Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slaapmiddel op zolder, deel zoveel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    Ondanks alle regen toch de LV op max 55%. niet ontevreden dus. gisteren geen water gegeven na de enorme plons voedingswater de dag ervoor. Vandaag ruim 2 ltr afgezuurd water erbij verdeeld.
    voor in de kast wordt het steeds herfstiger, achterin moeten ze nog wat langer zo lijkt het.
    IMG_7645.jpg
    de runtz, veel , niet al te grote, maar flink besuikerde toppen

    IMG_7646.jpg
    de critical haalt de runtz ineens in qua herfstkleuren, lijkt ook het einde te naderen:
    IMG_7647.jpg
    de weddingcake, het goed bewaarde geheim van deze kweek. ik kan door het net de plant amper zien..
    IMG_7648.jpg
    en de strawberry cheesecake. enorm verschil met de voorsten, deze lijkt nog heel lang te moeten. ik heb geen haast, als in delen oogsten een beetje gaat lukken mag ze van mij de hele zomer blijven staan IMG_7649.jpg

    Geen bijzonderheden volgens mij. vind rot spotten altijd erg moeilijk maar heb niks verdachts kunnen vinden.

    zo nog even op trichomenjacht..

    edit
    de runtz close up:
    runtz.jpg en de critical van dichtbij:
    critical.jpg
    misschien de voorste twee nog een allerlaatste keer voeding geven morgen en dan kunnen ze de week of weken daarna mooi op waterdieet
    Attached Files
    Last edited by Alzheimer; 1 week geleden.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja alles in 1x om is natuurlijk ideaal maar ik las idd de tip om een doos te gebruiken. ik heb ook nog zo'n wedryer, dat is een net met een afzuiging en een filtertje, maar ik weet niet meer of dat goed ging qua geur. heb hem al wel eens gebruikt. het zal hoe dan ook in etappes worden want ik denk dat de plant linksachter nog wel een dikke maand moet en zo lang gaat de runtz het niet overleven. ik heb geduld want ze worden langzaam dikker, daar wil ik zie niet bij storen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      "vind rot spotten altijd erg moeilijk maar heb niks verdachts kunnen vinden"
      Ik ook niet

      Dat is bij mij wel anders


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ah shit man.ja je calculeert het in, maar als het gebeurt is het zo ontzettend zonde van alle tijd en geld. en het is nog lang niet gedaan met al het kutweer helaas

    #92
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    kom thuis, doe de deur open en ruik wiet. mooi k**. dan moeten de deurtjes dus iets verder dicht. wel heel jammer want de LV was 50 vandaag met de deurtjes wat verder open. op zich helemaal geen slechte score met dit weer..


    ze lijken wat dikker te worden de laatste dagen dus ik begin alweer te twijfelen of ze nog een keer voeding moeten hebben. morgen geef ik de achterste twee in ieder voedingswater, de voorste twijfel ik nog over. maar echt lang spoelen hoeft ook niet met bio dus ik zou het nog een keertje kunnen doen.

    een plaatje dan maar:
    IMG_7652.jpg
    IMG_7653.jpg

    het wordt steeds moeilijker om niet per ongeluk een testtopje uit de kast te trekken en deze alvast te drogen trouwens ..
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Langs onder ja daar waar de wortels zijn.

      En met je mighty kun je ook natte wiet vapen, duurt iets langer allemaal, niet super, maar zeker te doen.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      met 4 grote potten in dat kleine kastje en het net tussen de toppen zit alles muurvast. potten optillen lukt dus nooit. als ik ze in een schaal voedingswater zet en er gaat iets mis dan kan ik ze er niet uitpakken. daarom heb ik er voor gekozen om bovenlangs water te geven. die wortels moeten maar op zoek en vinden het wel hoop ik. misschien niet ideaal maar onderlangs is me dus te risicovol

      maar goed idee om al topje te testen. als het bevalt gaan de voorste over een week om, als het nog weinig doet dan minimaal 2. klinkt als een plan?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Je kunt gieten waar je wilt inderdaad.

