Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staff Goes Led Mac & Cheese

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweken onder led zonder rode stelen én zonder calmag...Hoe? Door dagelijks flink te wateren mét voeding elke dag.

red stelen.jpg

Vaak hoor ik van hps kwekers dat planten minder drinken onder led én standaard rode stelen krijgen. Maar luister eens naar een led kweker en kijk naar de foto!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Hork ze zijn van 30% tot 60% gegaan in de opbouw niks aan de hand, 100% ook niet is nu pas goed heb koude tempraturen ertussen gehad, vandaar de kachel.
      Bij de niewe bladeren/stengels is geen rood meer zichtbaar,en ze groeien en ontwikkelen verder erg snel.

Naarmate ik de ec wat heb opgevoerd, werd de vergeling al minder.

100% moeten ze volop op hun zak nu hebben.

Mischien komt het iets verwarrend over dat je Hydro vooral leest, maar vergeet niet dat het medium nog steeds Aarde is.

In week 3 zijn ze al dus dat is het probleem ook niet,wellicht heeft het meegespeeld maar het niewe bladerdak is weer mooi zonder rood.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Kou kan ook zeker de oorzaak zijn en dat je op aarde kweekt weet ik. Zelf ook zo vaak gedaan en mineraal is dat bij benadering net hydro. Ik handteer precies dezelfde werkwijze althans.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Hork kijk met jouw kan ik spreken,iemand die het snapt
      Ik ben er bijna zeker van de kouw een grote rol heeft meegespeeld,nu ik terug denk eraan is het toen ook begonnen.

Zo we zijn weer een aantal dagen verder, dus een kleine update dan weer.

-wat is er gebeurd de dames hebben dus wat uren geen warmte gehad,omdat ze dus een kabel hebben geraakt tijdens werkzaamheden,nu is het systeem beveiligd en slaat vanzelf af,zonder schade aan het materiaal aan te richten.
    toch wel fijn.

Dus het rode steeltjes mysterie verhaal is gelijk beantwoord gezien ze flink wat uren de koude te verduren hebben gehad.

de dames hebben voor de laatste keer een e.c van 1.8 meegekregen,deze kan nu weer terug zakken,en ja ik spreek mezelf tegen Cal/Mag toevoegd
    -om de dag verbruiken ze nu 600ml water ieder.
    -de 2 kleintjes (die later zijn geplant) staan vooraan.
    -ph 5/8 5/9 grond ph nog steeds 6.2
    - zijn 75 tot 80 cm +- ieder buiten de 2 kleinste.
    ​​​​​-ik gebruik GEEN boosters en alles.

-Verder gaan ze voor mij prima, en ze beginnen nu echt sterk te ruiken,een hele aparte geur,erg lekker trouwens.
    de ouders zijn exodus cheese x miracle alien cookies maar beiden haal ik niet terug 1.2.3 eruit.

-De lamp is gewoon echt een probleem helaas voor de ruimte, ondanks dat doen ze het goed.
    dat nu zijn sporen overduidelijk toont.

De l.v is nog steeds prima tussen de 50/55% max me beste aankoop ooit die probreeze.

Net zoals vroeger kan ik uren hiervan genieten,het blijft een mooie top hobby.
    en ben blij dat ik de stap ook gezet heb.
    En zolang het kan lekker genieten ervan

Na deze Ronde zullen de verbeteringen (upgrades) worden toegepast waaronder de lamp en nog wat leuke dingetjes.

Tot de volgende.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ah je hebt het met tywraps bevestigd zie ik👌

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      stef273
      Ik heb een Pvc buis gepakt, die ik bevestigd heb tegen de stang van de tent met tie wraps.
      De ontvochtiger staat erop,en is ook bevestigd met tie wraps die kan geen kant op de buis kan ik omhoog schuiven,zodat de toppen/bladeren niet tegen de ontvochtiger aangroeien,mocht het nodig zijn.

Ja ze maken elkaar allemaal na tegenwoordig,heb ook anderen merken gezien die exact hetzelfde zijn alleen de naam niet erop.

