Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goedenmiddag iedereen mijn eerste ww binnenkweek plus foto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: goedenmiddag iedereen mijn eerste ww binnenkweek plus foto

succes met de oogst en het drogen.

Laat het je smaken.

Grtz

Comment

Zo de dames hangen.
      En dacht ik begin aan mn tweede kweekje met sponge potjes en een propergatortje nu komen er 3 niet uit en bij eentje zit volgens mij schimmel maar die is wel als een komeet om hoog geschoten als je op de foto kijkt kun je het zien het is de linker iemand hier ervaring mee of weg gooien en opnieuw beginnen.
      Gr Wallyknally
      Attached Files

Comment

Yo Wally,

Proficiat met je resultaat!!! Nog ff geduld en je hebt je eigen neusje-van-de-zalm rooksel. Laat het je smaken!
        Op de foto kan ik het moeilijk uitmaken maar de kwaliteit van de zaden (breeder) speelt soms ook een grote rol. Van de een duurt het ook wat langer dan de ander maar na 7-10dagen is eigenlijk alle hoop verloren. Met de ervaring zal op termijn het aantal uitvallers ook beduidend lager liggen.
        Jij bent nog steeds in de beste positie om te beslissen maar ik zou ze zeker een kans geven! Staan ze al onder een lamp?

Grtz $iR
        sigpic

Comment

In het propergatortje zitten 3 led lampjes ik heb er net 2 weg gedaan en 2 nieuwe zaadjes er in gedaan en 2 al in de zaai en stek grond gezet die staan nu even voor het raam en geef ik de andere 3 zaadjes nog een kans nu dag 5 ik wil toch graag 5 plantjes (heb ook 5 smart potten gekocht en vandaag komt mn T5 set armatuur + 2x pl buis groei) die kan vanavond draaien alleen jammer dat ze geen gelijke start maken.
          Maar troost mn eerste eigen rokertje hangt, weer bedankt voor de reactie en belangstelling.
          Gr Wallyknally

Comment

Dat propagatortje is alleen om de zaden te ontkiemen.
            Zo gauw ze boven de grond zijn moeten ze daaruit en onder goed licht.
            Anders gaan ze zo strekken zoals op de foto dus.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Correct @ QNQ.
              Ikzelf laat de zaadjes altijd in de propagator tot ze hun zaadhoesje af hebben geworpen. Dit gebeurt niet altijd bij het opkomen uit de aarde. Zo blijft hun jasje zacht en kunnen ze het makkelijk afwerpen. Indien de Lv niet hoog genoeg is het mogelijk dat de zaadhoes terug verhard en de kiem zo kapot gaat/maakt. Heel af en toe moet je ze wat helpen.
              Maar zoals QNQ zegt, eenmaal ik iets boven de grond zie uitsteken floepen de lampen (hier TL voor de eerste week) aan. Eerst nog een dagje met de roosters van de propagator open (of het deksel op een kier) voor gewenning en dag erna deksel eraf. De propagator zelf houdt ook al veel licht tegen waardoor je kiempjes onvermijdelijk zullen gaan uitschieten.
              Ook dit hoeft in principe niet problematisch te zijn zolang je ze maar diep genoeg plant met het overpotten en je in de toekomst wat aandacht besteed aan het licht (tl zo kort mogelijk erop eenmaal in je bezit).

Grtz $iR
              sigpic

Comment

Ok QnQ was ik al bang voor loopt allemaal een beetje fout zit op mn armatuur te wachten ze gingen sneller dan ik verwacht had en mijn kast gebruik ik om te drogen weer wat geleerd thx kijk het nog ff aan anders begin ik op nieuw.
                Gr Wallyknally

Comment

Bezig...
                X