Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Combi rondje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Combi rondje

    Korting op 420shop
    Hallo, welkom bij dag 1 van een nieuwe ronde.

    Nouja dag 1, een paar dagen geleden natuurlijk al begonnen maar vandaag laat de eerste dame haar kopje zien. Dus dag 1.

    Voor deze ronde heb ik mijn overgebleven zaadjes gebruikt. 1x een sweet skunk auto die ik als freebie heb gekregen. Een medusa en Titan die ik nog overhad van vorige ronde. Nu maar hopen dat de titan niet weer gaat hermaniseren. En een zaadje wat vermoedelijk een White widow is. Er zat geen verpakking meer bij maar gezien de geschiedenis kan het haast niet anders.

    Voor de aarde had ik nog een batmix/royalmix mix over voor 2 potten (sweet skunk en WW), en de medusa en titan staan in enkel royal mix.

    voor de verandering ga ik een 24 uur lichtschema aanhouden. Eens kijken wat er gebeurd.

    mee sweet skunk is ondertussen dus al bovengronds, en nu maar even wachten op de andere 3.

    tot de volgende keer!
    Attached Files

    #2
    Leuke soortjes. Gebruik je ook bio voeding? Gezien je grond bio is.



    Succes en veel plezier met je kweek!

    Comment


    • Wiewatwaarhoezo
      Wiewatwaarhoezo commented
      Editing a comment
      Hey Babz,

      Dank je. Ja ik gebruik ook bio voeding. Zowel de voeding als de aarde is van Plagron. Voor de bloei een Beetje alga bloom, green sensation en sugar royal.

      Voor de groei gebruik ik niets. De batmix/royal mix zit meer dan genoeg voeding in om de groeifase mee door te komen. Alleen een beetje power roots in de eerste paar dagen na het uitkomen. Niet dat het echt nodig is, maarja marketing he.

      Misschien dat ik de medusa en titan wel extra groeivoeding moet geven. Vorige ronde bleken ze zeer veel voeding te willen vergeleken met de white widows. Bedenk ik mij nu ik zit te schrijven.
      Last edited by Wiewatwaarhoezo; 11 July 2024, 10:16.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ok leuk, ik gebruik namelijk dezelfde grond en voeding van Plagron.
      Is ideaal, je hebt ook geen groei voeding nodig.

    #3
    Dag 3,

    fotos zijn van dag 2. De WW is opgekomen met haar schilletje nog stevig om het blad vast. Ik heb het even een dagje aangekeken maar vandaag zat er niet veel vordering in en wel veel strek al. Dus ik heb voorzichtig zitten pulken. Helaas niet helemaal geslaagd en is ze 1 lobblad verloren.

    ondertussen heeft de medusa ook het licht gezien. Dus alle 4 staan nu lekker te zonnen.
    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Volgende keer eerst effe schilketje natspuiten, en na kwartiertje ofzo lospeuteren. Dan is het vaak een peuleschil 😀

      Eén afje en de rest fem dus?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nat wattenstaafje voorzichtig in 1 richting over het vliesje halen.

    • Wiewatwaarhoezo
      Wiewatwaarhoezo commented
      Editing a comment
      Takketoelli en @Rreppellsteeltjam zal ik voor de volgende keer even onthouden. Het is alle vier een AF. Had het nog over van de vorige ronde. Dus even opmaken.

      Heb nog wel 10 FEM zaden liggen die ik de volgende keer wil gebruiken.

    #4
    Dag 4,

    maar even een fotootje van de geamputeerde White Widow. De Sweet Skunk en White Widow leken wat te strekken. Dus even ondersteund met wat aarde en toen de lamp maar op de volle 60watt gezet die het grow spectrum geeft. Hopelijk hoeft de lamp dan niet lager.
    Attached Files
    Last edited by Wiewatwaarhoezo; 13 July 2024, 20:22.

    Comment


      #5
      Ik volg!