Hork dit soortje vreet echt flink, wat mooi is dat ze zelf opneemt wat ze nodig heeft,en niet met een overkill/schot aan voeding gedwongen zit.

De spurt is eruit,dus iets lager terug kan nu wel weer.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ah ja slim, die onthoud ik

Omdat ik een week achterliep bijna kwa foto's.
    Dan hier een van nu.

E.c 1.6 nu sommige hadden iets verbrande bladpunten,niks ernstigs dan weet je dat je moet zakken.

-700ml om de dag drinken ze nu.
    -de rode stengels zijn gestopt,en bij de niewe aanmaak is geen rood meer te bekennen.
    -Temp 25/24c met lamp en 21/20c in het donker.
    -Lv 50% 55%bij watergifte.

Attached Files

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam
      Nee joh,kreeg het advies daar, om eens wat groene kleurstof te vermengen,nou dat schijnt te werken🤣🤣🤣

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik heb spuitbusje met fixgreen, voor het geval van onverwachte rondleiding.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam haha 🤣🤣

Bloemetjes en nog eens bloemetjes dat zien we graag.

Wat groeit dat blad onder led snel terug,al 3x compleet alles weggehaald en niks meer van te zien,laat je niet verrassen door de eerste foto komt door het licht helaas led is sterker dan je tel camera aankan.

verder niks bijzonders.
    -tempratuur nog steeds 24/23c ,En 20c donker.
    -ph 5.8 /e.c 1.6
    -Lv mooi stabiel op 50% en met watergifte 55/56%.
    -750 /800ml per pot om de dag.
    -geen boosters en alle ongein,gewoon puur A & B voeding enkel.

-Kan ik nog wat toevoegen absoluut,
    de trichomes dat de mac & cheese opbouwt is abnormaal.

Nadelen,ja die zijn er ook!
    -de korte internode/top opbouw is wel een minpuntje,deze plant ondanks of je haar trimt bedekt zichzelf volledig weer voor je het weet en eigenlijk alles onder de hooftoppen word van het licht weerhouden door de bladeren,je kunt ze weg halen,maar als je dan 2dagen later kijkt is het dubbel en dwars weer net zo snel terug gegroeid.

Ik weet nu dat straks met de oogst ik hier wel even zoet op ga zijn en wat tijd in omgaat.
    Attached Files
    Last edited by stafford; 4 weken geleden.

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam al 3x gedaan echt waar,vanavond weer een ronde word de 4e keer.

Babz volledig al gedaan,en komt gewoon net zo hard terug, de soort zelf speelt hier een rol in mee.

Hork die 2 zijn voorop gaan lopen de hele kweek en ook het dikste, en daarom ben ik ook calmag gaan toepassen,is al een heel stuk minder was tot een week terug een stuk erger des ondanks gaan ze nog steeds als koploper van gang en het hardste.
      Dus het zal wel redelijk goed zitten met ze.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Bij de oogst pas hè.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam ik heb nog atami rockz geen idee of ik het moet toepassen :p

Zometeen komt een leuke upgrade binnen dus vanavond op de foto met postje

Dan toch een week eerder aangekomen als vermeld.
    fijn ding is het gaat als de brandweer lekker stil,enkel de tent word nu verwarmd nog ipv van de ruimte zelf en 1000 watt minder stroom.

Daar waar de oude heater 1800 watt trok,trekt deze nog maar 500 watt,en verwarmd sneller stiller en veel geleidelijker.
    nu zit ik met de hele setup op amper nog geen 900watt weer.

De spider farmer heater is er dan eindelijk.
    hij staat buiten de tent zelf,maar verwarmd enkel de tent zelf 25c dag/23/22 nacht.
    heeft die gelukkig geen moeite mee erg fijn en dat in de koude van afgelopen avond nacht.

de dames,maar weer eens flink ontbladerd,en gedieft van onder,zodat het licht meer plekken kan raken.

