Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars Hydro TS1000 Fruit Spirit Femenized

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dag 31🍀

    Vandaag heb ik LST toegepast zodat er lekker wat meer lucht bij kan. Ook een 2e ronde gefimmed.

    Merkte dat 500 ppfd nog wel teveel was aangezien sommige blaadjes gingen cuppen…

    terug naar 420 ppfd!😊

    Attached Files

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Fimmen kan ook fout gaan. Ik zou gewoon toppen.

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Heb je dan de andere vertakkingen gefimd of?

    • Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Jazekers, niet 2x dezelfde giinnoo

    #17
    Ik heb de dehumidifier getest en blijkt dus stuk te zijn
    Ik moet dus als de wiedeweer een nieuwe bestellen.
    Hebben jullie misschien wat goede budget opties voor zo'n kastje? (graag wel met eigen ervaring/kennis dat ie goed werkt) zag ook namelijk veel troep online staan. Ga later upgraden, maar nu nog even sparen. Zag trouwens dat een beetje dergelijk ding al gelijk richting de 100 euries gaat.

    Had deze voorbij zien komen: https://www.amazon.com/COYCYQI-Elect...%2C223&sr=8-25
    Lijkt me een prima dingetje, ze zeggen dit:
    • Highly Effective Moisture Removal - Remove up to 1417 ml/50 oz. of moisture per day with the compact and efficient COYCYQI Small Dehumidifier.
      Its 1474 ml/52 oz. water tank ensures prolonged operation.

    1417ml is best leip voor zo'n klein dingetje, vinden jullie niet?
    ​laat maar weten
    Last edited by Mitta1304; 1 week geleden.

    Comment


    • Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Alright, ga wel zoeken voor een prijzige dan.
      Morgen ff extra lucht toevoer en denk dat t dan al redelijk goed zit. Laat t morgen wel horen.

    • Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Afzuiger staat aan! MRDAW420

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Trotec is een goed merk.

    #18
    Dag 32🍀
    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Is net een biedermeier

    • Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      😂😂😂

    #19
    Vraagje, veel kwekers online geven een waterhoeveelheid van ongeveer 25% tot 35% van hun volledige pot capaciteit per watergift. Ikzelf heb een 25L pot en 25% daarvan is 6,25L. Toch waren jullie geschrokken van mijn 7 Liter. Hoe zit dat precies en wat zijn jullie ervaringen?

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      400 watt hps en 11 liter potten kregen 1 liter per dag vanonderen, met een warme zomer.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Die hebben een drankprobleem in Groningen in de zomer. Heb je nog altijd hps of zit je nu op led? En zo ja hebben ze dan net z’n dorst?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Led en steenwol, dat zand was toen effe wat handiger.

      En 2017 was gewoon warm.

      En op steenwol zuipen ze ook hoor.

    #20
    Wat Alzheimer al aangaf heeft het weinig zin om watergiften te gaan vergelijken. Een paar graden warmer in de tent zorgt al voor iets meer waterverbruik.
    Ga ook niet in % rekenen want een plant heeft meer/minder water nodig naargelang ze groeit.
    Grond en plantjes in het oog houden dus en op de duur weet je wel ongeveer wat je plant nodig heeft.

    Comment


    #21
    Dag 34 (week 4, dag 6)

    Okee, weer iets verder en wijzer!
    heeft 5 dagen geduurt tot ik vandaag weer water heb gegeven, dus zoals jullie zeiden, watergift minderen. Dus ik heb dit gedaan met de helft.

    Heb vanmorgen 3L gegeven en gisteravond een extra luchtgat in de kast geboord.

    De luchtvochtigheid is minder dan buiten de kast dus dit laat zien dat dit top werkt. De kast zit nu op 60% luchtvochtigheid. Wel gemerkt dat er bovendruk kwa lucht op de kast is komen te staan door de nieuwe toevoer. Toch rook vrijwel helemaal niks toen ik thuis kwam alleen naast de kast een beetje.
    Word waarschijnlijk even knutselen met een andere fan of anders moet ik een andere adapter op de bestaande fan knallen om het probleem op te lossen. Ook geen probleem.

    Ik vind ze er top bijstaan, en hebben het volgensmij super naar hun zin.
    Wil dr nog eventjes laten uitveggen en dan richting de 12/12. Wat denken jullie? IMG_9030.jpg IMG_9032.jpg IMG_9027.jpg IMG_9027.jpg IMG_9035.jpg IMG_9035.jpg IMG_9031.jpg IMG_9028.jpg
    Last edited by Mitta1304; 1 week geleden.

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Je kan prima knallen op 100% zeker als stroomverbruik niet boeit, anders zou ik dat doen vanaf start echte bloei. Laatste 2 weken doe ik ook altijd minder,75% achtig, vanaf spoelfase (en op 11 uur, dan kan het sneller rijpen).

