Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekronde 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekronde 2.0

    Korting op 420shop
    Goedemorgen, ik ben begonnen met een nieuwe ronde. Ik was in eerste instantie niet van plan hier een kweekverslag van bij te houden maar we gaan het
    toch proberen.

    Setup:
    Groei: lamp mars hydro ts1000 dimbaar
    Afzuiging g tools 360m³ met een koolstoffilter van 360m³
    ventilator 30 w

    Bloei nog steeds met de mars hydro lamp maar met als toevoeging 2× 40 watt cosmorrow bloei lampen
    voor de rest is alles hetzelfde
    misschien komt er nog een ventilator bij maar dat zien we gaan de

    we zijn begonnen op 13/05/2024 met 3× Runtz van barneys farm
    begonnen met tellen vanaf de eerste lobblaadjes
    de eerste ong 3 geen voeding gewoon kraanwater ( niet afgezuurd) vanaf week 3 begonnen met voeding geven (no mercy lijn) grow 0.5/1ml per liter en een halve ml calmag met afgezuurd water naar ph 5.9

    Het is een klein experimententnje geworden
    runtz : 2 keer getopt
    Runtz 2 : 1 keer getopt vanwege na eerstd topping groeide er maar 1 scheut andere had een of andere mutatie en groeid niet meer
    Runtz 3 : 2 keer getopt hierbij ook de grotere zij scheuten vanuit de stam getopt om te kijken of dat ook kan

    Er is 3 keer lst gedaan

    Ze Zijn 16-06 op 12/12 gezet ze vandaag even wat gesnoeit oud blad etc . Ik heb ze vrij vroeg over geschakeld omdat ik hoor dat runtz nog erg veel stretche in de bloei

    reden dat ik jullie meeneem in de bloei met dit verslag is omdat ik er vorige ronde toch nog niet alles uit heb kunnen halen vandaar dit keer 1 soortje ipv 4 en 3 planten ipv 4 ook dit keer met 80 watt exstra led van de hoeken




    Hierbij wat foto's
    Attached Files

    #2
    Knappe dames, lst ook mooi toegepast.


    Have fun met je kweek Milano, ik volg. 😊
    ​​​​​​

    Comment


    • Milano
      Milano commented
      Editing a comment
      Dankje wel bij 1 tak die is wel afgebroken bij lst tape erover heen weekje laten zitten kijken of hij weer opleeft we xien wel🤣

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hehe herkenbaar. 😁
      Moet zeggen dat wietplanten echt bikkels zijn, dus waarschijnlijk groeit het takje er weer gewoon terug aan en sterker dan tevoren. 👍

    #3
    Je hebt je aan je woord gehouden afgelopen jaar,dat je niet meer ging buitenkweken.
    succes,ziet er netjes uit allemaal

    Staff

    Comment


      #4
      Goede avond kwekers vandaag weer een update 😊

      gister 1l van boven gegeven en aangezien we net begonnen zijn met de bloei geef ik het volgende aan voeding alles is van de no mercy lijn
      Per liter:
      Grow 1ml
      bloei 1ml
      Guano extract 10ml ( zoals op de verpakking staat 10 l op de 100 l)
      Ph afgezuurd naar 5.9 ong
      ec kan ik nog niet meten want moet mij wilwaukee nog ijken

      Vandaag gekeken maar de dames zijn super blij met de voeding van gister. Alleen de voorste begint iets wat gele puntjes te krijgen dus die krijgt volgende keer iets minder. De tak die afgebroken was is wel slaap maar houd wel zijn kleur dus we geven nog wat tijd. Zolang ze kleur hebben leeft het nog. Ook bij runtz 2 en 1 heb ik lst gedaan maar ik moest ze te ver naar beneden buigen dus maar in het steeltje knijppen en ombuigen dit heet super cropping geloof ik bij nummer 3 was dit nog niet nodig want die gaan mooi gelijk op nog meer heb ik niet te meldden



      Hierbij de foto's
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik zou het slappe takje eraf halen, dan verspilt het plantje geen energie om het te herstellen.

      • Milano
        Milano commented
        Editing a comment
        Daar zou wat in zitten indd maar toen ik thuis was en ging kijken was hij alweer recht overeind k laat t nu gewoon gaan ik ga deze ronde toch een poging doen met scrog dus dan word hij wel ondersteund we gaan het zien 🫡

      #5
      Ziet er geweldig uit, meestal word er pas bloei voeding gegeven als er echt de bloei in begint te komen.

      ik ga je volgen succes!

      Comment


      • Milano
        Milano commented
        Editing a comment
        Klopt maar ze doen het er goed op en daar gaat het om 😅😂

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ook goed, geef enkel advies.

