Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slaapmiddel op zolder, deel zoveel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Slaapmiddel op zolder, deel zoveel

Korting op 420shop
    Howdy Stoners, .Even geleden alweer .het is weer tijd voor mijn jaarlijkse poging om wat voorraad slaapmiddel aan te leggen.

De ronde van vorig jaar is nog lang niet op want ik vape maar 1 (soms 2)vulling in de mighty per nacht. Toch start ik weer een rondje want mijn mogelijkheden zijn de rest van het jaar beperkt en de voorraad is ook weer niet dusdanig dat ik een heel jaar over kan slaan.

Net als vorig jaar heb ik ondanks dat ik binnen in een kleine bonanza kweek toch weer voor autoflowers gekozen. Deze ronde ben ik met mn vingers van de zaadjes afgebleven en heb ze in een bekertje spa blauw gemikt. het lijkt er op dat ik nu minimaal 4 van de 5 ontkiemd krijg, dus dat gaat al een stuk soepeler dan de vorige keer. (4 dames hebben al een mooi worteltje na een paar dagen zwemmen)

Ik heb wat grotere potten dan de vorige ronde, inhoud weet ik niet maar er passen er precies 4 in de bonanza dus het zal wel meer dan 10 ltr zijn.

Potten ingewaterd met afgezuurd water. Afzuren was ik vorig jaar ook vergeten dus we starten al wat beter

De potgrond is lightmix en flink wat allmix van Biobizz. van dat merk wil ik ook de voeding gaan gebruiken.

De tensios geven een dag na inwateren ongeveer 50 aan dus dat is misschien nog wat te nat om de zaadjes in te leggen? Of mag het juist wel lekker vochtig zijn aan het begin? ik ben alles ongeveer weer vergeten dus ga online zoeken en hopelijk wordt het dan met jullie hulp weer een net zo mooi rondje als vorig jaar. Volgens mij zat ik toen met mn 150 watt lampje op 150 gram dus dat is voor mij goed genoeg.

Ik zal straks even een aanvulling doen over de soortjes die ik heb uitgekozen. Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar Indica dominant, omdat ik wil slapen en ik weinig hoogte heb op zolder

Verder heb ik voor de watergift zonder voeding op advies van Takketoelli een paar blumatdruppelaars gekocht zie ik net. was ze alweer compleet vergeten, achteraf had ik beter een tijdje zonder plantje de druppelaars kunnen testen enz. mgoed we gaan het beleven.

Ik zie net dat dit mn 4 of 5e rondje al wordt dus ik had misschien ook eens een filter moeten vervangen.

Voor wie ik nog niet ken: ik vape omdat ik vanwege een beginnende hersenziekte nauwelijks slaap. mn geheugen gaat helaas flink achteruit. ik werk nog wel maar ben tegen mijn zin deels ziekgemeld en ze zijn druk bezig me eruit te werken. zonder wiet heb ik zeer levendige dromen en 0,0 diepe slaap. dit verergert mijn geheugenklachten. trajecten bij slaapcentra in ziekenhuizen hebben helaas geen resultaat gehad, dus we proberen het al jaren met een minimale hoeveelheid slaapmiddel

to do lijst:
    -post aanvullen met zaadnamen
    -uitzoeken of mijn lamp al volop aan kan
    -uitzoeken of tensio op 50 wel ok is om zaadje in grond te drukken en of wortel naar beneden moet
    -nakijken hoe lang een filter mee kan en waar ik die kopen kan

wordt vervolgd

edit-- de gekozen zaadjes:
    Runtz Automatic (Zamnesia Seeds) feminized​ (op advies van kelderkastje​) https://www.zamnesia.nl/6433-runtz-a...feminized.html
    Wedding Cake Automatic (Royal Queen Seeds) https://www.zamnesia.nl/10128-royal-...automatic.html
    Strawberry Cheesecake Auto (Barney's Farm) https://www.zamnesia.nl/7593-barneys...cake-auto.html
    LA Vanilla Cake Auto (Silent Seeds) feminized: https://www.zamnesia.nl/8046-silent-...cake-auto.html
    en een freebie van zamnesia https://www.zamnesia.nl/3329-zamnesi...feminized.html

er zal er 1 af moeten vallen ben ik bang. hopelijk niet de wedding cake van rqs want daar heb ik maar 1 zaadje van. de overigen heb ik per 3 gekocht
    Last edited by Alzheimer; 11 April 2024, 10:33.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

