Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biocanna - FC-3000 - Shining Silver Haze/Medical Mass/Critical

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik gebruik de spider farmers 120x52 met thermostaat inderdaad.

Ik meet niet de wortels zelf, ik meet eigenlijk nabij de pothoogte zelf.
    de heat mats staan op 27c in het donker en 23c met het licht aan,is gedigitaliseerd volledig dus lekker lui en geen omkijken na.

Ik zal je een foto toevoegen op een mat staan ze rechtstreeks (rechts) en links licht de mat eronder) rechtstreeks erop is beter.

18graden is al te koud,dat veroorzaakt een achterstallige ontwikkeling en rode stengels nabij 15 graden staan ze volledig stil.

De inblaas heb ik rechtstreeks in de ruimte zelf de uitblaast gaat rechtstreeks na buiten toe.

Ik weet dat jouw planten 5weken stonden in de voorgroei.

Deze zijn overmorgen exact 2,5week oud.
    ​(als je goed kijkt zie je nog wat oud rood)
    en hebben daar net water gehad vandaar dat ze op 68% voor kort stonden.

ook ik had geen ideale start,ivm 18 graden schommelen,omdat ik moest wachten op de heat mats.

en 2 zijn later geplant nu word het puzzelen,omdat ik eigenlijk teveel zaden had uitgelegd voor als er een uitvaller was,maargoed vond het zonde om ze weg te gooien is al duur genoeg allemaal tegenwoordig.

Het is een hybride (Miracle Alien Cookies (MAC1) X Exodus Cheese)

Oftewel Mac & Cheese.

Staff

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Dank je om je ervaringen te delen stafford, this helps!
      is er een reden waarom je voor spiderfarm bent gegaan voor de heat mats? Zelf neigt mijn gevoel meer naar AC Infinity, vandaar de vraag.

Beide zijn gebaseerd op infrarood warmte, hetgeen zichtbaar licht is voor de meisjes. Denk je dat IR een invloed heeft tijdens de donkere uren?

Ziet er in elk geval heel goed uit bij jouw in de tent de dames zien er uitstekend uit naar mijn mening!

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Dankje, mijn hele setup bestaat uit spiederfarmer dus echt alles, vandaar ook de heat mats,ik weet dat buiten ons klein landje spiderfarmer echt resultaat boekt en zich bewijst, tevens is voor mij onze kweek beleving ook niet meer spannend hier,we lopen helaas veel te ver achter om te huilen eigenlijk,en dat terwijl we het kleinste landje maar de grootste in de cannabis wereld ooit waren en de hele wereld wist dat,die tijd is helaas een vervlogen glorie. Ik volg dan ook oprecht eigenlijk wel de Amerikaanse kant momenteel en eromheen.

Nee infrarood warmte heeft geen invloed tijdens de donkere uren

Ac infinity is ook prima ,sterker nog ze kopiëren juist Spider farmer,dus vrijwel identiek.

Ja wat dat betreft gaan de dames heel snel als je bedenkt dat ze morgen pas 2.5 weken oud zijn, ik denk dat het tijd word voor de top ronde en ze eind de week na 12/12 wel mogen.

Ik zal je morgen eens een foto schieten van onderuit de pot wat die heat meats doen.
        (Kan geen wortel sim tegenop)
        Ik zweer erbij.

Wellicht heb je er iets aan mijn ph is constant 5.8/5.9

Mijn ec 1.4
        Ik gebruik geen middeltjes en ditjes en datjes omdat het onzin is en geldklopperij, die bedrijven hebben maar 1 ding wat ze willen de winst marge zo groot mogelijk

Mijn voeding is Hypro Hydro A & B
        Ik kweekte vroeger hiermee,en zwoor erbij en dat doe ik nu nog steeds.
        En ja pas het toe op, aarde voor als je het je afvraagt.

• Ikke39
        Ikke39 commented
        Editing a comment
        Dat helpt stafford, dank je! Ik vermoed dat er inderdaad niet teveel verschil tussen beide merken zit. In de States zijn er heelder onderzoeken met whitepapers beschikbaar over alles wat met growen te maken heeft dus ik volg het ook wel. Die onderzoeken zullen zichzelf wel terugbetalen vermoed ik, kijkende naar de revenue dat er in de States omgaat met growen
        Momenteel is er verwarming in de kamer en die doet het prima met de huidige temperaturen maar als het kouder wordt zal het in de kelder hier wel wat koud worden aan de grond denk ik dus die heat mats zijn eigenlijk ideaal dank voor het idee!
        Ook een ontvochtiger zou welkom zijn als het zo blijft regenen, vooral in de laatste weken bloei. De Meaco Two 20L lijkt het minste te verbruiken dus die staat op de lijst. Veel succes met je run!

