Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Cookies & Sugar Bomb Punch onder Sanlight

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bloemetjes zijn op aan het komen, ze zijn ook fel aan het groeien nu.. maar ik ga straks de Mars lamp toch nog effe voor de laatste week stretch langs onder gebruiken.
    Laatste groei had ik de plant heel de tijd met boven en onder licht en toen kwamen alle takken een beetje op dezelfde positie uit en waren ze ook lang en vol. Nu merk ik toch dat er een deel achterblijven dus ga vanonder wat bijduwen.

IMG_1732952147003.jpg

IMG_1732952201536.jpg​​

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Zij verlichting werkt schijnbaar ook heel goed, de zon schijnt ook op de zijkanten

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Welk onderzoek, bender.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam al effe geleden en ok zo mag ik het mss niet verwoorden want ja het is geen cannabis studie, en eerder een conclusie die ik trek uit uit verschillend studies rond abaxiaale en adaxiaale belichting van c3 type planten die ik had opgezocht op pubmed. En denk bij olijven en rozen en één of ander graan dacht ik maar dat was een c4 hadden ze hogere Pn in belichting van beide kanten, maar bij spinazie was er eerder een limiet.. en dan was er ook een studie die het bewegende blad simuleerde waarbij ze alterneerden van boven en onderbelichting om het waaien van bladeren in de wind te simuleren waar soms de boven en onderkanten van in het licht komen en daar konden ze ook hogere Pn vaststellen.
      Zal strak eens zien wat ik ervan terugvind.

En penetrerend groen licht botst in het bladweefsel rond en komt herhaaldelijk in aanraking met de chloroplasten en wordt geleidelijk geabsorbeerd. dus heb ik zoiets van ja wat er langs beneden binnenkomt botst ook rond.. hoewel de onderkant van een cannabis blad heeft iets meer reflectie en minder absorbtie dus niet zo effectief maar ook weer niet niet effectief.

Nu de vorige plant die ik zo gedaan had was moddervet.. dusse ik heb er wel vertrouwen in.

Uit de kluiten gewassen
    Gisterenavond twee liter per reservoir gegoten, deze morgen stond het metertje alweer op nul.
    Alles wat meer gecentreerd en de Mars ligt erachter en schijnt in het bladerdek en nu elke dag alles draaien.

IMG_5213.jpg

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Babz haha! goh ja eigenlijk zou ik een setup willen hebben waar ik plant binnen kan groeien van buitenformaat..

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      'Even' een verdieping eruit slaan, tent eromheen en hoppa, you're good to go! 😁

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      De plaats is er wel kheb een hoge ruimte, maar hoeveel licht ga je daarvoor moeten draaien.. nee ik wil het liever niet weten :p

Dat is al een hele mooie plant, zeker voor slechts 200w te gebruiken! Mooi zo!

Misschien heb ik het gemist, maar watvoor pot/reservoirs gebruik je juist?

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Sinds de stretch zit ik eerder aan de 330w want ik heb Mars Hydro SP150 erbij gehaald

Elho Greensense Aqua Care potten.

Halfweg derde week.. bloei zit er al goed in, ik heb wel niet de stapeling die ik wil, internodes zijn nog fel geschoten. Vorige keer had ik perfecte stapeling maar toen had ik de twee lichten maar op 1 plant, was de plant ook nog veel ouder voor de bloei, en kheb mss iets te lang vega zitten doorgeven.
    Maar ja let niet, toppen zijn toppen

IMG_1733347233195.jpgIMG_1733347272288.jpg​​

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Scrognetje op de pot vast kan hé.. maar kzit al effe aan een gram per watt of ik nu scrog of een struikje groei of 1 of meer planten zet maakt eigenlijk niet zoveel uit. kmoet iet anders doen om de oogst te vergroten.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Is dat nodig dan?.
      Je moet zoveel kweken zodat je uitkomt tot de volgende oogst, beetje reserve
      Rest is niet zo belangrijk, het gaat erom dat je niet meer naar de shop hoeft

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Takketoelli Geen shops hier spijtig genoeg, een echte shop met een espresso machine dat zou geweldig zijn.
      Is het nodig, mja hoe meer der uit kan halen des te gunstiger toch kzou toch een licht willen waarmee ik 1000ppf mee op de oppervlakte kan gooien, omdat ik een knoert van een struik wil kunnen groeien.. Vandaar dat ik denk zo'n vierkante meter met nog een tweede Sanlight en dan kan ik kiezen 4 klein, of kan me amuseren met 1 grote plant erin te groeien.
      En als ik effe een groeipauze kan inlassen zou ook ni slecht zijn.
      We gaan volgend jaar nog eens buiten groeien, dan zijn het zo van die bakker emmers vol.