Voor de rest niks bijzonders alles gaat als vanouds.

ph 5.,9. E.c 1.6

de niewe zaden zijn ook binnen gekomen voor de volgende ronde,ditmaal.

-Blueberry zkittlez Auto's van Sensi seeds.
    - 6 gratis Sticky Orange Xxl erbij gekregen.
    -top black friday deal was dat.

Dat gebeurd nu als je terugkeerd met een passie en hobby na dit fora 😄

Tot de volgende.
    Attached Files

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      @Corleone1933​ klopt,heb ik gevolgd heb toen nog gezegd een van de weinige autoflowers die ik nog wel zelf zouw willen.
      ik zet er 1 of 2 stickys bij.

De reden waarom ik nu een auto ronde doe is de bar k×t tijd die eraan komt, Jan en feb.
      met de auto ronde laat ik ze 19/5 staan volledig,met een photo gaat dat niet.
      die komt de volgende keer weer.

de blueberry zkittlez had ik geproefd,wat een fruit spektakel en mooie bollen waren dat,was gelijk fan ervan,oldschool vibes met de kracht van deze tijd.
      en nu met de actie is het letterlijk voorniks.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      stef273 de heater kan verticaal/horizontaal leggen/staan en hangen laten.
      Je kan hem hem in de tent zetten,al is het beter buiten de tent. Hij pakt de koude lucht rondom en die is constant stabiel en gaat via een slang na binnen in de tent.

Je stelt de tempratuur met 2 klikken voor dag & nacht in,de rest doet hij alles zelf volledig automatisch.
      De tempratuur blijft stabiel,en wanneer het kouder word werkt hij harder dus geen gekut meer met aan een knop draaien,en 10x moeten kijken of de tempratuur in orde is.

Buiten verwarmen kun je hem in de zomer laten koelen,als een soort airco ook nog.
      Super apparaat ben er echt blij mee.

Hij kan ook grotere ruimtes aan dus een stal/kamer etc met gemak dus niet alleen een tent.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      mooie deal, goeie service !

Zo inmiddels wat zaden ingeslagen in de black friday deals wat me behoorlijk wat geld bespaard heeft tegenover normaal!!
    dit zijn sterke dames,van de geniticas waar ik erg fan van ben en flink erin slaat.

Sensi seeds
    -Blueberry Bubblegum Auto
    (Gelato 420 # x Sunset Sherbet)

-Sticky Orange XXL auto
    (California Indica x Shiva Skunk x Gorilla Glue x Maple Leaf Indica)

-Barneys Farm

-Gelato Photo
    (Blue Sunset Sherbert Strain x Thin Mint Girl Scout Cookies Strain)

Een beetje kenner,roker weet waartoe gelato in staat toe is😄

De mac & cheese begint ook te knallen, helaas heeft het dieven en fimmen weinig uitgehaald,ik heb nog nooit een soort gehad dat zich zo snel volledig terug hersteld en busht als deze soort.
    dus dat word nog maar eens de schaar er door zetten voor de laatste keer.

-De geur is zo sterk en penetrant,dat ik spontaan de filter heb geupgraded ter plaatse na een groter formaat met de dubbele inhoud.

-ik had het wel eerlijk gezegd verwacht ook , niet zo gek met een exodus cheese als ouder.
    en Mac1 ouder miraclie alien cookies.

hier nog een foto van de happy lady's

tot de volgende,staff.

Attached Files

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Bobledsgrow nou ik heb de blue zushi weldegelijk gehad dit jaar 😀
      Ik heb haar buiten gezet, de blue zushi is een plant apart, dit is echt een are cocktail vol fruitigheid en zoetigheid.

Een ware geur en smaak explosie.
      Het is een niet storende geur tijdens de kweek.

Dus prima te doen,is een heerlijke soort
      En wat de terpenen betreft,ik kan me daar helemaal terug in vinden en bevestigen dat ze het echt waarmaakt.

Fijne plant,redelijk makkelijk en weinig omkijken na ook erg sterk en geen last gehad van rot/dauw en alle gekkigheid en stond gewoon 24/7 buiten.