      En klinkt als een plan.

    #93
    Howdy Stoners, zijn we weer.

    Vandaag voedingswater achterin de kast. voorin alleen afgezuurd water.

    Lang getwijfeld ik ik toch niet beter een weekje voeding kon blijven geven maar ik gok er op dat ze nog wel max twee weken overleven op wat er nu nog aan voeding in de grond en de plant zelf zit.
    IMG_7654.jpg

    deze heeft dus zaterdag voor het laatst voeding gehad. hopelijk is ze klaar binnen nu en twee weken

    IMG_7656.jpg

    Vandaag erg veel water en voeding gegeven, morgen wellicht niks of een klein druppie water. en dan een poging om trichomen te checken, ook bij de weddingcake.
    en misschien toch een testtopje knippen, als dat erg tegenvalt kan ik alsnog een keer voedinggeven om ze wat langer groen te houden



    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      #94
      vanmorgen lukte het eindelijk om de weddingcake die rechtsachter verstopt staat een beetje in beeld te krijgen. omdat ik niet zo handig was met het bevestigen van het net en het geleiden van de toppen, is zij rechtsachter helemaal in de hoek verdwenen.....
      3.jpg
      Nu met de lamp omhoog en op de gok toch iets van trichomen in beeld gekregen:
      wedding.jpg

      achteraf had ik dit beter gisteren kunnen doen want toen heeft ze nog een flinke plons voedingswater gekregen..

      Denk dat ik dat beter niet had kunnen doen want hier is al aardig amber te zien volgens mij. ze gaat vanaf nu dus ook op water alleen , net als de voorste twee dames.
      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Inderdaad al flink wat amber, ziet er goed uit

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        thnx mannen. ja wel mooi kut want die weddingcake krijg ik er pas uit als ik de critical rechtsvoor ook kan oogsten en die moet nog even

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tijd om creatief te worden dus.

      #95
      toch even de adminstratie bijwerken:
      kleine 2 liter verdeeld. een aantal gaat echt minder drinken nu lijkt het.
      vanaf nu alleen de strawberry cheesecake nog voedingswater, de andere 3 gaan op waterdieet de komende weken.
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Minder naar het einde toe ja.

      #96
      Howdy Stoners, zijn we weer

      Vandaag even geen water gegeven. tensios staan tussen de 200 en 300. LV loopt op naar 55%. ik heb een mini-topje van de runtz geknipt om te kijken wat het effect is. speciaal 1 uitgezocht die nog niet amber is om te kijken of ik daar toch op kan slapen. nog even laten drogen en dan weet ik ongeveer of ik ergens nog een paar weken geduld moet vinden, want het raakt op

      morgen voedingswater voor de strawberry cheesecake en wat water voor de rest.

      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


        #97
        Howdy Stoners, zijn we weer.

        10 sec voor de lamp aanging: LV op 55. best blij mee gezien het kutweer deze week. vanaf nu geloof ik beter weer op komst
        IMG_7659.jpg
        10 sec nadat de lamp aanging:
        IMG_7661.jpg

        achterin staat de strawberry cheescake erbij alsof ze halverwege de kweek is... geen suiker niks. trichomen ook nog lang niet amber. dus een liter voedingswater voor haar vandaag IMG_7664.jpg
        de critical lijkt het verste maar hier nog weinig amber terwijl ik zou denken dat ze er haast wel is.. water voor haar dus vandaag
        IMG_7663.jpg
        de weddingcake begint er zorgelijk uit te zien. ( de rechtertop op de foto, liks is de strawberry)blad omhoog en gele punten. toch nog maar wat water voor haar want ik zou niet weten hoe ik haar moet oogsten zonder de critical weg te halen.
        IMG_7665.jpg
        en de runtz linksvoor: leek me ook al klaar, maar misschien wil ik dat gewoon te graag. trichomen zeggen dat ze nog even moet..
        IMG_7662.jpg

        hopelijk nu twee drogere weken, dan laat ik alles zo lang mogelijk staan.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          nou dat draad hield ze mooi op hoogte. vond het erg prettig omdat het maar 10 a 20 cm onder de lamp hangt. maar nu ik de wedding cake rechtsachter als eerste wil oogsten is dat onmogelijk 😅

