Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staff Goes Led Mac & Cheese

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Staff Goes Led Mac & Cheese

Korting op 420shop
    Na wat wegen en wikken wil ik dan toch voor een keer nog,een verslag bij houden,terug na me oude roots zoals toen,alleen met de tijd verleer je dingen en vergeet je dingen, ja ouder worden is niet altijd even leuk,helaas😄
    voor mij was het tijd om weer 1x iets te doen wat ik al zolang wouw doen,maar telkens kwam het er niet van,maar deze keer wel!

Ook mooi weer hoe ik bij iets beland,wat pak hem weg +-10 jaar terug tot de grond plat werd gebrand,en nu is het niet meer weg te denken,iets met genaamd Led lampen.

-1.20x1.20x2.00
    -4inc inline spider farmer,en wat is die stil 😀
    -Spider farmer Fan
    -Spider farmer heating mats,ik zweer erbij👍
    -Spider Farmer G3000 (voor nu) word een g5000.
    -Heat tube inlaat
    -Spider farmer Heater

soort: Mac & Cheese
    (Miracle Alien Cookies x Exodus Cheese)
    -2 lopen wat achter wegens later gezet door ongevalletje met ze.

-medium lightmix
    -Hypro Hydro A& B,en ja dat lees je goed.

Foto's helaas niet van het aller begin,maar wel bij het begin.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

Netjes! Ik volg 😁

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Thnx

Ziet er netjes uit Staff.

Alleen die rechts vooraan is een beetje een gek dametje zo te zien? 👀

Veel plezier met je kweek, ik volg. 😊

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Babz geen probleem,zal haar morgen eens meer na het midden verplaatsen, eigenlijk is de lamp net te klein voor de tent,moeten 2 balken bij vandaar ook dat ik overstap na de g5000 versie.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Toch maar een maatje groter Staff?
      Begrijpelijk, je wilt natuurlijk wel het maximale eruit halen.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Babz het is meer,dat ik alles eigenlijk perfect op elkaar wil afstellen als geheel.
      Want ik mis die 2 extra balken wel aan de uiteinden,goed de tent was ind een last minute actie daar ging het ook mis en de lamp was al geleverd

Succes!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Thnx

Ziet er goed uit stafford, op naar een mooie kweek, mooi dat je ons laat meegenieten, suc6.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Dankje,ja voelde me bijna schuldig om het niet te doen,ik haalde zo vaak het omhoog en deze soort ook,dus toen dacht ik achter af,nu moet ik ook wel,gezien het forum helaas ook niet meer eindig blijft voort bestaan.

subke, mooi veldje in wording. heating matten doorheen de gehele ronde? mooie uniforme temperatuur waarschijnlijk, nooit te warm dan in de tent zelf in de zomer bv?
    Ganja always does the trick.

Comment

Ziet er prima uit, ben benieuwd wat een oude rot voor nieuwe kweektechnieken 'up his sleeve' heeft!

Deze volg ik!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Het probleem zat hem hier, ik had een guerilla tent opgezet en dacht nee, moet groter ik ben niet echt fan van kleine oppervlakten omdat ik weet dat daar juist altijd vaak de problemen ontstaan,toen kon ik deze 1.20 x 1.20 ophalen zo gezegd zo gedaan, maar de lamp was al geleverd.

Dus daar ging het ook mis,
        Corleone1933 klopt exact, de lamp kan het wel aan maar de buiten kanten zijn teveel je mist daar die 2 extra lichtbalken enorm gewoon en blijven puzzelen is nu ook niet echt een optie om het gelijk op te trekken,in de bloei gaat het zichtbaar worden, wellicht dat ik tussendoor de g5000 al hang.
        Ze zijn zowiezo om na 12/12 (wouw eigenlijk week +- langer maar dan zat ik midden op de feestdagen met de oogst, dat word het ook niet.

