Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Cookies & Sugar Bomb Punch onder Sanlight

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Strawberry Cookies & Sugar Bomb Punch onder Sanlight

Korting op 420shop
    Hallo Iedereen, nieuw en net geregistreerd, maar het kan dat ik 10 jaar geleden wel eens om hulp gevraagd heb hier.
    Ben uit het Zuidelijke buurland maar zit meestal op een Amerikaans forum maar dacht ik kom eens kijken hoe het hier meer in de buurt zit.

Net aan een kweekje begonnen, Super Sativa Seed Club Strawberry Cookies & Dutch Passion Sugar Bomb Punch.
    Kweek in een 100x50x180cm tent met een Sanlight EVO 3
    Ik gebruik Elho Greensense Aqua Care potten 15l hebben een reservoirtje beneden die de planten passief water geeft.

Pot is gevuld met Plagron Royalmix en Perliet 70-30% kheb er ook een klein beetje Bionova Profimix korrels door gemengd laatste wat ik nog had van een zakje.
    Ik doe er een buisring bovenop dat ik vul met lagen perliet & grond zoals een lasagna met grond die goed uitgespoeld gemengd voor het zaai gedeelte zodat het even duurt eer de zaailing wortels de bemeste grond bereiken.
    Ze zijn in de potten gezaaid na ze te kraken in een glas water.
    In de eerste week zijn ze niet gewaterd aangezien de grond en perliet in de ring voor bevochtigd was, begin week twee hebben ze een glas met Canna Calmag, Biocanna Rhizotonic & Great White Premium Mycorrhiza gekregen dat laatste heb ik ook een beetje op de zaden gestrooid bij het zaaien.
    En voor nu week 3-4-5 vul ik gewoon het reservoir bij met bronwater en een beetje calmag.

De lamp staat op 76watt en 20/4 en de planten krijgen rond de 350ppfd, 250ppfd voor de eerste week.

LInks: Sugar Bomb Punch, Rechts : Strawberry Cookies 14 dagen oud.
    IMG_1729243465575.jpg

Stammetje Strawberry Cookies Dag 14
    IMG_1729243504802.jpg

De Strawberry Cookies is ook geweldig qua bladvorming, voelt of ik sla of kool aant groeien ben.
    IMG_1729243377652.jpg

Goei deal gedaan bij Dutch Passion, 1+1 gratis Sugar Bomb & Cookies en ze sturen nog twee samples erbij.
    En khad op een Maandag besteld en dag erna zat het in de bus.

IMG_1727257954215.jpg

Strawberry Cookies Dag 0
    IMG_1727963746313.jpg

Sugar Bomb Punch Dag 2
    IMG_1728143822012.jpg

De Starter Mix
    IMG_1728211201177.jpg​​

Last edited by Fenderbender; 4 weken geleden.

Succes! Ziet er kei goed uit

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Merci! Ja ze zijn meteen goed in de groei geschoten.. als dat maar goed komt want zoveel plek heb ik niet.
      Kweet ook nog niet wat ik ga doen.. scroggen waarschijnlijk want zo kan ik er het meeste topjes uit halen maar ik doe het niet zo graag.
      Mss gewoon niet te groot laten worden en de top eens pitsen en ombuigen.

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Als ik het formaat van je tent bekijk heb je echt achterlijk veel ruimte. Maar ja, mijn kweekbakkies meten slechts 35 cm op 35 cm op 75 cm... allemaal relatief dus. Maar een keertje toppen kan nooit kwaad lijkt me. Komt goed

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Oh okay ja 35x35 is wel compact, moet je weer andere groeitechnieken voor toepassen, dan is 50x50 per plant meteen een stuk extra ruimte, maar je hebt verschillende bakkies? met elk een plant in? ja das ook een manier, efficient lijkt me want kleine ruimtes zijn heel makkelijk te controleren en moet je niet veel watt insteken om een goei resultaat te hebben. men pot is 30x30 en de plant tip naar tip is al 29cm dus mja als de wiet een beetje wil groeien heb je toch wel wat plek nodig vink, want ja kvind het sneu de planten moeten kort houden of vroeg in bloei te steken.
      Kheb een grotere tent gekocht, maar kheb er nog niet voldoende licht voor 150x90, kheb er wel net al in gegroeid, 1 plant en die was zonder veel moeite 80x80x90cm onder het licht en ja dat vond ik toch wel erg leuk want men potten steken boordevol. Zo twee planten langs elkaar das een beetje het plan.. kwil tot een situatie geraken dat ik in 1 keer in het jaar veel wiet kan maken dat men potten vol steken voor den apocalypse 😆 en lang genoeg kunnen curen & dat ik ook een mooie portie hash kan maken.

subke ,succes, dp vind ik ook heel goed, lekkere soortjes !
    Ganja always does the trick.