      Comment


        #6
        Dag 8,

        maar weer even een fotootje van de dames. Gaat prima. Moet wel even mijn instinct bedwingen om water te geven. Ik wil niet dat de aarde te ver uitdroogt maar vorige twee rondes heb ik steeds beestjes in de aarde op het eind. En dat komt omdat het te nat staat heb ik begrepen. Dus maar even geduld nog tot de volgende water beurt. Ze gaan vanzelf wel laten zien dat ze water willen.
        Attached Files
        Last edited by Wiewatwaarhoezo; 18 July 2024, 08:23.

        Comment


        • Wiewatwaarhoezo
          Wiewatwaarhoezo commented
          Editing a comment
          @giinoo heb de foto alsnog even bijgevoegd

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Erg fijne lampen volgens mijn, je haalt er dikke opbrengsten mee zag ik bij je vorige kweken

        • Wiewatwaarhoezo
          Wiewatwaarhoezo commented
          Editing a comment
          giinnoo ja ik ben erg tevreden over de lampen tot nu toe. Maar met 120watt in een 80x80 tent is het wel te doen voor autoflowers. Ik weet nog niet hoe de lamp het zal doen bij FEM’s en of ik dan tijdens de 12/12 fase voldoende licht/vermogen heb voor een goede opbrengst. De planten willen dan nog steeds even veel licht als hun AF zusters maar er is minder tijd om ze even veel te geven. Dus heb je meer vermogen nodig om aan de benodigde ppfd/DLI niveaus te komen. Dus de volgende ronde wil ik FEM zaadjes doen (want ik heb nog 10 gratis zaadjes liggen) en dan gaan we er achter komen of de lamp ook echt z’n geld waard is. Of dat ik veroordeeld ben tot AFjes totdat ik een nieuwe lamp wil/moet kopen.

        #7


        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #8
          Dag 11,

          vinger flink diep in de pot geduwd en voelde mij te droog aan dus vandaag een liter water bovenlangs gegeven en een liter water onderlangs. Kunnen ze er weer even een aantal dagen tegenaan.
          Attached Files

          Comment


            #9
            Dag 16

            we zijn lekker onderweg. De titan is wederom een zorgen kindje. Gelukkig gaat de sweet skunk als een speer. De medusa gaat ook aardig en de white widow redelijk denk ik.

            vandaag water gegeven. Weer een liter via boven en een liter onderin de tray. Zal ongetwijfeld snel weg zijn. Daarna nog even wat llst. Nee geen schrijf fout maar gewoon even wat blaadjes onder en over elkaar geschoven, mag eigenlijk geen eens LST heten wat ik heb gedaan als ik soms voorbeelden ervan zien.

            verder de hoogte van de lamp wat bijgesteld en even de DLi opnieuw nagemeten met de Photone app. Heb niet het juiste papier voor het filter dat nodig is over de camera/sensor, denk ik, de waardes liggen wel erg hoog namelijk. De planten doen het goed dus heb qua sterkte nog even niets aangepast.

            en hierbij nog wat foto’s.
            Attached Files

            Comment


            • Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              De titan is een kleinere autoflower
              Als jij wilt dat die een boost krijgt
              Zou ik hem ondanks dat ie mooi groen is
              Een voedingsbeurt met n27 geven een halve dosis 0.5ml per liter
              Zo kun je de kleiner blijvende planten iets of wat bijsturen
              N27 zorgt voor een versnelde celdeling en meer aanmaak van bladgroen
              Groen zijn ze al
              Maar dan nog geeft n27 van bio nova een flinke groeiboost

              Ooit wel eens rips gelezen dat als je kleinere autoflowers hebt
              Je iets meer met n27 moet spelen
              Om er toch een grote Gulle gever van te maken
              Alleen niet meer geven als de bloempjes er goed in zitten
              Een bloempje is niet erg
              Maar het bloempje moet niet al op wiet lijken
              Want dan kan de n27 het mooie compacte topje uit elkaar laten groeien

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Is ook een wondwrmiddel voor je kamerplanten

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Denk dat ik dat spul ook eens ga proberen, heb nu weer z’n kneusje er tussen staan verdomme.

