Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goedenmiddag iedereen mijn eerste ww binnenkweek plus foto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: goedenmiddag iedereen mijn eerste ww binnenkweek plus foto

Als de eerste pistels bruin worden gaan ze richting afbloei, ergens rond week 4 a 5. Gaat het verbruiningsproces zich versnellen, dus elke dag worden steeds meer pistels bruin, dan is het een mooi moment om te stoppen (wk 5 - 6). Voornamelijk met stikstof. Dit is het scherpste in de weed.
    De versnelling verplaatst zich naar boven toe.

Extra P en K buiten wat er in de bloeivoeding zit geef je normaal alleen tot aan de 6de week. Maar dat moet je zelf een beetje weten. Van Kalium kan ik zeggen dat het niet zoveel uit maakt, growshop waar ik kom geeft zelfs nog kalium mee laatste week.
    Phosphor kan ik niets van zeggen, te kort zorgt voor langdradige bloeiperiode, te veel kan een beetje uitstel oogsttijd geven. Met stikstof en fosfor zou ik wel voorzichtig zijn. Laatste weken. Laatste 3 weken heb je eigenlijk geen N meer nodig, zit zat in de bladeren.

Comment

Heaven ik heb P K alleen in week 5 gegeven daarna alleen Rhizo Terra flores en booster.
      Zal ze goed in de gaten houden.
      Gr Wallyknally

Comment

We zitten nu op dag 3 week 8 12/12 en vind het nu serieus spannend worden om de afrijping zo goed mogelijk te laten verlopen en dus het goede moment voor de laatste handelingen te bepalen en ik kan eigenlijk ook niet wachten om met alles wat ik hier geleerd heb (en dat is best veel) een tweede kweekje te starten.
        Gr Wallyknally
        Attached Files

Comment

Mooie planten en buds hoor Wallyknally, het is een interessant topic dat je maakt...

Comment

Laat die nog maar even lekker door knallen wally.

Comment

De dames zijn dag 3 week 9 12/12 ingegaan ik heb ze vorige week woensdag gekliefd (3 dames) en na de voeding te hebben afgebouwd zijn ze gisteren op water + Canna boost gezet ik heb het idee dat het niet zo gek lang meer kan duren dat ze hangen en dat ik er hopelijk een mooi eerste oogstje aan over houd maar aangezien ik lichtelijk kleurenblind ben (grote mannen kwaal) en ik 3x pd met een loep kijk is het voor mij best moeilijk om het goede moment te bepalen ik hoop dus dat jullie een beetje mee willen kijken.
              Gr Wallyknally
              Attached Files

Comment

Jop, er komt schot in de zaak! Ziet er heerlijk uit wallyboy, serieuze dames geworden als ik de foto's van 2 weken terug bekijk...
                Nog ff wat geduld uitoefenen en je hebt de lekkerste toppen binnen handbereik

Grtz $iR
                sigpic

Comment

Thank you $ir, ik heb gelezen dat je niet langer dan 2 weken mag stressen ivm herma dus ik dacht er aan om ze van het weekend in het donker te zetten(3dgn) want anders ga ik fout (verleden week din 1 en woen 2 geklieft) en ga ik over die twee weken heen hoop dus dat het er dan ook een mooie tijd voor is ?????
                  Gr Wallyknally

Comment

Zien er wel rijp uit Wally, of je ze nog lang laat staan moet je zelf weten, lees je hier een beetje over in op Nomercy forum staat daar wel goede info over.
                    Weekje extra is meer voor smaak, beetje ander effect, daarna doe je het meer voor iets meer opbrengst. Maar je moet wel denken dat er nu per week heel wat minder bij komt, en mits gestopt met voeding gaat dat alleen maar snel afnemen.

Je kunt natuurlijk in fasen oogsten, deed ik altijd met een nieuwe soort, dan weet wist ik precies welke week ik ze het lekkerste vond, meestal maximaal 8,5 week voor die soorten. WW mogelijk iets langer.
                    In de zomer groeien ze ook meestal iets langer door, soort afhankelijk, maar dat is alweer een maand geleden, warme weer.