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Merci, ja DP is lang geleden, vroeger buiten Frisian Dew & Shaman wel gegroeid, en in de tent Think Different maar jaren terug, dus ben wel benieuwd.
      En die verdeelden ook de Super Sativa Seed Club en ja ben ik voorlopig wel het meest van onder de indruk, gigantische zaailing en ze zit al aan 9 vingers

Wat een mooi setup zeg, en prachtige plantjes ook!

Ik ga je volgen, veel plezier met je kweek.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ziet er echt super netjes uit joh, en ook mooie foto's. (ik ben niet de beste in foto's nemen. 🙈)

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Mmmm truc is, bewegen met de camera, niet altijd van je eerste blik of perspectief een foto trekken, test verschillende hoeken, hoogtes en afstanden en kijk door de kijker of scherm naar de compositie tot je iets vind dat je denk oh ja leuk.. dat is het eigenlijk.. en ja als het kan groot diafragma en scherp stellen zodat het onderwerp in focus is en er background en foreground blur is das meteen sfeer..en ik draai de exposure/belichting ook iets minder zeker onder groei lampen.. Nu deze zijn wel getrokken met een emulatie die oude film simuleert geeft meteen qua kleuren sfeer en zit ook wat noise op maar het principe blijft hetzelfde met een gewone camera of gsm.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Zo simpel is het dus.. 🤔😂

Leuk, Strawberry cookies, heb ik ook gekweekt eerder dit jaar. Heerlijk soortje! Ik ga je volgen, succes!

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Welkom! Ah das goe te horen, ze zeiden me ook dat ie twee duidelijk phenos had eentje met super korte bloei en eentje van 9 weken en dat ie van een Italiaanse kweker komt.. kga denk ik een stekje pakken om bij te houden en dan zien wat het is.. want die korte wil ik wel eens buiten proberen.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ik had die lange feno denk ik. Bloei duurde zeker 8 weken

Dadelijk gaat het licht uit, ze zijn alweer een heel stuk gegroeid tov licht aan.
    Die myco gaat hard.
    Das de eerste keer dat ik dat GW spul gebruik in combo met Rhizotonic en ja supercharged de wortels toch wel, plant is maxi en het reservoir gaat ook al snel naar beneden wat gewoonlijk pas in week 4 begint.
    Prima spul, wel niet cheap maar je hebt niet veel nodig per plant.
    Nu gaat men voedingsvraag waarschijnlijk veel hoger liggen. Moet ik nog kijken hoe dat loopt want kvolg geen schemas en zo.

IMG_4344.jpg
    IMG_1729408601568.jpg

Comment

Welkom!😁 ik volg je, succes met je knappe dames!

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Hoihoi! en bedankt, ja ben reuze benieuwd twee nieuwe soortjes voor mij en nieuw middeltje.

Ze krijgen elke dag een half uurtje van de grote ventilator op max.
      Daar begin ik eigenlijk van in het begin mee zelf al zijn ze piepklein, maar niet op max dan.. maar een zaailing blijft maar 1 of 2 dagen rond wapperen en de derde keer zegt ie ja doe maar, ik blijf ongestoord recht staan.
      Iets hoger hangt nog een kleine clip on fan.

IMG_1729631457475.jpg
      IMG_1729632796250.jpg​​

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Zien er gezond uit,nu houden zo

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Merci, ze zitten nu op eind dag 19, ze hebben een klein beetje magnesium vraag, de Strawberry iets meer als de andere als je goed kijkt kleurt het net niet helemaal goed in tussen de nerven. Dus ik denk snelle groei en grote bladeren, niet zo mobiel onder de LED, men temperatuur ligt ook niet zo hoog eerder 26°.. Of mss komt er nog niet genoeg stikstof snel genoeg vrij want de pot heeft pas vorige week water gekregen en tzijn allemaal biomiddeltjes dus duurt toch effe eer dat alles goed op gang komt.

