Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner zolder erperiment nummer 2!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door kaneelschep View Post
    Ik heb fotoos gemaakt hoor! Na 2 weken en gister na 3 weken groeien. Maar was te druk om ze te posten.
    Zal ik zo meteen even doen.
    Ok! Dus dat gaat de smaak ten goede. Dat had ik niet zo begrepen.. Ik dacht dat het puur ging om de benodigde nitraten omdat de voeding in de grond op raakt.
    Last edited by argenjointje; 31 July 2011, 19:30.

    Comment


      #17
      Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

      in de zomer altyd s,nachts draaien ivm de temperatuur op de dag.specikuip met allmix vullen,en nog 3 weken op 12 uur en dan minimaal 8 weken afbloeien,dan heb je een hoop te roken.

      Comment


        #18
        Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

        ja daar zeg je ook weer wat Savonds is een veel beter idee ja! Jammer dat ik daar niet eerder op kwam
        Nah goed.. Ik heb een fan en een dakraam om het te laten tochten en de temperatuur hangt daarmee zo rond de 25 graden.

        Ik zal nog eens even gaan lezen over dat spoelen ook. Daar had ik me nog niet in verdiept.
        Ik koop voor het bloeien wel nog even een fles voeding speciaal voor bloeiende wietplanten. bij een growshop hier in de buurt.

        Comment


          #19
          Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

          je kan ze als nog op de nacht laten draaien.

          Comment


            #20
            Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

            Hoe kan ik dat nu nog doen? Vanavond gaat ie om 20:00 weer op donker.
            Moet ik dan dan 24 uur het licht uit laten en ze pas 20:00 s'avonds de volgende dag weer aandoen? Kan dat zomaar?

            Comment


              #21
              Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

              Ik heb ook wel eens lichtschema veranderd o.a

              Gewoon stekker eruit trekken ook al schijnt de lamp, daarna als de avond begint er weer in doen
              Lamp aanlaten 24 uur en dan op gewenst moment uitzetten
              72 uur lamp uit en dan weer aan op gewenste moment (Hij schiet hierdoor ruim 1 week eerder in de bloei)

              Deze 3 manieren werken voor mij altijd goed om het lichtschema te veranderen. planten tonen geen stress hierdoor.

              Ik denk ook niet dat een plant er erg onder lijdt als de lichturen 1 keertje niet kloppen, hij went zo weer aan zijn nieuwe situatie.

              Comment


                #22
                Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                hmmm.. Dat klinkt juist heel stressig Ik dacht dat als je de plant ook maar 1 keer te lang licht gaf dat ie dan weer uit de bloei ging..
                Want deze is wel net juist een paar dagen op 12 uur ipv 18 gezet.
                Gezien het in de natuur nooit voor zou komen dat ie opeens langer licht krijgt en later weer korter.
                Maar ja.. dit heeft natuurlijk sowieso weinig met natuur te maken
                Ik ga er over denken. het is nog niet echt heel warm overdag...

                Comment


                  #23
                  Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                  Ik heb net zelf mijn dag/nacht ritme verschoven, met een paar extra lange nachten. (Het KNMI zag de warmte aankomen, dus ik kon voortijdig het ritme verschuiven.)

                  Lange nachten leek me veiliger dan extra lange dagen. Het garandeert in ieder geval dat je planten geen lichtstress krijgen - hooguit donkerstress.

                  Er zijn (geloof ik) ook kwekers die in de bloei nachten aanhouden van 12 uur, maar dagen van 16 uur of langer. Een dag HOEFT tenslotte niet 24 uur te zijn. Het fijne weet ik er niet van.

                  In jouw geval zou ik nu niet gaan schuiven met het ritme. De warmte is morgen weer voorbij. Komt er nog zo'n blok hitte, dan kun je het voor zijn en over een paar dagen tijd schuiven.