      • Milano
        Milano commented
        Editing a comment
        Advies word gewaardeert hoor

      #6
      Kleine update vandaag scrog net binnen gekregen en bug scan voor het geval dat

      Deze kweek dus een poging tot scrog
      Nog niet eerder gedaan we gaan zien wat er van komt dus al mensen tips hebben ivm scrog

      het geen waar de meeste voor komen
      de foto's
      Attached Files

      Comment


        #7
        Een nieuwe update
        30-06

        28-06 tekenen van echte bloei en vrijdag hebben ze water gehad
        dit keer 1.5 l pp
        met de volgende voeding
        Calmag 0.5ml
        Bloei 2 ml
        groei 0.5
        Guana exstract 10 ml
        voedingwaarden per 1.5 L

        Zaterdag 29-06 de voorste beetje gedieft bij de achterste kan ik niet meer zo goed bij door de scrog
        Net

        de pruikjes komen al aardig door wel vindt ik de achterste 2 wat bossig en vooral kleine bladeren
        weet niet waardoor dat komt iemand een idee
        Attached Files

        Comment


          #8
          He 🙋‍♂️ weer eens een update, werd tijd geloof ik.
          17-07-2024
          tent begint al aardig dicht te groeien en de toppen zijn flink aan het aandikken. Ook de trichoompjes beginnen op te schalen, ook die overheerlijke geuren beginnen te komen 🤤

          op een paar toppen dichterbij de ventilatoren begonnen wat luchtstress te vertonen denk ik
          Bloeiharen werden wat bruin door de wind.
          maar ik er niets aan doen vanwege ook verder op de plant de bloeiharen beginnen te verkleuren. Dus het zal deel uitmaken van het natuurlijke bloei proces

          vandaag 17-07
          Water gegeven ze krijgen om de 2 dagen 2l per plant
          Ec nog niet geregeld dus dat word volgende ronde 😅.
          waarden
          ph nog steeds afgezuurd naar 5.9
          (voedingswaarde per 2L)
          bloom sensation 2ml
          Guano extract 20ml
          calmag 0.3 ml laatste keer calmag
          sweetjane 10 ml
          alles behalve calmag is biologische voeding

          Planten hebben verder niet veel te klagen. Aankomend weekend weet wat snoeien zodat het licht dieper doordringt


          Verded heb ik niet zoveel te melden

          Ik probeer vanaf nu elke week een update te maken want dit zijn natuurlijk de leukste weken van de kweek, daarom vergeet ik het ook meestal🤫

          Foto's
          Attached Files

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ziet er veelbelovend uit

          • Milano
            Milano commented
            Editing a comment
            @Takketielli bedankt

          #9
          Vandaag hebben ze weer water gehad 2l
          met 20 ml guano
          10 ml sweet jane
          2ml bloei voeding
          Ph 5.9

          Vandaag Een beetje gesnoeit om de verborgen toppen weet zichtbaar te maken voor het licht
          even met een miceoscoopje er bij langs gehaalt maar de trichoomen worden her en der al wat troebel
          Zitten nu in week 5 vanaf overschakeling en week 3,5 vanaf echte bloei

          Ik verwacht dat ze nog 2 a 3 weken nodig heeft
          Hoe telt men de bloeiweken vanaf overschakeling of vanaf de pruikjes??
          Attached Files

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Vanaf de pruikjes

          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Voor binnenkweek vanaf moment 12 /12
            Als je je aan een schema houd
            Dan krijgen ze gemiddeld alles rond de juiste tijd
            De buitenkwekers weten pas als ze in de bloei staan als ze pruikjes krijgen
            Vanaf dan weten ze dat bloeistimulators ingezet moet worden

            Maar jij zit binnen
            Dus vanaf het moment dat je ging omschakelen naar 12/12
            De ene pheno duurd een weekje korter de ander een weekje langer
            Wat de zaadboer opgeeft is van de pheno die zij gekozen hebben
            Of de gene met de kortste bloeiweken
            Of een gemiddelde
            Tja ...
            ik zeg hou aan wat je zaadboer zegt
            En speel de laatste weken in op wat de plant jou zegt
            Ziet ze er nog redelijk fris uit met bijna alleen witte bloeiharen
            Dan kan ze zeker nog wel 2 weken

            Je schema en wat de zaadboer zegt zijn richtlijnen
            😉

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Iedereen denkt er anders over, de eerste twee weken is er nog geen bloei dus ook geen bloemen maar wel extreme groei, dus ik en vele op het forum tellen pas bloei vanaf de eerste pruikjes.

          #10
          Mooi veldje ziet er super uit,lekker bezig dat beloofd wat
          staff

          Comment


            #11
            26-07-2024
            vandaag bijna ten einde van week 6 en vandaag begonnen met alleen afgezuurd water geven deze laatste weken hopelijk komen dan de kleuren wat tevoorschijn een overgroot gedeelte van de voeding die ik geef is biologisch maar ik kweek deze nog wel op terra grow van plagron dus uitspoelen leek me wel zo verstandig

            Ik ga wr zelf vanuit dag ik ze nu nog 2 a 3 weken ga laten staan de trichomen beginnen boven aan de top de verkleuren naar melk wit ong 50 % helder 50% melk
            Ik ben zelf altijd opzoek naar de sterkste soort richting body stoned (bankhangen)

            Dus ik laat de planten staan totdat de trichomen ongeveer 80 a 90 % amber

            Even een ec meter naast de toppen ter vergelijking
            Attached Files

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik zie post 7 als start bloei, iets later misschien. Dan zou je nu pas op week 4 zitten?
              Zou ff goed natellen. Ze zien eruit als een week 4-5 naar mijn mening

            • stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Zoals bovenstaand al aangegeven, het is te vroeg om te spoelen.

