Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De boerderij van Norseman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hier en daar zijn er wat nieuwe scheuten die er wat lichter uitzien dan gewenst. Een beetje stikstof erbij is nodig, dus de EC gaan we wat opvoeren. Die zit nu tussen de 1,4 en 1,6 maar hij gaat nu naar 1,6 a 1,8.

Nu zullen er misschien mensen zijn die beginnen over "normaal licht", maar met deze foto moeten jullie het doen. Stel je maar voor dat de iets lichtere groene bladeren op de foto iets minder groen zijn dan de rest

20241211_183640.jpg
    Last edited by norseman; 1 week geleden.

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Goeie, ga ik proberen. Thanks!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Calmag hebben de planten echt niet nodig, ik kweek al tijden zonder en merk geen verschil t.o.v. toen ik het nog gebruikte. Een complete voeding, de juiste pH en voldoende wateren zijn genoeg.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En calmag tekort herstellen ze van.

Maar tot 4 week voor de oogst geven.

Morgen nog 1x alles gladstrijken, dan zit het rekje echt wel vol en gaan we de hoogte in.

20241213_172500.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Thanks Hork. Het gaat ook verdomde mooi met die kokos en eb en vloed, ik ben zeker wel om en ga niet meer terug naar grond, in ieder geval binnen dan.

Ze krijgen vanaf het begin al dagelijks van 7.30 tot 7.40 water. En nu zelfs 2x per dag, ook nog een keer van 12.30 tot 12.40. Gister heb ik er 10L bij gedaan om het vat weer af te vullen. Ik weet zeker dat er na morgenochtend alweer 10L bij kan.

Wat die calmag betreft, ik ga het vanaf nu een paar keer skippen. Ik kan er altijd weer wat bijgooien als het nodig blijkt.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lekker bezig, dat gaat prima!

Ja grond is voor buiten wel ideaal maar binnen heeft hydro bij mij ook zeer zeker de voorkeur i.c.m. eb en vloed. Ik zou niet weer anders willen want ik zou echt niet weten hoe het makkelijker kweekt.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Wat nog makkelijker zou zijn maar wel meer water en voeding zou kosten is drain to waste met druppelaars.

Een groot vat van 100L+ en een lekbak die is aangesloten op de riolering.

Boom Boom Spray = Boom Boom

Het stikstoftekortje wordt bevochten met een hogere EC. Maar voor de korte termijn werkt Boom Boom spray geweldig. Binnen een dag zie je resultaat.

Vanmorgen, net na de boom boom douche.

20241214_075202.jpg

En zojuist:

20241214_165716.jpg ​​​​​​​

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ken ik niet, lijkt mij heel interessant

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Niks spannends aan, maar het is een bladspray die anti-stress werkt met allerlei aminozuren en stikstof voor een snelle boost.

Biologische Plant Bio-stimulant Zie onze blog om meer te lezen. 100% VEGANISTISCH 100% Biologische plant bio-stimulant 100% Natuurlijke aminozuren, peptiden, glucosiden & mineralen

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Nice!

Gister de lampen weer wat feller gezet. Van 25 naar 28 DLI. Daar gebruik ik dit schema voor.

20241215_095011.jpg

Ze hangen nog steeds evenhoog. Daar gaat komende week verandering in komen.

20241215_094643.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      stafford hahaha oke, helemaal langs me heengegaan. Ik zit niet op tiktok, zal een generatiedingetje zijn..?

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      norseman wanneer ze bezuinigen bij het pieterbaan en de grootste gekken rond lopen vrij haha

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Voor een 10je heb je een persoonlijke video boodschap van hem, december deals.

Hoef je niet voor op tik tok te zitten. In Limburg wonen is blijkbaar genoeg

Het begint weer wat mooier in te kleuren. Maar ze groeien lekker door, dus de EC houd ik hoog, zo rond de 1,8 a 1,9.

Ik denk dat morgen of overmorgen de lampen een stukje hoger mogen. De meters beginnen in het bladerdek te verdwijnen en dat is mijn signaal.

20241216_181504.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Thanks Hork ik ben ook heel blij met hoe het gaat

Ik voel me in dit stadium wel een beetje een bladerkweker. Ik kan er zo nu en dan een emmer afhalen en twee dagen later lijkt het alsof er niks gebeurd is.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja het groeit snel weer aan en om die reden ben ik er mee gestopt blad te verwijderen.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Snap ik. Maar als ik niks doe raakt het rekje verstopt. Over een weekje ofzo ga ik nog eens grondig eronder scheren en dan geloof ik het ook wel. Of soms als er 2 bladeren op elkaar liggen en er zit condens tussen, dan verwijder ik 1 van de 2.

Even met het meetlint erbij geweest. De hoogste toppen zijn nu precies op 30cm van de lamp. Dus nog lekker een dagje wachten met verhogen, maar de metertjes heb ik wel wat opgetild.

20241217_160058.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Bij mij is dat helaas lastig want er zitten onderin de tent geen openingen voor luchtslangen. Als ik ooit nog eens een andere tent koop dan ga ik daar wel op letten.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Secret jardin hun hulpstukken , de juiste naam vergeten maar met dat ding maak je extra gaten bij en prof afgewerkt..

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Wesley pipes ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

Links staken er een paar koppen boven het maaiveld dus die heb ik geknakt en geknikt.

De lampen 10cm verhoogd.

20241218_134444.jpg
    Last edited by norseman; 3 dagen geleden.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Met knakken komen de toppen toch weer een stuk overeind te staan, dat scheelt maar weinig. Ik heb net de takken erafgeknipt, kunnen de twee zijtakjes flink groeien nu
      Gaat goed komen

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ook ooit moeten doen, zelfs toen een top opbrengst gehad! Zat met de hoogte, tent was 120 hoog

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Als je de geknakte tak daarna met buigdraad losjes inwikkelt gaat hij nergens meer heen

De temperaturen gaan wel prima.

image.png

De luchtvochtigheid kon wat beter. Op bijna geen moment kom ik binnen het bereik dat echt gewenst is.

image.png

De Blad VPD is daarmee dus ook constant te laag.

Maar ik weet wel uit de DANGER ZONE te blijven. Die wil ik eigenlijk ook nog bij het grafiekje hebben voor de verduidelijking, maar die ligt zo rond de 400 pascal.

image.png

DDDDANGER ZONE!!

image.png​​

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Kenny ffin rogers is de max he. Ben nu sealab 2021 en frisky dingo aan het opzoeken, tschijnt ook heel goed te zijn ook van adam reed. Archer zelf wss al 1000x herbekeken intussen . Jammer maar 2 seizoenen meer op netflix en dvd bijna onvindbaar...

De eerste stampertjes komen tevoorschijn

20241220_093455.jpg

Verder gaat het z'n gangetje.

20241220_093125.jpg

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Mooi egaal opgekweekt ziet er super uit

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Grow Co thanks!

De lampen weer iets hoger gehangen en volgens het schema afgesteld op 30 DLI.

20241221_164439.jpg

20241221_164552.jpg

Comment

Bezig...
    X