Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biocanna - FC-3000 - Shining Silver Haze/Medical Mass/Critical

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Biocanna - FC-3000 - Shining Silver Haze/Medical Mass/Critical

Korting op 420shop
    Hoi hoi!

Sinds april mogen we in Duitsland 3 planten hebben, dus hier mijn eerste kweekverslag. De dames zijn ondertussen 5 weken sinds uitkomen zaad en doen het relatief goed, denk ik 😅

Mijn opstelling:

3x zaden van RQS (Shining Silver Haze, Medical Mass en Critical)
    Homelab kweektent 100x100x200
    MarsHydro FC-3000
    Smart potten (6,6 30L Vivosun stoffen potten)
    Bioterra Plus aarde
    Biocanna lijn + Canna CalMag + Cannazyme

Zaden kwamen uit op 28/aug (Critical op 7/sep) en groeiden de eerste 3 weken onder TCL 2x55w met één lamp met 7500k en één lamp met 9500k (eerste 2 weken daarna vervangen door 7500k)

Ze zijn ongeveer 2 weken geleden (20 sep) in een kweektent gezet onder FC-3000 (45cm hoogte - 75%).

Ze krijgen water als de potten licht aanvoelen (Blumat bereik 90 - 400mbar) met voeding elke keer als ze water krijgen (10mL Bio vega + 10 ml Rhizotonic per 5L). Zou ik misschien best afwisselen voeding-water-voeding?

Ze kregen wat extra CalMag (aangezien LED dit lijkt te vereisen) op 25/sep (0,1 ml/l). Ik geef meestal ongeveer een 5L water per keer (voor alle 3 de dames) met kraanwater dat is teruggebracht tot 6,3-6,5 met pH- (voor de vegetatieve periode, dus geen H2PO4).

Ik laat het water een nacht staan, nadat de pH afgezuurd werd tot 6,3-6,5 en voeg Clamag toe. Na een nacht staan ​​pas ik de pH opnieuw aan tot 6,3-6,5.

Ik zag dat bij Biocanna voeding correctie van de pH-waarde niet nodig is, alleen als kraanwater een pH heeft van > 7,5, wat het geval is (pH 8,40).

Ik meng CalMag voordat ik het een nacht laat staan ​​en meng de voeding de dag erna.

Ik heb begrepen dat EC misschien geen goede indicator is voor bio voeding, maar hier zijn de cijfers:
    pH na het mixen van afgezuurd water met Calmag, Rhizo en Biocanna Vega: 6,2 EC: 1,2-1,4

Sinds vorige week heb ik wat vreemde plekken gezien en ik denk dat er ook wat verbrande bladpunten zijn, maar ik weet niet zeker of het een tekort is of verbranding, zie bijgevoegde foto's.

Ze kregen 28/sep en 01/okt een 5L afgezuurd kraanwater (pH 6,4), 25 ml Cannazyme per 5L en Calmag (0,3 ml/l) zonder Biocanna Vega bij te geven deze keren, maar ik weet niet zeker of ik hier het juiste doe.

Kan iemand me helpen mijn planten te lezen?

Mag ik vandaag weer vega voeding gaan gebruiken samen met Calmag en Cannazyme of moet ik gewoon Calmag en Cannazyme geven zonder de vega voeding nog een laatste keer voordat we terug Biocanna Vega erdoor mixen met de Calmag?

Ik ben van plan om over een paar dagen over te stappen op 12/12.

Uw hulp wordt zeer op prijs gesteld, bedankt.

Pyro​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Ikke39; 3 October 2024, 11:40.

Laat die calmaghuppeldepup en hou het simpel

Comment

Ik heb zelf nog geen plantjes gehad waar het blad zulke plekken had, maar verder zien de bladeren er wel mooi donkergroen uit vind ik.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Lek bak in je hok en dan van onder wateren.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ikke39 Wat Bo$wachter zegt, van onderen bewateren, dan pakken de planten wat ze nodig hebben. 😊

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        1a1.5meter tyleen en een gieter
        Of een dompelpompje met een lans

Hoi dank voor de feedback! Dit apprecieer ik erg. Ik zal het voeden laten tot de plant erom vraagt.

het toevoegen van CalMag is gekomen doordat de achterste meid heel wat bladeren met visgraat motief had, ik dacht door de LED. Na een paar keren Calmag toe te voegen zijn alle bladeren bijgetrokken maar het kan mss ook wel aan het toevoegen van de Cannazyme liggen. Ik zal het kalm aan doen met de Calmag though.