Zeker een aanrader

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Beter dan een Big Mac, ziet er prima uit!

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Hork thanx ja ze gaan lekker

Ja mcdrek is het niet he, al 3jaar niet meer geweest mis het totaal niet.

-Filter geupgraded,was nodig,fors groter formaat terug geplaatst.
    de oude heb ik toegepast,met een 2 filter techniek buiten de tent,ook voor straks al gedaan voor het voorbereiden wanneer het eind toenadert.

-gelijk een laatste keer de schaar erdoor gehaald.
    Ze worden nu met de dag dikker,en drinken met gemak 1 liter om de dag.

-ook hebben ze een cocktail Rockzbastic mee gekregen van atami.

Foto 1 is de heating mat dit is de grond tempratuur in celcius vanaf de bodem (beton) zelf hemeten,de bodem heb ik destijds geisoleerd.
    en komt in - nachten niet onder de 21.5 graden.

foto 2 is de temp met de lamp aan.
    25C +- uit is 22/23c

-nog eens een meting gedaan van het totaal verbruik en en mijn hele setup draaid nog steeds volledig met alles erop en eraan en aan onder de 800watt net,inclusief de spider farmer heater die 24/7 meewerkt.

met de niewe lamp en zij wanden led verlichting zal ik net onder 1000watt blijven gaan,prima resultaten waar ik erg tevreden mee ben.

-En terwijl ik dit type,zijn de Gelato zaden van Barneys Farm ook al binnen gekomen zojuist.

en als klapper op de vuurpijl,heb ik wat paare phenos ertussen bij de Mac & Cheese daar staan ze ook wel bekend om,het echte spektakel zal de komende tijd komen,dan komen ze pas echt tot hun recht.

Tot de volgende

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      zat ook te denken aan mijn filter niet weg te doen maar een 2e kleinere bij te steken en met 2 filters te werken? maar lawaai vermeerderd dan wel... tof paarse kleuren, weinig gehad nog bij mij...

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Wesley pipes De spider farmers zijn stil,je kunt er naast staan hoor je ze niet.

De grotere capaciteit heb ik ook genomen vanwege deze soort,de geur is echt heel sterk en pentrant,en als je ergens niet moet op besparen of het goed doen met liefst flink overcapaciteit is het je afzuiger en filter.

Vooral bij de oogst,gaan veel mensen nat omdat ze vaak een niet goed filter gebruiken of die te oud is en de lucht mee ontsnapt omdat niet gefilterd word meer zoals het moet.

Daarom beter een 2 filter techniek dan zit je altijd goed en safe

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      ga ik es opzoeken hoe efficient ik kan doen...

Mac & cheese , gewoon omdat het een mooie plaat is.

Al baal ik tegelijk ook wel ergens,wetend dat er veel meer potentie inzat.
    maargoed de niewe lamp komt eraan, het is wat het is voor nu.
    Attached Files

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Hork dat is ook niet zo gek, met een veel te kleine lamp, zoon 300watt moet je op maximaal 90 x 90 houden en niet groter.

Die 8600 (860watt) wat nu komt bedekt elke cm van 1.50 x 1.50 dus van tekort of licht gebrek is straks geen spraken meer.

-Ik wil wel de g3000 aan de ultieme test nog zetten een keer met 5plantjes.
      Het word toch winter tijd.

Maar al bij al voor de tekorten, en ondanks die te klein is vind ik het nog niet slecht.

Die wat strek hadden heb ik verwisseld van de buitenkant na het midden toe.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zoveel watt heb je in de praktijk niet nodig op dat oppervlakte maar dat zie je vanzelf. Beter wat teveel watts dan wat watts te weinig.

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Hork die is speciaal ontworpen voor de 1.5 x 1.5 en 120x120.

En ind liever teveel dan te weinig,prima op te lossen met de dimfunctie.
      En kosten drukkend ook nog eens dus win win.