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Van onder het net de takken doorknippen, of een gat in het net knippen zodat je erbij kunt

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja ik zal nog eens goed proberen de toppen te inspecteren en als het echt nodig is dan knip ik het net er wel bij weg. thnx

        #98
        nog even de administratie bijwerken. kleine 2 liter water erbij. verder niks. lv onder de 60, hopelijk zakt dit mooi verder de komende warmere dagen.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


          #99
          Howdy Stoners, zijn we weer

          Heb er net als mijn planten niet zo'n zin meer in. Er zitten dik 10 weken op nu.

          Het is volop herfst aan het worden bij de 3 die ik al een weekje bijna geen voeding meer geef.
          links achter de strawberry cheesecake. ze heeft zojuist weer een kleine liter voedingswater gehad, maar het leek amper te verdwijnen in de grond. morgen maar een dagje niks en kijken hoe dat bevalt.
          IMG_7668.jpg

          voor de rest heb ik een liter afgezuurd water verdeeld en verder niks.

          trichomenjacht:
          de wedding cake rechtsachter:

          ik zeg, die is klaar. wat zeggen jullie?
          wc.jpg

          de strawberry Cheesecake links achter.
          volgens mij nog niet in de buurt van klaar dus ik schat dat die minimaal nog 2 misschien wel 4 weken moet..
          scake.jpg
          de critical rechtsvoor:
          overwegend wit, met hier ene daar wat amber. hopelijk max 2 weken voor de knip?
          cr.jpg
          en de runtz linksvoor. bijna net zo ver als de critical. ik hoop/denk ook max 2 weken.
          r1.jpg

          dus de weddingcake in de gaten houden of die nog 2 weken kan blijven staan, anders moet ik mn gaas slopen. de voorste twee op rot blijven checken en alle drie verder spoelen.

          de cheesecake heeft zaterdag en vandaag voeding gehad dus donderdag of vrijdag weer.


          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Ik denk dat dat wel wijsheid is.
            Een paar dagen zal het verschil niet maken, maar weken wel.
            Oh en persoonlijk vind ik de Wedding cake zo'n lekker soortje, je gaat echt genieten. 😊

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Spul rijpt nog na tijdens het drogen

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            oh nooit geweten. eigenlijk ook wel logisch. thnx!

          even snel de administratie bijwerken. tensios tussen 225 en 325.
          gruwelijke kutdag op mn werk, ik weet niet of ik dit getreiter nog lang vol blijf houden.vandaag dus geen drinken voor mn planten. wel voor mij. fijne avond en een leuke wedstrijd allemaal
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Gewoon een junk laten doen

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            De j optie is altijd goed

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            haha ideeen genoeg lees ik wel. gelukkig valt hier nog wat te lachen. kon ik wel even gebruiken. ben inmiddels wel zover dat ik er een advocaat bij gevraagd heb en ik bleek ook nog lid van een vakbond. was ik vergeten. het wordt er niet minder klote van allemaal, maar hopelijk word ik dan wat minder hard genaaid

          Howdy stoners, zijn we weer.

          warm he, heerlijk. tegen de 30 graden in de kast. lv tussen de 48- en 55 dus prima

          ruim 2 liter water verdeeld over de 4 dames. morgen krijgt de strawberry cheesecake weer voeding. ik probeer dat iedere derde dag aan te houden tot ik signalen zie dat dit anders moet.

