Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e (binnen)kweek; 1x Big Bang Autoflower in zelf gebouwde kast.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e (binnen)kweek; 1x Big Bang Autoflower in zelf gebouwde kast.

Korting op 420shop
    Hallo,

ik ben een beginner als het gaan om zelf kweken,
    heb een eigen kast gebouwd;
    4x 20Watt spaarlamp
    1x ventilator binnen
    1x ventilator 12V (afzuig) in de wand

Er staat een flinke pot in met nu een Big Bang autoflower zaadje.
    Dit is het zaadje: (paar uur geleden geplant.)

1 Ontkiemd zaadje.jpg

en de pot:
    Dag 1.jpg

de kast heeft een opening, waar ik een (lichtdicht) doek voor hem gehangen als "deur", ik hoop dat ik zo niet te veel warmte verlies!
    maar dat merk ik nog wel .

Re: 1e (binnen)kweek; 1x Big Bang Autoflower in zelf gebouwde kast.

Allereerst succes met je kweekje

Ik vraag me wel af of die 80 watt voldoende is, of wil je er voor de bloei nog iets anders bijhangen?

Comment

nou ik las ergens dat 2700K goed is voor de bloei?
      en ik heb voor de zekerheid PK 13-14 .
      het is maar 1 plantje,
      wat raad jij dan aan?

ps. het is 1260 lumen per lamp, dus 5040lumen, voor 1 plantje.
      niet goed?
      Last edited by AutoSmoker; 30 July 2011, 19:42.

Comment

slechte pot man, steen of weet'k veel.. pakt veel vocht op & kan schimmels veroorzaken, pas daar goed mee op joh! ik gebruik altijd plastic potten ;s
        >>> Loving The Green Herbs <<<

Comment

Moet je ze ook niet zo nat laten staan. ;P
          Moet kunnen en is wel brandveiliger dan plastic, houdt ook langer warmte vast.

Beetje meer licht kunnen ze altijd wel gebruiken natuurlijk, het is maar wat jij er van af wilt halen. Ik denk dat 1 plant op 10 of 15 duizend lumen wel netjes is. Van 5.000 lumen ga je niet zoveel van af halen, wel een beetje.

Comment

Even een update,
            dag 3; het plantje is boven gekomen (er zit bij deze foto's een waterdruppel op een baadje..)
            dag 3.1.jpgDag 3.jpg

En ik weet dat hij op steen lijkt!
            maar het is gewoon een plastic pot die vies is geworden

Ik wist niet dat zo veel lumen nodig waren joh :O
            nou heb 1 20W lamp vervangen voor een 25W (van die (goedkope) 20W lampen kwam een stank af..)
            maarja, zo heb ik natuurlijk nog niet genoeg..

zat erover te denken een 15W LED lamp te kopen, groei + bloei.
            maar daar zit wel een prijsje aan..
            heb voor de kast (veel eigen spullen) en de lampen en het zaadje etc nog geen 45€ uitgegeven en zo'n LED lampje van 15W kost al 50€ exc. verzendkosten!

Comment

Dag 4!
              Ik zag dat mijn plantje behoorlijk begon te strekken.. ;
              Dag 4.1.jpgDag 4.jpg

daarom heb ik besloten toch maar wat geld uit te geven!
              ik heb 1 zo'n lampje besteld:

deze ga ik er recht boven hangen, dat zal het probleem wel oplossen.

Comment

Yoo Automoker,

ziet er goed uit, heb ook een BB autoflower staan ook nog maar net een week en paar dagen en gaat goed onder een simpel spaarlamp van philips van 18W geeft 90W staat op de doos maar verbruikt 18W voor 6€ en ze groeit toch mooi enkel u lamp wat korter erop zetten en zoals ik gedaan heb toen ze begon te rekken beetje aarde bijgevuld tot aan de lobblaadjes (eerste onderste twee blaadjes zonder karteltjes in ) Ik ben ook geen pro kweker hoor, maar kan je wel tips geven die mij ook geholpen hebben natuurlijk

kzou zeggen veel succes

grtzz mo

Comment

oke!
                  altijd leuk om van andere beginners te horen!

dus, een beetje aarde bijvullen, zodat het steeltje korter lijkt?
                  klinkt logisch!

ik ga het proberen

Comment

Dag 5:

hij is nogsteeds aan het strekken, over een uurtje is denk ik mijn LED binnen.
                    temp is zo'n 27C dus dat zit wel lekker.
                    fototjes:

Dag 5.1.jpgDag 5.jpg

Comment

nou de lamp is binnen, ziet er mooi uit!
                      vanavond/ morgen upload ik er wel een fotootje van.

Comment

oke de lamp hangt en ziet er goed uit!
                        zo staat het plantje erbij;

Dag 5 + LED.jpgDag 5.1 + LED.jpg

en de lamp zelf;

LED Lamp 1.jpgLED Lamp.jpg

Comment

Met al die lampjes kijk op dutch head shop daar hebben ze wat jij nodig hebt.

Ikzelf ben nu aan het afbloeien onder zo'n lamp zal een foto plaatsen echt een aanrader!!!!!!!IMAG0196.jpgIMAG0224.jpg

Veel succes nog

Groet robbert

Comment

ja ik heb op wel 100 sites gekeken en zo'n flinke spaarlamp ben ik ook tegengekomen.
                            maar die zijn zo groot!
                            en een reflector erbij en dan is het alweer €60,-

nu heb ik 85W aan spaarlampen met 2700K en een rood/blauwe led die een extreme lichtbundel geeft.
                            misschien dat als ik 2 a 3 plantje ga doen, dat er dan zo een komt te hangen, maar voor 1 plantje hou ik het even bij wat ik nu heb.

maar je hebt dus een goede ervaring met die lamp?
                            en welke heb je verder gebruikt?
                            tips zijn altijd welkom dus bedankt voor je reactie robbert!!

Comment

Zeker goede ervaring ermee, heb een tent van secret jardin 40x40x160cm met een bloei lamp van 250watt wat volgens de verpakking 19500 lumen geeft.
                              De planten hebben eerst buiten gestaan maar dit jaar geen weer daarvoor, en heb dus een tentje aangeschaft.

Qua stroom zal het wat duurder zijn maar niet zo duur als hps lampen. De lamp word niet heter dan 35graden, een ventilatortje erin gehangen voor circulatie en wat buizen voor de in en afvoer van lucht, door de gaten op en naast de tent onder krijg je gelijk al een lucht stroom omdat warme lucht stijgt en koude lucht zakt.

Alles bij elkaar opgeteld met aarde en zaadjes en bloei voeding was ik 200 euro kwijt, dat breng ik in 2weken naar de shop, en dat moet dus minder worden peace.

Groet Robbert

Comment

Bezig...
                              X