@Corleone1933​ nee,op moment dat hij er is zijn ze 2weken van de oogst verwijderd,dus dat heeft geen nut meer, om dit te voorkomen en de tent later ook een 1.50 x1.50 word om net wat meer ruimte te hebben en fijner te kunnen werken met ze, heb ik de G8600 besteld.
    deze bedekt dus elke cm mogelijk van de hele omvang,dus geen gebreken meer achteraf 😀
    en nu is het ook echt klaar met investeren in de setup.

@Grow Co​ zeker niet mis,maar er zat zoveel meer potentie in,dan baal je achteraf ook wel een beetje.

Comment

Zo vandaag de tent eens geisoleerd en ingepakt met noppisol, een simpele goedkope oplossing dat effectief werkt en de warmte niet meer uit de tent laat ontsnappen,als mede de afvoer ingepakt om warmte te voorkomen.

Waarom?
      het is een stenen hok met een beton plafond,je wilt immers geen smeltend dak hebben😃 prima ijslaag op het dak met een 27graden binnen tempratuur,de warmte kan niet meer ontsnappen.
      dus dat word een januari 2025 ronde om het niewe jaar goed te starten met Blueberry Zkittlez Auto's van sensi seeds, en een sticky orange xxl komt erbij.

Ja dat lees je goed staff en auto's niet de beste combo, maar doordat de lamp op 20uur doorkan gaan de gehele kweek met auto's,bespaar je immers ook aan kosten en minder stook kosten van de kachel weer.
      ook zal de spider farmer G3000 niet meer van toepassing zijn,maar dat is voor dan weer.

de groene groeten weer,en de paarse tonen van tot de volgende.
      Attached Files

Comment

Na altijd lof, gaan we nu eens de minpunten van deze soort mee bespreken ook naast de pluspunten.

-Wekelijks ben ik met de schaar aan de haal.
        -de soort is een extreme factor van bushy en korte strakke internodes.
        ik durf gerust te stellen dat ik in me kweek leven het zo extreem nog niet eerder heb meegemaakt,zoals bij deze plant...

-alles wat je weghaalt is 2dagen later X3 terug gegroeid,je krijgt letterlijk het idee dat de plant denkt fuck you,en dat je bijna twijfelt aan jezelf wat je nu 2dagen terug hebt gedaan en waarvoor.

de bud/leave ratio is dan ook een leave ratio dat snel terug alles bedekt,en eigenlijk het licht compleet blokkeerd van alles dat lager is dan de hoofdtop,en zelfs op de top/zijtoppen blokkeerd van boven af, je blijft eraan bezig en mee bezig het stopt niet.

-ik weet al hoe laat het is bij de oogst,dat word nog een kan extra koffie erbij zetten😅

-Dan de toppen zelf, de trichomes zijn echt abnormaal ziekelijk,en factor extreem.

-De toppen zijn een mooie paars/groene combinatie zoals mac & cheese van nature is.
        en de nuggets zijn compact en hard, op hun best de ware aard is er wanneer ze droog is.

ondanks de plus punten,zouw ik haar niet nog een keer zetten.

de extreem korte internodes en factor extreem bushy dat geen rem kent zelfs niet in de bloei,laten je nooit de volle potentie behalen van wat ze eigenlijk kan,zelfs niet met een grotere lamp,en dit gaat je ook een extra tijd in beslag nemen bij de oogst.

-ik zouw dan ook sneller kiezen voor een soort met een betere bud/leave ratio verhouding.
        het ontwikkeld zich beter,je hebt een beter eind resultaat en je hebt een pakweg minder werk aan de oogst.

de spider farmer g3000 ben ik wel met lof over te spreken,ondanks ze te klein is ben ik toch wel onder de indruk hoe het zich ontwikkeld eronder.
        en het resultaat dat vormt.

