Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goedenmiddag iedereen mijn eerste ww binnenkweek plus foto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: goedenmiddag iedereen mijn eerste ww binnenkweek plus foto

Het lijken haast wel verbrandingen door warmte, of hebben ze soms met natte bladeren gestaan toen de lamp aan was ? Misschien door sproeien ofzo ?

Meet je de pH al ? Rhizotonic kan de pH flink verstoren.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Op aarde kweken is altijd moeilijk van wanneer ga je bijvoeden, je moet je voor de geest gaan halen wat is de echte kleur van een gezond wietblad, word het blad lichter van kleur dan pas op mondtjes maat gaan bij voeden niet eerder.
      De kleur van het blad in de gaten houden is de beste mannier om het goed te doen daar kan geen meet appraraat en advies van fabrikant voedingstoffen tegen op, het is tenslotte zelf de plant wat je dingen verteld niet de fabrikant op afstand.

Paar stippjes op je blad betekend is niet het einde van je wietplant maar wel van er is iets niet goed.

Loop bij je zelf de basis door.
      Gebruik ik wel de juiste aarde (nutraal) is de bovenkant aarde in de pot wel losjes en luchtig.
      Is het water wel op PH 5.8, geef je plant niet eerder water wanneer dit nodig is en liefst zo verdeeld mogelijk over de dag, ga met je duim en wijsvinger in de aarde, pluk wat grond uit de pot, knijp dit uit, is het vochtig dan geen water geven. Op een foute mannier water geven is ons allemaal wel eens overkomen onderschat dit niet, fout water geven is in mijn ogen de grootste boosdoender van lichte vlekjes en stipjes op je blad, het water en aarde krijgt de tijd niet om zich te vermengen, dus onregelmatig voedings toevoer aan je plant, je weet van jezelf wel hoe snel een wietblad kan groeien.
      Controleer LV Temp en Ventilatie.. en ga niet overdreven met een waaier op je planten gaan stormen, gebruik zelf helemaal geen waaier, laat de afzuigen dit werk doen.

Maak maar een foto wat zo dicht mogelijk bij de echte kleur van je wietblad komt, maar het wel duildelijk op andere foto te zien dat de punt van je blad is verbrand.

Comment

Bedankt voor jullie reactie.
        Ik heb ze 3wkn geleden in All mix van biobizz gezet en toen 12 dgn geen voeding gegeven geef ze water als de tensio meter boven de 120 aangeeft en nooit eerder dat is met 45ml Canna Floris 40ml Canna Boost 5ml Rhozotonic dat is meestal 2x per dag ph regel ik niet in de GS wilden ik een goede meter kopen en toen vertelde de eigenaar mij dat ik dat niet hoefde te doen met deze aarde ik geloofde hem want anders had ik een dure meter bij hem gekocht, de lv is 50-65 de temp 23-28 maar een week geleden een paar keer 31-32 op de dag het zijn 2 plantjes waarvan de plant op de foto de ergste en ze hebben best ver van het licht afgestaan (600w) ze stonden vanmorgen op gem 70cm er vanaf en ze pas voor de eerste keer verlaagt, ik gebruik een vent op de laagste stand en naar de lamp gericht.
        Ik hoop dat je met deze info + fotoos wat kunt.
        Gr Wallyknally
        Attached Files

Comment

de PH regel je niet of geef je regenwater 6.0 uit de ton, kraanwater ligt ver boven toegestaande norm het water is zelfs hier 7.9 dus 2.1 tehoog.
          Kan je de kleur gaan voorstellen van een brandnetel, deze brandnetel wat in de natuur groeit kom't redelijk bij de echte kleur van een gezond wietblad.
          Verders je planten staan er prima voor, maar toch zijn een paar blaadjes de puntjes van verbrand en als de foto mij niet bedriegt zie ik toch wat een diepgroene kleur in je blad
          dus wees voorzichtig met de voeding.

Comment

Nee de PH regel ik niet geef kraanwater de PH daarvan weet ik niet de GS zit hier niet ver vandaan misschien weet hij het en rade me het daarom aan maar dat is een gok. Ik heb wel uit voorzorg vanmorgen alleen water gegeven maar wat kan ik het beste doen nog een paar keer alleen water of de voeding halveren.
            Ik word steeds wijzer hier thx.
            Gr Wallyknally

Comment

De planten nemen alleen de juiste voeding op met de juiste PH waarde van je water, 5.5 t/m 6.3
              Wat te doen is PH meter kopen en je water gaan behandelen, zuurder maken met een paar druppels PH-min vloeistof op een emmer water.
              Als ik jou was zou ik dan maar geen voeding meer gaan geven wie weet wat er allemaal opgeslagen ligt in je potgrond aan voeding.
              Door geen goede PH heeft je plant niet alle voedings-stoffen uit je grond kunnen halen

Comment

Alle leidingwater in Nederland heeft een pH van ongeveer 8. Leidingwater wordt licht basisch gemaakt om corrosie van het leidingnet te voorkomen. In West-Europa is de regen lichtzuur met een pH van ongeveer 5. Om de pH te verhogen tot een waarde van omstreeks 6 kun je pH plus gebruiken. Een andere methode om de pH op te krikken is dolomiet (magnesium/calcium carbonaat) toevoegen. De magnesium (Mg) zorgt tevens voor mooi groen blad.
                Je kunt dus leidingwater met pH min licht zuur maken of regenwater minder zuur maken door pH plus of dolomiet toe te voegen. In beide gevallen is een pH-meter aan te raden. (meten is weten)

