Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Combi rondje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Helemaal kut zo’n netje. Ben zojuist van de tiran de hoofdtop kwijt geraakt. Afgebroken omdat het niet door/onder het netje wilde. Dus helemaal kut, ga ik niet meer gebruiken zo’n klote net.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik heb ook een netje hoor. En heb zelfs heel veel geduld… wordt door t blowen alleen maar meer

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Met liefde en geduld dan breek je niet zo snel iets, en anders op het netje binden ipv er onder stoppen

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ik heb dubbele ophang punten in mijn ruimte
      De eersten zitten ter hoogte als de lamp op het hoogst is
      De ander 60cm van de pot
      Ik hang het net aan de bovenste haken
      Ik begin aan de ene kant
      Het net aan de onderste haken te bevestigen
      Zo zakt het net redelijk geleidelijk
      En kun je de takken goed naar alle plekken geleiden
      Maar dankzij mijn net
      Dondert het niet om
      En dat voorkomt weer veel rot

    #17
    Dag 38,

    Toch het netje maar weer eens geprobeerd. Deze zit er nu al een paar dagen in en ik denk dat ik zonder het netje de planten wel zo’n beetje weg had kunnen gooien ondertussen. de dames blijven maar strekken.

    ik hoop echt dat ze stoppen met strekken want ik heb nog maar 10cm hoogte over om de lamp te verhogen. Meer ruimte is er niet in de tent.

    De foto’s zijn van de afgelopen 2/3 dagen

    ook verliezen de dames om een of andere reden heel veel blad. Elke keer als ik de tent open dan ligt er onderin wel weer een hand vol met blad. Geen idee wat dat kan zijn.
    Attached Files

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Denk dat die geen licht krijgen en daarom vallen. T ziet er nogal verwilderd uit daar onder in. Strek zal dr wel bijna uit zijn want hij is al bezig met de bloemetjes dan duurt het na mijn mening niet meer zo lang. Maar zou hoe dan ook ruimte proberen te creëren want die toppen gaan ook nog de lucht in.. nu kun je ze nog wel beetje radicaal knakken is mijn ervaring. Ik zit Ongeveer even ver als jou en heb ze ook van de week nog eens allemaal goed plat gelegd om z’n egaal mogelijk veld te krijgen.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ketting met S haakjes, kan de lamp nog wat hoger.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Als een plant veel blad los laat
      Dan staan ze vaak te droog
      En trekken ze de voedingstoffen uit de toch al nutteloze onbelichte bladeren

      Ook als je plant heel hoog is
      Wil ze onderaan van haar bladeren af
      Dat had ik vooral met de auto's

    #18
    Stop toch eens met die extra calmag en greenhupeldeBullShit dan blijven ze gezond groen van …

    En geef vaste tijden water

    Comment


    • Wiewatwaarhoezo
      Wiewatwaarhoezo commented
      Editing a comment
      Ik geef geen calmag. Van zowel calcium als magnesium zit al meer dan voldoende in ons Nederlandse kraanwater. Belangrijker is een PH van 6,5 aanhouden naar mijn idee zodat de plant toegang heeft tot beide. De problemen die ik nu heb hebben dan ook niets te maken met een Cal of een Mag probleem.

      Gebruik wel van plagron de green sensation en alga bloom sinds week 6 is aangebroken. En deze ronde is voor het eerst dat ik de aanbevolen hoeveelheden gaf en daar direct spijt van heb. Geef normaal maximaal 50% van de aanbevolen hoeveelheden.

      Maarja deze ronde gaat wel meer mis. Doe het een beetje op de automatische piloot en dat werkt niet. Net even te weinig aandacht gegeven aan de rond week 3 en 4, een aantal keer de lamp te ver omhoog getrokken in die periode omdat ik bang was dat ik weer een hoofdtop zou verbranden. Daardoor konden ze lekker strekken. Denk dat die twee dingen mij nu het meeste in de weg zitten.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik herinner me dat Escobar ook de halve dosering GS aanraadde maar ben het met PH donner eens dat het geen nut heeft.

    #19
    Dag 42,

    de afgelopen dagen flink in de weer geweest met het netje en de toppen eronder te houden. Het is denk ik ten dele gelukt. In ieder geval lijkt het erop dat ik nog wat hoogte over heb wanneer de toppen beginnen te zwellen. De meeste takken voelen ondertussen ook te stevig en rigide om nog veel te buigen dus ik denk dat ik het verder maar goed in de gaten moet houden.

    ondanks dat ik niet blij ben met de strek zijn er ook wel een paar positieve punten te benoemen. Om te beginnen heb ik nog niet zulke dikke (hoofd) stammen gehad bij mijn planten. En dankzij het netje, denk ik, heb ik een redelijk mooi egaal bladerdek. Waar ik vorige rondes wat meer kerstbomen had, lijkt het nu een mooi plat bladerdek.

    wel enorm veel blad uitval nog. Hopelijk blijft er de komende weken nog wat over.

    wat betreft de komende weken en de oogst heb ik wel wat zorgen. Ze zouden allemaal over ongeveer 3 tot 5 weken klaar moeten zijn maar daar ziet het nog niet echt naar uit. Geen idee klets ook maar uit mijn nek heb ik nu het gevoel. We gaan het de komende tijd wel zien.
    Attached Files

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Sow zijn erg groot geworden, laat die toppen maar groeien de komende 8/9 weken

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik had heel wat blad weg gehaald als dat mijn tent was.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Dit word een zware ronde om goed uit te draaien ben ik bang voor
      Mooie gezonde planten
      Maar ik denk dat ze iets te ver ontwikkeld zijn
      Ik zou net als boswachter
      De boel flink uitdunnen
      Want het licht komt nu al niet meer onderin
      En dat is veel verloren energie ophoping van vocht en veel fluf

    #20
    Dag 46,

    geen goed nieuws helaas. Heb zojuist de white widow uit de tent moeten halen en afscheid van genomen. Helaas flink wat bananen gespot en heb het zekere voor het onzekere genomen en de WW er uitgehaald en in de compostbak gedaan. Jammer maar helaas.
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik dacht ook tsalwelweeraanmijleggenmaariksiesenie!!