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Thnx jij ook, ik ben het een beetje het vergelijken kwa weken/vergelijkenis ik denk als je ze nu ziet dat je schrikt.

Hoi hoi beste medekwekers,

Vandaag staan we 4 dagen op 12/12. De meisjes zien er hongerig uit, het is al geleden van 25 september dat ze, buiten CalMag, nog eens degelijk gegeten hebben dus een halve dosis Bio Vega, CalMag (0.5mL/L), Cannazyme en Rhizotonic was hun (oververdiend) deel. Het water werd afgezuurd met citroenzuur gisteren en heeft pH 6.33 voordat we beginnen met mengen, binnen de range 6.0-6.5 dat Canna voorschrijft.

De uiteindelijke pH na toevoeging van alle componenten was 5.82, wat ook gelijk verklaard waarom Rhizotonic op het schema staat veronderstel ik want dat is het enige component dat the pH terug omhoog bracht na het toevoegen van BioVega. De EC van de eindoplossing is 1.2, 22C warm. Ze hebben rond de 5L gehad deze keer.

Ik kan mij vergissen maar zie ik nu de eerste groeihaartjes opduiken op de lady rechts voor? Dit is de RQS Critical, heeft definitely heel wat groei goedgemaakt in vergelijking met haar buren, zaadje was tenslotte een week later pas uitgekomen!

Nog een beetje het net gerangschikt zodat er plaats gemaakt wordt voor alle toppen, ze beginnen goed door te groeien! Met LST clipjes en plant draadjes probeer ik alle toppen zo goed en zo kwaad als het kan een plaats te geven. Zou ik al wat mogen snoeien onderaan de planten om wat meer lucht/licht door te laten?

Nog wat pics and the magic can continue!

Attached Files
      Last edited by Ikke39; 10 October 2024, 02:29.

Comment

like en laat subke ! mooie dames mooi kleur!
        Ganja always does the trick.

Comment

• Ikke39
          Ikke39 commented
          Editing a comment
          Dank je! Ze gaan groen de bloei in, altijd handig meegenomen heb ik begrepen

Hoi medegrowers!

Dit is een lied over een plant, een groene plant, een mooie plant, een welriekende plant, een grote, een sterke een nuttige plant het gaat over de Cannabis Sativa Hollandica

Vandaag zijn we dag 7 sinds 12/12 en de meisjes beginnen een serieuze spurt te maken, ze hadden honger dus de voeding was meer dan welgekomen! Vandaag nog een keer voeding en dan waarschijnlijk een keertje water.

De 2 voorste meiden doen het uitstekend, de linkse is aan het uitgroeien tot een echte struik dus LST was wel effe nodig, denk ik. Die LST clipjes en draad zijn wel handig om de takken te leiden onder het net, je kan de hoek gewoon leggen zonder veel risico dat er eentje afbreekt.
        De hoofdtakken zijn onder het net doorgetrokken en uit de oksels komen nu nieuwe toppen tevoorschijn! Blij als een kind in een speelgoedwinkel Ik heb waarschijnlijk niet altijd goed opgelet bij het lezen van de vele kweekverslagen (bedankt om deze te delen!) want ik ging ervan uit dat SCROG en LST enkel diende om ruimte te besparen en een meer gelijk deck te krijgen

Vandaag volgen we het Biocanna schema (BioVega, Booster + beetje Rhizotonic), extra CalMag (0.5mL/L) en wat Cannazyme (2mL/L), lijken ze lekker te vinden! Water was eergisteren afgezuurd met Citroenzuur tot pH 6.06 met een temp van 22C. Eenmaal alle componenten erbij gemixt zijn komt de pH uit op 6,19 met EC 1.2. Er werd een 5-tal liter gegeven. De achterste iets meer dan de andere 2 want die SSH verbruikt hennig wat water!