Vandaag hebben ze heel wat (8L) afgezuurd water met Cannazyme gehad, pH 6.36.
      Ook hun wekelijks Cannacure sproei hebben ze meegkregen, lijken ze graag te hebben!

Zou ik de grote fan bladeren onderaan de linkse plant mogen snoeien? De struikvorm laat heel weinig licht en lucht door vandaar.

Zondag worden ze op 12/12 gezet, dan hebben ze zo een dikke 5 weken groei achter de rug en heeft de Critical (die een week na de andere 2 is uitgekomen) hopelijk genoeg gegroeid om een mooie opbrengst te bekomen 😊

Groeten van den Belg uit Duitsland

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Visgraatpatroon is calmag tekort, komt door led inderdaad, niet elke voeding heeft genoeg.

Mooi he dat he nu zonder kopzorgen je hobby legaal kan doen, maar die 3 plantjes klopt niet helemaal dat is per volwassene vanaf 18+ op hetzelfde adres. Dus met je partner als je die hebt is het al 6

Je hebt een leuke setup zie dat je de marshydro 3000 hebt , ik heb zelf voor 1x nu de Spider farmer G3000.

Wel lef heb je joh,dat je Rqs zaad aandurft 😀
      Oppassen dat Hermannen zich niet vertonen

Succes met je kweek zal je volgen

Comment

Dank je!!! Ik kreeg al met moeite 3 planten geregeld met de vrouw, 6 zou al helemaal een uitdaging worden! 😅 maar je hebt gelijk, het is per persoon ouder dan 18j en langer dan 6m in Duitsland dat dit telt, net als de hoeveelheid die je in huis mag hebben x2 mag worden gedaan in mijn geval. Spijtig dat de kinderen nog niet oud genoeg zijn 😂
        Wat zou je aanbevelen van zaden dan ipv rqs?
        Happy smokey Friday!

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          ? Wie zegt dat, zijn ze uitgeroepen tot beste of wat?

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Bo$wachter de rest van wereld en grote spelers in de zadenmarkt ook,inclusief mezelf doe maar eens wat research.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ben toch benieuwd waar je dat vandaan hebt.. want wanneer ik ga zoeken naar beste zaadbanken krijg ik alles te zien behalve growers choice..😂 enfin als je maar tevreden bent. Maar beste zandbank roepen is denk ik dan gewoon persoonlijk.🤷🏼‍♂️ anders hadden ze overal wel op nr1 gestaan bij ome Google lijkt me.

giinnoo dank je voor de aanbeveling! De RQS zaden in deze kweek werden via Zamnesia besteld, de andere zaden in de bestelling zijn van Zamnesia zelf. Zo ligt er nog een Bruce Banner en Super Silver Haze in de schuif, voor de volgende run 😁

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Lekkere soortjes😁

De ladies hebben hun eerste nacht van 12hr donker achter de rug, spannend!!! Ze hebben net 9L afgezuurd water (pH 6.33) en een beetje Cannazyme (EC 0,6) binnen, sinds enkele dagen drinken ze een pak meer!
        De Calmag hebben we maar gelaten voor deze keer, de verbrande bladpuntjes van de achterste dame doet me vermoeden dat ze wat veel eten gehad hebben de laatste tijd!
        Wel beetje guana met wat grond gemengd over de bodem gestrooid, geeft in principe toch traag voeding af die vleermuizen keutels.

Het voordeel is dat je meer tijd kan doorbrengen met andere zaken zoals de vele vragen die ik had met het gebruik van Biocanna voeding. Ik weet niet of alles correct is, but here goes wat ik heb samengeraapt van het internet. Please do correct me if I’m wrong!
        • Indien je pH tapwater >8, moet ik dan afzuren? Op de site van Biocanna staat afzuren met bereik 6-6.5. Er staat wel niet bij met wat. Ik gebruik pH- met Salpeterzuur maar heb begrepen dat citroenzuur minder toxisch is voor het bodemleven indien je met bio producten werkt. Citroenzuur it is!
        • Mag ik Calmag, Cannazyme en PK 13/14 mengen met de Biocanna producten? (Vraag gesteld aan Canna zelf though Jeroen heeft nog niet geantwoord): Ik heb begrepen dat dit mag, wel eerst Calmag mixen en even laten staan en dan de rest. Cannazyme wordt ook aanbevolen heb ik begrepen.
        • Voedingsschema Biocanna voorbeeld voor potten van 18L:
        Tijdslijn Vega Flores Booster
        0-15 dagen Potgrond voeding
        16-22 1mL
        23-29 2mL
        30-rest groei periode 3mL
        Wanneer eerste fistels verschijnen (w1) 1mL 1mL 1mL
        Wanneer toppen zich vormen (w2) 1mL 1mL
        W3 2mL 2mL
        W4 3mL 3mL
        W5 4mL 4mL
        W6 3mL 3mL
        W7 2mL 2mL
        W8 1mL 1mL
        W9 Flush Flush
        W10 Flush Flush
        Alle hoeveelheden per Liter. Dit is enkel een leidraad en hangt af van hoe voorbemest het medium is en de soort maar het helpt mij wel een idee te krijgen over de belangrijkste schakel momenten. Cannazyme, Rhizotonic, Calmag en PK13/14 werden uit het schema gehouden ter vereenvoudiging.

