Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

    de beschikbare afzuig-capaciteit is eigenlijk te klein om met 1200 watt te draaien.ik zeg opvoeren die handelpijp 20 op het dak doet wonderen,en actieve inblaas van buiten,laat de temperatuur helemaal dalen,is wel een beetje afstellen in het begin natuurlijk.ps ik denk 90 cm hoog en 145 de plant

    Comment


      #47
      Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

      Oorspronkelijk geplaatst door HashiZall View Post
      Wat valt er te winnen woehaha

      Comment


        #48
        Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

        Work your magic Mohawk!!!

        Ik begin alvast te dromen van die lekkere toppie's!!!
        Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
        A friend with Weed is a friend Indeed

        Comment


          #49
          Attached Files
          Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:23.

          Comment


            #50
            Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

            Hey, gaat lekker daar.

            Maar ik heb onlangs een vochtigheidsmeter voor de aarde gekocht ( 9 euro). Hiermee kan ik precies zien hoe de vochtigheid van de grond is. Werkt super!! Voor mij was dat optillen van de potten teveel schatwerk. En bij mij blijkt nu dat ik telkens teveel water gaf. Dus wellicht iets voor jou? Voor het geld hoef je het niet te laten.

            Ga zo door!
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment


              #51
              Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:24.

              Comment


                #52
                Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                Je zou kunnen overwegen, een goede sterke lekdichte bodem te maken zodat de potten waarin de planten staan niet in de witte grote potten hoeven te staan, zodoende wordt de lucht bij de wortels beter ververst.

                Comment


                  #53

                  Comment


                    #54
                    Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                    Klinkt goed Mohawk.
                    Het gaat in ieder geval lekker, ze zien er gezond uit.
                    Worteltemperatuur hoeft naar mij idee niet zo hoog te zijn, 22 C zijn al tropische temperaturen voor de bodem, gemiddelde diepte voor de plant. Mogelijk nog lager in de tropen.

                    Het is een fijne bewateringsmethode lijkt me, als alternatief zou je gaten kunnen boren op een bepaalde hoogte in de witte emmers.

                    Comment


                      #55
                      Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                      Hee Heaven, da's wel een optie ..., om rondom wat gaten in de zijkant van de kuipen te boren ... maar eerlijk gezegd denk ik dat het weinig verschil maakt met betrekking tot de doorluchting van de grond. Ik heb er wel eens aan gedacht om extra gaten in de zijkant van de potten te boren.

                      Gisteren heb ik van iedere pot een grondmonster genomen en daarvan de EC en PH gemeten. De PH is wel oke (6.7), de EC is echter veel te hoog (gemiddeld 2,75) en dat verklaart waarom de groei stagneert op dit moment. Bij de start van deze ronde is de electrode van mijn PH/EC-meter kapot gegaan, zodoende kon ik de eerste weken niets meten. Ik heb de eerste weken op gevoel wortelstimulator/voeding meegegeven en afgezuurd. Met het afzuren is het gelukkig wel goed gegaan ... met de rest ben ik toch iets te ruim geweest. De bladpuntjes zijn nog niet verbrand maar het blad is wel erg groen en de groei hapert dus wat ...

                      Daarom gisteren per pot 1 liter kraanwater gegeven, PH 5.9. (500ml boven / 250 ml pijp / 250ml kuip)

                      Het zal wel een paar dagen duren voordat de EC weer op een normale waarde is dus ik verwacht niet dat de plantjes nog veel zullen groeien. De vorige ronde werden ze ook niet veel hoger dan ze nu zijn dus er is niets aan de hand ..., als alles verder goed gaat komt er ruim een ons per plant vanaf.

                      Laterzzz
                      Last edited by Mohawk; 28 August 2011, 13:57.

                      Comment


                        #56
                        Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                        Yow, vandaag dag 20 12/12 ...

                        Vanmorgen de vochtigheid van de grond gecontroleerd en deze is nog prima, de meisjes hebben nog niet zo'n dorst, de volgende waterbeurt wordt morgen ... Het is vannacht wel een stuk kouder geweest - 18 graden - het wordt tijd om bij te verwarmen 's nachts. De bloei zet goed door en de plantjes zijn vannacht een beetje gegroeid.

                        De spint lijkt vooralsnog bestreden te zijn. Eergisteren hebben de plantjes nog een douche BAC Plant Vitality gehad nadat ik de dagen ervoor de aangetaste blaadjes meerdere keren met een sponsje van onderen heb afgenomen om de eitjes te verwijderen. Ik blijf de plantjes natuurlijk controleren maar het lijkt erop dat met name het afsponsen effectief is geweest.


                        Nog even terugkomen op de grondmeting, dit doe ik als volgt: Ik schep uit iedere pot een turfpotje vol grond, dit doe ik met een lepel en probeer daarbij zo diep mogelijk te komen in een hoek van de pot om de wortels niet te beschadigen. Ik vul een maatkan met 100ml demi-water en voeg daar de grond bij tot 150ml, dit mengsel giet ik over in een plastic bekertje en laat het drie kwartier trekken, af en toe even omscheppen met de lepel. Dan giet ik het bekertje leeg in een koffiefilter en vang het lekwater weer op in de maatkan. Als er zo'n 40 ml in de maatkan zit giet ik dit over in een klein maatbekertje en start de meting.

                        De grondmeting gaf het volgende resultaat:

                        Anne: EC 2.44 / PH 6.7
                        Betsie: EC 3.00 / PH 6.7
                        Clara: EC 2.91 / PH 6.7
                        Desie: EC 2.74 / PH 6.7
                        Esmee: EC 2.80 / PH 6.7

                        Ik heb vanmorgen weer wat foto's gemaakt net voor het licht aanging. Het blad staat omhoog en de steeltjes zijn mooi groen, nog geen stress van de nacht-temperatuur en een goede zuigspanning in de grond. Het blad ziet er ook prachtig uit, het lijkt erop dat de plantjes de hoge EC-waarde van de grond goed kunnen hebben.

                        Laterzzz
                        Attached Files
                        Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:33.

                        Comment


                          #57
                          Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                          Yow, nog even wat foto's van het vorige rondje Amnesia ter vergelijking. Het resultaat hiervan was 540 gram, dus 108 gram gemiddeld per plant.

                          Laterzzz
                          Attached Files
                          Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:36.

                          Comment


                            #59
                            Re: 5 x Amnesia, medi-wietkweek op zolder

                            gaat lekker daar29 augustus al bij moeten verwarmen,moet niet gekker worden met dat weer hier!

                            Comment


                              #60
                              Attached Files
                              Last edited by Mohawk; 18 November 2011, 12:44.

                              Comment

                              Bezig...
                              X