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Als je de g5000 al hebt zou ik deze er zo snel mogelijk inhangen, dan gaan de planten langs de kanten mee met de rest, langs de kanten zal het altijd wat minder zijn als in het midden of je moet een nog grotere kopen die maar net in de tent past, dan geen verschil. Maar denk dat de g5000 ook wel genoeg zal zijn zoals ik je planten nu zie, gaat een mooie oogst worden stafford, suc6.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Corleone1933 groter kan maar vind de g5000 wel zat eigenlijk voor 1.20
        Over de g3000 kan ik echt geen slecht woord zeggen,behalve dat ik dus die 2 extra balken mis maargoed dat was me eigen fout destijds.

Ze gaan echt als kool eronder.

Zo tussen de laatste foto van boven aan en deze zit 2 dagen verschil,ze gaan als kool.

Langzaam aan beland ik weer in de jungle van Jamaica,helaas achteraf bleek dat een schijnmoment te zijn😀

-Zoals wellicht sommige mischien al is opgevallen,heb ik denk ik wel weer iets ontdekt waar ik weer net niet doe wat de rest wel doet,en dat is afhangkelijk zijn en het toepassen van Cal/mag.

Nou dat was hem weer,tot de volgende.
      This gallery has 2 photos.

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Lekker oerwoud! Mooi man. 😊

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ze krijgen geen tijd genoeg om licht stress te ontwikkelen, en hypro heeft misschien wat meer calmag elementen in zijn flessen.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Babz ja he,nu nog net zoon bloemetjes straks en ik ben tevreden

@Rreppellsteeltjam sporen micro elementen ook, de plant neemt op wat ze nodig heeft,ipv van dat de planten dingen moet opnemen wat ze niet nodig heeft.

Met hypro heb ik vroeger ook altijd de beste resultaten behaald zelfs buiten werden het monsters (kijk maar eens in me buiten topic) daar heb ik foto's van destijds geplaats was ook met hypro.

Jou inline ventilator schijnt inderdaad enorm stil te zijn, is ook dimbaar toch?

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        De mijne vind ik met E60 al duur, zelf stekker aan zetten.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam ik had eerst een g-tools maar dat vond ik me toch een rommel ding,ding was zo luid als de pest en was nog eens silent dimbare ook.

Ja alles is duur tegenwoordig en overpriced dat is een feit, maar ik vind stil & beter dan na verwachting werken belangrijk zeker in de tijd van nu met al die geraniums plukkers de hele dag die niks beters te doen hebben,dan detective spelen en daar betalen wij voor voor die gekken allemaal,want stel je voor ze moeten eens de handen uit steken dan zijn ze overspannen depressief en hebben ze trauma's welkom in bijna helaas alweer 2025

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Soler & palau afzuigers zijn ook stil en stinkend duur.

We zijn weer 4 dagen verder om precies te zijn.
      alles is identiek zoals voorheen,er komt nu een dehumifder aan voor de lv % omlaag te drukken nu de bloei op gang komt.

En oja ik gebruik nog steeds als volgens mij echt de enige onder led hier,Geen Cal/Mag .

tot de volgende weer.
      Last edited by stafford; 2 weken geleden.

Comment

• renoir68
        renoir68 commented
        Editing a comment
        ik ook niet :-]

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Nou dat zijn er dan 3,benieuwd hoeveel nog gaan volgen

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        hier ook niet...

Wat gaat het toch snel en wat kunnen 2dagen een verschil maken,

inmiddels de( tijdelijke) dehumifider van Probreeze erbij gezet,en voor zo een klein apparaatje ben ik toch wel verbaasd , 25c & 58%lv
      en dit terwijl de dames zich kort ervoor lekker vol hebben gezogen weer.
      (en dat in de stal)

Ph constant 5.8
      E.c 1.4 /1.5

-De spider farmer dehumifder zal tussen de helft en het eind van deze maand er zijn.

-ook de G3000 gaat vervangen worden voor de G5000.

-Terug keren op dit forum was niet goed voor mij😆 want ik ben weer van voor af aan begonnen,en aangestoken met het kweek virus.
      bedankt leden van Jd 🫡

Oja,Team No Cal/Mag.

Tot de volgende
      Attached Files

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Fenderbender voeding ja

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        De stikstof n27 doet het ook weleens goed, volgens Bobledsgrow .

