Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

merienes scrog met 2xblack jack auto,2xfast haze auto en 4x lsd feminized 1xamnesia stekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

merienes scrog met 2xblack jack auto,2xfast haze auto en 4x lsd feminized 1xamnesia stekje

Korting op 420shop
    beste agrariers,

ik ben merien en ga jullie laten zien hoe ik mijn 2e kweekje ga aanpakken.

setup is:
    Homebox XS 60x60x120
    250 watt Plug and Grow verlichting set(bloei)
    Ruck 125 - 225m3
    Phat filter 225m3
    en een Fancontroller

het is een scrog geworden met 4 lsd en 1 amnesia die al n week of 3 staan waarvan 2 weken in een tentje onder 250watt cfl voor de bloei en 72watt cfl groei samen in 1 hok.

ik ben de autoflowers aan het ontkiemen en gaan dan ook bij de andere planten die net 3 dagen 12/12 staan.

dan hoop ik ongeveer tegelijk klaar te zijn met totaal 9 plantjes.

ik heb alleen maar plagron groei gegeven en heb geen flauw idee wat mn ph waarde is
    maar dit gaat snel goedkomen.

de lsd staan in 10 literpotten.
    de rest gaat in 6literpotjes ivm ruimtegebrek.

ook gebruik ik co2-tabs,superthrive,guano,GA-spray en later nog n hesi startpakket(de webwinkel laat nogal op zich wachten.)

hier n paar kiekjes en een best mooi geworden fim-actie(al zeg ik t zelf)

IMAG0249.jpgIMAG0250.jpgIMAG0256.jpgIMAG0251.jpgIMAG0252.jpghet tentje!
    er ligt grootmazig net overheen om alles laag te houden,later knoop ik ze aan het touw.
    IMAG0257.jpgmijn eerste echte gelukte gefimde plant.
    IMAG0261.jpghier de steenwolpluggen met de autoflowers aan het kiemen.

opmerkingen en tips welkom.
    Last edited by merientje; 22 August 2011, 19:19. Reden: extra info
    sigpic

Re: merienes scrog met 2xblack jack auto,2xfast haze auto en 4x lsd feminized 1xamnesia st

ik zou je autoflowers eigenlijk rechtstreeks buiten zetten daar zijn autoflowers ook voor bedoeld

lsd & amnesia kan je zo lekker binnen afbloeien heb je meer ruimte voor ze

tevens heb ik geen flauw idee waarom je in een steelwol plug kiemt ik zie dit als onhandig en er is een grotere kans dat je kiempje kapot gaat
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Re: merienes scrog met 2xblack jack auto,2xfast haze auto en 4x lsd feminized 1xamnesia st

ey mito,

dus het is verstandiger om de autoflowers buiten te zetten ? er gaat idd niks boven de zon

dan misschien guerilla plekje zoeken of vensterbank voorlopig dan.

ik citeer een teks van MR XX:

rockwoolpluggen:
      Zijn een prima medium om op te kiemen. Het grootste probleem is echter dat je al na twee tot drie dagen de plug moet overzetten op het blok of in de grond. Je wilt tenslotte het penworteltje optimaal kans geven tot volle ontwikkeling te komen. M.a.w. kun je beter direct in het blok inzaaien om deze onnodige handeling te voorkomen.

idd wel dubbel werk maar ik wil het graag schoon houden(heb in t verleden al schimmelprobleempje met kiemen gehad)

dat is eigenlijk mijn reden om hiervoor te kiezen.
      sigpic

Comment

beste JD-ers
        ik heb weer n paar kiekjes genomen.

ben nu een weekje bezig met mn ph meter en ze doen t n stuk beter
        wss was mn ph eerst tegen de 7 en die houd ik nu op 6 tot 6.2
        IMAG0329.jpgIMAG0326.jpgIMAG0322.jpgIMAG0320.jpg

ik ga ook een keer met GA-spray van nomercy (Gibberelic-acid) over de plantjes
        ik heb er helaas weinig info over gevonden.

ik ga nu eerst ff
        sigpic

Comment

weer n weekje verder en gaat goed.

wel ben ik iets te fanatiek geweest met water. (beetje nat gestaan en 2 dagen niks gegeven)
          intussen ook de GA-spray gespoten.
          nu ga ik ook beginnen met hesi fosfor plus toe te voegen aan mn watertje.

hier fototjes van begin 4e week bloei:
          ben nog wat aan het knakken geweest om de boel niet tegen de lamp te krijgen.
          IMAG0346.jpgIMAG0347.jpgIMAG0348.jpgIMAG0349.jpg

en dit was m weer
          tot de volgende keer.
          Last edited by merientje; 22 August 2011, 19:48.
          sigpic

Comment

goeiendag,
            ik heb n fatsoenlijke fan gekocht (had eerst 1 pc-fan en 1 bureaufannetje die t amper deed)
            nu kan ik me lampie weer 10cm lager hangen

ook heb ik alu folie tegen de wanden gedaan voor wat meer lichtweerkaatsing (of werkt het wit van mijn tent beter?)