            • Milano
              Milano commented
              Editing a comment
              Oh oke goed dat jullie me dit vertellen heb al wel 1 keer gespoeld kan denk ik niet zo'n kwaad dan geef ik ze nog 1 week water met voeding daarna niet meer mocht ik dan toch wat te lang doorgevoed hebben (ga ik niet vanuit ) dan maakt het niet echt uit want want is toch biologische voesing . Bedankt voor de tips en positiefe reacties en inderdaad hopen op een mooie oogst 🤤🤤

            #12
            Hallo beste kwekers vandaag even naar de trichomen gekeken en dat ziet er goed melkwit/amber uit kijken jullie mee niet alle foto's zijn duidelijk maar vast duidelijk genoeg
            foto's zijn van alle planten
            sommige bovenop en een paar lagere foto's
            Attached Files

            Comment


            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Dit zijn foto's van meerdere planten toch?
              Op 1 foto zie ik aardig wat amber, op de andere die duidelijk zijn zie ik merendeels milky.
              Wat voor high ben je naar op zoek Milano?

            • Milano
              Milano commented
              Editing a comment
              Toch echt een goeie couch lock meeste amber kom van de plant link achter op de bovenkant ik ga voor ongeveer 80 % amber 20%melkwit vandaag dat ik ook al begonnen ben met spoelen ik weet niet hoelang trichomen erover doen om amber te worden maar ja vanaf nu om de dag kijken tot het juiste moment

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik heb dezelfde voorkeur. Op een gegeven moment zie je een goudbruine schijn ontstaan van de amber trichjes
              Ze moeten nog een tijdje hoor, maar van elke dag kijken leer je alleen maar van.
              Probeer echt de top zelf te bekijken, geen groot blad in ieder geval. Oudere bladeren hebben oudere dus ambere trichjes, terwijl de top alles melk is

            #13
            29-07
            vandaag hebben de planten weer 2 liter water gehad ph 5.9
            en dankzij een paar tips van oplettende kwekers toch nog een keer voeding
            per 2~2.5 liter
            20 ml guano
            10ml sweet jane
            2ml bloeivoeding

            Ik wil natuurlijk niet dat we te lang door voeden dus ze krijgen na deze keer nog 1 keer water met voeding daarna alleen afgezuurd water. Of dit zal de laatste keer zijn beetje naar eigen inzicht aangezien ik om de dag water geef wat denken jullie ???

            Trichomen beginnen langzaam aan bruin te worden ook de bloeiharen beginnen eraan

            het is lichtelijk te warm in de tent maar ja daar ga ik nu geen tijd en moeite meer in steken de dames zijn wel wat gewend met het rare weer in nederland ene dag 16 graden volgende dag gelijk weer 31 bijvoorbeeld

            hier wat foto's
            Attached Files

            Comment


              #14
              1-08
              vandaag hebben de 3 runtzen van mij 2.5~ liter water gehad ph nog rond de 5.9 deze keer van mij alleen nog de guano extract dat was voor hun de laatste voeding trichoompjes allemaal zowat melk wit dus vanaf nu doorrijpen tpt 80 amber 20 melkwit of nog iets meer
              hoelang verwachten de ervaren kwekers dat deze nog moeten ik bekijk de trichoompjes om de dag maar nog weinig verandering

              Voor de geintreseerde dit is dag 46 vanaf over schakeling
              Attached Files

              Comment


              • Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Dag of 10 sowieso wachten mss zelf 20 hangt ook van je soort af

              #15
              3/08
              vandaag hebben de dames 2 liter per plant gekregen met een ph van 5.9 en zonder voedingstoffen trichomen beginnen te verkleuren op de top naar amber de laatste 14 dagen zijn nu ong in gegaan

              Toppen zijn nog flink aan het zwellen de plant links achter begint al door zijn voedingstoffen heen te branden andere 2 gaan nog wel even door met de voedingstoffen in de grond

              Zwellen begint nu erg snel op te bouwen

              Vorige ronde waren 4 planten totaal gewicht ongeveer 200 gram
              Ik hoop deze ronden met 3 planten op de 300 gram droog te komen de toppen deze ronden zijn veel groter en de wat kleinere erg compact


              Meer heb ik op het moment niet te melden nog geeen meeldauw of toprot tegen gekomen elke dag word er voor gecheckt
              Attached Files

              Comment


              • Bobledsgrow
                Bobledsgrow commented
                Editing a comment
                Ze zien er goed en gezond uit
                👌🏽👌🏽👌🏽

              • stafford
                stafford commented
                Editing a comment
                Mooie planten en mooie soort, sommige bloeien ze in 8 weken af,de ander in in 9 weken.

                Ik heb diezelfde runtz ook gehad van barneys,3jaar terug waren exact hetzelfde alleen wat groter ivm buiten.

                Stellen je niet teleur
            Bezig...
            X