          morgen even wat blad weghalen dat helemaal opgebruikt is zie ik nu ik de foto's wat groter bekijk het lijkt anders wel erg geel zo.
          IMG_7670.jpg

          deze week een topje van de runtz gedroogd en 2 vullingen in de mighty gehad. ik kon wel slapen uiteindelijk, maar ik vond het effect nog een beetje tegenvallen helaas. wachten op meer amber dus..
          IMG_2709.jpg

          een andere top van de weddingcake waar ik zo benieuwd naar ben heb ik met wat gepruts toch nog op een foto gekregen :
          ze lijkt inderdaad wel redelijk klaar maar ze kan misschien ook nog wel een weekje. houden we in de gaten. Als ze er echt uitmoet knip ik in ieder geval de twee grootste toppen er vast uit.
          IMG_2710.jpg
          de critical: redelijk amber hier en daar, maar vooral op blad waar het bijna altijd als eerste amber wordt. toch ook nog best veel die nog wit moeten worden.. geduld dus
          IMG_2708.jpg

          onder het gaas zit deze ronde niet zoveel dus de opbrengst zal niet enorm zijn deze ronde. Op zich geen ramp, als ik er op kan slapen kom ik met 1 rondje het jaar wel door.

          ik moet gewoon wat meer geduld hebben maar dat is niet mn sterkste kant geloof ik


          Attached Files
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

          Comment


            ondertussen een interessant stuk gelezen van Lr2 over bloeivoeding die zorgt voor verminderde opname van groeivoeding en dus voor vergeling...
            Volgende ronde dus minder en later bloeivoeding om de planten langer groen te houden. heb het gevoel dat de voorste twee bijna stilstaan en dat zou de reden wel eens kunnen zijn..

            ik zag het toevallig omdat rreppell het onder de aandacht van babz bracht.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom
            mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

            Comment


            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Hey Greyvol, ik dacht dat Silas het had opgelost?
              Je kan dus nog steeds geen foto's plaatsen?

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Heb al contact gehad en mijn quota is bereikt, ze proberen me te bumpen naar een hoger account. Maar er was al aangegeven dat het even kon duren. Huidige kweek zit in de afrond fase, er hangt al wat te drogen. Ben nu bezig mijn aantekeningen te digitaliseren en vorm te geven. Heb deze kweek erg veel bijgehouden

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Ahh mennnn ik hoop dat je snel weer kan posten Greyvol want ik ben echt benieuwd naar jouw kweek en wat je allemaal geoogst hebt enz. 👀😃

            Howdy Stoners, zijn we weer.

            vandaag de strawberry een kleine liter voedingswater en 1,5 liter gewoon water verdeeld over de rest.

            Het is zorgelijk geel in de kast, vooral de critical rechtsvoor heeft bijna geen groen blad meer..
            IMG_7671.jpg
            de critical:
            IMG_7673.jpg
            Er zitten bijna 11 weken op nu. hopelijk overleeft ze het nog een week en kan ik eind volgende week de critical en de weddingcake rechtsachter oogsten. misschien kan de runtz dan ook al mee
            IMG_7672.jpg

            de strawberry moet nog even maar is gelukkig ook nog redelijk groen.
            IMG_7675.jpg

            nog een poging gedaan om de trichjes van de critical in beeld te krijgen..niet erg geslaagd, maar ze lijkt ook wel meer amber te worden nu. morgen nog eens proberen
            IMG_2717.jpg

            Het einde nadert voor 3 van de 4. liefst zou ik nog een weekje spoelen en ze dan nog even stressen.
            ik zal de wedding cake goed in de gaten proberen te houden want die is volgens jullie al klaar en wil ik niet verknallen.


            Attached Files
            mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Die trekken dat nog wel een week. Zelf al is er nog amper blad, ze rijpen wel verder.

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              oh top. heb nog wat zitten zoeken naar andere verslagen, ook op andere sites en als ik ze na 12 weken omzaag is dat volgens mij niet raar laat voor deze soorten. oogstkoorts nog even bedwingen
          Bezig...
          X