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik groei op 50% of 75% voor en wanneer ik hem omzet gaat ook de lamp direct op 100%

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ik zou is wat minder water geven als je last hebt van hoge lv, 3 liter is nog al.. en als je het netje vol wilt hebben zou ik als ik jou was nog wel even doorgroeien. Succes ziet er wel gezond uit!

    #22
    Dag 37🍀

    ze doet het prima, ga zo weer wat water geven aangezien de aarde al aardig droog is.

    Heb een leuk fototje van de camera erboven erin gezet.

    Heb jullie advies opgevolgd en lamp staat op 900 ppfd.
    30cm van de plant, 85% gedimd
    Luchtvochtigheid ~55

    image.jpg image.jpg image.jpg IMG_9051.png
    Last edited by Mitta1304; 1 week geleden.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      “Jongens wat is het nou, vol open draaien of langzaam aan verhogen?”


      Uiteindelijk doet iedereen maar wat. Zolang het maar bij die gene werkt is t goed. Ik kijk niet eens naar ppfd🤷🏼‍♂️ weer een ding minder om me over druk te maken.

      Hou het gewoon simpel.. kun je ook minder fout doen. Kijk gewoon naar de plant hoe die reageert.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En geef alvast extra calmag.

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      In de zomer gaat het toch ook niet geleidelijk omhoog? Plant is volwassen genoeg lijkt mij voor volledig licht. Zoveel watt heb je ook weer niet hangen

    #23
    Dag 38 (week 5, dag 3)

    Heb m gister met tussenpauzes van 2 uur steeds verhoogd. Lampje staat nu op 28cm en 100%. (1200 ppfd)
    ze ziet er fantastisch uit. Zit er aan te denken om m vandaag te gaan flippen.💪🏼

    image.jpg image.jpg image.jpg

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik vind het een prachtig plantje, maar als je de hele oppervlakte wil dekken denk ik dat je nog iets langer mag voorgroeien.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Eens

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Van onder wat nodes weg halen, of ga je dat in de bloei pas doen?

    #24
    Het is over met groeien!🥳

    Flower dag 1🍀

    Lamp 100% +- 27cm boven het gewas (1250 ppfd)
    Alle onderste bladeren eraf gehaald. Het is rond de 29,4 graden celcius en de luchtvochtigheid is tussen de 50% en de 57%.

    Had iets gelezen met een vpd chart. Betekent dit dat mijn humidity eigenlijk rond de 70% moet zitten?
    https://scynceled.com/vpd-chart/


    gaat goed zoals jullie zien IMG_9067.jpg IMG_9072.jpg IMG_9070.jpg IMG_9069.jpg

    Comment


    • Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Alright thankss, ik ruik dr inderdaad wel als het licht uitgaat. Erna vrijwel niet..

      En thanks giinnoo ik ga zeker even kijken. Voor nu nog geen overmatige last. Ik blow zelf ook in mijn huis en buren hebben er eigenlijk geen last van of blowen zelf ook. Dus voor de aankomende tijd gaat dit nog oke💪🏼

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Naar 12/12 schakelen vanwege slecht functioneren van je filter is wel echt een stoners actie😂 die plant gaat alleen maar meer ruiken over een paar weken wanneer die in de bloei staat. Kijk je lv na, wanneer die boven de 70 is werkt je filter minder goed en als je pech hebt niet meer. Of je blowt of niet wiet kweken en roken is een compleet andere geur en als je wilt hangen moet je met een kut filter werken. Snel dat ding vervangen zou ik zeggen en zorgen dat je niks meer ruikt.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      " ik ruik dr inderdaad wel als het licht uitgaat. Erna vrijwel niet".


      heb je misschien je tijdschakelaar voor je hele kast zitten i.p.v. alleen voor je lamp. dus licht uit is ook afzuiging uit? heb ik per ongeluk ook al eens gedaan..

    #25
    Flower dag 4💐

    +- 29-31 graden celcius
    45-55 Luchtvochtigheid

    Was vandaag erg warm, vonden jullie niet? Hoop dat jullie er net zoals ik goed mee weg zijn gekomen!😊

    Lamp nogsteeds 100%, en geef elke 3a 4 dagen 4 liter water. Vond de pot gisteravond al flink droog. Wilde haar vanmorgen wateren maar dat was ik vergeten. Heb het ipv sochtends, nu rond 5 gedaan en was bang dat ze het even flink te verduren kreeg, maar dat bleek gelukkig helemaal niet zo te zijn.

    Here is the little lady:
    IMG_9102.jpg IMG_9101.jpg IMG_9103.jpg
    IMG_9110.jpg IMG_9107.jpg

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zou alleen een beetje snoeien, wat blad weg

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik vind het echt een apart plantje, eigenheimer, wel mooi. 😊

    • Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Thanks jongens😊

      Hij zit nu trouwens rond de 1600 ppfd
Bezig...
X