Ook iets met aandelen.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam die in de aandelen,zijn de Plagron kwekers met 20 verschillende flesjes om alles aan te vullen 😃 die draaien een record omzet door de meeste van hier

Zo ook de pre-order loopt,op de dehumifider.
      Dan moet je maar een nood oplossing voor de tussen tijd bedenken,zoals ons gezegde vroeger gold hier.
      -Voorkomen is beter dan Genezen!
      En deze heb ik van YouTube gevonden met een probreeze ding is klein maar doet toch wel aardig wat wonderen verrichten had dit niet verwacht.

De g3000 komt nu echt veel te kort,de lamp kan het niet meer aan,dit wist ik al vanaf het begin.
      vandaag dacht ik weet je fuck de G5000.

Pak meteen alles goed aan, dus wat doe je dan een guerilla 150x150x200 nemen.
      (overige tenten zijn speelgoed ertegen, als je de kwalitijd ziet en het materiaal)

Met als kerst op de taart een,erboven.
      -Spider Farmer G8600 (860watt)
      (PPF: 2391 μmol/s)
      (PBM van 2,8 umol/)

Dus na een terug inkomst ronde,knallen we 2025 gelijk perfect in met een heerlijke setup.

(Ik had nooit hier moeten terug komen) want ik heb de hobby en passie als vanouds weer te pakken,bedankt 😂en ook namens me beurs

De dames gaan goed,wel wat strek dat was te verwachten en langzaam beginnen ze om iets minder voeding te vragen.

Genoeg gelul weer,ajo en tot de volgende staff

Attached Files
      Last edited by stafford; 1 week geleden.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        ah , ng beter, en ng ff hervragen toch of heb je hier al ergens een foto ervan , mat onder lekbak of gewoon potten los erop, of schotels toch ? omdat ik onder de lekbak nu werk met zulk een folie en werkt wel goed en mat komt niet vuil. maar bedekken of niet, de sf is goed proper te krijgen en oxideert niet he. en de sensor halfweg in de aarde steken dan?

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Wesley pipes
        De sensor hoeft niet in de aarde gewoon op de hoogte van de pot laten hangen dat is alles.

Ik heb ze gewoon met de pot recht erop.
        Is spatwater dicht, en ja kun je zo met sopje schoonmaken, als er water op komt is ook niet erg.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        thx ! dit gaat echt een gamechanger zijn denk ik , altijd te koud , zeker in de winter, trage start , trage groei en zelfs bloei heb ik meer dan eens meegemaakt. vroeger zei ik altijd ze kunnen het wel aan maar mijn optimisme bracht weinig warmte mee

Inmiddels zijn we alweer 4 dagen verder,soms heb je geen besef van de tijd meer, het gaat vaak allemaal te snel.

Me eerste fout (je) is gemaakt ik moest iets eerder beginnen met de e.c omhoog te knallen.
      dus vanaf vandaag van 1.4 na 1.8 en van daaruit na 2.0+ om later weer terug te zakken.
      sommige vertoonde al wat geligheid (voedings tekort) gelukkig is dit niks bijzonders.

-de tempratuur blijft ondanks de Dino stabiel dus daar ben ik blij om de lv schommelt tussen de 50 /60 % ideaal bij de watergifte is ze rond de 60/62%
      dit zakt ook heel snel weer terug.

de lamp dat wisten we al,die kan dit niet meer aan maar dat is voor de volgende ronde dan komt de upgrade.

genoeg geluld voor vandaag weer,op na de foto's en de beginnende bloemetjes.​
      Attached Files

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik zie bloei idd.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Babz ja werd ook wel tijd he, gaat alleen allemaal erg snel😆
        Maja de doodsteek is nu de lamp.
        Ben wel benieuwd wat het alsnog haalt ondank de lamp te klein is.

Dan nog een dingetje om de ruimte warm te houden,gezien ik een stal kweek doe.

Kan ik terug zakken,van een 1800watt kachel na een 400watt (vol open is 540) wat dus me kweek terugschroeft na een verbruik van rond de 700 watt met complete setup draaiende in totaal.

Met de niewe lamp zal dit rond de 880watt zijn.
      Dat zijn prima cijfers voor een complete setup inclusief heater.
      nu was ik opzoek na een goedde moderne heater die zuiniger is en stiller, en laat nu net de pre order starten van de rest van me setup.