Dag 21 straks gaan ze effe slapen en vanavond pak ik de schaar, kunnen ze helemaal loos gaan.
      Denk gewoon top eraf, bodem eraf, binnenkant opkuisen en dan alles een plaats geven.

IMG_1729917705142.jpg

Strawberry Cookies
      IMG_1729917843446.jpg

Sugar Bomb Punch
      IMG_1729917824483.jpg
      ​​

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Merci Iedereen, ja ze gaan goed, nu ja ik kan er weinig aan doen, kgooi ze in een pot met een hoop traag lekkers en dan moeten ze zelf maar uitmaken hoe het zit.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Gaat lekker man, mooi donkergroen van kleur maar ook weer niet te donker. Houwe zo!

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Hork ja zijn niet te licht niet te donker, en ja alle N die ik hun ga geven zit ongeveer ook al in de pot, plan is op een bepaald moment bloei voeding bijgeven, ksnap ook niet hoe sommigen het doen want je hebt er die groeien haast met zwarte bladeren, zo donkergroen en glimmend maar toch is de plant net niet vergeven genoeg om helemaal naar de vaantjes te gaan.

Top is eraf, bodem laag takken ook, kheb ze in Great White Myco gedipt en in potjes gestoken.

IMG_1730018485043.jpgIMG_1730018513934.jpg

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Hork Ja, kmoet wel nog zien hoe ik ze ga overleven als de ander in bloei staan.. in de Lente-Zomer zet ik ze gewoon in de veranda in nog een plastiek tentje zodat de katten er niet aan kunnen. En dacht vooral als ik één van de kort bloeiende phenos van de planten nu aan het groeien ben, kan ik stekjes maken voor volgend jaar buiten eens te testen.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat kan al onder een of twee 8 watt cool white led tl lampen die de bouwmarkt verkoopt. Gewoon in deze kleine potjes laten en kort houden.

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        20w bouwlamp 4000/6000k erboven komt het helemaal goed

Ik heb een mini plantje gehad(gewoon voor de leuk), had haar kleine gehouden onder een simpel los ledlampje.
      Dat zou je ook kunnen doen met je stekjes.
      Attached Files

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik denk dat 18 watt wel kan Fenderbender desnoods hang je de lamp wat hoger.

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Nou met de 20w kreeg ik ze wel geworteld
        Maar ze begonnen er met de dag slechter uit te zien
        Het Hersteld wel naderhand als ze in de grond staan
        Maar met de 10 w blijft het zo mooi groen
        Niks verbrand echt top
        Maar test het uit zou ik zeggen
        Met 2 weken moet ze wortel geschoten hebben

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Optioneel kan je de lamp van 18 watt hoger hangen, maar ben het met je eens dat less more is met stekken. Heb zelf maar 8 watt er boven hangen.

Dacht kgeef ze zo wat licht bij dan s'avonds maar we hebben nog maar 10 uur ofzo dus moet er nog wel een hoop bij.

IMG_1730051199655.jpg

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ik zou wel zorgen dat ze vochtig blijven.. misschien doorzichtige bekers overheen zetten of dergelijke. Of melk achtig dempt meteen het licht een beetje

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        beetje misten

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zou het niet doen, natte bladeren willen nog wel eens rotten.

Zien er allemaal toch al beter uit, zelf bodem rechts is zijn bladeren aan het optillen, kheb de twee grote bladeren ervan geknipt.
      IMG_1730182013687.jpg

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zien er prima uit, zekers!

En de rest staat er zo bij.. effe hulp van net ingeroepen.

IMG_1730215659666.jpgd

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Wow 22 weken bloei.. Maar dat oppeppende effect spreekt me wel aan. Daarom heb ik ook Sour Diesel on huis gehaald, die geeft ook een goeie boost!