Hoger kan ik niet in de tent.. Ze nemen toch een goed deel van de 150x90 in beslag.
    Heb net de reservoirs tot vanboven gevuld 2,5L want ik merk dat de Sugar Bomb nu ook de bodem snel droog trekt als er niets meer in het reservoir is.

En dat stammetje van de Punch kom er graag aan zo'n zoete geur, heel anders dan de Cookies, ben echt benieuwd naar de smaakjes.
    Over de opbrengst ga ik me ook geen zorgen maken al men potten gaan goe vol steken denk ik.
    Heeft iemand al die Grove cure bags geprobeerd?

IMG_5275.jpg

From Below
    IMG_1733437300019.jpg

Hun favoriete groen nomnomnom
    IMG_1733438271285.jpg
    Last edited by Fenderbender; 2 weken geleden.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Prachtige foto de 2de, lijkt wel een ochtend zonnetje wat langzaam opkomt en de dames verwarmd.😊

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Precies of ik de blinden omhoog moet doen.

Weer effe andere opstelling.. kheb nog twee draaischijven gevonden die ik had, wel niet automatisch maar nu kan ik de potten makkelijk rond hun as draaien.

IMG_1733732163201.jpg

Strawberries
    IMG_1733732135369.jpg

Er zitten toch een paar toppen tussen die mooi gestapeld gaan zijn..
    IMG_1733732242045.jpg​​​

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Mooi hoor😁

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er super uit!

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Very good very nice 👍🏻

Oh wauw, der komt effectief een aardbeien lucht van de Strawberry Cookies topjes, I don't mind it.
    IMG_1734038046172.jpg

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Fenderbender Zal dalijk eens foto maken ergens, ik denk wel dat ik weet over welke strawberry het gaat ,had die zelf ook altijd.

Dat rook echt volle bak na aarbije en smaakte dat is tevens die wat ook de rode stampers echt maakt

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Grow Co rare snuiters..

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Heb ook e-liquid gemaakt van de SC (handig voor on the go, feestjes, oncerten etc) en die smaakt ook heerlijk naar aardbeien, en erg potent!

Terug naar de vorige opstelling.. denk dat ik zo toch het meest licht op beide krijg, De Sanlight hangt gekanteld en met de platformpjes kan ik ze lekker draaien.

IMG_5529.jpg

IMG_1734125713133.jpg

De geur is nog feller, Kheb de filter eigenlijk nog niet ingehangen, als de afzuiging nu aanspringt riekt het vollen bak naar aardbeien in het kot
    27C72B9A-D12C-49BF-8A9E-CD464325EB08.jpg

Tzijn gitaar fans..:p
    IMG_1734125813526.jpg

​​

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nice hoor! Als ik die hier had zonder filter dan kon ik moven! Zelfs de Spaanse gitaar zouden ze meenemen!

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Hork Ik weet ook niet hoeveel de filter nog uitmaakt ding is stokoud, hoewel ik riek toch meer nu dan zonder, maar het riekt echt niet fel naar wiet, één riekt aardbeien en de andere riekt gewoon zoet.. met de Skunk zou het iets anders zijn.
      En we zijn ons eigen buren dus daar moet ik me ook niet veel zorgen over maken. De spaanse blijft iedereen vanaf! sinds corona raak ik bijna niets anders meer aan. Wat een tokkelvrijheid op zo'n ding, als ik nu de Tele vastpak denk ik damn die snaren staan zo kort op elkaar.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Snaren dicht op elkaar is inherent aan een smalle hals en daar houd ik juist zo van en het soepele spelen van een Tele. Heb nog geen Spaanse gitaar, maar ik stel me voor dat nylon snaren lichter spelen dan stalen. Mijn Western heb ik de G vervangen met een unwound snaar en dat speelt al veel makkelijker.

Ja da snap ik, elektrisch kan ook vinnig zijn maar met men pollen voelt zo'n hals toch maar smal aan.
    En vooral ook de rechterhand, met de spaanse kan ik op elke snaar een vinger laten rusten en plukken zonder de ander te storen.. vind het echt een verademing.
    IMG_5543.jpg

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja ik heb geen Spaanse gitaar maar lijkt me nog wel wat voor in de collectie!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Paar 10tjes op marktplaats. Ik heb er een stuk of 10 gehaald de laatste jaren, en geef ik vaak kado. Heb ik wat te doen als ik op bezoek kom
      20 euries max

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Haha slim bekeken! Oké dat zijn de prijsjes!

