de ene kant veel plezier van actief zijn op dit forum maar aan de andere kant ervaar ik hier en daar soms ook wat negativiteit en daarvan heb ik al genoeg in mn leven

• Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          De negativiyeit moet je boven staan parakweker
          En lekker af en toe kiekjes blijven delen
          Je hebt een mooie ronde gemaakt
          Daar willen we er meer van zien namelijk😉

• Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Ik proef een scheurtje in je zelfvertrouwen..
          Lekker gedraaid toch..

Goed gedaan!
        Tja, negativiteit is vervelend maar focus liever op het positieve. Uiteindelijk heb je de hoge score mede te danken aan dat je hier post.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Je hebt zeker gelijk! Soms laat ik anderen hun negativiteit te zwaar aan mij wegen. Ik probeer steeds vaker m'n schouders op te halen en dan te zeggen: heb je d'r weer zo'n één! -en ze vervolgens te negeren.

Maar soms heb ik dagen zoals gister, dan ben ik al aan het vergaan van de chronische zenuwpijn en dan is iedere por of vervelende opmerking een druppel teveel die de emmer laat overstromen en die mij wanhoopskreten laat uitslaan. Gelukkig heb ik nu de "Negeer" knop ontdekt op dit forum en hoef ik van sommige mensen hun negativiteit niet meer mee te krijgen, dat scheelt

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat snap ik, heb evenmin zin in negativiteit en dan is die negeer knop ideaal. Vorig jaar postte ene pipo steeds in mijn topic dat ik er niks van bakte, hopende een reactie uit te lokken. Toen ik zag dat hij zelf nooit wat liet zien kreeg ik een donkerbruin vermoeden dat het diezelfde trol was van een ander forum. Daar jende hij iedereen zowat die een topic bijhield, maar zelf wat laten zien ho maar. Juist door dat soort gebruikers is dat forum ter ziele gegaan. De pipo die mij wou uitlokken kreeg als reactie de twijfelachtige eer om op mijn immer toenemende negeerlijst te komen.

Niet om het een of ander - beter negeren dan 'm smeren - maar de user die jij op negeer hebt gezet schaar ik daar niet onder. Ook al houdt hij geen verslagen bij, hij zeikt die van anderen niet af en prijst die in enkele gevallen zelfs. Eigenlijk valt hij best mee, die asshole.
      Bezig...
      X