Dus kerst is er vroeg dit jaar
      fijn ding nu hoef ik niet meer een complete ruimte te verhitten, maar slechts rechstreeks de tent met 1300watt minder dan nu van de Dino kachel.

En wat nu helemaal mooi is, hij kan ook nog koelen flink voor de warmere tijden van het jaar.
      This gallery has 3 photos.

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Hork die trek de tempratuur makkelijk tot na de 30c in deze koude tijd.

Wat mooi is dat die alles zelf in bedwang houdt en regelt, en je hem helemaal kan instellen zoals je wilt,en uiteraard muis stil is.
        Heb hem al bewonderd vandaar ook dat ik geen sec meer hoefde na te denken.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, maar ik vraag me af hoe die presteert in een steenkoude kamer.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Hork perfect, zelfs de Dino doet dat nog goed nu in de koude is de ruimte altijd minimaal 23/24 graden,zonder lamp.
        Dus dat zit wel goed, het mooie is dit ding hoeft niet de hele ruimte meer te verwarmen en pakt de koude lucht dat heet weer word,en verspreid door de tent.

De Dino doet de hele ruimte verwarmen.

Maar 400watt met de spider nodig om hetzelfde resultaat te behalen,daar tegen over doet de dino het met 2000watt.

Daar zit voor mij een belangrijk verschil ook nog.

Plus de spider is regelbaar en doet de rest zelf, waar je met de Dino moet draaien en gokken en gissen en testen de hele tijd.

En dan nog een heel mooi punt, en dat is met de hogere tempraturen dat hij gewoon kan blijven staan en de warme lucht koelt als een soort airco.

De bloemetjes worden met de dag groter,dat zien we graag,helaas zien we ook wat rode steeltjes.

meten is weten, ph in het medium (6.3) perfect
      watergifte is altijd 5.8/5.9

E.c 1.8 helaas pas de 3e keer, in medium dus 1.4 schommelend dus dat word nog eens meten.
      Vanwege te korte duur ertussen.

Verder picobello,alleen die kut lamp weer he,naja kut is die niet wel veel te klein dat nu zijn vruchten duidelijk werpt en toont😃
      toch wel eens benieuwd wat deze g3000 tot het eind kan bereiken,dat weten we volgende maand met kerst het eindgetal, dan is de g3000 ook weg en is het toch de spider farmer g8600 geworden😏

Fijn weekend allen, groet staff

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Rode steeltjes? Probeer eens wat vaker te wateren.

Bobledsgrow zeker willen planten onder led wel stretchen en ook wel meer als onder hps, máár dat ligt niet aan de lamp maar aan de kweker. Wanneer jij te zuinig bent met de lichtintensiteit dan heeft dat strekken tot gevolg. Bijvoorbeeld door naar 12/12 te schakelen en de lamp niet te laten zakken en/of feller te zetten. Het gewas krijgt dan een x- aantal uur minder licht = minder watts en gaat op zoek naar licht. Standaard in de tijd dat we niet konden dimmen met hps immers. Probeer de uren te compenseren middels de lamp te laten zakken en/of feller te zetten en dit gebeurt niet.

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Hork ze zuipen een halve liter, om de dag.
        Daar ligt het niet aan, plus van onder.

De lamp was gezakt en staat gewoon op 100% dus vol open.

En het heeft wel degelijk met de lamp te maken, doordat ik tussendoor toch de 1.20 heb opgezet wist ik al van begin af aan dat deze lamp het niet kan redden simpel weg deze lamp is ook helemaal niet bedoeld voor een 4x4 formaat. Maar juist kleiner.

Gevolg dat je dus licht intensiteit mist rondom omdat de lamp niet de ruimte kan bieden,wat het wel zouw moeten doen.

Vandaar ook de G8600 wat komt, deze is voor 1.50 x1.50 met 860 watt op hun zak.

Vanaf daar zal het een compleet ander verhaal worden😃

Ik mis wel de prijzen van de oldschool tijd want deze jongens kosten een vermogen tegenwoordig🤣

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Een halve liter om de dag is veel te weinig. Vandaar dat ze rode stelen hebben ...
    Bezig...
    X