CalMag:
        Er zijn voldoende schema's over voeding bekent, maar met de CalMAg hoeveelheden nodig is het soms een struggle. Ik herinner met nog 1 van de eerste replies in dit kweekverslag dat er geen CalMag nodig zou zijn
        Er is vanalles te vinden wanneer je RO water gebruikt of een tekort hebt maar hoeveel je exact moet bijgeven om de LED te compenseren blijft naar mijn mening vaag, de plant gebruikt CalMag blijkbaar als een soort zonnecreme, hoe dichter het bladerdek op de lamp en hoger de lamp intensiteit, hoe meer CalMag de plant zal verbruiken.

Na wat opzoekwerk (chemische achtergrond helpt hier ook wel in) aan de Amerikaanse kant (@stafford moest gelijk aan je denken!) heb ik volgende bekomen - please do correct me if something is wrong:

- Het berekenen van de juiste hoeveelheid CalMag nodig is afhankelijk van volgende parameters: temp, vochtigheid, frequenties uitgestraald licht, PPFD, strain, hardheid water en gebruikt medium.
        - CalMag bestaat uit een immobiel atoom (Calcium) en een mobiel atoom (Magnesium), tekorten van Ca gaan we dus in de bovenste bladeren zien, tekort aan Mg aan de onderkant van de plant, te beginnen bij de grote fanbladeren.
        - Calcium en magnesium worden tesamen gebruikt om een optimale verhouding tussen beide elementen (1/2) te bewaren. Je kan ze echter ook apart toedienen.
        - Het optimale pH opname bereik verschilt lichtjes tussen beide elementen, voor calcium is dat pH 6.5-7.0, voor magnesium 7.0-7.5:
        p-h-nutrient-availability-scale-jpg.jpg
        - Vooral in de bloei gaat er veel van nodig zijn heb ik begrepen uit volgende:
        nutrient-needs-in-stage-jpg.jpg

Conclusie: Tot in de 4de/5de week bloei mogen ze goed gevoerd worden met CalMag heb ik begrepen, dan best afbouwen omdat dit een typerende smaak nalaat die je best vermijdt.
        Er zijn teveel parameters die bepalen hoeveel CalMag exact vereist is. Ik heb verstaan dat rond de 5mL/L/Gallon (+-4.5L) goed te verteren moet zijn door de planten als je werkt met LED, zolang je maar op tijd stopt ermee.
        Ook heb ik begrepen dat rond week 5 van de bloei de pH best iets hoger gehouden wordt (6.5-7.0) omdat er dan veel Mg vereist is en dit het optimale pH range is voor Mg, rekening houdende met de andere elementen.
        Sommige vermelden ook om door te gaan met CalMag tot het spoelen, of met wat minder (75% dus rond de 0.75mL/L) de laatste week voor het spoelen.
        Nog andere growers schakelen over op Epsom salt (MgSO4) in week 5 om niet in te boeten verder in de run. Vermits ik nogal van een zacht smoke'je hou denk ik eraan te stoppen met CalMag in week 6 voor de bloeiers tot 10 weken en week 4-5 voor de 8 weken strains.
        Hopelijk heeft iemand er iets aan.

Nog wat selfies van de ladies van gisteren en vandaag en we kunnen weer verder.

Let the world smell your grow!

GrtZ

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je met "boosters" begint dan stop je met calmag, stikstof is nodig voor de topvorming in de bloei.

Voor calmag dosering gewoon naar de plant kijken, heel donkergroen mag het wel wat minder.

Hoi hoi even snel een update tussen het verversen van de pampers door, lijkt me dat we vanaf vandaag eerste dag echte bloei kunnen tellen. I can be wrong though! De geur is ook iets anders van de meisjes vergeleken met gisteren!
        Vandaag enkel afgezuurd water gegeven, CalMag (0.5mL/L) en Cannazyme gehad. EC 0.7, pH 6.30, 5L.

Cheers!
        Attached Files

Comment

Dank je om mee op te volgen @Rreppellsteltjam! Haast en spoed is zelden goed dus laat maar groeien die handel 😁

Comment

Hello folks!

Het was druk de laatste dagen dus effe wat minder tijd gehad om met het kweek verslag bezig te zijn. Kids en werk weet je wel. Ze drinken veel de laatste dagen de meisjes en hennig wat plezier gehad om alle toppen onder het net te trekken, de takken lopen nu als een labyrint onder het net en uit de oksels zijn overal toppen verschenen, vooral als je ze platlegt en er genoeg licht over de oksels schijnt gaat het lekker!