Tijd voor de bruine Flores saus..
    Hoeveelheden? sja er staan al lang geen nummers meer op mijn doseer spuit, dus ongeveer genoeg?

IMG_1734209290543.jpgIMG_1734209415180.jpg

Tzijn allemaal nog beginnende topjes eigenlijk dus da belooft.
    IMG_1734210282816.jpgIMG_5611.jpg

Kheb de lampen wel iets omhoog getrokken, want ik zag nummers van 1000 tot zelf 1500ppfd aan de toppen iets teveel van het goeie..

Comment

Einde week 5 morgen

Sugar Bomb​​
      IMG_1734645468187.jpg
      Strawberry
      IMG_1734645495294.jpg

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Hork maar het was niet onderin, t'is de tweede die nu al in het boven/midden geel trekt vandaar dat ik denk Sugar iets te groot, verhouding wortel grond, grond kan niet meer zijn functie doen om alles geregeld en gevoed te krijgen, moest ik nu ph'en en minerale voeding geven waarschijnlijk nog niet aan de hand, ze trekt het blad mooi gelijk leeg dus t'is voeding wat ze aan het pakken is. Maja op zich ideaal daarvoor zijn ze er toch. Hun eerste functie is energie opwekken en omzetten en later kunnen ze dienen als opslag.

Verleden keer met een licht heel de tijd onderin kreeg ik geen gele bladeren onderin want das idd normaal als ze niet genoeg licht krijgen. En was de pot ook enkele maten groter, want van omvang is de Sugar Punch hetzelfde in de 15l pot als de Channel in de 27l stoffen pot maar ze staat wel niet zo vol omdat ze maar het helft van het licht gekregen heeft, en omdat de apicale dominantie niet goed verdeeld is, khad ze iets langer en feller plat moeten houden, de scrog iets te snel terug weggenomen.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik vind je planten er uitstekend bijstaan dus ik kan me niet voorstellen dat die paar gele blaadjes van enige betekenis zijn. Persoonlijk zou ik er (nog) niet op anticiperen zolang het niet doorzet.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Hork ja whatever er nu gebeurt maakt niet zoveel uit om proberen te sturen, power through, mss zijn het ook redelijk snelle phenos, want ze zeiden allebei dat ze heel snel konden klaar geraken.. nu ik heb die liever niet, toch niet binnen want ja daar heb je tenminste de condities om lang een bud te bouwen.

Ik had hier iemand gezien die echt lange 1 bud torens maakte op 12/12.. lijkt me ook wel eens leuk.. In de kleine tent kunnen zo net 3 sipjes, en dan staat boven elk 1 module van de Sanlight, en ja als de plant recht omhoog gaat is de tent niet meteen te klein. En kom je wss met de voeding van de zak al een heel eind.
        Maar moet ie dan echt van zaad op 12 of eerst effe 18 of 24.. want de strawberry was op dag 17 ofzo een mega kool, had ik ze dan niet getopt en gebloeid kon wel interessant zijn.
        Das de volgende groei.. kzou 3 verschillende plantjes kunnen doen of drie dezelfde voor de hoogte gaat da mss wel wa uitmaken, maar ja 3 smaakjes.. Blueberry, Tropical Tangie en nog een Strawberry. we zijn nu toch met de zoete smaken bezig en die strawberry is echt wel lekker, kheb het fluff dak eraf knip al geproefd en t'is puur aardbei zo maf.. tot als de Casey Jones in huis is. En kga volgend jaar nog een paar kruidige dingen zetten.

Ik heb er maar dikke lading eten op gesmeten zullen wel hongerig zijn want wat er gisteren in ging is alweer verschwunden. En kheb ze 1 nacht laten staan met leeg reservoir, dak zei het medium is nog kletsnat. zal wel goed zijn tot s'anderendaags.
      Maar éénmaal ze van het blad beginnen omzetten is da process maar moeilijk weer te stoppen of om te schakelen.
      Kheb er ook een lepel fungi en bacti terug bijgegooid ze moeten het maar uitzoeken.
      En kheb ook net drie toppen getopt van de Sugar Punch, de spits eraf en nu zien of de buds eronder gek beginnen doen. backbuilding
      Ein experiment

IMG_1734815001198.jpgIMG_1734815179359.jpg

Comment

Bezig...
      X