er gaat ergens iets mis elke dag als ik thuis kom van mijn werk en ik ga in me tentje kijken dan liggen er
            vaak 1 of 2 losgelaten blaadjes (soms nog geheel groen) ook zitter er soms bruine plekken en gaten in de bladeren
            dit gebeurt alleen onder aan de plant (bij de oudere bladeren)
            IMAG0360.jpg

maargoed ik ga vol moed door

hier wat fototjes

IMAG0359.jpgIMAG0357.jpgIMAG0358.jpgIMAG0356.jpg

tot de volgende maar weer
            Last edited by merientje; 25 August 2011, 21:56. Reden: foto1 toegevoegd
            sigpic

Comment

gaat goed ....ze beginnen lekker wit te worden.
              k heb de lamp wat lager gehangen en de fan krijgt m goed gekoeld!

fototjuuus:
              IMAG0366.jpgIMAG0367.jpgIMAG0368.jpg

nog +/- 3,5 weekjes en dan ff checken met de microscope

oja de temp. is normaal rond de 27 dus geen 29 zoals op de foto.
              sigpic

Comment

Ziet er goed uit, worden lekkere toppen
                Wanneer denk je dat ze klaar zijn?
                Past dat allemaal in een tentje van 60x60x?

Comment

dat word een mooi veldeje denk ik . succes dermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door West2010 View Post
                    Ziet er goed uit, worden lekkere toppen
                    Wanneer denk je dat ze klaar zijn?
                    Past dat allemaal in een tentje van 60x60x?
                    ze zijn eind september klaar maar heb t idee dat er eentje wat eerder klaar is
                    dus dan ga ik over 2 weken regelmatig met de microscoop checken.

het zijn idd 5 plantjes op 60x60 in 10 en 11 literpotten
                    en ze hebben nog even de tijd om dik te worden.
                    sigpic

Comment

nog wat grote bladeren getrokken die licht tegen hielden en hier weer wat fotos

je kan het niet goed zien op de eerste foto maar ze zijn nog "CLEAR" dus we wachten nog en we wachten en we wachten...........

IMAG0372.jpgIMAG0373.jpgIMAG0374.jpgIMAG0375.jpgIMAG0376.jpgIMAG0377.jpg
                      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door merientje View Post
                        goeiendag,
                        er gaat ergens iets mis elke dag als ik thuis kom van mijn werk en ik ga in me tentje kijken dan liggen er
                        vaak 1 of 2 losgelaten blaadjes (soms nog geheel groen) ook zitter er soms bruine plekken en gaten in de bladeren
                        dit gebeurt alleen onder aan de plant (bij de oudere bladeren)
                        spint?
                        k heb ze gezien op enkele plekjes. moet nog 2 weken door
                        Last edited by merientje; 8 September 2011, 18:40.
                        sigpic

Comment

begin week 7:
                          ze zijn allekker stevig geworden
                          en heb al n enkel plekje met "milky" trichroompjes gespot op t voorste plantje
                          en die geef ik dan ook geen voeding meer vanaf vandaag.
                          IMAG0403.jpgIMAG0404.jpgIMAG0405.jpg
                          ik geef ze alleen nog guano en water vanaf komend weekend.de afvallende bladeren en bruine plekken was denk ik kalium tekort
                          en dit is denk ik ook weer opgelost door mn Hesi Fosfor plus (bevat kalium)

dat zal lekker smaken
                          Last edited by merientje; 13 September 2011, 18:56.
                          sigpic

Comment

hier nog wat mooiere fotos van eind week7 bloei:
                            enjoy it

IMAG0427.jpgIMAG0428.jpgIMAG0429.jpgIMAG0422.jpgIMAG0423.jpgIMAG0418.jpgIMAG0419.jpgIMAG0420.jpgIMAG0421.jpg
                            sigpic

Comment

laatste week bloei update:

ik heb er al eentje omgekapt! hangt nu te drogen

de rest krijgt nu wat extra licht en die laat ik nog n weekje staan met wat guano en water.
                              IMAG0471.jpgIMAG0472.jpgIMAG0473.jpgIMAG0476.jpgIMAG0477.jpgIMAG0478.jpgIMAG0479.jpg

ik heb vorige week al wat gedroogd en de LSD smaakt lekker zoetig en is sterk geworden.
                              je word er inderdaad flink stoned/high van.

aardig gelukt voor 1e binnen bloeitentje al zeg ik t zelf(al is de opbrengst niet spectaculair met 250watt spaarlamp)
                              maar ik doe het dan ook voor mezelf kweken dus dan heb ik liever kwaliteit als een dikke zak.

ik heb voor de volgende keer 3x santa maria zaadjes en 2x amnesia zaadjes liggen dus dat beloofd weer veel lekkers
                              ondertussen staan er dan 3 autoflowers: haze en twee black jack bij als de zaadjes ontkiemd zijn.
                              Last edited by merientje; 26 September 2011, 18:26.
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X