-Kwa setup overig kan er niks op aanmerken zeer tevreden over,stil en geurvrij.
        alles stemt zich op elkaar af,en houd de ideale waardes op pijl,vroeger stond je elke dag te kloten en alles bij te stellen.

zo voor rest van de week weer genoeg geluld 😃
        Attached Files

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Blad groeit terug aan wat je er af haalt, maar geen schutblad. Echter is er nog altijd discussie of blad voorkomt of de toppen hard worden. Op een Amerikaanse forum zijn daar topics over van voor- en tegenstanders van die opvatting. Beide kampen komen met foto's van overtuigende praktijkvoorbeelden maar ik zelf neig er naar dat blad verwijderen bijdraagt aan de compactheid van de toppen. Ben gewoon te lui dat te doen.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Licht hoger en misschien meer stikstof, voor strek en groei?

@Hork​ achteraf gezien had ik foto's moeten maken wat ik per keer eraf haalde, ik denk dat menig een schrok.

Als je op grow diary kijkt bij mac & cheese zie je dat de Amerikanen eigenlijk vrijwel hetzelfde omschrijven als mij hierboven.

Dat er 2 kampen zijn is altijd zo, zo heb je ook nog steeds 2 kampen tussen toppen en niet toppen en nog veel meer.

-Ik ben ook voorstander van blad verwijderen als Binnekweker,omdat je een betere lucht verplaatsing creeerd,meer licht door val wat resulteerd in dikkere hardere compactere toppen.

-Echter als een buiten kweker ben ik faliekant kant TEGEN het plukken, omdat je wonden creeerd en het rot heel gemakkelijk maakt en andere kiemen die je plant met gemak binnen dringen.

daar is het ook totaal niet nodig om blad te verwijderen, binnen is het juist weer het tegen over gestelde.

mijn ervaring heeft me geleerd, dat die 2 kampen vooral uit Binnenkweker VS Buitenkwekers voort leeft,en beiden doen een ding maar en staan dan te strijden met elkaar 😀

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Grow Co dat is meer een gewenning gok ik het voorbereiden na de oogst toe vanuit je zelf.

Blad verwijderen buiten is gewoon risico nemen,en totaal overbodig.

Zelfs in de schemering is de zon sterker dan een 1000watt hps lamp erboven nog.

Buiten planten hoeven niet te worden ontbladerd,ik kweek buiten altijd rotvrij en ziekte vrij, vroeger kweekte ik haze buiten wel eens toen de zomers nog top waren en daar trok ik ook altijd bladeren vanaf wat me uiteindelijk problemen gaf ook vaker.

Autoflowers uitgezonderd,want auto's zijn buiten gewoon een stuk gevoeliger en moet je eigenlijk vanaf de eerste haren elke dag in de gaten goed houden.

Toen ik ben gestopt met bladeren eraf trekken van photos,en de natuur zijn gang liet gaan heb ik altijd rot vrij gekweekt en dan praat ik over een bestek van langer dan 10+ jaar.

Buiten blijf ik er ook vanaf, het enige wat ik optijd doe is als het niet drukkend warm en vochtig is,want daar zit het gevaar de bodem vrij maken. Van de takjes dat fluf word.

En binnen heb je geen andere keus,daar werkt het precies andersom en het niet doen is juist het risico nemen, dan het wel doen weer.

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Hork klopt inderdaad,daarom houd ik me vast aan me eigen ervaringen en kennis ook en lees ik zo min mogelijk erover en de strijd.
          Ik merk wel dat na zo lang, ik toch even moest terug wennen aan alles en zeker met led, ik probeer nu de balans terug te vinden en de ervaring en hopelijk kan ik nog eens aan het niveau komen een ronde,zoals ik dat vroeger kon.