                  Comment


                    #24
                    Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                    Bij mij vorige kweek op zolder heb ik het daglicht in een paar stappen naar eerder verschoven op die manier.
                    Maar ik wilde deze juist zo goed en stressloos laten groeien.
                    Dus ik laat hem maar met rust. zoals ik al zei er is een fan en een dakraam. en vanaf beneden tocht het daar goed naar toe.
                    PICT6089.jpgPICT6093.jpgIMAG0290.jpg
                    2 en 3 augustus en deze struiken staan nog in de tuin

                    Comment


                      #25
                      Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                      Net even over het spoelen lopen neuzen Maar dat is dus gewoon geen voeding meer geven op het eind van de bloeiperiode. Ik dacht al helemaal aan het afspoelen van de aarde vd wortels en helemaal in nieuwe aarde potten.. pfff
                      Hoe lang je stopt voor je ze topt zijn de meningen nog wel over verdeeld merk ik.
                      Ik gebruik bijna altijd al regenwater ipv kraanwater want dat is hier wat hard. En ik zal wel tijdig stoppen met voeding.
                      Nu ik eraan denk. Morgen meteen even bloeivoeding kopen. Want die grond bevat niet echt veel mineralen volgens mij.
                      Tijdens groeien ging ze super snel en nu lijkt ze wel stil te staan.

                      Nog iets trouwens.. erg grappig dat het zaadje ook gewoon een vrouwtje werd! Was toch maar gewoon gokken

                      Comment


                        #26
                        Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                        ik denk dat het beter is de lichtcyclus te verlengen en dan op gewenste uur zetten
                        sigpic

                        Comment


                          #27
                          Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                          Maakt niet uit volgens mij. Zolang ze maar niet te vaak verandering in licht en donker cyclus krijgen. Voor de rest kun je best veel doen.

                          Extra nacht stimuleert wel de bloei meestal wat, zeggen ze, er spelen ook andere factoren mee zoals temperatuur.

                          Oja, mooie planten in de tuin.

                          Comment


                            #28
                            Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                            jaja de planten in de tuin gaan goed! Ondanks dat er niet echt heel veel zon meer is. Ze zijn lekker gegroeid.

                            Maar goed. De plant op zolder bleek verdorie toch een mannetje. Ik dacht echt allang witte haartjes te zien. Maar het waren dus toch nog kleine blaadjes.
                            De plant had zaterdag opeens balletjes. Grappig hoe dat zo opeens van niks in een nacht zo snel groeit en zo goed zichtbaar wordt.

                            Ahwell.. Zo is het.. Allang mazzel gehad met de andere 2 zaadjes van diezelfde soort die ik eerder al had geplant. En nog steeds stiekem ergens aan het groeien zijn overigens

                            Ben meteen met de nieuwe zaadjes begonnen. Die liggen nu te kiemen bij het raam in natte wc papier in een zakje.
                            Dus.. Het hele gebeuren gaat weer opnieuw beginnen.
                            Dit keer wel met professionelere zaadjes waarvan vrouwtjes gegarandeerd zijn. een of andere Haze.
                            Zal wel weer nieuwe plaatjes posten!

                            Groetjes

                            Comment


                              #29
                              Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                              Eerste zaadje heeft al een worteltje. de andere hoop ik morgen ook. en dan kunnen ze de grond in om alles weer opnieuw te beginnen.
                              Kan ik meteen de plantjes vroeger toppen en het licht savonds aan zetten.

                              Comment


                                #30
                                Re: Beginner zolder erperiment nummer 2!

                                Plantje is alweer 2 weken oud en is goed aan het groeien. de 2e is opeens gestopt met groeien. Geen idee waarom. Als zaadje was ze al wat langzaam Ik heb r helemaal uitgespoeld en opnieuw in wat verse potgrond gezet. Zal wel niet helpen.. Er zat schimmel aan de steel onder de grond. Terwijl het dezelfde aarde was als de ander met evenveel water.. Zo gaat dat dan maar.. iig.
                                De ander gaat heel lekker. Groeit ook erg mooi geleidelijk! Ze blijft ook lekker laag met wel al 4 vertakkingen erin en al blaadjes in de oksels.
                                We zien wel weer wat er gebeurt.
                                Hier een paar fotoos.PICT6096.JPGPICT6100.JPGPICT6101.JPG

                                Comment

                                Bezig...
                                X