Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Strawberry Cookies & Sugar Bomb Punch onder Sanlight
Zonder werkt het ook hoor, de wortels racen zelf naar het reservoir en waar het het natst is en daar worden het visgraatwortels en maakt het hele matten om zoveel mogelijk te kunnen opzuigen, en om één of andere reden lijkt het ook niet te rotten. nu enkel maar een beetje grond maakt contact met het water voor de rest zit er laag lucht tussen het water en de grond.
Das de tent Lighthouse Max 0,5m, rommel, absoluut niet licht dicht aan de ritsen, de binnenmaterie is ondertussen ook goed aan het vergaan, maar hij is 50x100cm en past net ln die uitsparing vandaar
Ik laat hem op een kiertje open boven anders stijgt de luchtvochtigheid te snel en moet ik veel de afzuiger draaien, zo blijft ie net rond de 62%
Linkse is 30cm ofzo, ma kmoet de topjes nog plat duwen, en als ik de lamp helemaal naar boven duw kunnen ze zeker nog 60-70cm groeien, ben wel aan het vloeken dat ik het zo gedaan heb.. want zo blijven de takjes toch maar dun.. Quadlinen werkt het beste, gewoon laag 3 & 4 overhouden dan heb je een tak in elke richting en vandaar verder bouwen en dan worden die 4 takken moddervet. Ga ik de volgende keer terug doen.
Paar kiekjes van de vorige plant MedicalSeeds Channel+ al jaren een favoriet, Bigbud x Skunk, maakt heerlijke hash, blijft iets heel fris en floraal in van smaak wat er bij de meesten na het process uit is.
Groeit makkelijk, klaagt van niet veel wel niet te gek met de voeding doen en buiten ook goed te doen hier, snelle bloeier en het doosje liegt niet 3 meter en een kilo. Kan wel rotten met de dikke toppen maar tegen eind September staat ie al meestal lekker dik.
en van smaak gevarieerd, gepeperd en kruidig, pikant, aarde, soms ook wel bessig zoet of abrikoos, bloemen, dan weer munt of zurig.
Ik zou zelf aanraden om enkele takken niet te curen.. als je hem gewoon droogt wat daar allemaal inzit van smaken is intens.
Dit was een stoffen pot kweek van 25 liter met de Sanlight EVO 3 (190w) vanboven en een Mars Hydro SP-150 (140w) langs opzij/vanonder en elke dag de plant maar draaien.
Biocanna voeding Rhizotonic, Vega & Flores en Canna Calmag.
Yesses! waren heerlijk zo'n big buds, en wou ik ook al lang eens doen, maar kruipt wel wat tijd licht en plek in om ze zo te krijgen. Echt efficient lijkt het me ook niet maar het plan was wel om de grotere tent 150x90 te belichten dat ik zo twee planten langs elkaar kan groeien, en dan denk ik dat ik eigenlijk maar 1 groei per jaar moet doen, en kan er zo ook maar maximum 2 doen op een jaar.. Maar ja wil ik dat? want ondertussen vind ik het groeien zo leuk, voel me ook helemaal niet zen als er geen plantje staat te groeien.
De planten over de hele lengte belichten kan tot grote oogsten leiden. Misschien zou de potten op een draaiend oppervlakte wat kunnen zijn. Of een bulb idee namaken met led waar je een cirkel van planten (dubbele halfpipe) omheen groeit. Op die wijze benut je het oppervlak x 2. Ben zelf nog aan het brainstormen hoe dat in mijn setting te realiseren. Ik heb overtuigende verslagen gezien van dit principe.
@ Hork, yep met zij/onder belichting had ik geen afstervende bladeren vanonder aan de plant enkel heel laat in de bloei, en alle toppen werden lekker dik over de lengte. Kheb zelf een hele discussie gehad want er zijn die zeggen dat de onderkant van het blad niet veel doet met licht, maar het absorptie spectrum is gewoon iets minder effectief, maar van de tests die ze doen zorgt beide kanten belichten, of zelfs alternerend belichten allebei voor snellere carbon fixatie in de plant. Als je rond abaxial & adaxial lighting zoekt kom je wel wat papers tegen.
Mja ik dacht twee mooie lampen vanboven in de tent boven elke plant 1, en dan mss zo iets als die hortimol strips die ik tegen de zijkanten kan zetten, enkel de flap heeft dan geen, maar ja moet ik ze maar af en toe eens draaien, kheb twee platformpjes met ball bearings, maar niet geautomatiseerd, dat zou ook wel iets zijn idd, heel traagjes heel de dag ronddraaien. Maar dan zou ik ook 1 straffe lamp gewoon beetje zijlings kunnen plaatsen en daar dan de plant voor laten draaien. hmmm
Beetje proberen spacen, denk dat ik 2 netten boven elkaar ga zetten om ze allemaal een plek te geven, en kga ze ook nog eens resetten want er zijn al weer heel wat takjes aan het groeien dat ik denk van ja die heb ik nog niet nodig. éénmaal ze allemaal een positie hebben opkuisen, dan effe verticaal laten groeien en dat dan in de bloei steken. IMG_1730651465221.jpg
Wesley pipes ha! ja daarom ben ik ook van het principe de plant weet het wel best! dus gewoon goeie condities voorzien en laat ze het zelf maar uitzoeken.
Hork khad ergens juist nog een passage gevonden, ja wortelen die rooten in water kunnen enkel zuurstof opnemen die opgelost is in water maar niet van de aarde of lucht, en ook weer omgekeerd, de plant kan overschakelen maar dat gaat ook soms fout, vandaar stekje meteen de aarde in ipv water, tenzij je op water kweekt. Dus vandaar ook als ik de plant meteen in zo'n bakkie opgroei kan ie zuurstof van water opnemen. Als je een pot plant die opgegroeid is met nat/droog cyclus te nat houdt dan rot ie want dan kan ie het niet aan omdat ie niet de juiste wortels heeft.