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          stafford ik heb best veel lavendel staan in de tuin daar komen veel lieveheersbeestjes en andere insecteneters op af.
          Heb afgelopen zomer 5 mooie autoflowers geoogst geen probleem gehad.
          De laatste die ik had gezet was t lavendel uitgebloeid de plant eind september naar de tent verhuist om af te bloeien maar helaas had die waarschijnlijk al iets opgelopen en verspreide al snel toprot wat je dan weer ontdekt door t ontbladeren.
          Maar bloeiende lavendel is een hele fijne plant houd veel ongedierte op afstand Muizen houden ook niet van lavendel
          Heb in mijn tuin ook diverse gezonde bonsai staan

@Grow Co​ lavendel doet wel iets ja, maar is geen volle 100%

Ik heb het beste natuurlijke geschut, mijn kleine vriendjes die al jaren hier wonen in de tuin.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Prachtig, geweldige diertjes.
          Ik zit helaas op 3 hoog want had ze ook graag op m'n balkonnetje gehad. 😊

Ja die probeer ik te lokken maar de tuinen om mij heen zijn niet egelvriendelijk dan komen ze jammer genoeg nooit bij mij.

Deze doet wel zijn rondes
        IMG_1501.jpg
        ook super mooie beesten

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Ja klopt in de zomer zie ik ze soms ook hier, heb gelukkig een flink grote tuin, dus heb de halve tuin aan ze opgeofferd prachtige beesten.

Zouw niet zonder ze meer kunnen,je raakt er gehecht aan.

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Heel cool 💪🏻

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Grow Co alleen niet voor de portemonnee die egels eten niet maar vreten, haha
          Met 10kg iams kitten brok,doen ze een week mee met zijn 3e,goed nu even niks zijn in winterslaap.

Zo de eerste echte ronde voor mij met led gaat alweer dicht na het einde toe.

-Een hoop geleerd weer om er terug in te komen,en ff de draai te vinden met led.

-Zoon 300watt led lamp is leuk,maar hij zet er max 6plantjes onder want meer kan het niet aan!
        Oftewel vull een ruimte van 90x90 met een Sog als maximale en je hebt een top draai
        als je op een 1.20 draaid of wellicht 1.50 begin er niet aan ! En ga voor groter.

-De spider farmer heater is goed maar tegelijkertijd kut en goedkoop in elkaar gezet door voornamelijk de sensor!
        (goedkoop op te lossen)
        is een heel groot probleem,en het creërd overdruk en daardoor afwijkende tempraturen dat het meet (dus geen correcte waarde) omdat de sensor niet goed werkt, deze kun je vervangen door een ijzeren staaf sensor te kopen met t7 (125/225) internet kabel verbinding vrouwtje stekker.
        dit lost alles op,en je hebt een top product.

buiten dat is het momenteel het enige product dat een tent echt op tempratuur houdt en dat niet boven de 500watt uitkomt, er is geen kachel zover ik weet op de markt die zich met dat wattage ook überhaupt maar kan meten.

-Mac & Cheese is een prachtige heavy Hitter soort dat menig roker omver blaast,met mooie diepgroene paarsige buds,maar ook kleeft er een groot nadeel aan.

dit is een soort die moet je de ruimte geven liefst alleen of met max 2 en dan op een Sog.
        doe je dit niet,dan moet je ze echt om de paar dagen blijven kaal plukken, in het heden en verleden kan ik niet een soort benoemen die zo extreem bushy was als deze soort, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

de Hypro voeding werkt prima en dat voor 11euro een hele kweek!

en met boosters en alle geldklopperij zoals plagron, met hun 20 flessen daar doe ik niet aan mee,het leven is al duur genoeg en ze worden al genoeg gesponsord.

dus een hoop geleerd en ook hoe het niet moet weer helaas😜

-SpiderfarmerG3000 goes out, en Spider Farmer G8600 goes in.

-De ideale tempratuur onder led vind ik 24/21

-de G8600 gaat dan ook 20/4 draaien de gehele kweek,en bedekt tot de cm elk oppervlakte van de gehele tent.
        eronder komen de Blueberry Zkittlez Auto's van Sensi Seeds.

en vanaf deze aankomende run hoop ik dan ook weer iets hoger terug na me oude niveau te geraken.

tot de volgende,deze keer de foto's gemaakt zonder het scherpe led licht, zodat de planten de echte kleuren tonen.
        Attached Files

Comment

Bezig...
        X