Hopelijk biedt dit enige houvast wanneer je, net zoals ik, wat twijfelt met de hoeveelheid. De Canna voedingsschema’s zijn duidelijk maar er missen enige details, vind ik.

Nog enkele sfeerbeelden en op naar de bloei!

Attached Files

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          9 liter voor 3 planten?! Liter per plant is al te veel voor in dit stadium

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ligt aan hoe groot je pot is he.. ik geef ook 10L op 3 planten waarvan er 2 in 26L bag staan en 1 in een 11L pot.

Snap best dat je een schema wilt aan houden voor wat jou vast. Ik doe dat zelf ook. Ik gebruik echter als ze 5ml voorschrijven maar de helft. En voer dat tijdens de bloei op tot dat wat er op het schema staat.. en als ik zuinig in gesteld ben hou ik gewoon hele tijd de helft aan…

Denk maar zo less is more en hoe meer je doet hoe meer er fout kan gaan en hoe meer je kan gaan zoeken naar waar het fout is gegaan. 🤓

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Ze hangen er ook bij dat ze te veel water krijgen als je de bladeren bekijkt. Is nu echt nog niet nodig zoveel pas in de bloei

Dank je stafford voor je input. En ja je hebt gelijk wanneer je aanbrengt dat schema’s verre van ideaal zijn, zelf ben ik er al verschillende keren van afgeweken maar de wetenschapper in mij zegt toch ergens een houvast te voorzien, meer uit gemoedsrust dan praktische redenen though. Ik denk voor een beginnende kweker, zoals mezelf, best leert de planten te lezen ipv op een schema af te gaan maar het is nog een tijdje te gaan voor ik hiermee weg ben vrees ik

Over de fans, de rechtse zwaait over het bladerdek zodat de plantjes mee bewegen, de linkse dient enkel om de temperatuur in de tent homogeen te houden, deze blaast enkel over de LED. Achter staat er ook nog eentje die omhoog blaast - niet zichtbaar op de foto’s voor dezelfde reden. Sindsdien blijft de temperatuur in de hele tent (min of meer) gelijk. Hopelijk verduidelijkt dit wat de intentie achter de extra ventilatie.

Comment

giinnoo dank je voor je opmerkzaamheid! Ik geef typisch 10% van het totale pot volume tot er drain is en laat dan terug droog worden. Ik versta dat het beter is om 1l water te geven per keer?

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Om de dag 1 liter per plant is voldoende als ze goed in de bloei staat kun je wel na 1.5 liter en als er dikke knoppen inzitten misschien wel naar 2 liter

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Beginnen met 100/200ml en langzaam opbouwen rondom het stammetje en steeds verder gaan in de breedte van de circel,voel aan je pot en lees je plant af

Dat is het aller makkelijkste voor een beginner.

Wat veel kwekers nog steeds niet begrijpen,is juist het moment van de kieming en de tijd erna,dat bepaald de hele kweek en is het allerbelangrijkste,als het daar al misgaat is de hele kweek al verpest eigenlijk.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Indd en anders een vochtmeter halen voor in de grond. Kost paar euro en als je het goed wilt doen een tensio meter maar daar liggen de kosten ook wel een stuk hoger van

Dank voor al jullie raad en input! giinnoo er staat een Blumat tensiometer in de achterste pot, die had ik nog liggen! Welk bereik hou je aan voor de tensiometer? Is tussen 90-200 mBar voldoende?

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Zul je even naar forums moeten kijken bijv van Remco of even google tensio meter wietplant. Ik heb die nooit gehad en ik kweek niet meer

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            100/120 mbar hield ik aan toen ik ze nog gebruikte.

