Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De boerderij van Norseman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Automatiseringen

Met het recent koude weer blijkt het maar weer dat mijn verwarming niet helemaal is opgewassen tegen de temperaturen buiten.

In de bovenste grafiek zie je de doeltemperatuur en de huidige temperaturen. In de grafiek eronder de verwarming en wanneer die aan staat in het oranje.

DT = Doeltemperatuur
    BDT = Bladerdek temperatuur. Deze sensors worden straks in het bladerdek geplaatst.
    CF = Carbon filter
    B = Buiten

Screenshot_20241118_182113_Home Assistant.jpg

Ik moet dus gaan kijken of ik wat kan isoleren, of ik moet een zwaardere kachel plaatsen. Met westenwind is het vooral een ding, dus ik moet denk ik ook de PUR-spuit erbij gaan pakken.

Nu we uit de zaailingfase zijn is het makkelijker om tussen de nu ideale range van 800 tot 1200 te blijven. De dalen in de luchtvochtigheid en de pieken in de VPD zijn bijna altijd de momenten waarop ik de tent heb geopend.

Screenshot_20241118_182247_Home Assistant.jpg
    Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat je de tocht gaten nog niet hebt volgepurd valt me wat tegen.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Raampjes...

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Die kunnen dus open. Maar ze kieren nogal want is nogal oud

1 van de 2 raampjes in kwestie. In warmere tijden zijn ze noodzakelijk, maar nu moeten ze even dichtgemaakt.

20241118_190310.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Pur, kit, huishoudfolie, rol boterhamzakjes, het een blijft zitten het andere trek je er zo weer uit.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Neee PUR, Ik wil PURREN!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb nooit een raam open in de kweekkamer, onder het motto 'alle ellende komt van buiten'.

Het gaat verder allemaal prima. Het wordt alweer bijna tijd voor grotere potjes. Ik ga toch maar gewoon voor de 11L Root Pouches. Dan hoef ik niks meer bij te kopen en ik krijg er wel 4 stuks ingepropt.

Dat betekent dat ik straks moet gaan beslissen welke blijven leven en welke niet. Zodra ze in hun nieuwe potten staan ga ik beginnen met LSTen.

20241119_165524.jpg

Comment

Bezig...
    X