Comment

Heaven bedankt voor je reactie en tip ik heb even wat gelezen op Nomercy en ga maandag of dinsdag maar oogsten en denk (hoop) dat ik er wel een lekker rokertje aan over houd.
                      Gr Wallyknally

Comment

Als je echt wilt weten is in fasen oogsten een goede tip. Anders weet je het nooit zeker. De volgende kweek met de zelfde soort kan weer anders verlopen.
                        Je kunt ook een beetje ( 1 top ) eerder oogsten, als het dan droog is later, kun je het verschil proeven en merken.

Google op ww kweken zoeken, kijken wat andere doen, meestal let ik dan op de prof telers, wat ze doen. Werkt ook goed.
                        Er zijn altijd wel verschillen tussen WW's van verschillende breeders, sterker nog sommige komen mogelijk niet dicht genoeg in de buurt om WW te heten, maar wordt toch zo gedaan, geen patent op de soort of zo. De orginele is van greenhouse.

Als je de tijd hebt, kun je ze laten staan wat langer, of gedeeltelijk. Wil je weer snel een nieuwe ronde draaien dan moet je echt niet te lang wachten, want in een laatste week voordat je oogst, als je al aan de late kant bent, krijg je niet veel erbij en kunnen de nieuwe planten pas later starten.
                        Ik heb het geprobeerd deze keer, ben bijna 2 weken kwijt helaas. Dan weet ik het dus nu wel.

Comment

Heaven ik heb inderdaad de spullen voor mn volgende kweekje al binnen en met alles wat ik nu geleerd heb kan ik niet wachten om te beginnen nieuwe potten sponge en smart potten propergatortje zaai en stek aarde en nog een keer de zelfde zaadjes vind het gewoon leuk om weer opnieuw te beginnen en het proberen beter te doen, en om net zoals nu ervaringen uit te wisselen en later ook goede adviezen te kunnen geven.
                          Gr Wallyknally

Comment

Yo wally,

Dat van die 2 weken is wel ongeveer correct. Je mag/kan ze echt niet langer pushen. Uiteraard is de ene strain al heel wat sterker dan de ander, maar ook zaden onderling...
                            Ik denk dat je jammer genoeg net iets te vroeg gaan klieven bent, maar dit hoeft niet echt een probleem te zijn. Op het eind van de rit je conclusie maken en eruit leren zou ik zo zeggen, zeg ik zo

Persoonlijk opteer ik altijd om de dames lang genoeg te laten staan. Voor een eerste grow echter ziet het er overheerlijk uit maar om de oogsttijd beter te kunnen inschatten is het bestuderen van de trichomes de beste oplossing. Vaak heb ik planten met allemaal bruine haartjes (meer dan de geopperde 80%) maar zijn de trichomes absoluut nog niet op het punt waar ik ze wil. Omgekeerd is het ook al gebeurd maar dit komt minder voor.
                            De reden hiervoor is dat de smaak optimaliseert, echter van het verlies van kwaliteit waarover wordt gesproken heb ik nog bitter weinig gemerkt (en de respons beaamt dit). Je moet ze natuurlijk niet TE lang laten staan maar enkele goeie amber tricho's ertussen vind ik zeker niet slecht! Dat het eindproduct eventueel zwaarder zou kunnen wegen doet er voor mij niet toe aangezien ik liever kwalitatief goeie weed rook ipv veel gras uit het park.

Maar komt helemaal goed hoor wally, don't worry

Grtz $iR
                            sigpic

Comment

$ir daar was ik al een beetje bang voor maar ja gedane zaken en inderdaad een goede les voor mn volgende ronde al met al ben ik voor de eerste keer best tevreden als ik er een lekker rokertje aan over houd (liefst zo veel mogelijk natuurlijk) dus nu nog 2 dgn en 3dgn donker en dan maar oogsten.
                              Ik heb net de nieuwe zaadjes in de sponge potjes en propergatortje gedaan dus nieuwe ronde nieuwe ga het weer bij houden en alvast bedankt voor alle hulp had anders niet zo goed gegaan en me op sommige momenten geen raad geweten.
                              Gr Wallyknally

Comment

Zo dit zijn de laatste fotootjes voor ze vanaf vanavond in het donker gaan voor 2 of 3 dgn en dacht zet ze er nog even op.
                                Gr Wallyknally
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X