Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers Mimosa, Dos Si Dos en Bruce Banner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ja klopt, met aflopen bedoel je teveel water wat weg kan stromen? Zoja, ik heb onderaan in de zijkant allemaal gaatjes geboord, en ze staan in een schaal.

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      In de zijkant onderaan maar geen in de bodem? want als er een mm laag kan blijven staan hmm, Sja ik denk als de plant blijft druipen nadat ze water heeft gekregen dat er een natte kluit beneden in de pot zit waar ze niet gelukkig mee is.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd onderaan best bijboren, en alhoewel emmers hetzelde materiaal zijn , is een bloempot toch beter in drainage en wortelhuishouding gelijk hoeveel gaten erin...

Maar als ik lees 350 ml op 4 dagen dan denk ik toch te droog. .

Zou er geen vergeling ontstaan bij te nat?

Update, op zich doen ze het best goed, alleen 2 blijven beetje nog steeds slap hangen.

Ik heb wat bladeren weggehaald dus dan hebben ze natuurlijk wat stress, maar dan nog, ik zie geen verschil.
    Attached Files
    Last edited by Mimosa; 4 dagen geleden.

Comment

Ik lees vaak dat het misschien zuurstof gebrek is als de bladeren slap gaan hangen. Kan het zijn dat ik te oud water geef(6 dagen oud wat in een gieter zit)?

Moet ik de tent meer frisse lucht geven door zo' n doorvoer kanaal open te zetten aan de onderkant?

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Je ph stijgt als je wateraat staan. Mss dat het dat is?

Ik controleer en pas de pH bij elke water moment aan dus die is wel in orde hoor, dankjewel voor het meedenken

Comment

Misschien weet iemand dit.

Ik heb 24/7 de bodem verwarming aan, moet dit eigenlijk wel nu ze al 4 weken zijn? Is dit de reden van slap hangende bladeren?

Ik denk dat de temperatuur met de lampen aan rond de 22 graden is.
        Dan kan ik hem als de lampen 4 uur uit gaan wel weer aan doen.

Comment

• Mimosa
          Mimosa commented
          Editing a comment
          Nee geen thermostaat, misschien zet ik hem dan wel uit.

Zou een hout er onder al veel schelen qua directe warmte denken jullie als ik daar dan weer de potten op zet?

• MrHankeyy
          MrHankeyy commented
          Editing a comment
          ja stuk hout zal zeker helpen alsnog zou ik het meten voor het er weer onder te doen blijft gokken nu of het te warm is of niet.

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Ik heb helemaal aan t begin jou deze mat aangeraden maar met thermostaat
          Nu snap je hopelijk waarom
          Als je iets wilt oplossen los het dan niet half maar geef iets meer geld uit en regel t goed

Het is nog niet veel beter geworden, ik had goede hoop dat ik de oplossing had gevonden maar nee, 2 uur geleden water gegeven en ze (Mimosa en Bruce) gaan weer slap hangen.

Ze lampen staan op 100%, ze zijn bijna 5 weken oud en de lampen hangen op 40cm ongeveer. Dit is toch goed? Temp is 22° en vocht 65%

De aarde was mijn hele vinger gewoon droog btw, ik heb ze 0.5 liter water gegeven op kamer temp met een pH van 6.7
        Attached Files
        Last edited by Mimosa; 5 uur geleden.

Comment

hmmm, mja ik denk de watertechniek.. als je een pot of een aarde structuur hebt die niet goed afloopt, en met kleine beetjes watert krijg je een natte bips.. en daar kan de plant heel droevig van worden.
          Beste is het gewicht van u droge pot voelen en weten.. en met beetjes water gieten laten insijpelen, water gieten laten insijpelen tot het vanonder begint uit te lopen en dan dagen geen water geven tot de pot weer licht genoeg aanvoelt.

Gaatjes in de bodem van de emmer must.. en dan kun je ze zelf best nog verhoogd zetten in de schaal zodat ze uit kan druipen en er lucht onder kan en ze niet in het nat staat.

Comment

• Mimosa
            Mimosa commented
            Editing a comment
            Dan ga ik dat eens doen, helemaal nat maken tot het water uit de onderkant druipt.

De pot had ik trouwens wel gewogen en het was best ligt in gewicht.

Is de hoogte van de lamp wel oke. Volgens de tabellen moet ik eigenlijk nu wat lager gaan hangen, maar dat durf ik niet.
        Bezig...
        X