2de net zit erop maar met de mazen net verschoven. Kheb 12 buds per plant, dacht effe 14 maar nee ideaal, niet teveel, space & lucht.. en kga wel voor een beetje hoogte proberen gaan. Sommige takken zijn al asymmetrisch aan het gaan, ideaal das wat ik wil. IMG_1730733127484.jpg
Kheb ook zo groene tuindraad op maat geknipt, maar ja zijn iets smaller maar veel breder.. dus hmm nog niet ideal.. ja niks komt omhoog das waar, gebruik het nog geregeld voor zijn gewicht. enkele dagen over de plant zetten en dan blijft ie zo wel staan.
Takketoelli die 150x80 is wel mooi voor men grote tent, en iets zwaarder is ook wel beter want als je wat stam hebt trekt ie zich van touw niet zoveel aan.
Ohoh, effe heel enthousiast geweest.. nou is ze maar zielig.. maar ja ik wou niets van bladeren onder de lichtlijn, en geen diefjes die zo half in de kromming groeien.
Morgen doe ik de ander, kunnen de katten morgen ook nog wat smullen.
Eind week 5 vanochtend, Straks week 6
Suger Bomb ook nog wat geknipt..
Ik heb nog voor een week guano in de pot, daar laat ik ze nog een week ongestoord in doorgroeien en dan eens zien om te schakelen. IMG_4794.jpg
Stekjes gaan ook nog lekker, staan 24/0 onder dat lampje met hun voeten de hele tijd in het water, eigenlijk fantastisch toch als je hydrowortels kweekt in aarde, kan je de plant niet verzuipen en de aarde zeiknat houden. Maar nu kom je wel in de problemen als het droog wordt.
Stammetje is dikker aan het worden en nieuwe scheutjes. IMG_4798 2.jpg
Last edited by Fenderbender; 1 week geleden.
Reden: voorzetsel
Ziet er uitstekend uit! Droogte is inderdaad uitkijken, want eenmaal eens te droog en je kan de betreffende stek afschrijven. Verstandig om ze steeds in water te houden!
Kheb ze terug vrij gelaten, kvind het eigenlijk niet leuk dat de planten vast staan, ze staan netjes op zich, kan met gewichtjes wat corrigeren.
Nu effe geduldig zijn er vanaf blijven en groeien! Gezien ik toch al zover ben toch effe de maturiteit afwachten.
Een paar bamboe stokken volstaat ook
Of een stroomdraad koperdraad/boxdraad
Van paal naar paal rondom
2 voordelen
1 je tent zuigt minder naar binnen
2 mocht er toch een paar ondersteuning nodig hebben
Maak je een stroomdraad van de ene kant naar de andere kant ter hoogte van de lange/zware top
Als het wel allemaal omdonderd
Verhoogt dat de kans op rot
En dit is een simpele oplossing die je altijd kan toepassen zonder de boel te beschadigen met een net erdoor te drukken
Ze staan er mooi bij vanochtend.
En nu heb al zoiets van hmm nog een week groeien is lang, mss beter toch van dag op dag zien hoeveel erbij komt. IMG_1731040776137.jpg
Ik denk wel dat ze een week nog nodig zullen hebben wil je het vol krijgen. Dat is het nadeel van slechts twee planten. Met het oog op de volgende ronde kan je het jezelf misschien makkelijker maken. Vier van deze potten passen ook nog net in je tent is het niet? Of anders misschien een lekbak pakken die je volzet met een x-aantal planten naar idee van je huidige systeem. Dan giet je het water slechts in één mondje waarmee de hele school planten bewaterd wordt. Zo kweekte ik ook wel eens in 70x70 wasmachine lekbakjes waar net negen stuks 11literpotten in passen. Dat was gewoon tot de rand wateren en als de bodem in zicht kwam repeat.
Hork nou ja vol.. ik heb ze getopt en heb men buds al, dan had ik ze gewoon moeten plat trekken en blijven scroggen. Heb ik ook al gedaan dan ziet het er zo uit.
Ook twee planten maar dan heb ik men oppervlakte wel beter benut.
Wat ik de laatste tijd wil doen is tot zo'n mooi plantje te geraken dat gewoon op zich kan staan met dikke topjes.
Kwou vooral door de guano nog groeien dat ie niet schiet gelijk zot als ik overschakel.. heb ik toch ook gemerkt dat voeding tijdens de stretch ook de vorm bepaalt.
Mijn 1e where's my bike ronde
Ik heb gewacht tot ik van de bovenkant een stek kon nemen
Toen had ik een paar dikke stammen
÷/-8a10 vertakkingen
Getopt na 8
En van de onderste 2 takken een stek gemaakt
Dus nog 6takken over
1week nog op 18uur gehad
En toen de bloei in
12 planten op 3.2m2 2108gram
657gram per m2
Zonder te lollypoppen
Dus sommige soorten
vooral de hardgroeiende hoge soorten
Kun je al record oogsten halen
Zonder al te lang voor te groeien
Biker Kush.. klinkt goed. 657 per m2 is perfect ja.. das zoals op het doosje
Ik denk volgende Zomer als iedereen nog leeft nog eens een uitgebreide buitenkweek te doen dan is er terug altijd iets te vapen of roken voor een hele lange tijd en dan kan ik me binnen gewoon amuseren met soortjes testen en groeien.
Fenderbender inderdaad hoe meer planten hoe korter de voorgroei en dan uitrekenen wat je in een jaar bij elkaar kweekt. Doorlopend kweken op 12/12 kan ook, dat is het meest efficient.
Comment