Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

    Korting op 420shop
    Yo growers,


    Zoals lang geleden beloofd een kweekverslag uit eigen tuin. Onder een andere naam heb ik hier indertijd een bouwverslag geplaatst:


    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...30-quot-zolder


    Hier dan het vervolg.


    Na wat experimenten en aanpassingen functioneert de kweekruimte nu helemaal naar het zin en daarom lijkt het me leuk om deze ronde met jullie te delen.


    Vorige week donderdag zijn de baby-girls gearriveerd en meteen in de zelfbouw-prop geplaatst. De stekblokjes zijn in turf-potjes gepoot met wat zaai- en stekgrond en op een tableau van hydrokorrels neergezet. De onderste kuip is gevuld met water waar een 3-jets mistmaker in drijft. Door zachtjes een ventilator in de kuip te laten blazen komt de mist omhoog en nevelt de planten. De mistmaker gaat om het half uur aan en uit.


    De bovenste kuip is voorzien van een ronde TL-buis, de trafo zit aan de buitenzijde gemonteerd. De deksel zorgt ervoor dat de luchtvochtigheid hoog blijft, de grijze dop op het tableau is om de thermometer op te zetten zonder dat deze omvalt. De grijze dop op de deksel is om makkelijk te kunnen kijken zonder dat het deksel hoeft te worden verwijderd.


    Na 4 dagen komen de worteltjes uit de turfpotjes door de gaatjes die ik daar vooraf in geprikt heb. De deksel kan er nu af, de Metal Halide lamp draait 12 uurtjes mee en hangt recht boven de propagator.


    Dag 5 zijn de turfpotjes gepoot in de 25 liter potten waarin de plantjes de rest van hun bestaan moeten verblijven. Gebruikte grond is Allmix, ingewaterd met 1 liter water per pot, PH 5.4 + Mills Start. De eerste 18 uur Metal Halide op het bolletje.


    En nu dan op dag 6 aanbeland. Vanmorgen de plantjes 250 ml p.p. water gegeven (200 ml in buis, 50 ml bovenop). De waterbuis zit op 2/3 van de pot en loopt van hoek naar hoek. De pijp is van gaatjes voorzien zodat de grond op tweederde van de pot kan worden bewatert. De turfpotjes staan op de "waterpijp".


    Hier de foto's :
    Attached Files
    Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 10:21.

    #2
    Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

    een soort medi-pod,maar dan commercieel?

    Comment


      #3
      Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

      Nee passie …, geen commercie :0


      De apotheek-wiet kwam me na 5 potjes de neus al uit en is ook duur. Amnesia werkt het best voor mij en bij de apotheek verkopen ze alleen Jack Herrer. Dus heb ik besloten mijn eigen Amnesia te kweken en niet zonder succes. Inmiddels rook ik naar tevredenheid nu bijna 1,5 jaar mijn zelf gekweekte medi-wiet en ben ook leuke hobby rijker.

      Comment


        #4
        Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

        gaa deze echt volgen.hoeveel watt gebruik je om af tebloeien?

        Comment


          #5
          Attached Files
          Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 10:39.

          Comment


            #6
            Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

            Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
            gaa deze echt volgen.hoeveel watt gebruik je om af tebloeien?
            Voor het afbloeien gebruik ik 2 x 600 watt HPS in cooltubes.

            Comment


              #7
              Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

              Heb je ook bouw-foto's van je propagator ?
              Je hebt een super-mooi zoldertje daar. Daar kan alleen maar een super-mooi resultaat uit komen toch ?
              Sucses.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                echt toppie dit.ben voor een budgetkweek toevallig op zoek naar een manier om de lv hoog te houden.zat ook aan koude mist te denken,waar koop je die dingen een beetje goedkoop,en welke grootezou jij nemen voor een voorgroei oppervlakte van 3 bij 1 bij 2.5 meter?

                Comment


                  #9
                  http://www.salense.nl
                  Last edited by Mohawk; 29 July 2011, 12:25.

                  Comment


                    #10
                    Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                    thanks

                    Comment


                      #11
                      Attached Files
                      Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 11:00.

                      Comment


                        #12
                        Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                        ik zie dat je potten in 45 liter specikuipen hangen,waarvoor is dat?en is dit je eerste run met amnees met 1200 watt erboven?denk het niet maar vraag het toch.ziet er toppie uit daar

                        Comment


                          #13
                          Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                          De specikuipen gebruik ik om ook van onderen water te kunnen geven, de potten staan op een laagje hydrokorrels. Dit wordt de derde run met Amnesia onder 1200 watt.

                          Comment


                            #14
                            Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                            Very nice setup man! kwou dat ik er ook de plaats voor had :p
                            Mijn volgende kweekje worden ook amnesia's dus kzal je zeker volgen!

                            Wens je veel succes!

                            Peace
                            Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                            A friend with Weed is a friend Indeed

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X