Vandaag nog eens voeding gehad, pH meter is stuk dus heb een oude moeten gebruiken (ligt hier al 4j voor 10eur op Amazon en heeft de Apera PH60 en Bluelab moeiteloos overleefd! En yes is gecalibreerd)

Voedingsschema BioCanna gevolgd met 2mL/L BioVega, 2mL/L booster, 0.5 CalMag en een lekje Rhizotonic. Water was afgezuurd met 0.1mL/L citroenzuur ipv 0.25mL/L omdat de pH door de booster wel heel erg naar beneden wordt gehaald. Voeding kwam uiteindelijk uit op pH 5.86, EC 1.2, 5L voor de 3 meisjes maar ik denk dat ik een grotere gieter ga moeten zoeken want ze lusten wel wat meer!

De achterste meid vertoont pruikjes, denk ik toch 😅 dus nu komen de vragen:
        - zal ik overschakelen op bloei voeding of nog even groei blijven geven?
        - Mag ik de takken/toppen onder het net blijven trekken of langzaam omhoog laten komen? Er is tenslotte nog plaats genoeg in de tent

nog een paar ervaringen die ik graag wil delen:
        MarsHydro: de app is naar mijn mening een kleine ramp. Timers werken niet en de lamp verspringt willekeurig op een lagere/hogere intensiteit. De update van paar weken geleden gaf me hoop but yeah het ding is gewoon super primitief geprogrammeerd en onbetrouwbaar gebleken. Si be it, back to the timer.
        pH meters: Ik heb mijn halve carriere in een lab gewerkt dus je zou denken dat ik iets afweet van pH meters. Ze blijven stuk gaan. De probes van Bluelab meters zijn droog tegen ze van Nieuw Zeeland hier zijn en niet vervangbaar. De Apera heeft even goed gewerkt maar nu geeft de pH negatief aan sinds deze morgen.
        LED: bonus maandje op het werk! Ik denk eraan zo een extra bar te hangen met deep red licht. IR en UV lijken mij niet nodig.
        Ontvochtiger: Vermits de vochtigheid serieus oploopt ben ik al effe aan het kijken naar een ontvochtiger. De Meaco Two 20L is zuinig en lijkt kwaliteit. Kerstmis zal iets vroeger vallen dit jaar denk ik!

Enjoy the pics en dank je voor het lezen!
        Attached Files

Comment

Ik zou nog een week groeivoeding geven en de plant onder het net blijven duwen tot eind 3e week 12/12, en ook nog wat blad weghalen die onderliggende toppen afdekken.
          ziet er verder prima uit.
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

Comment

Dag 15 sinds 12/12 - gaat snel in het tentje! De meisjes drinken enorm veel en groeien zoals kool, netjes! Gisteren nog eens afgezuurd water gegeven met 0.6mL/L CalMag en Cannazyme, pH6.22 EC 0,7.
            Daarvoor hebben ze volgens voedingsschema Vega+booster gehad. Ik had het wat kalmer aangedaan met de CalMag maar vooral de SSH leek er behoefte aan te hebben! De bladeren onderaan worden een beetje geler dus er wordt hennig wat stikstof verbruikt bij het stretchen en ze lijken nog steeds te groeien!
            Nog deze week groei voeding en dan langzaam vanaf zondag overschakelen op bloei voeding (dank je voor je advies Corleone1933).

Maak er een mooie week van folks cheers!
            Attached Files

Comment

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit, zou alleen nog wat groot blad boven en zeker onder het net weghalen, minder kans op schimmelvorming als de bladeren over elkaar heen liggen, houdt het lekker luchtig, nu kun je nog snoeien.

