Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol 2024 Spees Cees Kweekverslag

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het prille begin van een nieuwe tomaten ronde in de kas, fijne dag mede kwekers!
    filedata/fetch?id=1919988&d=1743750426&type=thumb
    kiekje van paar jaar terug..
    filedata/fetch?id=1919989&d=1743750425&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Greyvol; 2 dagen geleden. Reden: Let’s put it up a notch..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zet er dit jaar wat peperplanten bij, voor wat kleur in het plaatje.

Nee, pepers doen we niet meer. Kei leuk, maar lus ze niet en de poes ook niet..
    filedata/fetch?id=1920022&d=1743757133&type=thumb
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Greyvol; 2 dagen geleden. Reden: Chocolade habanero en cayenne

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Die habanero chocolat heb ik net 2 weken geleden ontkiemt.

Verrassing voor een buur.

Beetje terug kijken in de foto’s en de smart potten zie ik vaak terug ook inde wiet. Nadeel is veel water geven en overpotten. Maar heb er veel goeie resultaat uit gehaald. Deze keer binnen niet, maar wellicht door de blumats en alleen water.

Dus ik ga een eb en vloed tafel van 2 meter bij 1 kopen en dan visjes eronder en smart potten erop met dual root system.
    kleinere smart pot met onderin iets inerts en bovenop soil. Maar niet zoveel, en zo groot. Mooie potjes die ik nog kan oppakken en handig in gebruik. Zit al rond te kijken naar smart pot met rits en aan de bovenkant afgesloten. Heb er maar 5 in huis nu.

Is dat slim? Nee, denk een tweede ronde meteen nu door poten beter is. Maar ik moet kiezen en die grote bak, krijg er al pijn in mijn rug als ik eraan denk. Was bedoeld als handig, maar is het niet. Dus afscheid nemen lijkt me het beste.

heb wel plastic potten staan en een bak vol potgrond, maar wilde gaan ontkiemen en bedacht me ook. Ik kan beter gewoon een zak lightmix halen, niet dat dat perfect is met die kut vliegjes..
    En in die kleine potjes van Cees kan ik er wel heeel veeel ontkiemen. Aaaaaarrrrrgggg, hoe meer opties, hoe moeilijker de keuzes vaak. Ik ga dat heel het huis opruimen en alles klaarzetten en ben dus al eeen week bezig hahaha. Straks misschien gewoon alles dubbel doen, en smart pots en die van Cees en dan weer vergelijken. In de growroom ben ik de planten aan het koelen als een dolle. Beetje zoals een hete processor in een serverkast flink wat lucht erdoor heen jagen. Temp is ook altijd erg laag en soms denk je dat dingen juist zijn, terwijl ze dat juist niet zijn. Mooi man, beetje bezig blijven
    filedata/fetch?id=1920027&d=1743759543&type=thumb filedata/fetch?id=1920028&d=1743759543&type=thumb
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Greyvol; 2 dagen geleden. Reden: Madamme jannette en peper Bell uiteindelijk ook weggeven

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Waarom aarde in potten in een eb en vloedsysteem? Pak nou gewoon steenwol of kokos en kratten want working low is key.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Waarom zulke heeete pepers, het moet toch ook leuk EN lekker blijven, net 12 soorten gekocht die allemaal normaal eetbaar zijn, en met een paar die steriel worden als ze met een ander ras gekruist worden maar knaloranje zijn.

Zak grond in de vriezer een optie?

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Pepper bell is de lichtste peper, praktisch een paprika, die andere waren inderdaad te heet. Nog in zuur gezet, erg leuk om te kweken. Maar tomaten is gewoon goud, blijf je plukken en voor sauzen ideaal. Staat wel een paprika tussen en een peper, maar die kunnen niet tegen het geweld op van de tomaten
      Zak in de vriezer is wel een optie maar niet gedaan. Steenwol of kokos is inderdaad nog een optie en wellicht de beste, dual root kan altijd nog en is toch veel werk en niet wat ik wil.
Bezig...