Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De boerderij van Norseman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vanmorgen een douche met Boom Boom spray gehad. Daar zijn ze een beetje topzwaar van maar ze gaan wel weer overeind.

20241109_095039.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      beer pong cups gebruik ik ook graag, hexagonale op zoek ernaar, de vorige zijn spoorloos. snel wortels rondom en snel van nat naar droog ook.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Ja de bekertjes zijn een mooi formaat en lekker stevig. Ik doe er jaren mee!

Volgens mij vonden ze de douche van gister wel lekker. Er beginnen ook worteltjes onderuit te komen dus ik moet me maar eens bezig gaan houden met grotere potten.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nog een tussenmaatje zal nemen, of direct naar de 11L root pouches ga. Als ik dat doe moet ik sneller beslissen welke 3 het worden. Als ik een tussenmaatje neem kan ik dat nog even uitstellen.

20241110_142517.jpg 20241110_142548.jpg

Comment

Ok. Van buiten wat 3L potjes opgescharreld. Goed geschrobd en nu in een chloorbadje want er hebben (dwerg)tomaatjes met phytoftra ingezeten.

20241110_145405.jpg

Comment

Voor mijn eerste kweek op kokos vind ik zelf dat ik de voeding nog redelijk goed aanvoel. Het lukt me tot nu toe om ze groen te houden zonder teveel te geven. Ik hou de verhoudingen nu wel redelijk aan de lage kant maar iedere 2 dagen bouw ik 0,1EC op in de sterkte. Ik zit nu op 0,7 exclusief het water. Iedere ochtend geef ik ze water met de hand. Dat blijf ik doen tot ze in hun 11L root pouches gaan, pas dan ga ik de eb en vloed tafel inregelen.

20241111_175134.jpg

Om de Blad VPD in dit stadium in de ideale range te krijgen lukt nog niet met mijn huidige setup. Nou is de ideale luchtvochtigheid in dit stadium ook wel erg hoog met mijn huidige temperaturen.

Ik heb nu wel een modus gevonden waarin ik in ieder geval onder de "danger zone" van 1,6 kPa blijf. Zoals je ziet is hij daar gister nog wel overheen gegaan, maar vandaag niet meer.

Screenshot_20241111_175700_Home Assistant.jpg

Door de luchtbevochtiger constant te laten misten op de laagste stand, blijft het in een acceptabele range. Als ik hem hoger zet dan gaat er teveel water neerslaan en wordt de zijkant van de tent zeiknat en de vloer eromheen ook.

20241111_175334.jpg

Natuurlijk blijf ik nadenken over betere oplossingen.
        Last edited by norseman; 3 dagen geleden.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Euh, ec hoort inclusief water ec en cocos houd calmag vast en geeft dat moeilijk vrij aan de wortels, dus vandaar extra calmag op cocos.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          De EC houd ik bij zonder water omdat ik wil weten hoeveel mest erin zit en niet wat nog meer.

En ja, ken het verhaal. Heb het wel gebufferd met calmag. Maar extra Calmagmag niet van T.A. ook niet op kokos.
          Last edited by norseman; 2 dagen geleden.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Dubbelpost
          Last edited by norseman; 2 dagen geleden.

Ik zie trouwens net dat ze de waarschuwing wat hebben aangepast. Zoals ik het nu lees mag ik het wel gebruiken bij mijn voedingslijn (DryPart).

Misschien dan toch maar een beetje toevoegen...?

image.png​

Comment

20241112_175840.jpg

Ze krijgen zometeen ff een slokje met alleen CalMag. 0,5L kraanwater, 0,5L RO water en 2ML calmag is samen 0,8EC.

Vanaf morgenochtend krijgen ze water met CalMag en DryPart. Waarschijnlijk ga ik daar ook RO water doorheen snijden zodat ik iets meer EC-budget heb om de CalMag toe te voegen.

20241112_175141.jpg

Comment

De overige kokos is klaar voor gebruik. Ik laat het nog even op kamertemperatuur komen, dus morgen verpotten naar de 3L.

20241112_181546.jpg

Comment

20241113_182213.jpg

Ze zitten in de 3L potten. Zo nog ff een boom boom spray tegen de stress en weer terug de tent in.

20241113_180804.jpg
              Last edited by norseman; 1 dag geleden.

Comment

Ik zou een laagje voedingswater in het bakje gieten, dan weet je zeker dat ze steeds genoeg te drinken hebben. Eb en vloed is in feite dwc op afstand, de planten staan constant nat want het medium mag nooit volledig droog trekken.
                Horks Fototopic 2.0

Comment

• norseman
                  norseman commented
                  Editing a comment
                  Goeie. Ik zal bij de volgende waterbeurt er een laagje in zetten!

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Als er een laagje kleikorrels onderin zit wel, anders loop je risico op wortelrot!!!

• norseman
                  norseman commented
                  Editing a comment
                  Die kleikorrels kunnen in de potten, maar natuurlijk ook onder de potten. Ik heb daar al wel een klein beetje over nagedacht. In mijn geval blijven de potten zelf straks ook "lonten" omdat ze van stof zijn.

Het recept voor vandaag en morgen is 5L kraanwater, 5L osmosewater, 10ML CalMag en 6 gram DryPart grow.

Dat is 1,1 EC met en 0,9 EC zonder water.

Na morgen gaan er weer een ML CalMag en een grammetje DryPart bijop. 1 gram DryPart op 10L geeft een stijging van 0,1 EC. Bij CalMag geeft 3,3333333333 ML dezelfde stijging.

20241114_172332.jpg
                Last edited by norseman; 9 uur geleden. Reden: Calmag berekening klopte niet

Comment

Ziet er top uit!
                  Horks Fototopic 2.0

Comment

• norseman
                    norseman commented
                    Editing a comment
                    Thanks! Ik ben ook tevreden, tot nu toe..
                Bezig...
                X