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Je blad kan ook geel worden door te weinig licht, dus mss wat snoeien voordat je alle flesjes uit de kast trekt🙃

Dank jullie Corleone1933 en Bo$wachter voor mij hierop attent te maken! Ik ben al een paar dagen een beetje aan het snoeien geweest maar het kon inderdaad wel wat meer zijn. Zonet nog een even met de schaar doorgegaan, vooral dan onder het net daar voel ik mij het meest comfortabel bij 😅

Nog enkele vraagjes:
            - mag ik de fan bladeren die uit de oksels komen waar ook een top uit dezelfde oksel groeit snoeien?
            - Hoeveel per dag mag ik zo verwijderen aan bladeren?
            - Tot wanneer mag er gesnoeid worden in de bloei?

pictures attached, en dankjewel voor de opvolging!
            Attached Files

Comment

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Ik zou persoonlijk niet elke dag blad verwijderen, is toch elke keer weer stress voor de plantjes.
              Ik zou een paar momenten kiezen om blad te verwijderen en het liefste nog voor de bloei.
              Ik kijk altijd naar welke bladeren topjes in de weg zitten die haal ik weg plus blad wat elkaar teveel overlapt.

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Ik haal in de groei de onderste 2/4 takken weg, top ze en laat ze verder met rust tot 2/3e week van 12/12 dan snoei ik alles kaal wat onder het net is want alles onder het net groeit is in mijn ogen toch bras.

Wanneer je eenmaal de 3e week 12/12 voorbij bent en alles grotendeels gesnoeid hebt, doe ik daarna alleen nog beetje “bij houden” dus alles wat me niet aanstaat of te veel wordt haal ik weer weg. Zodra er bloemetjes zijn probeer ik ze eigenlijk zo min mogelijk liefst helemaal niet meer aan te raken.

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Wat er gezegd is, begin 3e week bloei alles in 1 keer snoeien, ook het grote blad bovenin, alleen nog onder het net stoppen tot eind derde week bloei, daarna laten rusten en kijken hoe je toppen gaan groeien

Alright! Snoeien zou er nu moeten opzitten, ik had waarschijnlijk best wat meer in de groei gesnoeid maar ondertussen is er heel wat blad verwijderd. Meer gaan we niet meer verwijderen op deze moment maar we nemen de lessen mee naar de volgende run definitely! Allemaal erg bedankt om mij over de snoei fear te helpen!!!
            Dag 17 sinds 12/12 - de toppen bij de Ssh en Medical Mass komen mooi door ik ga verder zoveel mogelijk tot eind deze week onder het net proberen door te steken maar veel plaats is er niet meer vrees ik. Nog enkele dagen en we kunnen met de bloei voeding beginnen denk ik. De gebruikelijke pics en op naar de volgende fase!
            Cheers folks!
            Attached Files

Comment

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Netjes de mannen handen eraf,net ook nog gedaan.

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit, goed bezig geweest, laat die toppen maar komen.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Mooi gedaan.

Merci manne! De vele raad (en geduld) van iedereen heeft echt geholpen om toch al tot op dit punt te geraken, duizendmaal dank!
            de Shining Silver is naar mijn gevoel iets verder gevorderd dan de andere 2, zie pics. Zou het nut hebben om deze al bloei voeding te geven of ben ik nu te ongeduldig?
            Attached Files

Comment

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Welke voeding is dat

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              En jij staf?

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Bo$wachter Hypro Hydro A & B
              Deze is zowel voor hydro als grond.
              Het verschil zit hem in de afgifte,de plant neemt zelf de voeding op dat ze nodig heeft ipv van dat de plant gedwongen voeding moet opnemen wat ze niet nodig heeft.

stafford dank je! Ja dat is inderdaad handig als je dezelfde voeding kan blijven gebruiken doorheen de kweek! Wat is de NPK van de voeding die je gebruikt?

Bo$wachter ik gebruik de BioCanna lijn, dus in principe vanaf zondag de BioVega opzij zetten en overschakelen op BioFlores. Zondag zijn we week 3 sinds 12/12 dus dat zou wel goed moeten zitten.

Comment

• stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Zoek maar op hypro hydro a & b deze voeding gebruikte ik vroeger al,in tegenstelling tot minerale andere voeding zit het vol sporen elementen ook en neemt de plant op wat ze echt nodig heeft,en word ze niet gedwongen anabole voeding op te nemen dat ze totaal niet nodig heeft

Wie goed heeft opgelet in me topic met de Mac & cheese, heeft wellicht iets opgemerkt dat ik de enige ben onder led momenteel die werkt zonder Cal/Mag toe te passen

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dat zonder calmag zegt mij dat het tempo er goed in zit en de lichtdruk niet te hoog is.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Nee je bent niet de enige. Ik kweek ook onder led en gebruik het zelfs niet op kokos.
          Bezig...
          X