​​​​​​First in line

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      roy verkoopt ook filters

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Rreppellsteeltjamannn leuk dat je weer meekijkt! ik zal gelijk even kijken naar je tip over dat filter. thnx

sowieso als eerste die filter vervangen anders slaapte straks helemaal niet meer van de onnodige ellende die geur met zich mee brengt.

Full Gas van Green House
    euforia van Dutch Passion
    dat zijn wel 2 lekkere en sterkere soortjes die makkelijk te kweken zijn. Zou ze als fem kopen en dan met een netje beetje bindt werk leveren zodat het veldje enigszins egaal blijft.

En qua zaadjes, ik duw ze gewoon in de natte grond. Beter te nat als te droog denk ik dan maar. Ik zeg go!

succes weer👍🏻

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ah thnx!. dan prop ik ze nu in de grond. de zaadjes zitten al in het water dus je tips noteer ik voor een volgend rondje

Succes met de auto's. Ik volg

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      gezellig, dank je

5 zaadjes, 4 potten. dilemma. dacht ik..

even mijn administratie bijwerken:

linksachter de strawberry cheesecake
    linksvoor de wedding cake
    rechtsachter de runtz
    linksvoor zou ik de LA vanilla plaatsen maar die liet ik vallen en ik kan hem verdomme niet weervinden. waarschijnlijk ligt hij ilos op de potgrond in de pot, maar zeker weten doe ik het aboluut niet
    linksvoor dus de critical geplaatst. wat een ergernis. mgoed, misschien komen er 2 boven in die pot en dan vechten ze het maar uit.

het geklungel begint alweer.

zal de boel nog lichtjes bevochtigen en dan is het weer afwachten..

Comment

Je lijstje ziet er zeer smakelijk uit zeg.

Ik wens je veel succes maar ook veel plezier met je kweek! 😊🌱

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Dat was de brain damage ook, een stoemp tegen zijne bakkes.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      verdomd ja maar die naam staat me tegen ik weet niet waarom

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

Succes!
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dank je!

Succes Alzheimer!

Blumats samen met tensiometers dus? Goed man. Ook de keuze voor autoflowers. Strakkes alleen de voedingsvaatjes in de gaten houden!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dank je wel! tja ik heb biobizz en dat mag niet door de blumats volgens mij dus het blijft een puzzeltje maar hopelijk helpt het de eerste weken in ieder geval, wanneer ik nog geen voeding hoef te geven en later wellicht op de dagen dat ik geen voeding hoef te geven.

Maak er wat moois van!

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dank je!

Oorspronkelijk geplaatst door Alzheimer View Post

Potten ingewaterd met afgezuurd water. Afzuren was ik vorig jaar ook vergeten dus we starten al wat beter
    Mag ik effe een noob vraag stellen? Wat is afzuren?

Comment

• Hoegaathet
      Hoegaathet commented
      Editing a comment
      Oooh, ik had het verkeerd gelezen, ik dacht de potten(de potgrond) afgezuurd. Bedankt voor de snelle reactie

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Eigenlijk is het aanzuren ipv afzuren omdat je zuur toevoegd. Het is dus je water op de juiste ph-waarde brengen.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Dat doe je dus door de ph van je water te regelen, dat zorgt voor de grond ph.

Succes met je ronde!
    Ik ben ook net met blumats begonnen (ging niet echt lekker, waarschijnlijk door luchtbelletjes in de blumats dus let daar echt goed op) en kwam deze link tegen, misschien heb je er wat aan!