            #10
            Dag 21,

            alles gaat lekker in de tent. Met name de sweet skunk heeft er zin in. Verder weinig te melden. Zie al wat lichte puntjes op het blad van de sweet skunk en medusa dus die lijken een klein beetje voeding nodig te gaan hebben. De titan is weer een beetje bij getrokken, de bladeren die eerst half licht groen en half donker groen waren zijn nu weer grotendeels dezelfde donkere kleur. De white widow doet lekker haar eigen ding.

            Deze ronde doe ik voor het eerst via onder water geven en de planten lijken dat tot op heden helemaal prima te vinden. Alle planten zie ik al worteltjes uit de onderste gaten van de pot komen. Dus dat is een goed teken voor over een paar weken denk ik zomaar.
            Attached Files

            Comment


              #11
              Dag 25,

              de dames staan er lekker bij. Wel een paar kleine puntjes van aandacht maar gaat verder best goed.

              Denk dat we over een paar dagen echt in de bloei komen.
              Attached Files

              Comment


                #12
                Lekker bezig, ik zouw wel even je plantje links in de hoek verplaatsen na voor en een kleinere daar terug zetten,overduidelijk dat het meeste licht daar valt, verder ziet het er goed uit.
                benieuwd wat je met je 120 watt led gaat halen.

                Staff

                Comment


                  #13
                  Dag 28,

                  alweer bijna een maand verder wat gaat de tijd ook snel. Vandaag het volgende.

                  wat betreft de licht situatie. Tot dag 26 heb ik enkel het groei spectrum gebruikt, dus met de volle 60 watt de dames toch wel lekker groot gekregen. Ik denk dat het 24 uurs lichtschema ook wel flink heeft geholpen tot op heden. Denk niet dat ik al zulke grote planten had op dit moment in de vorige rondes. Sinds dag 26 staat het bloeispectrum ook aan. Dit heb ik de afgelopen 2 dagen vol open gedraaid waardoor de dames nu onder een glorieuze 120 watt staan.

                  vandaag ook eerste keer voeding. Ik heb niet lullig gedaan met een EC van 1,7. Hopelijk lusten ze het. Zal vast wel aangezien ze in de batmix zijn opgegroeid.

                  het onderlangs water geven is een blijvertje voor mij. Ik heb in vorige rondes wel tegen het einde wat zichtbare worteltjes gehad, maar nog niet zoals nu. De wortels krullen er letterlijk centimeters ver uit. Volgens mij vinden de dames het heerlijk. Ik hoop dat dit een goed voorteken is voor de komende weken.
                  Attached Files

                  Comment


                  • giinnoo
                    giinnoo commented
                    Editing a comment
                    Netjes hoor, schijnt echt te helpen he 24u licht. 4 weken voorgroeien onder 24u is schijnbaar 6 weken onder 18/6.. 2 weken winst. Of het echt zo is geen idee.

                  • Bo$wachter
                    Bo$wachter commented
                    Editing a comment
                    Wanneer ga je schakelen? Of zet je alleen het bloei spectrum aan..

                  • Bo$wachter
                    Bo$wachter commented
                    Editing a comment
                    Wanneer ga je schakelen? Of zet je alleen het bloei spectrum aan..

                  #14
                  giinnoo ik heb nu 2 rondes met 18/6 gedaan. En 2 rondes met 20/4 lichtschema. Dit is de eerste keer dat ik 24 uur doe, dus ik kan het (nog) niet met zekerheid zeggen. Maar ik zie het verschil wel deze ronde, ze zijn een stuk verder/groter dan de vorige rondes. Ik denk dat we het pas zeker zullen weten over 5 tot 7 weken wanneer het tijd is om te wegen.