      Snel weer uit de kliko en op banaantjescursus!!!!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oeps

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dit zijn inderdaad calyxen, zolang daar geen zaad in groeit geen probleem. We roken immers de hoesjes van de zaadjes.

    #21
    Dag 57,

    Planten gaan de goede kant op. Beginnen een beetje aan het einde te komen. Beetje twijfel nog over wanneer ik wil gaan spoelen. Ik gok dat ze over 2 tot 3 weken wel klaar zijn om te oogsten.
    Attached Files

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Die mogen nog wel 3 weken

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja minstens.

    #22
    Dag 70.

    Het is al even geleden maar eindelijk weer een updates het besef begint in te dalen dat ik de dames deze ronde wel echt goed mishandeld heb. En te weinig aandacht gegeven. Ook vaak te weinig water. Van dag 60 tot 65 hebben ze geen water gehad. Veel te lang. Ik mag blij zijn dat ze nog leven.

    desondanks hebben we de “eindstreep” wel gehaald. In ieder geval volgens de gegevens van de zaadjesboer. En ondanks dat er paniekerig en mogelijk onnodig afscheid genomen is van een van de dames, gaf het wel een stuk meer ruimte in de tent en dat konden de andere 3 dames wel waarderen.

    nu zie ik op mijn foto’s nog heel veel witte bloeihaartjes, en zijn nog lang niet alle trichomen melkkleurig dus kom ik tot de conclusie dat ik helaas nog een paar weken geduld moet hebben. Vanaf nu moet ik denk ik wel elke dag in de gaten gaan houden wanneer ik wil stoppen met voeding en begin met spoelen. De medusa en titan gingen vorige keer erg snel de sweet skunk weet ik niet. Die zal ik ongetwijfeld te vroeg moeten oogsten.
    Attached Files

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit, ze mogen nog even

    #23
    Dag 75,

    ik laat de foto’s het woord maar doen. In ieder geval gisteren voor het eerst gespoeld.
    Attached Files

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Babz Volgens t kweekschema idd wel, maar bio heeft geen spoeling nodig omdat de voeding niet direct door de plant word opgenomen zoals bij minerale voeding. Bio voeding zorgt voor een organische bodem en leven. De plant haalt de voeding dus uit de bodem van de micro-organismen : deze maken het als het ware aan. Minerale voeding gaat gelijk naar de plant toe en zit dus in het systeem van de plant.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Dat dacht ik dus ook en had destijds Plagron gemaild met de vraag of spoelen echt niet nodig was.
      Zij mailde terug dat een week wel wijsheid is. 🤷

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Hoe staat het ervoor?

    #24
    Dag 88,

    gisteren geknipt. En ik wou toch wel dat ik het een weekje eerder het had gedaan. Heb namelijk de hoofdtop van de Medusa en de Titan kunnen weggooien vanwege schimmel.

    Het was maar oppervlakkig en beperkt tot een klein plekje in de getroffen toppen maar ik durfde het gewoon niet aan en heb alles wat ook maar een beetje verdacht eruit zag weggegooid.

    hopelijk zal het dadelijk na 2 weken drogen te roken zijn.

    ga denk ik wel even nieuwe afzuiger en slang kopen. Gewoon voor de zekerheid en de hygiëne. Niet alleen voor de planten maar ook voor mijzelf.
    heb de afzuiger wel eens schoongemaakt van binnen maar van harte ging dat niet en zit volgens mij helemaal vol met zooi.



    Attached Files

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      De toppen zonder rot zijn wel lekker dik zeg.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Alleen daarom al een filter, al is het maar wasemkap filter of dubbele panty.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Gecontroleerd met het verlies

    #25
    Dag 89,

    hier nog even wat foto’s van wat er te drogen hangt. Nu even een week tot 2 geduld.

    Attached Files

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      +- 400 schat ik 🏋️‍♀️

    • Wiewatwaarhoezo
      Wiewatwaarhoezo commented
      Editing a comment
      Haha mocht ik willen 400 gram 😂 zijn maar 3 autoflowertjes hè. Denk dat ik met 80 tot 100 gram echt heel erg blij mag zijn. Zou mij niet verbazen als het maar 60 blijkt te zijn. Stond net even aan de sweetskunk te voelen en die voelt wel erg fluffy aan.

      Onderin ligt alleen maar knip afval te drogen wat ik voor boter ga gebruiken. Dat tel ik niet mee.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Oh dacht effe dat dit die 12/12 kweek van iemand was😅🤓🙃

      Maar ziet er evengoed goed gevuld uit. Ben benieuwd wat t wordt dan
Bezig...
X