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Dan ist mss iets voor jou, op zammy staat er 12-13 weken maar velen groeien hem veel langer, blijft ook gewoon gaan enorme colas.. nu voor een microgrow lijkt het me ook ook wel ni de soort enkel kopzorgen om het getemd te houden en klaar te krijgen..

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Een 100% sativa, haha nee dat is vragen om problemen in een minigrowbox🙈

Dag 27... Heb de grote koolbladeren verwijderd, staat nog genoeg op, binnen paar dagen kuis ik de binnenkant nog.
      De Sugar Bomb heb de Strawberry wel ingehaald en voorbijgestoken.
      Ze moeten nog klein beetje groeien voor ik het net goed kan gebruiken.
      Stekjes staan ook nog allemaal mooi.

IMG_4666.jpg
      IMG_4667.jpg​​

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Ja denk wel dat ze blij zijn.

Hork Ben er heel blij mee en gedijt lekker die dingen en ja poepsimpel allemaal, kdoe echt weinig, kmaak me ook nog zelden zorgen over de planten, hebben ze water? kan het zo zien, is het leeg doe ik er wat bij. Denk dat ik het nu wel gevonden heb want ben al effe zo bezig maar kheb wel een hele collectie aan potten ondertussen.
        GHE Aquafarm modded for DWC
        4 Kleinere Hydro drippers modded for DWC
        Airpots (maar nee dank je, als je daar een pest mee krijgt das een ramp, precies een insectenhotel kunnen overal in en uitvliegen en zich verschuilen je pakt ze nooit allemaal)
        Stoffen Potten paar formaten (das oké)
        en dan nu 3 15L Elho's en 1 van 30L

Hoewel is nog één ding dat ik zou willen testen, Autopot heeft zo'n Tray2Grow waar je een stoffen doek in kan stekken en dan heb je een bak van over een meter op 35x35 ofzo. Ook voeding via de bodem, maar dan een plant links een een plant rechts en op de bovengrond klaver, cerastium, alfalfa planten en tussen de planten in een paar grotere companion kruiden of bloemen.. en dan alles tot een communiceren organisme verbinden door endo & ecto rhizos en trichoderma..
        Ben gewoon benieuwd naar wat er gebeurt en het resultaat.. want er is een soort die ik al over 10 jaar groei en alles smaak je, licht spectrum, kweek methode, medium, voedings type & lijnen, temperatuur, LV.. alles heb een invloed op de uiteindelijk aanwezigheid van alle stoffen en de kwaliteit ervan.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het is een leuke hobby en je probeert wat. Behalve DWC heb ik het meeste aan kweekmethoden ook wel geprobeerd tot ik vond wat mij het beste bevalt. De stoffen potten heb ik weggedaan na een of twee ronden, ik heb er op mapito en aarde in gekweekt. Autopots heb ik het gewone systeem met 15literpotten van gehad. Op zich werkt het wel maar die slangetjes kunnen losschieten en uiteraard gebeurde dat waarna ik 40 liter voedingswater op de vloer had liggen. Dat was huilen natuurlijk en eveneens de druppel daar mee te stoppen. Nu kweek ik al een aardige tijd middels eb- en vloed wat ik super eenvoudig vind en wat werkt. Geen risico op overstromingen want het water stroomt terug in het vat. Sindsdien niet meer gekeken naar andere methoden.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Ha, de stoffen pot vond ik een verademing tov de gewone want die overwater ik altijd, maja da ligt aan mij en voor buiten is niet zo'n broeikas als een plastic pot als de zon erop komt en droogt ook snel.
        Eb & Vloed kameraad van mij groeit ook zo, vooral handig als je een heel deel tegelijk wilt groeien en werkt idd prima.
        DWC is fascinerend want ja echte aliens kan je daar mee kweken die wortelstelsels, maar voor mij veel te veel gemoei.
        Ik zou eigenlijk het hierbij moeten houden want dat gaat al effe goed.
        Maar ik zit echt met die symbiose in men hoofd, extra co2 in de tent als het licht uit is, en extra planten fixeren allerlei voeding in de bodem en planten wisselen allemaal phyto chemische signalen met elkaar..ja de hobby is nog ni gedaan mss moet ik er harmala of salvia tussen zetten in de hoop dat ze extra psychedelisch worden
    Bezig...
    X