                  Bo$wachter ik kan het groei en bloei spectrum individueel van elkaar schakelen. Dus of alleen groei of alleen bloei. Ik kan ze ook beide tegelijk aan. Het is 60 watt voor elk van beide spectrums en beide tegelijk is dus 120w. Dat is natuurlijk niet veel dus in elke ronde heb ik vanaf dit punt beide spectrums tegelijk aan. Ik kom anders niet aan de benodigde PPFD niveaus qua lichtsterkte. Bij de 18/6 rondes en 20/4 rondes had ik echt de volle 120 watt nodig om de juiste hoeveelheid licht te geven voor een goede groeibloei. Er vanuit gaan dat de lamp 30cm boven het gewas hangt. Omdat ik deze ronde 24 uur licht geef zou ik misschien met totaal 100watt af kunnen doen, en dus hypothetisch gezien het groei spectrum wat terug kunnen draaien nu de bloei gestart is. Maar omdat er geen getallen bij de draaiknoppen staan is het nogal een gepriegel en veel makkelijker om de lamp maar gewoon vol aan te zetten. Ben te lui/gierig om een metertje ervoor te kopen.

                  Comment


                  • giinnoo
                    giinnoo commented
                    Editing a comment
                    Gewoon vol open nu planten zijn groot genoeg, en het is ‘maar’ 120 watt he

                  • Bo$wachter
                    Bo$wachter commented
                    Editing a comment
                    Ooh je heb afjes, misquizy niet gezien

                  #15
                  Dag 33,

                  drama in de tent vandaag! Ik heb denk ik veel te veel voeding gegeven vorige waterbeurt. De sweet Skunk ziet er dramatisch uit.

                  ga zo maar even googelen op symptomen. Maar ben voor mijzelf er wel erg zeker van dat ik vorige keer gewoon veel te veel voeding heb gegeven. Vandaag hebben de dames dus enkel en alleen puur water gekregen.

                  ook zijn de dames echt veel te hoog al. Ik heb nog maar 10/15cm om de lamp te kunnen verhogen. Terwijl de dames nog midden in de groeispurt zitten. Ik hoop dat ik het red. Denk dat ik vorige 2 weken steeds de lamp te veel om hoog heb getrokkken. Net even te bang om een weer een top te verbranden dus wilde het zeker weten. Maar nu heb ik het omgekeerde probleem dat ze net te veel gestrekt zijn.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Bo$wachter
                    Bo$wachter commented
                    Editing a comment
                    Tijd voor een netje.. dan is je hoogt probleem opgelost als je beetje doet knakken en binden.

                    Die slappe tiet daar links achter in de hoek staat volgens mij hartstikke droog. Zou dr eens een paar liter water in kiepen.

                    Thuis een vrouw zitten? Als die te lang droog staat wordt het er ook niet beter op dus goed onderhouden is de weekend tip van de boswachter 🙋‍♂️

                  • Wiewatwaarhoezo
                    Wiewatwaarhoezo commented
                    Editing a comment
                    Bo$wachter,

                    Het is wel 5 volle dagen geleden dat ik water heb gegeven (zo’n 3 liter per plant). Dus best wel even geleden. Het zou kunnen. Lag eergisteren bij 2 planten nog wel water in de bak dus dacht dat het nog wel een paar dagen kon wachten. Misschien daar de fout gemaakt inderdaad. Qua gewicht voelde ik weinig geks toen ik de pot op tilde.

                    Met Google ben ik nog niet echt er achter wat er loos is.

                    Vandaag in ieder geval 3 liter zuiver water gegeven. Even kijken hoe het er morgen bij staat.

                  • giinnoo
                    giinnoo commented
                    Editing a comment
                    Geef om de dag gewoon wat water een liter ofzo dan is het altijd prima, gaat t blad hangen na een tijdje omdat ze te weinig krijgen geef je 1.5 liter. En een netje erin doet wonderen
                Bezig...
                X