Comment

Als ik jou was maar ik ben jou niet en de keuze is geheel aan jou zelf.
                  Dan ging ik een flink emmer lauw water aanmaken met ph waarde 5.5
                  Elke pot een flinke doorspoel buurt gaan geven, laten uitlekken en niet eerder weer water geven als de plant hier zelf omvraagt.
                  Op deze mannier breng je sneller de grond weer op de juiste ph en spoel je veel overbodigen stoffen weg.
                  Maak daarna je boven grond goed los en luchtig, of verwijder voorzichtig veel grond van boven (denk om de wortels) vervang dit door droge nieuwe potaarde.

Comment

Ik heb een PH meter maar dat is een onding zo een PH-Moister en PH-bloei gaf ik in het begin ook dat onding geeft nu 6.9 aan maar weer ff te voorschijn getoverd kun je misschien zeggen hoeveel ml ik op 10 liter ong er bij zou kunnen doen ik red het deze week nl niet om PH meter te halen, ik heb gister wel een klein beetje AZ kalk van Eco style gegeven maar durfde niet zo goed was bang dat er in het medium nog genoeg zou zitten.
                    Bij deze weer bedankt voor de snelle reactie.
                    Gr Wallyknally

Comment

Comment

Ok bedankt ga wel even op spa over en kijk wat er gebeurd, (daarbij wel gewoon Canna boost en Rhizo Tonic geven??)

Comment

Hoy Knealus,

Een pH van 5.8 op aarde? Das de eerste keer dat ik daar van hoor.
                          Daarnaast vermoed ik eerder ook overdosering van voeding dan een Ca tekort. Ca is een immobiel element, logisch gevolg hiervan is dat tekorten zich eerst gaan tonen in de top.
                          Dat elke plant dezelfde voorgeschreven dosis voeding krijgt heeft hier helemaal niets mee te maken. Mijn broer eet bvb veel meer dan ikke, die meer eet dan mn zus...afhankelijk van dag tot dag.

Grtz $iR
                          Last edited by SirSmokeAllot; 16 August 2011, 11:26.
                          sigpic

Comment

Gewone potgrond zonder extra dingen dus universeel heeft een waarde van PH 6.0, als je daar steeds leidingwater van PH 8.0 op giet en ook nog kalk toevoegt zal de PH waarde van je grond gaan stijgen. Wietplant houd helemaal niet van Alkaline grond vanaf PH 7.0 en hooger

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...rde-voor-grond

Wat is de beste pH-waarde voor een cannabisplant ?

Bij een cannabisplant moet je regelmatig eens de pH-waarde controleren. Bij een growshop,reguliere tuinhandel kun je altijd wel een testkit kopen om al deze waarden te meten.

De pH-waarde geeft de zuurgraad weer van het water. pH staat voor potentiaal hydrogenium en geeft de watestoionenconcentratie in het water weer. Een neutrale wateroplossing heeft een pH-waarde van rond de 7. Een pH-waarde van 0 staat voor zuur water (acide), een pH-waarde van 14 voor basisch water (alcline).
                            Je water moet een pH-waarde hebben tussen 5.8 en 6.0. Bij die waarden werkt de voedingsopname het beste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knealus View Post
                              Als ik jou was maar ik ben jou niet en de keuze is geheel aan jou zelf.
                              Dan ging ik een flink emmer lauw water aanmaken met ph waarde 5.5
                              Elke pot een flinke doorspoel buurt gaan geven, laten uitlekken en niet eerder weer water geven als de plant hier zelf omvraagt.
                              Op deze mannier breng je sneller de grond weer op de juiste ph en spoel je veel overbodigen stoffen weg.
                              Maak daarna je boven grond goed los en luchtig, of verwijder voorzichtig veel grond van boven (denk om de wortels) vervang dit door droge nieuwe potaarde.

Grond "spoelen" om de voedingszouten uit te spoelen zou ik niet snel toe overgaan. Allereerst zul je toch een aantal keren moeten spoelen, waardoor de grond dichtslaat. In zeiknatte, dichtgeslagen grond zit weinig zuurstof en kooldioxide, waardoor de vocht- en voedsel opname stagneert. Mijn voorkeur gaat uit naar uitsluitend afgezuurd water zonder voeding. Als je geen pH-meter bezit desnoods enige tijd "Spa" met een pH van 6 geven. In plaats van de voedingszouten uit te spoelen kan de plant deze opnemen. Echter, zoals je aandraagt: een ieder maakt voor zich zelf een bepaalde keuze.

Comment

Ja het blijft moeilijk, er is een te lange tijd, water met ph 8.0, kalk en voedingsstoffen toegevoegt, ik zou persoonlijk wel gaan doorspoelen en daarna de grond goed luchtig gaan maken en aarde wat wegkan vervangen door nieuwe aarde. Maar dat moet ieder voor zichzelf gaan bepalen wat het beste is.

Comment

Bezig...
                                X