Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner zolder erperiment nummer 2!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner zolder erperiment nummer 2!

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

    succes

    Comment


      #3
      Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

      Alleen maar om bijna gratis lekker chill mijn eigen wiet te kunnen roken ipv het opgefokte spul uit de shops.
      Met een mooie bio-voeding voor Cannabis zal je wellicht een beter smaakje krijgen dan met groeispul van de lidl.
      Benieuwd naar de foto's. Sucses.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

        Ik heb fotoos gemaakt hoor! Na 2 weken en gister na 3 weken groeien. Maar was te druk om ze te posten.
        Zal ik zo meteen even doen.
        Ok! Dus dat gaat de smaak ten goede. Dat had ik niet zo begrepen.. Ik dacht dat het puur ging om de benodigde nitraten omdat de voeding in de grond op raakt.

        Comment


          #5
          Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

          Dit zijn de fotoos van na 2 en na 3 weken.
          En de belachelijk grote tl bak.

          Nu denk ik eigenlijk dat de plant wel klaar is om te gaan bloeien.
          Maar hoe zie je dat nu eigenlijk? Daar vind ik weinig duidelijke info over.
          Is dat gewoon ervaring met het zaad? Of maakt het eigenlijk alleen maar uit voor de stevigheid van de plant?
          Of heeft het met hoeveel vertakkingen te maken?
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

            En net nu ik het zeg, vind ik dit....
            vanaf de plant vier setjes grote fanbladen heeft is ze hormonaal in staat om in bloei te gaan. (pubertje) vanaf node acht maakt de plant per node nog enkel een fanblad per node aan geen setjes, je plant is dan volledig volwassen. Hoelang je voorgroeit is geheel aan de kweker zelf maar jonger dan een pubertje gaat echt niet in bloei ook al staat dat op 12/12 ze zal doorgroeien tot ze deze 8 grote fanbladen heeft en dan pas op haar vroegst in bloei schieten.
            Dus eigenlijk als er 4 nodes zijn. En die alle 4 mooie grote bladeren hebben kan je dus gaan bloeien.

            Ik heb trouwens al nieuwe zaadjes voor de volgende experimenten. Schijnt goede haze te zijn.
            Ik begin er echt lol in te krijgen.
            Last edited by kaneelschep; 28 July 2011, 15:51.

            Comment


              #7
              Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

              Je kan ze al op 12/12 zetten hoor. Dan gaat ze in bloei als ze er aan toe is.
              Als je nog een paar van die TL bakken hebt, kan je die er ook bij hangen he...2 lampjes is niet echt overvloed.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                Toch wel? Ik vond haar nu al zo snel groeien en het is niet zo hoog daar. Ze moest juist een beetje laag blijven. Ik dacht dat ze bij het bloeien ook nog wel omhoog zou gaan.
                En voor het bloeien heb ik een 600 watt hps lamp. Die ga ik vanaf morgen aandoen en op 12/12 zetten.
                Had inderdaad wel wat eerder gekund denk ik nu achteraf. Gezien hoeveel blad en nodes de plant nu al heeft.
                Ook weer geleerd..

                Comment


                  #9
                  Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                  Ik zou ze dan nog een keer overpotten in een grotere pot, met veel verse aarde. Dan ben je in ieder geval weer een paar weken 'veilig'.
                  Lekker dat zonnetje erop en gaan. Je hebt geen hokje er omheen, of iets om de geur te filteren ?
                  Want die geur gaat door je hele huis he.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    sigpic

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                        Las ik: "Een maand groeien en een maand bloeien"? Voor zover ik weet moet je ze toch ECHT netjes afbloeien. Afhankelijk van de soort kost dat tussen 6 weken en 3 maanden. Oogsten na 1 maand zou zonde zijn.

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                            Ehh... Lamp om 12 uur UIT en nieuwe lamp om 8 uur AAN? Da's een nacht van 8 uur. Je wilde toch snel naar 12/12? Dan zou ik vanavond tussen 7 en 8 de lamp vervangen, en vervolgens een volle 12 uur donker geven. Onderbrekingen in de dag zijn niet zo erg, maar de 12 uur nachtrust is heilig voor bloeiende wietplanten.

                            Als je misschien een experimentje wilt doen met sneller bloeien... Sommige kamerplanten kun je in bloei pesten door ze eenmalig 36 uur donker te geven. Je zou eens kunnen proberen om je wietplant een dag te laten overslaan in het donker en vervolgens op 12/12 te zetten. Ik ben nogal benieuwd of ze dan sneller in bloei gaan, maar ik wilde mijn eigen (eerste) kweek er niet aan wagen.

                            (Leuk he, zo'n eerste kweek. Ik ben er zelf zowat dag en nacht mee bezig.)

                            Comment


                              #15
                              Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                              Ik sprak inderdaad wat vroeg. Ik was erna zelf ook al aan het rekenen geslagen
                              Beter inderdaad zoals jij zegt ja. 20:00 uit en 8:00 weer aan. heeft ie precies 12 uur rust.
                              Misschien doe ik dat met de volgende een keer! Deze ga ik even bekijken wat ie doet op de normale manier

                              Comment

                              Bezig...
                              X