Chapter 1 is m’n verslag van m’n eerste kweek. Daar gebruikte ik de tensios na een aantal weken, deed toen ook dagelijks update dus je kan precies zien wat er gebeurd. Ook Remco heeft dagelijkse verslagen hier staan waar je precies ziet wat de waardes doen op hoeveel water.

Succes

Dank je giinnoo en Bo$wachter om dit te verduidelijken. De verslagen ga ik zeker even doorspitten! Ik heb begrepen dat 90-120mbar het ideale bereik is. De pot voelt wel pas echt licht aan rond +-400mbar heb ik gemerkt .

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Dan staat die al veelste droog en dat gaan ze in de bloei niet waarderen.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Boven de 200 weg blijven dan is het prima

Dit zijn heel nuttige tips giinnoo en Bo$wachter thanks a mil!

Dag 3 sinds 12/12:
          De meisjes lijken serieus te groeien, ik denk dat ik mijn favoriete hobby ontdekt heb! 😁

De blumat staat op 227mbar momenteel en de pot voelt al een heel pak lichter als 2 dagen geleden toen ze 9L afgezuurd water met Cannazyme hebben gekregen.

Zouden ze die hoeveelheid al verteerd hebben? Grond begint toch al wat droog aan te voelen er blijft geen zand kleven aan mijn vinger een knokkel diep, of toch heel weinig.

Ik heb het gevoel dat de achterste meid (SSH) toch wat tekorten begint te vertonen, het is dan ook al van 25 september dat ze, buiten CalMag en Cannazyme, niks bijgekregen hebben dus ik ben geneigd de achterste lady een halve dosis Bio Vega te geven (1.2mL/L) met wat CalMag (0.3mL/L).
          De andere 2 vertonen nog geen gebrek dus enkel afgezuurd water en een minimale dosis CalMag.

Wat ik ondertussen dankzij al de wijze raad opgestoken heb, less is more dus niet te snel met extra voeding maar die achterste ziet er naar mijn mening hongerig uit, is ook de snelste groeier 😊

Comments zijn steeds welkom 😊 Maak er een mooie avond van and Pass that J to the I 😎
          Attached Files
          Last edited by Ikke39; 8 October 2024, 22:55.

Comment

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Wat is tempratuur met de lamp uit?

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Calmag tekort hersteld zich wel, je kan met calmag ook wat hoger gaan dus tot dat tekort hersteld is.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Indd ik zou nog even calmag doorgeven bij alle planten kan nooit kwaad.

stafford laatste nacht iets onder de 19graden, heb de metingen van de laatste week toegevoegd . De VPD houdt enkel rekening met de luchttemperatuur niet met blad temperatuur.
          Attached Files

Comment

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Dus met een 14graden buiten ,behoud je 19graden in de donkere uren dan gingen we gelijk op tot kort terug nog.
            Ik merkte op dat ze last kregen in de donkere uren vooral met de koude van laats.

de heat tube hielp wel iets maar alleen is die niet sterk genoeg,die licht nu in de inblaas.

Heb nu 2x heat mats toegepast
            Ik wil niet meer zonder,wat een wereld van verschil.
            Heb nog nooit wortels zo snel zien ontwikkelen, en altijd perfect op tempratuur.
            Ook in de 3grade nachten en eronder.
            Zag bij jouw ook rode stengels al,vandaar ook.

Pas Calmag toe trouwens,met led kweken is dat eigenlijk een must,en je planten vragen erom.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Volgende ronde snachts draaien scheelt warmte in de nacht is het kouder

• Ikke39
            Ikke39 commented
            Editing a comment
            Thanks voor de opvolging guys! Ja ik had een vermoeden dat vooral de achterste om CalMag vraagt. Canna CalMag beveelt bij gebrek 1 a 2 mL/L aan maar dat lijkt me vrij veel. Hoeveel zouden jullie bijgeven? De 2 voorste vertonen naar mijn mening nog geen tekort, zou ik die evenveel CalMag als de achterste meid geven?

giinnoo de lamp gaat om 20hr aan dus we draaien s’nachts, ook een pak minder herrie vermits de tent in mijn home office staat 😁

stafford dat van die heat mats kwam ook al in mind, gebruik je daarbij een thermostaat en meet je daarbij de temperatuur van de wortels of de lucht temperatuur? Welke heat mats gebruik je daarvoor? Die rode stengels kunnen ook door de stress in het algemeen komen heb ik verstaan, de temperatuur blijft redelijk mooi rond de 18-19 graden in de donkere uren maar dat kan nog zakken met de winter die eraan komt!

Comment

Bezig...
          X