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      thnx stef. heb nul ervaring met blumats en vind water geven altijd erg lastig dus bedankt voor de link. alle info is welkom

Het zal allemaal wel niet automatisch gaan..het groot brengen

Heb je een tent en zoja welke maat?

Succes met het kweken van je slaapmiddel en meer....
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Lees zijn kweekverslagen maar, luilak.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dank je silas. heb een klein bonanza kastje (0,35 m2) heb een verhoging maar die kan ik op zolder niet gebruiken helaas. 150w ledlampje. heb daar met veel hulp van Q en later vele anderen al 4 rondjes mee gedraaid maar het is iedere keer weer een ontdekkingstocht omdat ik alles vergeet 😅

Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Hij weet niet meer waar de camera ligt.

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Dat is niet zo lief van je.

Alzheimer ik lees dat je een hersenziekte hebt met geheugenverlies en slapeloosheid tot gevolg, wat klote man. Als ik wat ongevraagd advies mag geven, ik heb de ervaring dat af en toe 1 a 2 gram lions mane poeder het hersenprocessortje een goed steuntje in de rug kan geven. Het proberen waard. Heb zelf hersenletsel ten gevolge van chronische stress, en op de dagen dat ik erg weinig energie heb en dingen niet goed kan verwerken, helpt dat een beetje.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      thnx parakweker, lionsmane slik ik al. net als talloze andere bijna onbetaalbare supplementen. helaas gaat het steeds slechter ondanks dat.
      en nog worries over Rreppellsteetjam, ik kan daar enorm om lachen, humor kan me niet donker genoeg zijn

Howdy Stoners,

foto's ontbraken idd nog, maar dat kwam vooral omdat ze nog niet boven de grond waren

Inmiddels zijn ze alle vier boven de grond. het zaadje dat ik heb laten vallen is nog altijd spoorloos dus voorlopig gaan we verder met de freebie Critical:

De Runtz:

De Strawberry Cheesecake

en de wedding cake:

De eerste blunder is ook al gemaakt: ik was vergeten de klok bij de stekker te plaatsen. ze hebben tot nu toe dus alleen maar licht gezien en vanaf nu slapen ze tussen 12 en 16 uur... dom dom dom. hopelijk groeien ze niet gelijk een paar enorme ballen door de stress

ik reken start kweek begin week 16 dat rekent mooi makkelijk.

De to do list voor morgen:
    -uitzoeken hoe hoog ik de lamp hebben moet. staat nu op 150 watt en ongeveer 30 cm boven de dames. de lamp hing wat hoger maar ze hoeven niet zo enorm te strekken denk ik.
    -uitzoeken waarom mijn foto's zo raar klein zijn. dat heb ik eerder gehad dus vind ik nog wel
    -de blumats installeren. tensios staan nu op 100 en ik heb een paar keer wat spa blauw geproeid met een klein plantenspuitje.

Dat was hem weer . volgende keer grotere foto's, het is iedere keer weer uitzoeken hoe het ook alweer zat..

edit--foto's zijn nu groter
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Alzheimer; 14 April 2024, 16:36.

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      app opgezocht en aan het wolkje te zien heb ik die al eens gehad. ter hoogte van de plantjes varieerden de waarden tussen 8600 en 12500. achterin meer, begrijp nu waarom plantjes achterin het beter deden.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Houdt ze goed vochtig, het ziet er droogjes uit

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Als je ziet dat ze strekken lamp omlaag, blijven ze mooi klein maar groeien de blaadjes goed dan is t prima

ik lees net terug dat ik eerdere rondes wel een bar uitgeschakeld had de eerste dagen.

wat is wijsheid; nu alsnog een bar uitschakelen of zo laten omdat ze er al een paar dagen onder staan nu.

lichtmeting op planthoogte was 8500-12500. wat ik hierover kan vinden zegt dat het wel wat veel is.

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Zo laten en kan geen kwaad.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Laten gaan ja
Bezig...
X